Elotec E85
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 899
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#1 Elotec E85
Koukal sem po těch kouzelnejch krabičkách a tohle mě docela zaujalo. http://www.e85-auto.com/
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 753
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
#2 Elotec E85
prakticky zadny informace k tomu tam nejsou. na obrazku nevim, k cemu je ten kulatej bazmek co se evidentne vradi nekam do palivovyho potrubi - nejakej predehrivac smesi nebo senzor pomeru benzin:ethanol? to ostatni jednotky nemaji.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 899
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#3 Elotec E85
Dostal se mi do ruk Svět Motoru je tam velikej članek o E 85 a zminuji tam i tu firmu z odkazu. Elotec si ty jednotky na etanol nechava schvalit u nas v Dekře a euro 2 až euro 4 to bez problemu splnilo. A pokud to ministerstvo schválí tak bude po montaži tyhle jednotky do auta E 85 zapsany jako alternativní palivo.. Behem měsíce by se to mělo rozlousknout..
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 899
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#4 Elotec E85
Tak už tam přibyl i navod a další informace http://www.e85-auto.com/NavodE85.pdf
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12051
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Elotec E85
Zaujala relativní vlhkost do 80%, protože v dešti nebo po něm je nad silnicí hodně přes 90.
Dále pro motory bez přímého vstřiku paliva, tzn. typ např. FSI, u volva nevim zda to někde má.
Dodávají pro 4, 6 a 8 válců
Dále pro motory bez přímého vstřiku paliva, tzn. typ např. FSI, u volva nevim zda to někde má.
Dodávají pro 4, 6 a 8 válců
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#6 Elotec E85
vypadá to zajímavě, ale jak tak koukam tak to jako většina těhle oblbovacích jednotek taky neni napojený na lambda sondu ??
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#7 Elotec E85
GDI v 40Urvanej píše: Dále pro motory bez přímého vstřiku paliva, tzn. typ např. FSI, u volva nevim zda to někde má.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 899
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#8 Elotec E85
Tak to vypadá že Elotec už začnou prodávat http://www.autoe85.cz/eShop.html http://www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 899
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
#9 Elotec E85
NOVINKA-kit ELOTEC EC-85
Cena:
4 válce: 7 990 Kč
5- 6 válců: 8 990 Kč
8 válců: 9 990 Kč
všechny ceny jsou včetně DPH
Základní informace o jednotce FLEXCAR-ELOTEC EC85
První jednotka v ČR schválená Ministerstvem dopravy pro hromadnou přestavbu vozidel na ethanol E85. Jednotku lze nainstalovat do jakéhokoliv benzínového vozidla s nepřímím vstřikováním.
Jednotka se po přestavbě zapisuje do technického průkazu. Vyhnete se tak v budoucnosti případným problémům na STK.
Při zapsání paliva Ethanol E85 do jednotky se také automaticky vozidlo osvobozuje od silniční daně, vhodné zejména pro živnostníky a firmy.
Díky automatickým čidlům paliva, teploty a otáček můžete jezdit na ethanol E85, benzín, nebo na libovolnou směs těchto paliv s vylepšenou funkcí studeného startu a spotřeby.
Instalace kitu
Instalace jednotky je z důvodu složitosti zapojení a dodržení předepsaných postupů možná pouze u naší společnosti a nebo v naší síti autorizovaných partnerů.
Instalace jednotky bez zapsání do TP není možná. Pro nainstalování stačí kontaktovat přímo FLEXCAR 777525522 (Montáže v Praze) anebo některý z našich partnerských servisů.
Instalace jednotky trvá cca jednu až dvě hodiny.
Po nainstalování jednotky je nutné absolvovat SME (Stanice měření emisí, 300Kč), kde auto musí splňovat stejné hodnoty jako u benzínu.
Po emisích servis zapíše přestavbu do TP.
Po zápisu do technického průkazu si zákazník zažádá na úřadě o nový malý technický průkaz (50Kč).
S jednotkou se zákazníkovi předá ovládací konektor, který slouží ke zjištění, zkontrolování poměru E85/benzín a případnému ručnímu navolení směsi.
Dále je ještě dodáván k přestavbám SOS konektor, který lze zapojit na kabeláž místo jednotky a tím okamžitě uvést auto do stavu jako před přestavbou.
Nyní plánujeme montáže na začátek ledna 2013.
Od 20. ledna 2013 bude možné provést přestavbu i v síti našich autorizovaných partnerů.
Výhody jednotky Elotec EC85
jako jediná je v ČR schválená Ministerstvem Dopravy ČR pro přestavbu vozidla
prošla testy akreditované zkušebny Dekra
zapisuje se do technického průkazu jako změna paliva (Benzín + Ethanol E85)
osvobozuje vozidlo od silniční daně (vhodné pro živnostníky a firmy)
má přímo snímač paliva, který rozpozná přesný poměr ethanol/benzín a podle toho reguluje vstřikování směsi – lepší spotřeba a chod motoru
lepší studené starty a spotřeba díky čidlům teploty a otáček vypočítává přesnou dávku pro vstřikování
nepoznáte že ji na autě máte nainstalovanou
kabeláž s konektory pro vstřiky je odnímatelná
je vyráběná v Německu se 100% kvalitou
Tohle už vypadá zajímavě
Cena:
4 válce: 7 990 Kč
5- 6 válců: 8 990 Kč
8 válců: 9 990 Kč
všechny ceny jsou včetně DPH
Základní informace o jednotce FLEXCAR-ELOTEC EC85
První jednotka v ČR schválená Ministerstvem dopravy pro hromadnou přestavbu vozidel na ethanol E85. Jednotku lze nainstalovat do jakéhokoliv benzínového vozidla s nepřímím vstřikováním.
Jednotka se po přestavbě zapisuje do technického průkazu. Vyhnete se tak v budoucnosti případným problémům na STK.
Při zapsání paliva Ethanol E85 do jednotky se také automaticky vozidlo osvobozuje od silniční daně, vhodné zejména pro živnostníky a firmy.
Díky automatickým čidlům paliva, teploty a otáček můžete jezdit na ethanol E85, benzín, nebo na libovolnou směs těchto paliv s vylepšenou funkcí studeného startu a spotřeby.
Instalace kitu
Instalace jednotky je z důvodu složitosti zapojení a dodržení předepsaných postupů možná pouze u naší společnosti a nebo v naší síti autorizovaných partnerů.
Instalace jednotky bez zapsání do TP není možná. Pro nainstalování stačí kontaktovat přímo FLEXCAR 777525522 (Montáže v Praze) anebo některý z našich partnerských servisů.
Instalace jednotky trvá cca jednu až dvě hodiny.
Po nainstalování jednotky je nutné absolvovat SME (Stanice měření emisí, 300Kč), kde auto musí splňovat stejné hodnoty jako u benzínu.
Po emisích servis zapíše přestavbu do TP.
Po zápisu do technického průkazu si zákazník zažádá na úřadě o nový malý technický průkaz (50Kč).
S jednotkou se zákazníkovi předá ovládací konektor, který slouží ke zjištění, zkontrolování poměru E85/benzín a případnému ručnímu navolení směsi.
Dále je ještě dodáván k přestavbám SOS konektor, který lze zapojit na kabeláž místo jednotky a tím okamžitě uvést auto do stavu jako před přestavbou.
Nyní plánujeme montáže na začátek ledna 2013.
Od 20. ledna 2013 bude možné provést přestavbu i v síti našich autorizovaných partnerů.
Výhody jednotky Elotec EC85
jako jediná je v ČR schválená Ministerstvem Dopravy ČR pro přestavbu vozidla
prošla testy akreditované zkušebny Dekra
zapisuje se do technického průkazu jako změna paliva (Benzín + Ethanol E85)
osvobozuje vozidlo od silniční daně (vhodné pro živnostníky a firmy)
má přímo snímač paliva, který rozpozná přesný poměr ethanol/benzín a podle toho reguluje vstřikování směsi – lepší spotřeba a chod motoru
lepší studené starty a spotřeba díky čidlům teploty a otáček vypočítává přesnou dávku pro vstřikování
nepoznáte že ji na autě máte nainstalovanou
kabeláž s konektory pro vstřiky je odnímatelná
je vyráběná v Německu se 100% kvalitou
Tohle už vypadá zajímavě
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#10 Elotec E85
Docela silně o tom uvažuju, díky možnosti odepsání silniční daně by i návratnost byla rychlejší, jen by to chtělo benzinku kde maj e85 přímo u nás ve městě
Ale ještě počkám až budou aspoň nějaký zkušenosti...
Ale ještě počkám až budou aspoň nějaký zkušenosti...
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#11 Elotec E85
Pro velký zájem o alternativní paliva, vhledem k jejich ceně......23,50 letní a 24,50 zimní cena Bioethanolu
E 85 jsem dnes byl na školení pro distributory zařízení Elotec E85. Je to opravdu jediné homologované, kvalitní a seřiditelné zařízení na trhu od německého výrobce, které je schváleno od 1.1. 2013 k montáži a zápisu do TP, jako alternativní palivo.
Nárust spotřeby je uváděn o 10-18% což je při ceně benzínu pořád velmi zajímavé.
Navíc toto zařízení nemá konstantně nastavené hodnoty zpoždění vstřiku a jeho dávku, ale je schopno se samo plně přizpůsobovat podmínkám. Poměr paliva E85 a benzín, teplota a zátěž motoru.
Nyní to jdu namontovat do V8 a pak budu testovat. Pokud se to projeví jako kvalitní výrobek, a ne jako ty čínské a ukrajinské krabičky Made in Europe, bude to dobře startovat a nebude to příliš žrát, tak to teprve budu nabízet k montáži.
TOTO zařízení nelze koupit bez distributorské smlouvy a nelze ho montovat svépomocí.
Toť podmínky ministerstva dopravy, výrobce a distributora.
Ceník znáte z http://www.flexcar , pro lidi z VK bude sleva dle typu auta.
E 85 jsem dnes byl na školení pro distributory zařízení Elotec E85. Je to opravdu jediné homologované, kvalitní a seřiditelné zařízení na trhu od německého výrobce, které je schváleno od 1.1. 2013 k montáži a zápisu do TP, jako alternativní palivo.
Nárust spotřeby je uváděn o 10-18% což je při ceně benzínu pořád velmi zajímavé.
Navíc toto zařízení nemá konstantně nastavené hodnoty zpoždění vstřiku a jeho dávku, ale je schopno se samo plně přizpůsobovat podmínkám. Poměr paliva E85 a benzín, teplota a zátěž motoru.
Nyní to jdu namontovat do V8 a pak budu testovat. Pokud se to projeví jako kvalitní výrobek, a ne jako ty čínské a ukrajinské krabičky Made in Europe, bude to dobře startovat a nebude to příliš žrát, tak to teprve budu nabízet k montáži.
TOTO zařízení nelze koupit bez distributorské smlouvy a nelze ho montovat svépomocí.
Toť podmínky ministerstva dopravy, výrobce a distributora.
Ceník znáte z http://www.flexcar , pro lidi z VK bude sleva dle typu auta.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 912
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 Elotec E85
Mam to namontováno v xc70 2.4T 2001 starty Zatim v mrazech -5 v pohodě (min jeste nebylo) spotřeba vzrostla o 1,5L auto jede znatelně lehčeji.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#13 Elotec E85
spotřeba se zvedne spíš kolem 20-30%, fyzika nepustí
každopádně je to výhodné hlavně na delší trasy, na poskakování po městě tím nic neušetříte
každopádně je to výhodné hlavně na delší trasy, na poskakování po městě tím nic neušetříte
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3226
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#14 Elotec E85
problém je že na delších cestách nebudeš mít chuť hledat pumpu s E85.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#15 Pomozte mi zpřesnit tabulku BE / E85 / LPG
Udělal jsem elementárně jednoduché srovnání výhodnosti provozu na benzín, E85, LPG pro moje stávající S80, 2,9i. U E85 uvažuji navýšení spoteby o 20%, u LPG o 30%. 10,5 l/100km je moje aktuální spotřeba na B95, nakupiji u Agip za 35,9 Kč/litr, dostupné E85 je za 26,9 litr. Jsou nárůsty spotřeb pro E85 a LPG reálné? Pokud máte jinou zkušenost, díky za zpřesnění. D
palivo BE 95 E85 LPG
spotřeba 10,5 12,6 13,65 (jednotkek)
spotřeba navýšení 0 20 30 (%)
cena jednotka 36 27 18 (Kč/jednotka)
cena na 100 km 378 340 246 (Kč/100 km)
úspora na jednotku 0 0,378 1,323 (Kč/1 km)
cena přestavby 0 9 000 35 000 (Kč)
návratnost -- 23 810 26 455 (km)
sorry: nedrží to formáty ..
palivo BE 95 E85 LPG
spotřeba 10,5 12,6 13,65 (jednotkek)
spotřeba navýšení 0 20 30 (%)
cena jednotka 36 27 18 (Kč/jednotka)
cena na 100 km 378 340 246 (Kč/100 km)
úspora na jednotku 0 0,378 1,323 (Kč/1 km)
cena přestavby 0 9 000 35 000 (Kč)
návratnost -- 23 810 26 455 (km)
sorry: nedrží to formáty ..
- Přílohy
-
- palivo.pdf
- (99.1 KiB) Staženo 111 x
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#16 Elotec E85
Vzhledem k tomu, že jezdím cca 15 let na LPG (Felicia, R-Laguna), tak těch 30% na LPG je dost pesimistické. Laguna mi normálně brala benzínu okolo 8 litrů a na LPG jezdím za 9.5 (když jedu cca polovinu po dálnici tak okolo 120 km/h) a 10 čistě ve městě (Praha). Přes zimu po městě v podstatě nejezdím, jenom ven a je to taky okolo 10. Vím, že mám spíše těžší nohu, manželka to umí líp. Navíc se jednalo o starší systém jen se směšovačem do sání (žádná sekvence)
Takže u LPG bych přidal okolo 20% (pokud bude sekvenční systém). Z hlediska ekonomie E85 není zase až tak bombová záležitost, ale je pravda, že si nedevastuji kufr nádrží a neřeším vjezdy do podzemních garáží atd. Přes vše výše uvedené si jedu 25. 2. nechat namontovat LPG, protože z dlouhodobého hlediska a vzhledem k charakteru používání mého auta se mi LPG vyplatí více i s těmi výše ppopsanými nevýhodami.
Takže u LPG bych přidal okolo 20% (pokud bude sekvenční systém). Z hlediska ekonomie E85 není zase až tak bombová záležitost, ale je pravda, že si nedevastuji kufr nádrží a neřeším vjezdy do podzemních garáží atd. Přes vše výše uvedené si jedu 25. 2. nechat namontovat LPG, protože z dlouhodobého hlediska a vzhledem k charakteru používání mého auta se mi LPG vyplatí více i s těmi výše ppopsanými nevýhodami.
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#17 Elotec E85
Ahoj, návratnost LPG mi v mém případu vychází cca. 1 rok bez započtení ostatních nákladů (nějaký benzin, servis?). Jako jedinou nevýhodu vidím parkování v garážích. Jako mimopražský jedu často na schůzku do centra Prahy, kde to ne vždy dokonale znám. Parkování je většinou v podzemí a vzhledem k nedostatku času nejsou možné MHD a ani přílišná improvizace na místě.
Nechci zatracovat E85, ale při vyšším nájezdu je ekonomika LPG lepší. (asi jsem objevil Ameriku, co? ). U jediné pumpu okolo které jezdím bylo E85 historicky za 25,9, nyní 26,9 Kč.
Nechci zatracovat E85, ale při vyšším nájezdu je ekonomika LPG lepší. (asi jsem objevil Ameriku, co? ). U jediné pumpu okolo které jezdím bylo E85 historicky za 25,9, nyní 26,9 Kč.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#18 Elotec E85
jestli jezdíš hodně po městě, nemáš benzinku s E85 za rohem (což vzhledem k jejich počtu nemá snad nikdo), a návratnost instalace LPG je 1 rok, tak nemáš co řešit. jsi ideální kandidát na LPG. Jediný problém je snad s tím parkováním...
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1678
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#19 Elotec E85
Ja mam hned dve! A treti (tank ONO) bude do leta.Kuko28 píše:jestli jezdíš hodně po městě, nemáš benzinku s E85 za rohem (což vzhledem k jejich počtu nemá snad nikdo),
Navic stanic s E85 dost pribylo.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#20 Elotec E85
Pro všechny, kteří se zajímají o alternativu E85 doporučuji následující odkaz:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/VolvoB4184S8Flexifuel.pdf
Je to popis odlišného provedení motorů B4181S11 (N95) a B4181S8(E85) - pro S40, V50, C30
V kostce - nejde jen o to, doplnit "zázračnou krabičku", která prodlouží délku vstřiku atd..., ale o řadu dalších věcí:
- jiná hlava válců (tvrzená sedla ventilů - znám z mého Renaulta, měl taky jinou hlavu, označenou GPL (franc. značení pro LPG) a nebylo třeba řešit přimazávání)
- o 30% větší otvory vstřikovačů
- palivové potrubí z nerezových trubek (koroze !)
- ohřívač bloku motoru (pro zimní starty pod -15 st. C)
- jakýsi pulsní generátor - zase kvůli korozi
- jiné podávací čerpadlo (některé díly by E85 mohl rozežírat)
Je otázka, zda toto všechno nám ti, co "přestavby", zejména ty okolo 3000 Kč, nabízejí, řeknou
Určitě by si zájemce měl nějak prověřit, jak je odolné provedení jeho"naturalového "auta vůči zmíněným rizikům. Rozhodně by mi vrtaly hlavou dvě věci - ventilly (sedla) a to palivové potrubí, včetně čerpadla.
Nezanedbatelná je zmínka v sekci o používaném oleji: Service interval 10000 km or 1 year. Takže olej každých 10kkm ? To ta úspora není vskutku zadarmo...
http://www.volvoclub.org.uk/tech/VolvoB4184S8Flexifuel.pdf
Je to popis odlišného provedení motorů B4181S11 (N95) a B4181S8(E85) - pro S40, V50, C30
V kostce - nejde jen o to, doplnit "zázračnou krabičku", která prodlouží délku vstřiku atd..., ale o řadu dalších věcí:
- jiná hlava válců (tvrzená sedla ventilů - znám z mého Renaulta, měl taky jinou hlavu, označenou GPL (franc. značení pro LPG) a nebylo třeba řešit přimazávání)
- o 30% větší otvory vstřikovačů
- palivové potrubí z nerezových trubek (koroze !)
- ohřívač bloku motoru (pro zimní starty pod -15 st. C)
- jakýsi pulsní generátor - zase kvůli korozi
- jiné podávací čerpadlo (některé díly by E85 mohl rozežírat)
Je otázka, zda toto všechno nám ti, co "přestavby", zejména ty okolo 3000 Kč, nabízejí, řeknou
Určitě by si zájemce měl nějak prověřit, jak je odolné provedení jeho"naturalového "auta vůči zmíněným rizikům. Rozhodně by mi vrtaly hlavou dvě věci - ventilly (sedla) a to palivové potrubí, včetně čerpadla.
Nezanedbatelná je zmínka v sekci o používaném oleji: Service interval 10000 km or 1 year. Takže olej každých 10kkm ? To ta úspora není vskutku zadarmo...
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#21 Elotec E85
tak nevím, jestli je tohle nutný všechno absolvovat, každopádně u Saabu je E85 i v továrenské úpravě v podstatě jen SW otázka. Ano, prý tam dávají nějaké odolnější hadičky, ale to bylo spíš kvůli záruce, možná i ekologii, ale kolegové co jezdí i v 10 let starých autech a najezdili 100tis KM na E85 s hadičkami problém nikdy neměli.
vstřikovače - při ježdění na čistý E85 se doporučuje z času na čas vzít plnou benálu, tím se pročistí a neucpávají se. Co se týče jejich výkonu, třeba u LPT se na limit nedostaneš, u Aera je prý cítit na E85 že kolem 200km/h už nestíhají, a potřebovali by větší. No ale úpřimně soudruzi, kdo z nás tak jezdí že
ještě je tady otázka palivové pumpy, která má při E85 těžší život, ale opět spíš závisí na pumpě samotné - u Saabů se 150-200tis KM na hrbu se doporučuje její výměna stejně, při přechodu na etanol se akorát její dožití urychlí
jinak olej, filtry klasicky po 10-12 tis KM, což je doporučovaný interval pro každý turbomotor, po prvních 500-1000km na E85 vyměnit palivový filtr kvůli usazeninám z benálu které etanol rozpustí
předehřev je výhoda, ale ne nutnost
jinak já mám pumpu taky za rohem, a možná i v Praze bych neměl problém s tankováním , každopádně jet třeba už jen na Slovensko po D1 a člověk musí hledat... nutnost jezdit kvůli tankování E85 10-15km spolehlivě smaže ušetřené náklady
vstřikovače - při ježdění na čistý E85 se doporučuje z času na čas vzít plnou benálu, tím se pročistí a neucpávají se. Co se týče jejich výkonu, třeba u LPT se na limit nedostaneš, u Aera je prý cítit na E85 že kolem 200km/h už nestíhají, a potřebovali by větší. No ale úpřimně soudruzi, kdo z nás tak jezdí že
ještě je tady otázka palivové pumpy, která má při E85 těžší život, ale opět spíš závisí na pumpě samotné - u Saabů se 150-200tis KM na hrbu se doporučuje její výměna stejně, při přechodu na etanol se akorát její dožití urychlí
jinak olej, filtry klasicky po 10-12 tis KM, což je doporučovaný interval pro každý turbomotor, po prvních 500-1000km na E85 vyměnit palivový filtr kvůli usazeninám z benálu které etanol rozpustí
předehřev je výhoda, ale ne nutnost
jinak já mám pumpu taky za rohem, a možná i v Praze bych neměl problém s tankováním , každopádně jet třeba už jen na Slovensko po D1 a člověk musí hledat... nutnost jezdit kvůli tankování E85 10-15km spolehlivě smaže ušetřené náklady
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#22 Elotec E85
My co máme pumpu u baráku, to vidíme jinak
http://www.tankovani.cz/ceny-pohonnych-hmot/ono/
No a při nájezdu 10 000km, je roční úspora 10 000 kč, snad mi to zaplatí zařízení na E85, které funguje přeci jen trochu lépe, nežli krabička za 3200,- z Aukra.
Dá se to přirovnat ke kecům o LPG, že se to sere, zasírá, cuká, nechytá a žere o 3.litry víc, nežli benzínu. Hádej co to je ??? Že by to byla nejlevnější polská verze Stagu ??
Prins to asi není, velebnosti.
a počítám to tak, že je lepší 14 litrů E85 do V8.........343 Kč , jinak 12 benzínu
nežli do D5, které lže palubák, lejt 9 litrů nafty za .....315 Kč
To radši připlatím, a bublám krajinou.
Nemluvě o tom, co všechno se na D5 neustále řeší, když má najeto
Jenom zůstává smutný to, že XC 90 nemá žádný kloudný benzínový motor, který by žral méně.....2,5T , 2.8 T6 , 3.2 , 4.4 V8 všechno od 11 litrů nahoru.
http://www.tankovani.cz/ceny-pohonnych-hmot/ono/
No a při nájezdu 10 000km, je roční úspora 10 000 kč, snad mi to zaplatí zařízení na E85, které funguje přeci jen trochu lépe, nežli krabička za 3200,- z Aukra.
Dá se to přirovnat ke kecům o LPG, že se to sere, zasírá, cuká, nechytá a žere o 3.litry víc, nežli benzínu. Hádej co to je ??? Že by to byla nejlevnější polská verze Stagu ??
Prins to asi není, velebnosti.
a počítám to tak, že je lepší 14 litrů E85 do V8.........343 Kč , jinak 12 benzínu
nežli do D5, které lže palubák, lejt 9 litrů nafty za .....315 Kč
To radši připlatím, a bublám krajinou.
Nemluvě o tom, co všechno se na D5 neustále řeší, když má najeto
Jenom zůstává smutný to, že XC 90 nemá žádný kloudný benzínový motor, který by žral méně.....2,5T , 2.8 T6 , 3.2 , 4.4 V8 všechno od 11 litrů nahoru.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#23 Elotec E85
znova opakuji, důležité parametry jsou obvyklé trasy kterými člověk jezdí/dostupnost benzinky s E85/počet najetých km za rok
někdy se etanol vyplatí, někdy ne
v tomto má výhodu právě Saab, kde je to otázka SW a dá se to přes open source dodělat za pár kaček, a tím myslím skutečně třeba za cenu litrovky Jamesona
já to mám právě v Saabu (a uvažuji i o Volvu, které právě jezdí delší trasy), kde dvoulitrové LPT mi ale v zimě po městě žere 12-13l etanolu, proti 9-10l benzinu, takže nárůst 20-30%. kluci co s tím jezdí dálky po dálnici to umějí stlačit až někam k 10%. proto ted prostě jezdím na benzin. nejvíc to ale stoupne kvůli pomalejšímu zahřátí - takže garáž a předehřev by výrazně pomohli
takže nevím nevím jestli je reálné 14l E85 s V8 v XC90. jestli ano, supr pro tebe to že je to lepší než D5 je absolutně jasný
někdy se etanol vyplatí, někdy ne
v tomto má výhodu právě Saab, kde je to otázka SW a dá se to přes open source dodělat za pár kaček, a tím myslím skutečně třeba za cenu litrovky Jamesona
já to mám právě v Saabu (a uvažuji i o Volvu, které právě jezdí delší trasy), kde dvoulitrové LPT mi ale v zimě po městě žere 12-13l etanolu, proti 9-10l benzinu, takže nárůst 20-30%. kluci co s tím jezdí dálky po dálnici to umějí stlačit až někam k 10%. proto ted prostě jezdím na benzin. nejvíc to ale stoupne kvůli pomalejšímu zahřátí - takže garáž a předehřev by výrazně pomohli
takže nevím nevím jestli je reálné 14l E85 s V8 v XC90. jestli ano, supr pro tebe to že je to lepší než D5 je absolutně jasný
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#24 Elotec E85
Zapoměl bych na spory zda LPG, či E85... Hledáme alternativu jak ušetřit za palivové náklady. Proto se ptám, jaké jsou další náklady pro LPG a E85 (servis, revize, seřizování)? Bavil jsem se s Jeanem (pro LPG pojedu z Liberce) a říkal, že systém odladí tak, abych nemusel ihned jezdit na seřizování. Chci udělat Cash-Flow přechodu na LPG a rád bych měl všechna čísla. Dík
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#25 Elotec E85
Dovolím si reagovat, možná trochu obecněji, ale třeba to někomu, kdo se rozhoduje, zda "plynofikovat", či nikoliv pomůže.
První rozhodnutí by mělo být na samém počátku, když auto kupuji. Mne k prvnímu plynovému autu (Felicie), dohnal růst cen PHM, auto jsem přestavěl, když mělo cca 3 roky. Po dalších pěti letech mi Feldu ukradli před barákem a nastalo dilema, jaké další vozítko do baráku. Vzhledem k maximální spokojenosti bylo rozhodnuto, že to bude znova auto na plyn - buďto již hotové, nebo se nechá přestavět. Takže z toho vyplynuly požadavky při nákupu - musí být benzínové, max 4 roky staré, s nájezdem do 100kkm. Počítám s tím, že mi auto musí vydržet alespoň 6 let, aby se mi plyn vyplatil. Nemá cenu přestavovat 10 let staré auto, u něhož nikdy nevím, kdy neumře něco, kvůli čemu ho budu muset odstavit...
Měl jsem štěstí a podařilo se sehnat Lagunu s plynem Vialle již z prvovýroby (!), takže auto mělo už zabudované některé legrácky, jako skryté plnění pod víčkem, palivoměr se sám přepínal podle toho, na co se jelo, tvrzená sedla ventilů, toroidní nádž atd. Samotná cena zástavby byla podle Renaultu okolo 50000 Kč (a byl to ještě starý systém - žádná sekvence)
Auto jsem kupoval jako indiv. dovoz z Belgie, čtyřleté s nájezdem cca 70kkm za 180000 Kč, bylo třeba ho opravit (nárazník a pravý blatník) a vydrželo přesně 10 let (tacho 230tkm), dnes ho má syn a určitě ještě pojezdí.
Co jsem do plynové části investoval:
- cca 8000 Kč - palivové čerpadlo na benzín (moje chyba - nechal jsem tam zestárnout benzín a ten rozežral něco z plastu v pumpě)
- cca 6000 Kč - oprava elektroniky řídící jednotky + krokového motorku (asi ve 160kkm)
- 1300 Kč - oprava jakéhosi zesilovače impulsů otáček (specialita Vialle)
Co by mne ještě čekalo: výměna nádrže (okolo 6000 Kč), která je už termínově propadlá.
V rámci obou oprav (musel jsem do Hradce Králové - jediný servis Vialle), mi vždy vše nastavili a seřídili, snad ještě čistili palivové filtry...
Dále jsem vždy musel absolvovat STK s dvojími emisemi (LPG+benzín) - okolo 350 Kč. Jinak NIC !
Ekonomika provozu je jasná - z cenového porovnání na 1km vždycky vycházelo (a platí to i dnes), že provoz je o cca 0.80 - 1 Kč levnější. Při mých cca 160kkm po odečtení nákladů (i s předpokládanou výměnou nádrže - celkem okolo 22tis. Kč) mám zisk asi tak 130 tis. Kč.
Když jsem rozhodoval o dalším autě, bylo jasné, že bude zase plynové. Čili ty samé podmínky: benzín, max 4 roky, do 100kkm. Taková auta se dají slušně opatřit za zůstatkovou cenu z operativních leasingů. Je zde obvykle jasná historie, pravdivé kilometry a zaručený servis (bývá v ceně lesingu). Dále se dá říci, že při těchto podmínkách se dá opatřit i auto, na které bych jako na nové buďto neměl, anebo by mi bylo líto dát tolik peněz, protože jsem-li ochotem investovat okolo 200 - 220 tis. Kč, vybírám z aut, která jako nová stála okolo 500-600 tis. Podařilo se mi takto koupit z firmy ALD Automotive Olafa (viz podpis - S40, 1.8 benzín, MY09, 90kkm) a 25. 2 jedu k Jeanovi taky na zástavbu LPG.
Přes rozporuplné názory na LPG mi můj způsob připadá jako ekonomicky rozumný, protože mám relativně jednoduché benzínové auto a netrápím se s tím, kdo a jak trápil diesla přede mnou, za slušnou pořizovací cenu a s vidinou, že mi vydrží dost dlouho na to, aby se náklady nejenom vrátily, ale taky něco významně ušetřily. A to i v případě, že budu auto přestavovat (Laguna byla extrémní klika, ale hledal jsem ji taky 3 měsíce)
A potom ten pocit - přijede k pumpě, řeknete PLNOU !, naberete na 450km a zaplatíte 650-700 Kč. K nezaplacení!!!
První rozhodnutí by mělo být na samém počátku, když auto kupuji. Mne k prvnímu plynovému autu (Felicie), dohnal růst cen PHM, auto jsem přestavěl, když mělo cca 3 roky. Po dalších pěti letech mi Feldu ukradli před barákem a nastalo dilema, jaké další vozítko do baráku. Vzhledem k maximální spokojenosti bylo rozhodnuto, že to bude znova auto na plyn - buďto již hotové, nebo se nechá přestavět. Takže z toho vyplynuly požadavky při nákupu - musí být benzínové, max 4 roky staré, s nájezdem do 100kkm. Počítám s tím, že mi auto musí vydržet alespoň 6 let, aby se mi plyn vyplatil. Nemá cenu přestavovat 10 let staré auto, u něhož nikdy nevím, kdy neumře něco, kvůli čemu ho budu muset odstavit...
Měl jsem štěstí a podařilo se sehnat Lagunu s plynem Vialle již z prvovýroby (!), takže auto mělo už zabudované některé legrácky, jako skryté plnění pod víčkem, palivoměr se sám přepínal podle toho, na co se jelo, tvrzená sedla ventilů, toroidní nádž atd. Samotná cena zástavby byla podle Renaultu okolo 50000 Kč (a byl to ještě starý systém - žádná sekvence)
Auto jsem kupoval jako indiv. dovoz z Belgie, čtyřleté s nájezdem cca 70kkm za 180000 Kč, bylo třeba ho opravit (nárazník a pravý blatník) a vydrželo přesně 10 let (tacho 230tkm), dnes ho má syn a určitě ještě pojezdí.
Co jsem do plynové části investoval:
- cca 8000 Kč - palivové čerpadlo na benzín (moje chyba - nechal jsem tam zestárnout benzín a ten rozežral něco z plastu v pumpě)
- cca 6000 Kč - oprava elektroniky řídící jednotky + krokového motorku (asi ve 160kkm)
- 1300 Kč - oprava jakéhosi zesilovače impulsů otáček (specialita Vialle)
Co by mne ještě čekalo: výměna nádrže (okolo 6000 Kč), která je už termínově propadlá.
V rámci obou oprav (musel jsem do Hradce Králové - jediný servis Vialle), mi vždy vše nastavili a seřídili, snad ještě čistili palivové filtry...
Dále jsem vždy musel absolvovat STK s dvojími emisemi (LPG+benzín) - okolo 350 Kč. Jinak NIC !
Ekonomika provozu je jasná - z cenového porovnání na 1km vždycky vycházelo (a platí to i dnes), že provoz je o cca 0.80 - 1 Kč levnější. Při mých cca 160kkm po odečtení nákladů (i s předpokládanou výměnou nádrže - celkem okolo 22tis. Kč) mám zisk asi tak 130 tis. Kč.
Když jsem rozhodoval o dalším autě, bylo jasné, že bude zase plynové. Čili ty samé podmínky: benzín, max 4 roky, do 100kkm. Taková auta se dají slušně opatřit za zůstatkovou cenu z operativních leasingů. Je zde obvykle jasná historie, pravdivé kilometry a zaručený servis (bývá v ceně lesingu). Dále se dá říci, že při těchto podmínkách se dá opatřit i auto, na které bych jako na nové buďto neměl, anebo by mi bylo líto dát tolik peněz, protože jsem-li ochotem investovat okolo 200 - 220 tis. Kč, vybírám z aut, která jako nová stála okolo 500-600 tis. Podařilo se mi takto koupit z firmy ALD Automotive Olafa (viz podpis - S40, 1.8 benzín, MY09, 90kkm) a 25. 2 jedu k Jeanovi taky na zástavbu LPG.
Přes rozporuplné názory na LPG mi můj způsob připadá jako ekonomicky rozumný, protože mám relativně jednoduché benzínové auto a netrápím se s tím, kdo a jak trápil diesla přede mnou, za slušnou pořizovací cenu a s vidinou, že mi vydrží dost dlouho na to, aby se náklady nejenom vrátily, ale taky něco významně ušetřily. A to i v případě, že budu auto přestavovat (Laguna byla extrémní klika, ale hledal jsem ji taky 3 měsíce)
A potom ten pocit - přijede k pumpě, řeknete PLNOU !, naberete na 450km a zaplatíte 650-700 Kč. K nezaplacení!!!
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 869 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej