LPG vs. CNG a domaca plnicka
- Autor
- Zpráva
#1 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Aky je rozdiel medzi LPG a CNG? Co domace plnicky?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 LPG vs. CNG a domaca plnicka
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 LPG vs. CNG a domaca plnicka
domáci plničky jsou dosti drahé. musel bys mít dvě auta denně v provozu, aby se to vyplatilo.
a jaký je rozdíl? v čem? tak asi víš, že to jsou dva různé plyny. CNG je čistější.
a jaký je rozdíl? v čem? tak asi víš, že to jsou dva různé plyny. CNG je čistější.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#4 LPG vs. CNG a domaca plnicka
no prave to je dotaz laika. plnicky CNG som nasiel v cenach cca 100 - 160 tis. co je nezmysel a celkovo CNG mi nejak nedava zmysel.. ide mi vsak o to ze CNG je vlastne to co hori v sporaku, kdezto LPG by som ked tak musel tankovat z lahvi hej?hayney píše:domáci plničky jsou dosti drahé. musel bys mít dvě auta denně v provozu, aby se to vyplatilo.
a jaký je rozdíl? v čem? tak asi víš, že to jsou dva různé plyny. CNG je čistější.
http://cgi.ebay.co.uk/LPG-Pump-230V-/330585647995?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4cf870ab7b
neznam este problematiku do hlbky, zrejme sa tam jedna o tlak plnenia atd.. a samozrejme o cenu a kvalitu toho co je vo flasi v porovnani s tym co je na plnickach
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#5 LPG vs. CNG a domaca plnicka
já se o to dost zajímal.
CNG je normální zemní plyn - stlačenej - compressed natural gas. Ano, dá se tankovat doma, ale ty plničky stojí kolem sto litrů a to je moc. Problém je v tom stlačení, na který musíš mít výkonej kompresor. Taky jsem o tom přemýšlel, že by to šlo nějak samo domo postavit, ale neriskoval bych to.
LPG natankuješ všude možně, je to myslím nějakej derivát ropy.
mě je bližší CNG, protože to je více zelené palivo
CNG je normální zemní plyn - stlačenej - compressed natural gas. Ano, dá se tankovat doma, ale ty plničky stojí kolem sto litrů a to je moc. Problém je v tom stlačení, na který musíš mít výkonej kompresor. Taky jsem o tom přemýšlel, že by to šlo nějak samo domo postavit, ale neriskoval bych to.
LPG natankuješ všude možně, je to myslím nějakej derivát ropy.
mě je bližší CNG, protože to je více zelené palivo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#6 LPG vs. CNG a domaca plnicka
LPG dostanes aj vo flasi nie? to plnicka z ebayu by mala sluzit na to snad.. ak je to tak, tak je otazka ci je to cenovo lepsie a kvalitou v pohodehayney píše: LPG natankuješ všude možně, je to myslím nějakej derivát ropy.
mě je bližší CNG, protože to je více zelené palivo
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#7 LPG vs. CNG a domaca plnicka
počkej. ty myslíš jako plnit si LPG z flašky do auta? ta cena plynu je snad stejná? nějak nechápu význam týhle plničky na LPG. LPG ti ze sporáku nejede
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: okres Verona
- Kontaktovat uživatele:
#8 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Tak jen doufam, ze Te neuvidim (nebo to co z Tebe zbylo ) v reportazi Krimi Zprav na Prime o chlapkovi co chtel usetrit 3Kc na plne nadrzi plynu...lakio píše:LPG dostanes aj vo flasi nie? to plnicka z ebayu by mala sluzit na to snad.. ak je to tak, tak je otazka ci je to cenovo lepsie a kvalitou v pohodehayney píše: LPG natankuješ všude možně, je to myslím nějakej derivát ropy.
mě je bližší CNG, protože to je více zelené palivo
Naposledy upravil(a) EcoPower dne 10 črc 2011 22:35, celkem upraveno 1 x.
#9 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Ano, zo sporaku to nejde. Len ma oslovuje myslienka tankovat doma.. Vychadzam z tohto:hayney píše:počkej. ty myslíš jako plnit si LPG z flašky do auta? ta cena plynu je snad stejná? nějak nechápu význam týhle plničky na LPG. LPG ti ze sporáku nejede
http://www.propan.sk/index.cfm?s=plyn_v_zasobniku
http://sk.wikipedia.org/wiki/Skvapalnen%C3%BD_ropn%C3%BD_plyn
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Myslím, že to nemá smysl. To už by sis pak mohl doma otevřít čerpačku na LPG a ještě na tom vydělávat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#11 LPG vs. CNG a domaca plnicka
jakože koupíš velkej zásobník na plyn a z něho doma sosaldo auta?
v tom případě i ten plyn bude levnější.
Za kolik se dá koupit litr takhle ve velkym?
v tom případě i ten plyn bude levnější.
Za kolik se dá koupit litr takhle ve velkym?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Nechci tu kazit idee, ale LPG u pumpy by mělo být trochu omaštěno, kdežto do domácích zásobníků se tankuje bez. Rozdíl ceny tankovanýho u pumpy a doma bude tak mizernej, že se ti tlaková domácí nádoba(možná již vlastníš kvůli plynofikaci domu), plnící hlava, čerpadlo atd. nikdy nezaplatí.
I na LPG bys musel mít vlastní čerpadlo, protože samospádem by ti to tam teklo tejden (rovnováha kapalina-plyn), nebo bys ten domácí zásobník musel ohřát o pár °C abys tam měl větší tlak. Je to stejnej princip jako když doplňuješ zapalovač, kde pokud ho předtim nevrzneš do mrazáku, se to dělá blbě.
Zapalovač, PB lahve, a LPG, všechno je to stejnej propan butan (liquid(ized) propane gas), jen v LPG je proměnnej obsah propánu podle venkovní teploty (v zimě víc).
Ono má asi něco do sebe že tě ani LPG natankovat nenechaji a musí to dělat obsluha, ona s tim neni uplně sranda, ale furt lepčí jak CNG nebo vodik.
I na LPG bys musel mít vlastní čerpadlo, protože samospádem by ti to tam teklo tejden (rovnováha kapalina-plyn), nebo bys ten domácí zásobník musel ohřát o pár °C abys tam měl větší tlak. Je to stejnej princip jako když doplňuješ zapalovač, kde pokud ho předtim nevrzneš do mrazáku, se to dělá blbě.
Zapalovač, PB lahve, a LPG, všechno je to stejnej propan butan (liquid(ized) propane gas), jen v LPG je proměnnej obsah propánu podle venkovní teploty (v zimě víc).
Ono má asi něco do sebe že tě ani LPG natankovat nenechaji a musí to dělat obsluha, ona s tim neni uplně sranda, ale furt lepčí jak CNG nebo vodik.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#13 LPG vs. CNG a domaca plnicka
prave to zistujem. gro je kvalita resp. pouzitelnost v aute a cena. zasobnik samozrejme mensi, nie to monstrum, ktore maju na cerpackachhayney píše:jakože koupíš velkej zásobník na plyn a z něho doma sosaldo auta?
v tom případě i ten plyn bude levnější.
Za kolik se dá koupit litr takhle ve velkym?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Jen pro představu, tak cena nádrže, 5kubíků je 50t bez daně. Odhadem kubíková 20 s daní. Pronájem zásobníku je kolem 1000Kč za rok.
Cena tankovaného PB se pohybuje kolem 14Kč/l (17Kč/Kg).
Kalkulaci si už na základě těchto dat může každý udělat sám podle vlastního nájezdu.
Cena tankovaného PB se pohybuje kolem 14Kč/l (17Kč/Kg).
Kalkulaci si už na základě těchto dat může každý udělat sám podle vlastního nájezdu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 325
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
#15 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Tedy na tu první otázku CNG - Compresed natural Gas ( Stlačený přírodní plyn ) - Existuje prý už i zkapalněný ale u nás asi určitě ne a asi by se to nevyplácelo finančně, takže u nás v ČR - je pouze stlačený.
CNG Auto - výhody - cena za km, nepotřebuje skoro žádný benzín, pouze při studeném motoru, to pustí benzín, motor nastartuje vytočí se tak na 2000 otáček a ihned přepíná na plyn. Nemá to zplynovač, jen redukčák, takže další provoz po startu motoru už je pouze na plyn. Na plyn to startuje po zahřátí motoru, no za studena taky, akorát hůř, plyn má asi 112 okanů, takže než to chytne tak to trochu točí, ale nastartuje to, a to snad i při -35°C.
Nevýhody : Velké nádrže - nelze použít toroid, síť čerpacích stanic je menší ale je snad už ve všech Okresních městech. Dojezd dle nádrží, ale na dvě co mám já, asi do 400 km.
LPG - Liquid Petroleum Gas (tekutý benzínový plyn) Je to směs plynů Propanu a Butanu. Já teď už nevím který ale jeden má větší výhřevnost a jde lehčeji zapálit a ten druhý má výbušnost ale hůř se podpaluje. Proto se mýchají dohromady.
V tom na vaření je právě víc toho výtopného tuším že to je butan, ale krk bych za to nedal. Do auta se dá vá ten víc výbušný a ten druhý je jen jako iniciátor k lepšímu hoření.
LPG auto - výhody - lepší dostupnost LPG tankovacích stanic, lepší skladnost tekutého LPG a asi i dojezd - 500-600km, možná i servis, ikdyž...
nevýhody - U dražšího systému přímého vstřikování tekutého LPG tento problém není, ale je zas drahý na pořízení. Mluvím o nutnosti zahřát motor na benzín, aby se prohřál splynovač. Takže motor jede na benzín a to i několik minut, V létě to jde i bez, ale v zimě při velkých mrazech se na benzín musí startovat. Provoz je skoro srovnatelný ale u LPG je o něco..., no podle ceny LPG v poslední době už poznatelně dražší než u CNG.
CNG Auto - výhody - cena za km, nepotřebuje skoro žádný benzín, pouze při studeném motoru, to pustí benzín, motor nastartuje vytočí se tak na 2000 otáček a ihned přepíná na plyn. Nemá to zplynovač, jen redukčák, takže další provoz po startu motoru už je pouze na plyn. Na plyn to startuje po zahřátí motoru, no za studena taky, akorát hůř, plyn má asi 112 okanů, takže než to chytne tak to trochu točí, ale nastartuje to, a to snad i při -35°C.
Nevýhody : Velké nádrže - nelze použít toroid, síť čerpacích stanic je menší ale je snad už ve všech Okresních městech. Dojezd dle nádrží, ale na dvě co mám já, asi do 400 km.
LPG - Liquid Petroleum Gas (tekutý benzínový plyn) Je to směs plynů Propanu a Butanu. Já teď už nevím který ale jeden má větší výhřevnost a jde lehčeji zapálit a ten druhý má výbušnost ale hůř se podpaluje. Proto se mýchají dohromady.
V tom na vaření je právě víc toho výtopného tuším že to je butan, ale krk bych za to nedal. Do auta se dá vá ten víc výbušný a ten druhý je jen jako iniciátor k lepšímu hoření.
LPG auto - výhody - lepší dostupnost LPG tankovacích stanic, lepší skladnost tekutého LPG a asi i dojezd - 500-600km, možná i servis, ikdyž...
nevýhody - U dražšího systému přímého vstřikování tekutého LPG tento problém není, ale je zas drahý na pořízení. Mluvím o nutnosti zahřát motor na benzín, aby se prohřál splynovač. Takže motor jede na benzín a to i několik minut, V létě to jde i bez, ale v zimě při velkých mrazech se na benzín musí startovat. Provoz je skoro srovnatelný ale u LPG je o něco..., no podle ceny LPG v poslední době už poznatelně dražší než u CNG.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Bohužel Cng nezkapalnis, protože kriticka teplota je -83st., takže jedine ho chladit odparem jako napr.dusik.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#17 LPG vs. CNG a domaca plnicka
U systému přímého vstřikování tekutého LPG je problém se vstřikovači auto dovežené s tímto systémem po cca roce má problémy se vstřikovači (vyreznou), méně kvalitní LPG toto mi vysvětloval ve firmě co dělají 15let LPG proto to nedoporučují , mají moderní systém centrálního dávkování, ale o to jsem se zatím nezajímal má to cenu do nového auta.
Jinak nutnosti zahřát motor na benzín, aby se prohřál splynovač ??? Já po 11letech provozu s LPG takové zkušenosti nemám Formam startoval i v -3 pod nulou na LPG a jel hned v pohodě a to měl najeto 110tkm na N95 pak já 160tkm jen na LPG poslední 3roky v autě nebyl žádný benzín pokud nechytlo na LPG stačilo 50ml benzínu stříkačkou do sání a v pohodě to naskočilo na LPG spotřeba 9L LPG ve městě.
Jinak nutnosti zahřát motor na benzín, aby se prohřál splynovač ??? Já po 11letech provozu s LPG takové zkušenosti nemám Formam startoval i v -3 pod nulou na LPG a jel hned v pohodě a to měl najeto 110tkm na N95 pak já 160tkm jen na LPG poslední 3roky v autě nebyl žádný benzín pokud nechytlo na LPG stačilo 50ml benzínu stříkačkou do sání a v pohodě to naskočilo na LPG spotřeba 9L LPG ve městě.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 325
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
#18 LPG vs. CNG a domaca plnicka
a uz ti nekdy zamrznul zplynovac? mne jo,ale -3 stupne jeste neni zima. az se ti to stane, budes ho zahrivat cim budes moct. V zime uprostred lesa je to fakt super.A i kdyz jsem dojel, tak mne popraskala membrana. Oprava sice nebyla nijak draha ale vrtej se v zime v aute. vypustit vodu, vymontovat zplynovac zmrzlyma rukama. shaneni novy membrany atd.
Kazdopadne jsem se poucil, radeji obetuji par korun za benzin.
Ted mam CNG a jsem nadmiru spokojenej.
sorry za diakritiku pisu z pda.
Kazdopadne jsem se poucil, radeji obetuji par korun za benzin.
Ted mam CNG a jsem nadmiru spokojenej.
sorry za diakritiku pisu z pda.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
#19 LPG vs. CNG a domaca plnicka
jen jednou a to kdysi když se směšovač porouchal (volnoběch OK jízda KO) a já ho odpojil od vody a pak rozebral až k druhé membráně pak zas složil (měl jsem objednánu výměnu membrán za týden a nechtělo se mi jezdit na N95) a ono ejhle to jelo normálně jen na volnoběh KO protože jsem nepočítal se změnou tak jsem se na hadice vykašlal a poté co jsem to přepnul na LPG a ono to jelo jsem jel cca 3km pak to přestalo jet a já si vzpoměl na hadice , zastavil jsem a bylo to celý bílý. v kufru jsem našel pet fasku s vodou a pomalu polejval směšovač pak připojil hadice a za 20minut tradá na LPG
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
#20 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Taky jezdim už asi 15 let na LPG a když jsem ho měl ve škodovce s upravenym motorem - blok fabia,takže bez benz. čerpadla,jezdil jsem s ním asi 2 roky jen na LPG a to i v zimě ať byla jakákoliv a bez problemu....starty i v -15 nebyl problem.
U systemu s přímym vstřikovánim je to dělané tak,že třeba každý 5 vstřik je vstřik benzinu.právě proto aby se benzinový vstřikovač nepřidřel a chladil se,nezarezl jak píšeš a pokud ti někdo tvrdil že to je problemove,tak s tím asi nemají zkušenosti. Dnešní systemy už i s přímym vstřikovánim fungujou dobře bez problému se vstřikovačema,ale úspora už tam není taková,když to v podstatě spotřebovává i benzin v určitém poměru k LPG.
Ohledně výhodnosti LPG/CNG není třeba polemizovat. CNG určitě NEVYJDE v porovnání s LPG levněji. Má spíše již zmíněné mínusy......málo čerpaček (určitě nejsou v každém okresním městě) http://www.ngva.cz/cz/mapa/mapa-cerpacich-stanic-cng-v-cr
Za další obrovská nádrž v kufru (nemožnost toroidu) a určitě i vyšší pořizovací cena systemu CNG oproti LPG.
Samotný provoz LPG/CNG vyjde cca nastejno.
Zkapalněný zemní plyn (LNG) také je,ale vše je dost náročné jak již zde bylo zmíněno kvůli hodně nízkej teplotě skladování.
U systemu s přímym vstřikovánim je to dělané tak,že třeba každý 5 vstřik je vstřik benzinu.právě proto aby se benzinový vstřikovač nepřidřel a chladil se,nezarezl jak píšeš a pokud ti někdo tvrdil že to je problemove,tak s tím asi nemají zkušenosti. Dnešní systemy už i s přímym vstřikovánim fungujou dobře bez problému se vstřikovačema,ale úspora už tam není taková,když to v podstatě spotřebovává i benzin v určitém poměru k LPG.
Ohledně výhodnosti LPG/CNG není třeba polemizovat. CNG určitě NEVYJDE v porovnání s LPG levněji. Má spíše již zmíněné mínusy......málo čerpaček (určitě nejsou v každém okresním městě) http://www.ngva.cz/cz/mapa/mapa-cerpacich-stanic-cng-v-cr
Za další obrovská nádrž v kufru (nemožnost toroidu) a určitě i vyšší pořizovací cena systemu CNG oproti LPG.
Samotný provoz LPG/CNG vyjde cca nastejno.
Zkapalněný zemní plyn (LNG) také je,ale vše je dost náročné jak již zde bylo zmíněno kvůli hodně nízkej teplotě skladování.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#21 LPG vs. CNG a domaca plnicka
V Táboře je čerpací stanice na CNG, používají ho zde autobusy. Reklama byla obrovská, cena CNG byla dotovaná, tudíž opravdu levnější než LPG. Ale to tvrdily lidem s elektřinou také a všichni nakoupili přímotopy Nádrže jsou velké a těžké! Jediná výhoda oproti LPG je asi bezpečnost. Cena je 17-19 kč za m3 což je přibližně 1 litr benzínu.
Naposledy upravil(a) LukášM dne 02 led 2012 15:45, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 325
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
#22 LPG vs. CNG a domaca plnicka
No jak jsem psal s CNG zatím problém nebyl, jedině snad dobrý servis na CNG je dost rarita ale taky jsou. Náklady na provoz výrazně menší. Já jezdím v průměru za 1.75 Kč / km.
Tady upozorňuji, že s tím jezdím denně do práce asi 5km, odpoledne zpět, jednou týdně do Znojma asi 45 km tam i zpět. Někdy ani to ne. Jezdím v podstatě pořád na studený motor takže mám dost vysokou spotřebu, mám špatnej elektroventil za redukčákem. Ten při natlakování přivírá aby šetřil palivo mně ne. Evasion je těžká kráva, dvoulitr Turbo, a nemám zrovna moc lehkou nohu. Normální jízdou mimo dálnici jezdím kolem 1.20 Kč/km. Což je na 1800 kg + posádka, docela dobrý, a že nejsme nijací drobečci
No a dostupnost docela dobrá, s dojezdem 400 km se dostaneš snad všude, a i zpět. Většina plniček nonstop, to je ten nejmenší problém, Třeba tady ve Znojmě jsou hned dvě. Když jedu do Znojma tak naberu a je. Mně osobně to pokrytí dostačuje, protože ať jedu kamkoliv jedu kolem nějaké plničky. Kdo tvrdí že si musím zajížedět, jo trošku ale já ani benzín neberu kdekoliv, to by jste taky třeba tady u nás už nemuseli odjet jak je mizernej benzín. Je jasný že přibydou další plničky, je to otázka času, ale kdysi to tak bylo i s LPG.
Propo velké snad ale těžké? Dělají se dokonce i kevlarové. Ale i plechové 20 - 30 kg navíc to není zas tolik.
Tady upozorňuji, že s tím jezdím denně do práce asi 5km, odpoledne zpět, jednou týdně do Znojma asi 45 km tam i zpět. Někdy ani to ne. Jezdím v podstatě pořád na studený motor takže mám dost vysokou spotřebu, mám špatnej elektroventil za redukčákem. Ten při natlakování přivírá aby šetřil palivo mně ne. Evasion je těžká kráva, dvoulitr Turbo, a nemám zrovna moc lehkou nohu. Normální jízdou mimo dálnici jezdím kolem 1.20 Kč/km. Což je na 1800 kg + posádka, docela dobrý, a že nejsme nijací drobečci
No a dostupnost docela dobrá, s dojezdem 400 km se dostaneš snad všude, a i zpět. Většina plniček nonstop, to je ten nejmenší problém, Třeba tady ve Znojmě jsou hned dvě. Když jedu do Znojma tak naberu a je. Mně osobně to pokrytí dostačuje, protože ať jedu kamkoliv jedu kolem nějaké plničky. Kdo tvrdí že si musím zajížedět, jo trošku ale já ani benzín neberu kdekoliv, to by jste taky třeba tady u nás už nemuseli odjet jak je mizernej benzín. Je jasný že přibydou další plničky, je to otázka času, ale kdysi to tak bylo i s LPG.
Propo velké snad ale těžké? Dělají se dokonce i kevlarové. Ale i plechové 20 - 30 kg navíc to není zas tolik.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#23 LPG vs. CNG a domaca plnicka
To že LPG je chuchý plyn a může způsobovat korozi některých dílů motoru se všude člověk dočte. Koukal jsem, že jsou různé systémy přídavného přimazávání olejem. Jak je to se CNG?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 LPG vs. CNG a domaca plnicka
LPG může obsahovat vodu, proto je korozivní, v CNG operuješ jen s plynem, tam se voda dostává hůř a když jo, tak zůstane na dně nádoby a nedere se v kapalný formě do zplynovače a trysek. Uvolňuje se pak postupným odparem a její koncentrace je velmi nízká (max. 3% s ohledem na tenzi).LukášM píše:To že LPG je chuchý plyn a může způsobovat korozi některých dílů motoru se všude člověk dočte. Koukal jsem, že jsou různé systémy přídavného přimazávání olejem. Jak je to se CNG?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 325
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
#25 LPG vs. CNG a domaca plnicka
Pro skeptiky je příměs do oleje, ale není to nutnost, motor maže dostatečně. Jinak starování na benzín promazává taky ale jak zde někteří píší jezdí tu i tací co několik let nejeli na benzín a motor jim šlape jak hodinky.
Ještě k místu, ono u většího auta to problém není, třeba u mýho, jen nechápu proč to dali do kufra, klidně to mohlo být místo rezervy, a auta z výroby je mají namontovaný taky v podvozku. Takže by to byla nevýhoda asi jako u LPG kam s rezervou.
Ještě k místu, ono u většího auta to problém není, třeba u mýho, jen nechápu proč to dali do kufra, klidně to mohlo být místo rezervy, a auta z výroby je mají namontovaný taky v podvozku. Takže by to byla nevýhoda asi jako u LPG kam s rezervou.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pozorovatel1
-
- 70 Odpovědi
- 8547 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dural8
-
- 3 Odpovědi
- 956 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PeS
-
- 3 Odpovědi
- 4019 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 850t5
-
- 2 Odpovědi
- 4054 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Švícko