LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
- Autor
- Zpráva
#76 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
he - taky jsem premyslel kde v anglii to muze bejt.
to jm252485 jinak dneska jsem jel sluzebne praha - pisek - praha, tak jsem si na tebe vzpomel a cestou jsem tu palubku kontroloval. ty otacky jsem trochu podcenil, pri 130km tam mam 2900, pri 100km 2200, v 80ti se to na petku dost trapi, 90 je tesne pod 2000 a rekl bych, ze uz jede hezky. kazdopadne 90 na ctryrku 2500 ot, ale spotreba podle pocitace o 3 litry vetsi.
zvrtlo se to trochu nekam jinam nez bylo puvodni tema, ale reagoval jsem jen na to, ze si psal, ze ten muj motor ma nejlepsi vlastnosti pri 4000 coz jsem tam snad krom rozjizdeni nikdy nemel, nicmene jsem to taky vyzkousel, ale ta spotreba uz je desiva - jezdit za 12 litru se mi ale vubec nelibi... prepocteno na penize, ujedu za hodinu po dalnici o 25 km vic, ale tech par km stoji 81kc, navic s vyhledem na mastnou pokutu a body za overspeed.
to jm252485 jinak dneska jsem jel sluzebne praha - pisek - praha, tak jsem si na tebe vzpomel a cestou jsem tu palubku kontroloval. ty otacky jsem trochu podcenil, pri 130km tam mam 2900, pri 100km 2200, v 80ti se to na petku dost trapi, 90 je tesne pod 2000 a rekl bych, ze uz jede hezky. kazdopadne 90 na ctryrku 2500 ot, ale spotreba podle pocitace o 3 litry vetsi.
zvrtlo se to trochu nekam jinam nez bylo puvodni tema, ale reagoval jsem jen na to, ze si psal, ze ten muj motor ma nejlepsi vlastnosti pri 4000 coz jsem tam snad krom rozjizdeni nikdy nemel, nicmene jsem to taky vyzkousel, ale ta spotreba uz je desiva - jezdit za 12 litru se mi ale vubec nelibi... prepocteno na penize, ujedu za hodinu po dalnici o 25 km vic, ale tech par km stoji 81kc, navic s vyhledem na mastnou pokutu a body za overspeed.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#77 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Jo, nad Nisou. Inspirovala mne údajná Jablonecká hymna v Angličtině, kde se tuším v refrénu pěje něco takového. A taky fakt, že tady je všechno Jablo+něco... a to mne jako náplavu z Moravy docela překvapilo.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#78 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
To je přímý vstřik kapalného LPG ? Kdysi mne to zajímalo, ale cena mne odradila. Jak jsi řešil výměnu nádrže? Prodloužením životnosti u Coubala?Zkopce píše:nějak se LPG problematika změnila na převodovky
mám V40 která má LPGi od začátku provozu (1996)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#79 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Neni to přímý vstřik, ale místo plynu to vstřikuje kapalinu, ale taky do sání. Takže to nemá snížení výkonu jako vstřikování plynné fáze, protože je tam i ten odpar paliva, kterej ochlazuje nasávanou směs a tím se jí do válce dostane víc.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#80 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
A taky by to asi mělo na plyn i startovat, když není třeba zahřívat reduktor, ne?
Jen jsem zaslechl, že to má potíže s LPG co je u nás. Ale jestli je to pravda netuším.
Jen jsem zaslechl, že to má potíže s LPG co je u nás. Ale jestli je to pravda netuším.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#81 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Jo na plyn to i startuje, ikdyž u novějších verzí lpi jsou starty už také na benzín
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#82 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Pak to ale vypadá spíše na ten nejstarší podtlakový systém se zplynovačem a ne na sekvenci nebo přímý vstřik kapalné fáze. (ať už do sání pro každý válec nebo do válce origo benzínovými vstřikovači) Jak dlouho mají vstřik kapalné fáze nevím, ale v 96 ho asi ještě neměli...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#83 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Samože měli, také ho mám, z roku 97 (nádrž 96)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#84 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Hm, pak mi hlava nebere že s nějakou obdobou či klonem nepřišlo od té doby víc výrobců. Další je ikom hp, ale to je cenově Vialle x2 a u Prins s tím asi vylezli až 2012 a kolik to stojí jsem zatím nezjistil. Co další zavedení hráči? Chápu že to nemaj ti co jsou na trhu noví.
U toho Vialle to vypadá že si drží náskok s jejich novinkou Liquid si ...
U toho Vialle to vypadá že si drží náskok s jejich novinkou Liquid si ...
Naposledy upravil(a) VOLVOzajíc dne 28 bře 2014 18:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#85 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Firma Vialle je tradiční a známá dvěma věcmi:
- technologický leader,
- ovšem za fakt velké peníze. Měl jsem starý podtlak v Laguně, Renault to bral jako OEM. Když si to tehdy někdo chtěl pořídit (rok 1997 - 1998), tak doplatek byl okolo 800 - 1000 € (opakuji - za podtlak, žádná stříkačka!). Jenom za nádrž (WVM) chtěli při výměně po 10 letech okolo 400 €. Nicméně - systém byl fakt složitý, měl jsem dokumentaci a čuměl jsem jak puk, co tam bylo za různé věcičky (například zesilovač signálů od zapalování pro řídící jednotku - ta samotná byla ve velkosti sešitu A5 a vážila okolo kila, jiná hlava válců se sintrovanými sedly ventilů atd...) Na druhou stranu - za 10 let provozu bylo vše v pohodě a ani po Praze jsem se nedostal přes 11 litrů v zimě. Po venku do 9 litrů. Na podtlak a starý 1.8 motor dobrý výkon.
O tom, že existuje vstřik tekuté fáze se ví už dlouho a Viallle ho fakt má někdy od poloviny 90. let. Ale... Firma si řadu věcí chrání patentově a vstupní náklady byly (ostatně i dnes jsou) docela významně vyšší. V minulosti navíc nic na zákazníky netlačilo - i dneska vstřik plynné fáze není motivován ničím jiným, než emisními předpisy. Stejně jako DPF a podobná kur_ítka.
- technologický leader,
- ovšem za fakt velké peníze. Měl jsem starý podtlak v Laguně, Renault to bral jako OEM. Když si to tehdy někdo chtěl pořídit (rok 1997 - 1998), tak doplatek byl okolo 800 - 1000 € (opakuji - za podtlak, žádná stříkačka!). Jenom za nádrž (WVM) chtěli při výměně po 10 letech okolo 400 €. Nicméně - systém byl fakt složitý, měl jsem dokumentaci a čuměl jsem jak puk, co tam bylo za různé věcičky (například zesilovač signálů od zapalování pro řídící jednotku - ta samotná byla ve velkosti sešitu A5 a vážila okolo kila, jiná hlava válců se sintrovanými sedly ventilů atd...) Na druhou stranu - za 10 let provozu bylo vše v pohodě a ani po Praze jsem se nedostal přes 11 litrů v zimě. Po venku do 9 litrů. Na podtlak a starý 1.8 motor dobrý výkon.
O tom, že existuje vstřik tekuté fáze se ví už dlouho a Viallle ho fakt má někdy od poloviny 90. let. Ale... Firma si řadu věcí chrání patentově a vstupní náklady byly (ostatně i dnes jsou) docela významně vyšší. V minulosti navíc nic na zákazníky netlačilo - i dneska vstřik plynné fáze není motivován ničím jiným, než emisními předpisy. Stejně jako DPF a podobná kur_ítka.
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#86 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
No mě se líbí ta verze pro přímovstřiky co používá benzínové vstřikovače a vlastní to asi ani nemá jak se zdá. Taky to nemá pochopitelně reduktor. Zato je tam pro mne záhadné zařízení co umí střídat benzín s kapalným plynem a dvě čerpadla navíc. V nádrži a v motorovém prostoru... To bych chtěl vidět a očuchat si naživo...
http://www.liquidsi.com/index.php/en/page-product
Co jsem koukal na ty lpdi lpi tak ty maj své vstiky a prskaj kapalnou fázi do sání jako sekvence. Takto to má i ten Prins a ten icom hp to má za 90 jako to Vialle v tom liguid si... Teda jestli jsem dobře pochopil ty texty a obrázky... ten starší lpdi jsem někde zahlédl v akci za 35, sleva z 51...
http://www.autogascoubal.cz/cz.php?txt=ceniky&detail=7
Možná bych i zauvažoval, když vezmu že mne sekvence Lovato vyšla na 27...
http://www.liquidsi.com/index.php/en/page-product
Co jsem koukal na ty lpdi lpi tak ty maj své vstiky a prskaj kapalnou fázi do sání jako sekvence. Takto to má i ten Prins a ten icom hp to má za 90 jako to Vialle v tom liguid si... Teda jestli jsem dobře pochopil ty texty a obrázky... ten starší lpdi jsem někde zahlédl v akci za 35, sleva z 51...
http://www.autogascoubal.cz/cz.php?txt=ceniky&detail=7
Možná bych i zauvažoval, když vezmu že mne sekvence Lovato vyšla na 27...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#87 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Vialle vstrik kapelneho LPG co vim tak ma velke problemy s vysokotlakou pumpou...
Ted se pustil do DI i Prins, ten pouziva je podavaci pumpu a o zbytek tlaci normalni benzinova. Jak to funguje nevim, zatim maji jen par motoru mensich kubatur...
Ovsem cena tehle systemu je zatim pro hodne vysoka...
Ted se pustil do DI i Prins, ten pouziva je podavaci pumpu a o zbytek tlaci normalni benzinova. Jak to funguje nevim, zatim maji jen par motoru mensich kubatur...
Ovsem cena tehle systemu je zatim pro hodne vysoka...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#88 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Moc nechápu tu pumpu na palivo. Butan má 1bar při cca 0°C, propan -40°C. Při -10°C je to 0.7 a 3.5bar. Jakou má jejich kombinace lze spočítat na prasáka podle poměru ve směsi. Proto nechápu, proč nevyužít přirozeného tlaku plynu a místo toho tam dávat nějaké problematické čerpadlo. Má k tomu někdo něco rozumnýho? Petr-cz ty tam máš čerpadlo?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#89 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Jo, systém jede asi na 5 bar, první generace měly čerpadla přímo v nádrži u novějších je až za a těch už se problémy s ním moc netýkají, každopádně repas čerpadla vychází kolem 2000Kč takže nic hroznýho...
Něco je popsáno tady http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=526
Něco je popsáno tady http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=526
Pumpa je umístěna uvnitř nádrže, ale filtr plynu se nachází až za ní (v mosazném cylindrickém obložení). Přes pumpu tedy protéká vše, co je v nádrži. Obecně je známo, že plyn prodávaný v Čechách nepatří mezi nejlepší. Špína obsažená v LPG tak způsobuje postupné ničení mechanických částí pumpy (ložiska, pumpující mechanismus atd.). Dalším vrahem je voda. Ta z pumpy vyplachuje olej, který ji mastí. Je to speciální olej, nerozpustný uhlovodíky, ale bohužel rozpustný vodou (neexistuje náhrada, musí to být originál). Působením těchto dvou činidel se po určitém čase začnou projevovat problémy spojené s poklesem tlaku plynu v LPG palivové soustavě: ztráta výkonu, chrastění motoru, dlouhá doby přepnutí LPG/benzín, nerovnoměrný chod na volnoběh. S tím jde ruku v ruce i nárůst hlasitosti pumpy.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#90 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
tak pumpa na primovstrikejch motorech tlaci kolem 180 Bar... aby se vsechno hezky ve valci rozprasilo...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 777 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ttoommaasseekk
-
- 15 Odpovědi
- 438 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 19 Odpovědi
- 3750 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Alexei
-
- 2 Odpovědi
- 436 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Deshi
-
- 1 Odpovědi
- 242 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa