Času od založení asi už bylo dost.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Takže k čemu se ve vlákně došlo? Pokud by někdo nesouhlasil, napište a ještě se upraví. Výsledek pak hodím do úvodního příspěvku. Zkusil jsem přidat i orientační ceny, ať si kdokoli může vytvořit přibližnou představu (brána stará S80 s D5 vs. 2.4T). Beru cenu za nové díly bez práce (samosebou je možnost levnějšího repasu). Ve výsledku mi pořád diesel nevychází dráž. Ani při výměně všech kritických dílů pořád nenapočítám, že by to dohnalo rozdíl v Kč/km ve spotřebě PHM benzín/nafta.
DIESEL
+
nižší spotřeba PHM
neodchází tolik výfuky (pravděpodobně zanedbatelná položka)
stabilnější spotřeba v různých režimech jízdy
stavěny na vyšší nájezdy
-
větší zátěž pro tlumiče, silentbloky a brzdy (pravděpodobně je to ale ve výsledku cenově zanedbatelný rozdíl)
nemá rád kratší trasy (nezáleží ale jen na vzdálenosti, ale i na době)=neznamená, že diesel se nehodí do města
riziko investic - vstřiky (cca 5-6.000,-/kus), čerpadlo (cca 15.000,-), DPF (u novějších aut - cena kolem 25.000,-)
dražší žhavičky (cca 2x oproti svíčkám)
rozdílná cena emisí (cca o stovku dražší)
u nových aut vyšší pořizovací cena, u starších většinou nižší
může být problém se starty v extrémních mrazech
dražší baterie a odcházejí častěji (cena oproti benzínu cca dvojnásobná)
větší turbo=větší riziko (repas cca 7.000,-)
v zimě se pomaleji zahřívá (může eliminovat předhřev)
v budoucnu možný rozmach zákazů vjezdu o center měst
ekologie
BENZIN
+
nižší váha
sportovnější projev
menší hlučnost
-
u vyběhaných motorů vyšší spotřeba oleje
vyšší spotřeba PHM
CNG/LPG
+
nízká spotřeba PHM
možnost volby jízdy na plyn/benzín
-
LPG nemůžou do podzemních garáží
pořizovací náklady
každoroční revize (cca 300,-)
musí se měnit nádrž (cca 600,-)
filtry navíc (cca 150,-)
dražší emise (cca 2x oproti benzínu)