Bioethanol - E85

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Bioethanol - E85

Příspěvek od marra »

Bioethanol (nebo také bioetanol, etanol, ethanol) je v současné době stále oblíbenějším typem paliva. Bioethanol se vyrábí z biomasy, nejčastěji z rostlin nebo zbytků obsahujících větší množství škrobu a sacharidů. Nejčastěji je to například kukuřice, obilí nebo brambory, dále také cukrová třtina a řepa. Bioethanol lze pak přímo používat ve spalovacích motorech jako pohonné hmoty. V praxi se však čistý ethanol nepoužívá, častěji se přimíchává v menším množství. Snižuje se pomocí něj emise CO2 a snižuje oktanové číslo.

Nejvíce rozšířený je Bioetanol v Brazílii, dále také ve Skandinávii. Bioethanol vyrobený z kukuřice se rovněž používá jako aditivum do většiny automobilových benzínů v USA. Obsah alkoholu v USA je většinou 10%.

Během posledního roku se počet čerpacích stanic na ethanol E85 v USA zvýšil o 60%. Celkově teď řidiči v USA mohou využívat na 1200 čerpacích stanic s ethanolem E85. V USA získává ethanol stále více na oblibě s tím, jak se objevují nové modely flexi-fuel vozů (automobily, které dokáží využít benzinu i ethanolu).
V ČR má dosud ethanol velmi malou či nulovou podporu. V Evropě se najčastěji ethanol využívá ve Švédsku, počítá se však s jeho dalším rozšířením. Nedávno čeští poslanci schválili přidávání několika procent ethanolu do benzinu.
Pokud máte benzínové auto a chcete jezdit na ekologický pohon i když ho nelze upravit k pohonu na čistý rostlinný olej jako vozidla s motorem naftovým, není vše ztraceno. Europecon v kooperaci vyvinul, vyrábí a dodáva přídavné jednotky, umožnující každému benzínovému motoru provoz na E85. V současné době jsou jednotky především exportovány do zemí, kde již je k dispozici potřebná legislativa a palivo E85 je již k dispozici na čerpacích stanicích. Pokud však často jezdíte do západní Evropy, můžete po namontování kitu i Vy své vozidlo natankovat ekologickým palivem E85 často až o 50 Centů levněji než stojí fosilní benzín.

U nás zatím bohužel ethanol není uznán jako samostatné palivo, není zde jeho distribuce, není stanovený daňový odpočet atd. Jeden litr by tak stál až 50 Kč. Při výrobě ve velkém a nutném odpočtu spotřební daně by však mohl stát 22 - 23 Kč za litr, což by vzhledem ke spotřebě vycházelo přibližně jako u Naturalu, možná i o něco méně. V zemích, kde se E 85 používá, mají tato auta různé úlevy (daně, vjezd do centra, parkování). Výhody E 85 jsou známé - ekologie, podpora zemědělství, omezení závislosti na fosilních palivech z politicky nestabilních oblastí apod. A tak nezbývá než doufat, že legislativa i u nás dá v dohledné době zelenou tomuto novému pohonu motorových vozidel.

Pokud jezdíte benzínovým autem do západní Evropy, kde jsou čerpací stanice na bioethanol stále běžnější a chcete jednak přispět k ekologii a navíc ušetřit na každém litru paliva okolo 0.5 EUR.

dale pak http://www.iwr.de/bioethanol/tankstellen.html
http://www.ethanol-tanken.com/index.php ... st=1&cat=1

kompletní info http://www.rostlinnyolej.cz/index.php?lang=cs
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#2 Bioethanol - E85

Příspěvek od jojo »

Ano!
Stále se zvyšující produkce surovin pro výrobu bioethanolu zapřičiňuje prudké zdražování potravin a omezuje využití zemědělských ploch pro produkci potravin. V jihovýchodní Asii již například cena rýže vyletěla na trojnásobek, což zapřičiňuje hlad v chudých oblastech.
Dvěstě kilometrů ujetých na bioethanol představuje zhruba roční spotřebu rýže jedné běžné asijské rodiny.
Co z toho plyne? Používáním bioethanolu zde v Evropě si tu trochu vyčistíme vzduch a omezíme emise CO2, za cenu toho, že na druhém konci planety někdo chcípne hlady.
Jezděme tedy na biopaliva, bude se nám tu lépe dýchat a následky ponese odteď někdo jiný. 8)
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#3 Bioethanol - E85

Příspěvek od eLzyx »

jojo píše: Používáním bioethanolu zde v Evropě si tu trochu vyčistíme vzduch a omezíme emise CO2, za cenu toho, že na druhém konci planety někdo chcípne hlady.
Jezděme tedy na biopaliva, bude se nám tu lépe dýchat a následky ponese odteď někdo jiný. 8)
bude to znít blbě ... ale třeba s tím někdo počítal. Méně lidí - méně CO2.
Každopádně co mě dost štve jsou ty žlutý pole (řepka). Produkují neuvěřitelný množství jemného sajrajtu, co poletuje snad všude. Auto nevydrží ani 10 minut čistý. A až ta řepka odkvete, tak je to na výměnu vzduchovýho i pylovýho (kabinovýho) filtru - zase 1500Kč v riti.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#4 Bioethanol - E85

Příspěvek od hroch32 »

Přidávání "bio" paliv do ropných je IMHO nesmysl a s ochranou přírody nemá nic společného. Teda má, jednoznačně negativní vliv - díky růstu ceny patřičných plodin dochází kupříkladu k rozorávání luk v podhorských a horských polohách. A buďte si jisti, že do polí s řepkou se pere chemie horem dolem.... Když k tomu připočtu to, co psal jojo, tak biopaliva fakt nee.

Navíc, když se podívam teď na svojí Fialku a ona je jak pampeliška (promiň Bobika ;-) ), tak si představim, jak asi je lidem, kteří na ten žlutej sajrajt mají alergii..... Celý je to nesmysl, kdybychom investovali prostředky, které rveme do těchhle nesmyslů kolem snižování CO2, do vývoje nových paliv a do moderních elektráren (s urychlovači částic nebo termonukleárních), tak uděláme líp a vypečeme Machometánům rybník (jenže to by s nimi nesměli být představitelé EU dohodnutí, že :evil: ).
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#5 Bioethanol - E85

Příspěvek od Lachtan »

hroch32 píše: a vypečeme Machometánům rybník (jenže to by s nimi nesměli být představitelé EU dohodnutí, že :evil: ).
Další varianta je Machometány terminovat 8)
Přílohy
robot.gif
robot.gif (5.93 KiB) Zobrazeno 3004 x
rifle.gif
rifle.gif (3.53 KiB) Zobrazeno 3007 x
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#6 Bioethanol - E85

Příspěvek od jojo »

termínovat? :shock:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#7 Bioethanol - E85

Příspěvek od Lachtan »

jojo píše:termínovat? :shock:
Nee - terminovat 8) :twisted: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Bioethanol - E85

Příspěvek od marra »

hroch32 píše:Navíc, když se podívam teď na svojí Fialku a ona je jak pampeliška (promiň Bobika ;-) ), :evil: ).
bobika je jedinej v klidu na jeho autě to není vidět ani v dvou centimetrove vrstvě :pij:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

GDPR_user

#9 Bioethanol - E85

Příspěvek od GDPR_user »

To by mne zajímalo jak by jelo auto stavěné na 95-98 oktanový benzín na biolíh s oč 85 :evil: :evil: :evil:

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#10 Bioethanol - E85

Příspěvek od Lachtan »

Blbě 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#11 Bioethanol - E85

Příspěvek od OndraH »

85 znamená poměr benzínu a lihu ve výsledné směsi ( 85% lihu, 15% benzínu) a ne oktanové číslo. typické oktanové číslo u E85 je zhruba mezi 100 - 105, záleží na přesném složení směsi
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

derek

#12 Bioethanol - E85

Příspěvek od derek »

nicméně v brně jsem viděl prodávat E85 za asi 26kč/litr...zkoušel jste to někdo natankovat ? a nemusí být na to náááhodou stavěný motor ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 72
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

#13 Bioethanol - E85

Příspěvek od David.j »

1. - musí to umět motor sežrat (buď ze série, nebo dobastl)

2. - nelejtodoauta :-) (ve smyslu do kterýho to nepatří)
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

derek

#14 Bioethanol - E85

Příspěvek od derek »

jj, to jsem si myslel...a škodovka tyhle motory umí, akorát je montuje do aut do skandinavie a jiných civilizovaných zemích...ten motor je děsně chytrej, umí si spočítat, kolik má benzínu a kolik lihu a podle poměru si sám nastavuje, kolik žere

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#15 Bioethanol - E85

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak všechno by mělo fungovat jinak. E 85 je náhodou skvělý nápad, pokud by se dodržovaly pravidla původbně pro výrobu určená. Tak za prvé, nejlepší surovina pro výrobu jsou kopřivy, přesnou odrůdu nevím, ale prý jsou chemicky nejvýhodnější. Takže vyrábět proč ne, ale dodržovat pravidla při výrobě a určení surovin a nebude problém s rýží a jinými potravinami. Tudíž si myslím, že někdo zneužil dobrou myšlenku, pro špinavý záměr.
Za druhé já na E 85 jel se svou sedmou vloni a byl to mazec. Jede to jak zběsilé a spotřeba myslím skoro na stejné úrovni. Měl jsem jednu plnou nádrž a následky na motoru žádné.
Rád bych to zkusil i s devítkou, kde by mohl být nárůst výkonu markantní.
Takže chyba není v myšlence, ale v systému.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#16 Bioethanol - E85

Příspěvek od hroch32 »

jarek.krizan píše:Tak všechno by mělo fungovat jinak. E 85 je náhodou skvělý nápad, pokud by se dodržovaly pravidla původbně pro výrobu určená. Tak za prvé, nejlepší surovina pro výrobu jsou kopřivy, přesnou odrůdu nevím, ale prý jsou chemicky nejvýhodnější. Takže vyrábět proč ne, ale dodržovat pravidla při výrobě a určení surovin a nebude problém s rýží a jinými potravinami. Tudíž si myslím, že někdo zneužil dobrou myšlenku, pro špinavý záměr.
Za druhé já na E 85 jel se svou sedmou vloni a byl to mazec. Jede to jak zběsilé a spotřeba myslím skoro na stejné úrovni. Měl jsem jednu plnou nádrž a následky na motoru žádné.
Rád bych to zkusil i s devítkou, kde by mohl být nárůst výkonu markantní.
Takže chyba není v myšlence, ale v systému.
Ono vyrábět jde z lecčehos. Z kopřiv se zřejmě bude kvasit ta celulóza, což ovšem může být časově náročnější (nevím, tipuju), a proto se do toho nikomu nechce. Z obilovin je to hlavně standardní postup, jehož technologická stránka je perfektně zvládnutá, takže je to asi o lenosti, možná o penězích. Problém je, že i ty kopřivy by se musely někde pěstovat, takže nedostatek by nebyl třeba rýže ale pro změnu pšenice. Ale v principu proč ne, jen je třeba se na to dívat ze všech stran!

Mimochodem, jednou z nejuniverzálnějších plodin (technických i potravinářských) je konopí. To, že se z něj udělal strašák kvůlivá pár jointům (díky čemuž je kouří asi tak 100x víc lidí, než kdyby to nebylo "tabu" bubu), má na svědomí loby dřevařských a hlavně "plastových" firem v USA (ale i v Evropě). Když jsem viděl, na co všechno se dá konopí využít, tak jsem čučel :shock: A vzhledem k rychlosti růstu je jeho produkce dost brutus rychlá. Někde jsem četl, že Ford z něj udělal auto - nevim, co všechno bylo z konopí, ale představte si, že bysme místo švédských plechů jezdili v US jointech :mrgreen:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Bioethanol - E85

Příspěvek od jarek.krizan »

Hrochu, je fakt, že z kopřiv je to časově i finančně náročnější, ale třeba ve Finsku a Švédsku je to hlavní surovina pro výrobu. Prý právě kvůli kvalitě.
O tom konopí jsem to taky četl. Myslím, že pokud by nešlo určité skupině lidí o umělé vytváření kritických situací s nedostaky energií, tak by se nám o hodně ulevilo od starostí a o co by bylo méně válek. Přitom už dávno existují alternativní zdroje, které by nabyly ani tak drahé, jako klasická paliva. Těmto lidem ovšem nejde ani o lidi, ani o ekologii, ani o politiku, nebo ekonomiku, ale jen o svůj vlastní zisk. Ale to není žádná novinka.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#18 Bioethanol - E85

Příspěvek od Jarda S40 »

Myslím, že v otázce využívání konopí nehraje jeho schopnost bejt drogou žádnou roli. Existuje technické konopí, které má obsah halucinogenních látek minimalizovaný až žádný. Je naprosto volně dostupné, mám ho doma asi 30 kg. Pokud by byl zájem okoštovat :lol: Ale používá se hlavně na ucpávky, na výrobu lan a provazů i na pytlovinu/jutu.

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#19 Bioethanol - E85

Příspěvek od hroch32 »

Jarku, máš do puntíku pravdu. Holt právě ta finanční náročnost je zřejmě důvod, proč se z dobré myšlenky udělal špatný skutek. Aneb "cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly" platí stále. A je sympatické, že seveřani se přes to dokážou přenést a raději jdou dražší, ale šetrnější cestou.

Jardo, Bohu žel hraje. Také vím o technickém konopí (můžu poskytnout semínka :) ), jenže právě ten strašák ohledně jeho možného užívání jako drogy byl zneužit někdy počátkem 20. století jako argument pro postavení mimo zákon. Vždyť do té doby (a ještě nějakou dobu potom) by se bez konopí neobešlo ani zemědělství ani loďařství. Mmchd, o tomhle nebo o lněné variantě docela uvažujem do baráku: http://www.thermo-hanf.de/front_content ... 1&idart=61

Edit: ještě jsem si uvědomil, že s tou dostupností technického konopí to není tak jednoduché. Nad nějakou pěstební rozlohu (poměrně malou) se musí hlásit úřadům. Když je to navelko, tak snad dokonce musí být povolení (ale to můžu kecat nebo se to už mohlo změnit). Navíc jsou známy případy, kdy i certifikované technické konopí o setinky překročilo povolenou hranici obsahu THC – a díky agilním lidem na českých ouřadech z toho měli jak pěstitel tak zákazníci problémy, div nešli před soud.....
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#20 Bioethanol - E85

Příspěvek od VanThomas »

_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“