Olejové filtry

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#1 Olejové filtry

Příspěvek od Pablo »

Jarda S40 píše:V pohodě bych nechal 15W-40, pokud toužíš po 10W-40, tak na zimu také s klidem. Jelikož tu máme opět "nové znalce olejů" doporučuju si přečíst vše co bylo na tomto fóru o olejích napsáno. Jinak ve zkratce pokud je u nového motoru předepsáno (spíš asi doporučeno) SAE 10W-40, tak výrobce určitě umožňuje i 15W-40. Rozdíl je pouze ve viskozitě pod -15°C, za běhu motoru samozřejmě už nikoliv. Spíše bych olej vybíral podle výkonové specifikace a aby byl vhodnější pro nafťáky, dále podle výrobce a v neposlední řadě podle ceny. Důležitá je také správná výměna oleje a vhodně zvolený filtr, třeba MAN. Ne žádný UFI a podobné značky. Zeptej se Ondry také kdy měnil palivový filtr, popřípadě vyměň nebo vyčisti, je li tam odkalovač (nevím).
Můžu se Jardo optat, proč nedoporučuješ ...UFI a podobné značky...? ;-)
Na co, by si u olejových filtrů měl dát člověk pozor a jak poznáš "dobrý" od "špatného" ? P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#2 Kdo si počká, ten se dočká

Příspěvek od Jarda S40 »

Našel jsem na netu nedávno asi dva testy olejových filtrů. Na jeden byl i odkaz zde na fóru (myslím si). Dobře z nich vyšel Mann. Pravda i jiné značky, ale UFI ne. Já si zapamatoval ten Mann a objednal si je do svých aut na 5 let dopředu, abych na to nemusel furt myslet. Jednalo se o maximální průtočná množství, obtokové ventily a snad filtrační plochu. Je totiž důležitější (podle mého názoru), aby ten filtr opravdu filtroval od výměny k výměně, než jakej olej tam naleju. Samozřejmě myslím vhodnej olej, ne nějakou sra_ku. U horších filtrů se může stát, že se zanese dřív než je výměna oleje a ten pak protéká nefiltrovanej a nebo že při vyšších otáčkách nestačí filtrovat celé množství oleje a propouští ho přes obtokový ventil.
Upozorňuji, že jde o můj osobní názor na základě těch dvou testů co jsem našel na netu a logické úvahy. Nehodlám se s nikým hádat o tom, zda je jeho olej nebo filtr nejlepší nebo můj názor blbej.

P.S. A neprohloupíte, pokud koupíte originální filtr od Volva. Nevím kdo je pro ně dělá, ale jsou dobré! Mám vyzkoušeno třeba z S40-ky.

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#3 Kdo si počká, ten se dočká

Příspěvek od Pablo »

Jarda S40 píše:Našel jsem na netu nedávno asi dva testy olejových filtrů. Na jeden byl i odkaz zde na fóru (myslím si). Dobře z nich vyšel Mann. Pravda i jiné značky, ale UFI ne. Já si zapamatoval ten Mann a objednal si je do svých aut na 5 let dopředu, abych na to nemusel furt myslet. Jednalo se o maximální průtočná množství, obtokové ventily a snad filtrační plochu. Je totiž důležitější (podle mého názoru), aby ten filtr opravdu filtroval od výměny k výměně, než jakej olej tam naleju. Samozřejmě myslím vhodnej olej, ne nějakou sra_ku. U horších filtrů se může stát, že se zanese dřív než je výměna oleje a ten pak protéká nefiltrovanej a nebo že při vyšších otáčkách nestačí filtrovat celé množství oleje a propouští ho přes obtokový ventil.
Upozorňuji, že jde o můj osobní názor na základě těch dvou testů co jsem našel na netu a logické úvahy. Nehodlám se s nikým hádat o tom, zda je jeho olej nebo filtr nejlepší nebo můj názor blbej.

P.S. A neprohloupíte, pokud koupíte originální filtr od Volva. Nevím kdo je pro ně dělá, ale jsou dobré! Mám vyzkoušeno třeba z S40-ky.
OK, díky ;-)
Promiň, neber to jako rejpání. Ale když doporučuješ filtry Volvo (...kdo je vyrábí, nevíme...), tak jsou dobré podle čeho?
Že se ti motor v S40-tce stále nevysypal? Málo baští olej?

Ptám se takhle, páč informací o olejích je celkem dost. O filtrech, který jsou taky hodně důležitý, skoro nic...
Myslím, že se to ani moc neřeší...
Budu googlit dál a snad se něco najde :-)

Jinak UFI používám čtvrtou výměnu (...po asi 8000 km...) a nemůžu si stěžovat. Vlastně ani nevím na co :lol:

Motor má skoro 220000km a nedávno jsem doléval cca 1 litr ( BP Visco 5000, 5W40 ) po necelých 6ti tisících km...
Nekouří, nesmrdí... Předchozí majitel byl údajně pečlivka, ale co tam bylo za filtry celou dobu nevím.
Pokud v něm tiká nějaká časovaná pohroma, tak budu dělat, že o ní nevim :-)

P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#4 Kdo si počká, ten se dočká

Příspěvek od Jarda S40 »

Filtry Volvo - Motory B4184S2 mají takovou specialitu, místo kompletních olej. filtrů mají výměnnou jen vložku olejového filtru. Pokud tuto vložku koupím od Volvo, je řemeslně lépe zpracovaná než od jiného výrobce, raději nejmenuji. Lamely jsou hezky pravidelně poskládané a přijde mi že je jich víc. Z toho usuzuju, že si na tom výrobce dává záležet.
Filtry Ufi - netvrdím že poškoděj motor. Spíš si myslím, že ten olej není tak dobře filtrovanej a proto motoru dělá lépe lepší filtr. Ale rozdíl se pozná až podle stavu motoru po delší době, respektive více natočených hodinách. Mimo jiné si to myslím třeba proto, že na Felicii jsem svého času kupoval filtr UFI znatelně menší než třeba Mann nebo Champion. Přijde mi logické, že do menšího filtru nevložím tolik filtračního materiálu (papíru) jako do většího. Respektive proč by ostatní výrobci měly ty filtry větší? Navíc mám pocit, že zrovna to UFI nedopadlo nejlépe.
Jo a ještě k té S40-ce. Od výměny k výměně t.j. na 20kkm mi žere asi 1l oleje. Jsem spokojen ;-) Na auto s poctivými 147 kkm je to myslím dobré.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#5 Olejové filtry

Příspěvek od Bobika »

Osobně mám na filtry názor jako Jarda. Proč něco řešit, když mám originál filtr, který má zaručenou propustnost a filtraci, než laborovat s nějakým neznámým filrem. Já osobně na to mám moc drahý motor, abych experimentoval s takovou prkotinou jako olejový filtr (originál 300,-, ostatní značky od 120,- výše a i přes 300,-). Jinak samozřejmě na Favorita apod. bych to neřešil. To si radši za půl hodiny vyměním olej sám, vím co tam naleju a ušetřené peníze můžu vrazit do kvalitního filtru a oleje.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#6 Olejové filtry

Příspěvek od Pablo »

OK. UFI nebo Mann, kdo ví. Ukáže snad čas. Neznámá značka to ale taky není...
Nejde mi o to si hájit "svůj" UFI, ale podívat se filtrům "pod pokličku". Taky zjistit, proč někdo doporučuje ten a druhý zase ten.
A CO to je kvalitní filtr...ne jen podle ceny...
Hodně otázek, málo odpovědí :poc:


Povídání o filtrech jsem našel a něco málo i o vztahu velikosti filtru a materiálu v něm...

"Původní filtrace oleje byla často řešena jako obtoková, tzn. že se filtr umístil do obtokového kanálu, kudy procházelo zhruba 15 – 20% čerpaného oleje. Teoreticky se časem kompletní olejová náplň přefiltrovala, ovšem teorie je věc jedna, praxe druhá. Obtoková filtrace byla používána proto, že filtr byl výrobně jednoduchý, nebyl namáhán plným tlakem oleje. Olej byl levný a tak nikomu nevadilo každých 5 000 km olej vyměnit. U mnoha vozidel se používalo několikastupňové čištění, kdy byly za sebou umísťovány filtry s kovovými lamelami, které postupně zachytávaly mechanické částice podle jejich velikosti, na konci řady byl obtokový filtr s papírovou vložkou. Lamelové filtry měly páčku, kterou se občas zakývalo a tím se lamely pročistily, usazené částice se shromažďovaly ve spodní záchytné komoře filtru, jednou za čas se komora odkalila. Prostě fantazie. Obtoková filtrace měla na druhé straně jedno pozitivum, olej se často nestačil znehodnotit nevhodným provozem a byl nahrazen novou náplní dříve, než ztratil většinu svých vlastností. Z tohoto důvodu se často ani neudávalo nějaké zkracování výměnných lhůt.
Se zvyšujícími se nároky na výkon a hlavně životnost motorů a s nástupem nové řady aditivovaných olejů bylo nutné přepracovat soustavu filtrace, požadavkem bylo udržet olej co nejvíce čistý, aby se do kluzných ložisek nedostávaly pevné částice, které poškozují povrch čepů, vaček atd. Plnoprůtokový filtr musel snášet plný tlak oleje a pětinásobný průtok oleje proti obtokovému filtru, jeho konstrukce a použité materiály jsou odlišné, odlišné je i uspořádání olejového okruhu (bez úpravy není možné takový filtr namontovat místo filtru obtokového). Z důvodu nebezpečí poruchy mazání při totálním ucpání filtru je vybaven pojistným ventilem, který propustí olej obtokem okolo vložky (lépe nefiltrovaný, než žádný olej). Rozdíl mezi obtokovým a plnoprůtokovým filtrem je kromě konstrukce ve velikosti zachycovaných částic, plnoprůtokový je o něco hrubší a nedokáže zachytit velmi malé částice, obtokový filtr je jemnější a tudíž olej na výstupu z filtru je čistější. Na základě tohoto rozdílu f. Tecnocar vyvinula kombinovaný filtr, který v jednom pouzdře sdružuje filtr plnoprůtokový i obtokový, montuje se normálně na místo plnoprůtokového filtru. Tento filtr je zvlášť vhodný pro vozidla pracující v rozvážkovém režimu, ovšem použít ho můžeme na všechna vozidla s plnoprůtokovou filtrací. Bohužel jsem se nedopátral oficiálního zastoupení, na původní adrese už nikdo takový není a na náhradní adrese se mi ozvala nějaká česká firma, která tuto značku prodává, ale tento typ jim nic neříkal, znali jen objednací čísla klasických filtrů na všechna dostupná vozidla.
Začátkem osmdesátých let minulého století se objevil japonský přídavný filtr, šlo o nádobu o objemu asi 1,5 l, v které byla filtrační vložka z nějakého speciálního „chlupatého“ papíru, který byl stočen do ruličky stejně jako toaletní papír. Filtr byl připojen do systému pomocí hadic. Olej protékal axiálně (ne přes stěnu papíru, ale mezi závity), „chlupatost“ zajišťovala zachytávání částic menší než 1 ?m, prakticky i karbon, který se ještě neusadil. Ve „spolupráci“ se syntetickým olejem se udávala výměnná lhůta oleje v ideálním případě až po 80 000 km. Víc o tom nevím, jestli je tento filtr na trhu mi není známo. Jen chci zdůraznit, že kvalitní filtrace nezanedbatelně ovlivňuje životnost olejové náplně a životnost motoru.
Závěr: filtry používejte předepsané od solidních výrobců, zde je garantovaná filtrační kapacita pro předepsanou výměnnou lhůtu. Starší typy filtrů ještě ze socialistických zásob byly konstruovány na 10 000 km a pro delší výměnné lhůty nejsou vhodné. Přes třináct let od zániku socialismu u nás se ještě občas někde na trhu objeví, nápadná je jejich nízká cena, popis azbukou a případně i zaprášenost. Filtrují také, ale jen do 10 000 km. U nových typů filtrů se nedejte zmást jejich malými rozměry, nové materiály s vyšší filtrační kapacitou umožňují vyrobit filtry polovičních rozměrů proti původnímu provedení. "
Autor Jiří Čech, skoda.panda.cz
_________________
945GL B230FD/M47 1993

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 Olejové filtry

Příspěvek od jarek.krizan »

Nejsem žádný odborník na filtry, ale do svého auta bych si UFI nedal, konkrétně ty co prodávají pro konstrukci redbloku jsou na dvě věci ( na h***o a na nic ), ono totiž na nich nefuguje zpětný ventil a tak padá olejový sloupec zpět do vany a tak při startování trvá moc dlouho, než se docílí mazacího tlaku. Co se týká olejů, tak už jsou toho tady napsány stohy.
Co se týká filtrů, tak různé testy co se objevují, jsou asi tak důvěryhodné, jak testy pneumatik. I ve filtrech jde vývoj stále dopředu, i když to přes obal není vidět, ale zkuste si je někdy vykuchat a uvidíte velké rozdíly. Předpokládám, že velké firmy něco investují do vývoje a tak jim dávám přednost ( Bosch, Mann a Fram např. ). Firma UFI zaplavila náš trh díky strašně nízké ceně ( nákupka některých typů je i pod 50kč ), ale taky velmi kolísavé kvalitě. Mnoho případů jsem viděl, kdy konrétně UFI a Champion nevydržely v pertlování a otevřely se.
Jasně pokud se používá kvalitní olej a motor v čistotě, nepřehřívá se např. nízkou hladinou, provádí se pravidelné výměny, raději dříve než později, tak ani jakýkoli filtr se nebude tak rychle zanášet. Teoretické názory jsou mi celkem ukradené, pro mě je rozhodující, jak motor po použítí konkrétního materiálu doopravdy vypadá. To se nejlépe pozná pod ventilovým víkem, nebo ve vačkové skříni a to by ste se kolikrát divili co se tam najde. Když to trochu přeženu, spoléhat se na to, že tam budu lít 200 k km nějaký M6AD a filtr poctivě vyperu v benzínu - a světe div se motor pořád jede, určitě nebudu. To bych svému autu neudělal. Taky ovšem vím že hrozná spousta lidí za vidinou úspor, dá jen to nejlevnější a když se vyskytne problém potichu prodají auto přes bazar. Potichu proto, že vždycky tvrdili, že je zbytečné dávat autu moc drahé díly, i na ty levné to jede a bez problémů.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#8 Olejové filtry

Příspěvek od selap »

Jen na okraj,mám kousek prodejnu MANN filtrů a origo Volvo vychází levněji než od nich,i když,prý jsou velmi dobré....
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

GDPR_user

#9 Olejové filtry

Příspěvek od GDPR_user »

Filtr UFI jsem si kdysi koupil na Kadetta a výsledek byl ten,že mne to stálo 2l oleje navíc,neboť závit na filtru byl příliš plýtký,a po natlakování prostě filtr neudržel povolil a 2l oleje vyteklo na ulici.Možná to byl jeden kus z tisíce,ale firma která pna trh takový zmetek mi nesmí do domu. :evil: :evil: :evil:

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#10 Olejové filtry

Příspěvek od Pablo »

jarek.krizan píše:Nejsem žádný odborník na filtry, ale do svého auta bych si UFI nedal, konkrétně ty co prodávají pro konstrukci redbloku jsou na dvě věci ( na h***o a na nic ), ono totiž na nich nefuguje zpětný ventil a tak padá olejový sloupec zpět do vany a tak při startování trvá moc dlouho, než se docílí mazacího tlaku.
Nu pokud nejsi odborník, tak jak víš, že na nich (...na všech?...) nefunguje zpětný ventil? Nefunguje, nebo tam vůbec není?
Bosch jako prodejní argument uvádí, jak je úžasný, že má ventily DVA!! Obtokový a zpětný. Což mi přijde jako samozřejmost ;-)
Firma UFI zaplavila náš trh díky strašně nízké ceně ( nákupka některých typů je i pod 50kč ), ale taky velmi kolísavé kvalitě. Mnoho případů jsem viděl, kdy konrétně UFI a Champion nevydržely v pertlování a otevřely se.
UFI zaplavila náš trh díky kolísavé kvalitě? Co to je?
Pokud víš, jaká je nákupka UFI, jaká je u Mann, Mahle? Kvalitních to filtrů...
Jinak si nemyslím, že nízká nákupka u některých typů, znamená, že celá produkce je levný šmejd.
Kolik případů otevřených filtrů jsi viděl? 20? 50? ;-)

Jinak chlapci nechci vás tahat za slovo, to ne! Takže to neberte osobně! :twisted:
Každý má svoje zkušenosti, ale než je předává dál, tak doufám, že je má podložený nějak objektivně a prokazatelně.
Protože "...jedna pani povídala..." :roll:

Jeden čas tady taky kolovalo, jak jsou italský ojetiny šílený a kdo si to koupí, bude si rvát vlasy.
Teď je to zase jinak a jižanský káry jsou bezva... :roll:

Jak říkám. Nechci si obhajovat "svoje" UFI. Příště se chystám použít origo filtr Volvo a po další výměně provést srovnávací "rozkuchání" :-)
Ale až PO použití...rozpižlat několik nových filtrů by bylo super, ale až to "někdo" zaplatí :-)

Tož tak...
_________________
945GL B230FD/M47 1993

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Olejové filtry

Příspěvek od jarek.krizan »

Pablo
Že nefunguje zpězný ventil ( nebo tam není ) poznáš celkem jednoduše. Pokud použiješ olej 5W40 , 0W40 apod. a vyzkoušíš studený start ( po odstavení vozu min. na hod ) s filtrem funkčním a s rádoby funkčním ventilem, tak poznáš i na kontrolce mazání, jak dlouho jí trvá než zhasne. Velmi dobře pozorovatelné je to na redblocích. Jinak v servise se dá většinou změřit tlak oleje.

Co se týká samozřejmosti, nic v kategorii ND není samozřejmost. Dělám auta už dost dlouho na to abych viděl, že i výrobci, kteří dodávali kvalitní ND to dokážou sprasit a kupodivu se to někdy děje i obráceně. Záleží kdo a kam přestěhuje výrobu - nejspíš.

Kolísavá kvalita ? To jsi si nikdy nevšiml, jak jsou některé kusy mizerné už od pohledu ? O nějaké normě u UFI snad ani neslyšeli, jen si přeměř, jak mají kvalitně vyrobené závity, jak je někdy poddimenzované pertlování a několikrát ( pokud to chceš početně 2 - 3 x ) tam hrkali kuličky strusky po svařování, nebo nějaké špony nebo co to bylo.
Nepamatuju si přesně kolik filtrů jsme u UFI reklamovali jestli to bylo 15 nebo 20 ks ( u vzduchových kokrétně na VW 1.8 T i bez jich byla mračna ), protože je to už nějaký ten pátek a taky jsme změnili dodavatele. Možná to s tím nesouvisí ale třeba jsme neměli provlém s UFI na žabožrouty, ale možná to je jen náhoda.
Díky vyřizování některých reklamací se člověk také dostane k nákupním velkoobchodním cenám a nejde jen o filtry a člověk někdy nestačí valit oči o kolik se ND zraží, než se dostane ke konečnému odběrateli
Neobhajuji žádnou konkrétní značku, to budu dělat až dostanu zaplaceno za reklamu. Ale varuji před možnými problémy.
K tomu jedna paní povídala . Už od 15 let se motám kolem aut a hrabu se v nich, tak si myslím, že nějakým zázračným způsobem by se mohlo stat, že o tom i něco vím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#12 Olejové filtry

Příspěvek od Pablo »

OK, díky, to mi stačí. ;-)

Jak říkám, nechci nikoho napadat, že je nekompetentní tady radit, bo tak podobně!

Jednou paní, co povídala, jsem nemyslel konkrétně tebe, Jarku.
Nýbrž cokoli, od kohokoli, co se tu objeví a je to převzatý názor nebo "zaručená" rada ovlivněná něčím jiným, jen né skutečností. A za nikoho tady ruku do ohně nedám, že tomu tak občas není. Ale co, jsme jen lidi...

Bohužel kolísavou kvalitu já nemám možnost posoudit. Co se mi zatím dostalo do pařátů od UFI, byly 4 ks a byly v pořádku. Nic z toho, co popisuješ jim nebylo.

Tož se nezlob, svůj "zdroj" zkušeností jsi mi objasnil dostatečně ;-)
_________________
945GL B230FD/M47 1993

ttomisekk

#13 Olejové filtry

Příspěvek od ttomisekk »

Taky mám špatné zkušenosti s filtrem od ufi .Sám používám filtry od mannu,protože je mám odskoušený a hlavně vím stoprocentně že mann dodává do prvovýroby,třeba značce renault,a samozrějmě i do jiných automobilek.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Olejové filtry

Příspěvek od jarek.krizan »

Já samozřejmě nechci a nemůžu nikoho do ničeho nutit. Kdo si bude přát jakou značku tu dostane. Já můžu jen doporučit.
Co se týká kvality některých dílů, tak někteří výrobci, jak jsem už psal umí hodně překvapit, např. TRW - kdysi dodávali do prvovýroby a dnes patří mezi ty horší, takže nic není navěky a jednoznačné.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Belik

#15 Olejové filtry

Příspěvek od Belik »

Musím souhlasit,že s kvalitou filtrů to není žádná sláva.Taky jsem s přispěním kamaráda byl názoru,že připlatit si za Manna je zbytečnej přepich a teď už se svým VW 4 měsíce nejezdím.Chtěl jsem ušetřit 300,- a koupil jsem si filtr PULORATOR a do teď toho lituji.Auto s tímto filtrem vůbec nejelo.Po vyndání jsem zjistil,že takzvaný zpětný ventil (gumový límec na vstupu do filtru byl tak špatně přetlačitelný,že olej přes něj snad ani neprotékal a auto skoro nemazalo.Dal jsem tam tedy origo a auto zase šlapalo.Jen mám problém s blikáním kontrolky mazání hned po startu a s tím související vytečení oleje z olejových kanálů zpět do vany.Tím pádem mi jdou do h--zlu hydrostely.Nevím jestli mám zkusit koupit a dát Manna.Ten tam byl i před výměnou a nebo je někde nějakej jinej problém.Napadlo mně jestli není někde v motoru ještě nějakej obtokovej ventil a nezůstal pootevřenej.Pět automechaniků na to ještě nepřišlo a už mně to stálo přes 10 tisíc a stále nejezdím.Pokud je někdo schopen mi poradit tak prosím o pomoc.Jen ne od maníků jako například můj kámoš,který mi řekl "FILTR JAKO FILTR" a teď si rvu vlasy a šetřím korunky na opravu motoru.Snad na takovýhle kecy nedojedete i vy s UFA-ma atd. Jarku přeju ti hodně trpělivosti. :palec:

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 Olejové filtry

Příspěvek od jarek.krizan »

Vzhledem k tomu, že v podpisu nemáš auto a motor, tak ti těžko někdo poradí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Belik

#17 Olejové filtry

Příspěvek od Belik »

Je to VW sharan 1,9 TDI 81 kw,r.v.1999.Motor AFN

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#18 Olejové filtry

Příspěvek od jarek.krizan »

Belik píše:Je to VW sharan 1,9 TDI 81 kw,r.v.1999.Motor AFN
Přetlakový ventil je pod olejovým čerpadlem a je jeho součástí ( rozebiratelnou ), pokud je špatný filtr, může se v lepším případě stát, že ten ventil odejde, ale častěji to odepíše přímo olejové čerpadlo, doporučuji vyměnit, je to jistota. U těchto motorů se to stává. Holt je to jen VW.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#19 Olejové filtry

Příspěvek od ksw »

Belik píše:Musím souhlasit,že s kvalitou filtrů to není žádná sláva.Taky jsem s přispěním kamaráda byl názoru,že připlatit si za Manna je zbytečnej přepich a teď už se svým VW 4 měsíce nejezdím.Chtěl jsem ušetřit 300,- a koupil jsem si filtr PULORATOR a do teď toho lituji.Auto s tímto filtrem vůbec nejelo.Po vyndání jsem zjistil,že takzvaný zpětný ventil (gumový límec na vstupu do filtru byl tak špatně přetlačitelný,že olej přes něj snad ani neprotékal a auto skoro nemazalo.Dal jsem tam tedy origo a auto zase šlapalo.Jen mám problém s blikáním kontrolky mazání hned po startu a s tím související vytečení oleje z olejových kanálů zpět do vany.Tím pádem mi jdou do h--zlu hydrostely.Nevím jestli mám zkusit koupit a dát Manna.Ten tam byl i před výměnou a nebo je někde nějakej jinej problém.Napadlo mně jestli není někde v motoru ještě nějakej obtokovej ventil a nezůstal pootevřenej.Pět automechaniků na to ještě nepřišlo a už mně to stálo přes 10 tisíc a stále nejezdím.Pokud je někdo schopen mi poradit tak prosím o pomoc.Jen ne od maníků jako například můj kámoš,který mi řekl "FILTR JAKO FILTR" a teď si rvu vlasy a šetřím korunky na opravu motoru.Snad na takovýhle kecy nedojedete i vy s UFA-ma atd. Jarku přeju ti hodně trpělivosti. :palec:

Ahoj,zkus tento link:
http://aleph.vkol.cz/F?RN=971081295
a jako slovo k vyhledání vol : ETZOLD
nevím jaký typ VW jezdíš,ale snad si tam vybereš,no a pak musíš sám studovat,když automechanici jsou tak schopní. :idea:
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Belik

#20 Olejové filtry

Příspěvek od Belik »

jarek.krizan píše:
Belik píše:Je to VW sharan 1,9 TDI 81 kw,r.v.1999.Motor AFN
Přetlakový ventil je pod olejovým čerpadlem a je jeho součástí ( rozebiratelnou ), pokud je špatný filtr, může se v lepším případě stát, že ten ventil odejde, ale častěji to odepíše přímo olejové čerpadlo, doporučuji vyměnit, je to jistota. U těchto motorů se to stává. Holt je to jen VW.

Promiň,zapomněl jsem napsat,že ve značkovém VW mi vyměnili olejové čerpadlo a obě čidla.Někde jsem četl,že je ještě jeden obtokáč někde v přírubě filtru,ale nevím co je na tom pravdy.Nikdo z mechaniků o něm neslyšel i když mechanici slyšeli poprvé ode mne,že ve filtru bývá zpětný ventil a že olej by mněl zůstat v kanálech a né ztéct do vany.

Belik

#21 Olejové filtry

Příspěvek od Belik »

ksw píše:
Belik píše:Musím souhlasit,že s kvalitou filtrů to není žádná sláva.Taky jsem s přispěním kamaráda byl názoru,že připlatit si za Manna je zbytečnej přepich a teď už se svým VW 4 měsíce nejezdím.Chtěl jsem ušetřit 300,- a koupil jsem si filtr PULORATOR a do teď toho lituji.Auto s tímto filtrem vůbec nejelo.Po vyndání jsem zjistil,že takzvaný zpětný ventil (gumový límec na vstupu do filtru byl tak špatně přetlačitelný,že olej přes něj snad ani neprotékal a auto skoro nemazalo.Dal jsem tam tedy origo a auto zase šlapalo.Jen mám problém s blikáním kontrolky mazání hned po startu a s tím související vytečení oleje z olejových kanálů zpět do vany.Tím pádem mi jdou do h--zlu hydrostely.Nevím jestli mám zkusit koupit a dát Manna.Ten tam byl i před výměnou a nebo je někde nějakej jinej problém.Napadlo mně jestli není někde v motoru ještě nějakej obtokovej ventil a nezůstal pootevřenej.Pět automechaniků na to ještě nepřišlo a už mně to stálo přes 10 tisíc a stále nejezdím.Pokud je někdo schopen mi poradit tak prosím o pomoc.Jen ne od maníků jako například můj kámoš,který mi řekl "FILTR JAKO FILTR" a teď si rvu vlasy a šetřím korunky na opravu motoru.Snad na takovýhle kecy nedojedete i vy s UFA-ma atd. Jarku přeju ti hodně trpělivosti. :palec:

Ahoj,zkus tento link:
http://aleph.vkol.cz/F?RN=971081295
a jako slovo k vyhledání vol : ETZOLD
nevím jaký typ VW jezdíš,ale snad si tam vybereš,no a pak musíš sám studovat,když automechanici jsou tak schopní. :idea:
Dík,ale knížku jsem si pořídil za 750,-.Bohužel mně ale zklamala.U ostatních vozů je perfektně napsaná do podroba,ale jelikož do této museli na stejný počet stran nacpat Sharana,Alhambru a Galaxyho včetně všech motorizací tak se podle této nedá svépomocí udělat prakticky nic.Spíš nevíte někdo o sowtu který mají servisy?Z toho bych možná něco vydedukoval.Díky

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22 Olejové filtry

Příspěvek od jarek.krizan »

Jo ve filtru je obtokový ventil, který v případě zanesení filtru ho obejde a jede to jak bez filtru. Pak je ale docela možné, že při špatném tlaku jsi někde načal kompozici na šálku a tak ztrácíš tlak.
Nebo to ber jako varování shúry, aby si to urychleně prodal a koupil pořádné auto, nejlépe Volvo.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#23 Olejové filtry

Příspěvek od HonzaA »

FRAM by ušel? Když dám všechno FRAM (olejový, ale i vzduchový a palivový filtr), ušetřím nemalou částku...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#24 Olejové filtry

Příspěvek od wickey »

ja jsem na vsech autech mel fram a v pohode. ted ale budu davat olejovy origo. rozdil v cene neni tak velky a pocit je lepsi :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“