LPG vs. CNG a domaca plnicka

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
LPG Prokop

#51 LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od LPG Prokop »

jm252485 píše:
Tom0 píše:Co vím, tak se dělali i běžně sériově reduktory elektricky vyhřívané a byly používány hlavně v autech bez vodního chladícího okruhu (vzduchem chlazených)...
Myslím např. TATRY 613 a podobné vozy vzduchem chlazené a alternátory to musely zvládnout už v té době...
Kdysi jsem znal človíčka, co měl 613 Long v LPG a vím, že tam bylo BRC a v podstatě dodělaný vodní okruh pro ohřev reduktoru (výměna tepla se řešila takovými spirálami, které byly zastrčené ve výfukovém potrubí). Nic pro "amatéry" :pardon:
Ano ohřev by aleternátor nezvládal - ve výfukové koncovce byl šnek z měděné trubky a vodu honilo buď elektrické čerpadlo, nebo vodní pumpa za Š 120 na ocelové desce přes přidanou řemeničku a klínový řemen.... dál musel být v systému termostat a chladič (používal se radiátor topení z Favorita) aby se voda neuvařila, dál ještě vyrovnávací nádobka - také ze Š 120. A ke všemu vymyslet ty správné držáky, atd... V době, kdy se Favorit předělával za 13.000,- Felicie s elektronikou za 20.000,-, tak Tatra 613 byla za cca 35.000,-.

Menší motory, např. Oltcit, nebo VW Transporter se vybavil mezikusem mezi blok motoru a filtr oleje a přes plynový reduktor se honil olej. Musely se nechat vyrobit tlakové hadice se šroubením a nové kovové vstupní kolínka do LPG reduktoru pro našroubování tlakových hadic. Toto se zkoušelo i na Tatru, ale ten velký motor neohříval olej dostatečně a reduktor zamrzal...

V těch dobách jsme si toho hodně vyráběli sami, nebo kreslili a nechali vyrábět.... Dnes se koupí sada, namontuje a zapojí podle návodu, spustí autokalibrace....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#52 LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Když je v topicu domácí plnička, tak bych chtěl navázat s dotazem.

Jak si tak o LPG různě po netu čtu, tak jsem se někde dočetl o tom, že existují/existovaly nějaká malá čerpadélka(asi ruční) kterými se nechalo v dobách kdy LPG ještě nebylo tak rozšířené na pumpách tankovat z flašek. Je zde někdo, kdo takové zařízení viděl naživo v provozu?

Ne že bych hned běžel a koupil si takové čerpadélko, ale kdyby se naši milí rudí pantáti rozhodli že LPG pro auta zdaní ještě víc, třeba na úroveň benzínu či nafty, tak ...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#53 LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Urvanej »

Ono bohužel LPG je nejlevnější právě to tankovaný, jinak se k němu levněji dost těžko dostaneš.
U CNG je to věc jiná.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#54 LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Jo, to máš asi v tuto chvíli pravdu. LPG ve flaškách na vařiče, ledničky, různé hořáky a tak je o něco dražší, nebo na stejno ač na něm není spotřební daň jako na tom u pumpy, kde je 2KČ/litr jestli mám aktuální info.
Jak to maj cenově lidi, co mají bandasku na dvorku na topení v baráku jsem zatím nezjistil. Všude kde jsem šátral po webu jsou ceny na dotaz. Ale třeba jsem šátral málo a blbě.
Navíc ve flaškách a na topení to jede v kg a u pumpy na litry. Přesný přepočet kg na litry nevím, prý by to mělo být kolem 1,8l=1kg.

Zatím si jen tak přemejšlím co by a jak kdyby.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#55 LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Urvanej »

wiki hlásá: Hustota (kapalná fáze) letní směs 540 kg/m³ (Propan 510 kg/m³, Butan 580 kg/m³)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#56 LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

1,85l/kg ?
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“