Volvo 940 vs. Renault Modus

Odkazy na ruzna videa - YouTube, Metacafe, Google, apod.
  • Autor
  • Zpráva
tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#26 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

dali píše:No podle mě by bylo férový proti 3letýmu Modusu v hodnotě cca 200tisíc postavit S80 nebo V70 I/II, a ne 940 v hodnotě 80-100tisíc, protože logický zadání při koupi ojetýho auta zní: co nejlepšího si můžu za danou částku koupit, a ne mám dát dvakrát tolik za ojetý novější auto, nebo koupit starší a levnější? Možná by v českých podmínkách bylo relevantní fungl novej Modus na leasing nebo dát to co mám v hotovosti a koupit za to něco ojetýho. A stejně do toho vstupuje leasing na ojetiny.
Tam to bylo nastavený tak: Ušetřím a koupím starší velké auto nebo rozbiju prasátko a koupím menší, ale novější a modernější?

Přesně tak totiž otázka stojí. Starší jetinu nekupuješ za stejný peníze jako nový auto, ale třeba za polovic, protože si necháváš rezervu na opravy a taky je to tak psychologicky: Přeci nedám tolik za staré auto. Měl jsem to mimochodem úplně stejně postavený a vyhrála to 850 nad novým Focusem za přibližně dvojnásobek. Takže ten test považuju za jeden z nejrelevantnějších, co jsem kdy v TV viděl.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#27 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od lookens »

Bobika píše:No já myslím, že tvůrcům testu vůbec nešlo o peníze či hodnotu auta. Jim šlo o to, ukázat, jak poskočil vývoj v bezpečnosti aut. Postavily proti sobě synonymum bezpečí, kvality a velikosti (jak říká člověk ve videu - family car) Volvo 940 kombi a jedno z nejnovějších malých aut na trhu Renault Modus (to že je to renault bych neřešil- aspoň se ukázala pravda o těch jejich 5-ti hvězdičkách, pro nás bohužel pravda né moc potěšitelná). No a výsledek je takový jaký je. Tímto před Renaultem Modus smekám a naopak z mého pohledu utrpěla pověst starých velkých Volv (co se bezpečnosti týče). A o to asi tvůrcům šlo. Sám za sebe mohu říci, že po shlédnutí videa (pokud bylo vše košér) bych již starší Volvo řady 9 a 7 nechtěl.
Myslim, ze tady bobika ma pravdu v zameru tvorby takovych srovnani.
Smekani nesmekani, priznam predevsema,
ze fotky crashtestu dvojky z roku 1987 dneska aktualni nejsou.
Ale ja nekupoval auto kvuli bezpecnosti a vyspele technologii,
postupoval jsem zcela neracionalne - chtel jsem dvojku - mam to mit.

Na mou utechu mohu rici jen tolik, ze po takove koupi mi zbylo mnohem vic penez na rakev a peknej pohreb ... ehm
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#28 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od bidak »

no, tak tohle je dalsi hrebicek do moji devitky (rakvicky) :(
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#29 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

Já bych to zase tak černě neviděl. Ono jedna věc je auto na denní ježdění třeba 100 km jako jezdím já (tam už 2, 7, 9 pro mě neposkytnou přesně to, co očekávám) a druhá věc je auto pro radost z auta.

A pro to bych si 2, 7, 9 klidně pořídil. Počítám s tím, že mám starší auto, ale moje výhoda je, že většina aut na silnicích je menších a lehčích a už jen z respektu k tý krabici se spíše vyhnou než ji trefí. Dále - tohle je absolutně nejblbější způsob, jak 2, 7, 9 trefit. Čelní náraz, boční náraz, otočení na střechu, náraz zezadu, to vše by dopadlo lépe. A navíc už jen fakt, že ten náraz auto přežilo aspoň takhle, tj. na těžší zranění, ale nikoli na smrt, považuju za impresivní, když si vezmu, z jaké doby to auto je a jak by dopadla ostatní soudobá auta (k dohledání na Trubce). Navíc když se podíváte, tak kromě řidiče všechna ostatní místa přežila velmi dobře.

Zkrátka bral bych ten kreštest jako memento, že vývoj pokročil, ale určitě bych neházel dvojky, sedmy, devítky do žita :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#30 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Lachtan »

Prostě: blatník není přední traverza 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

GDPR_user

#31 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od GDPR_user »

Bobika píše:No já myslím, že tvůrcům testu vůbec nešlo o peníze či hodnotu auta. Jim šlo o to, ukázat, jak poskočil vývoj v bezpečnosti aut. Postavily proti sobě synonymum bezpečí, kvality a velikosti (jak říká člověk ve videu - family car) Volvo 940 kombi a jedno z nejnovějších malých aut na trhu Renault Modus (to že je to renault bych neřešil- aspoň se ukázala pravda o těch jejich 5-ti hvězdičkách, pro nás bohužel pravda né moc potěšitelná). No a výsledek je takový jaký je. Tímto před Renaultem Modus smekám a naopak z mého pohledu utrpěla pověst starých velkých Volv (co se bezpečnosti týče). A o to asi tvůrcům šlo. Sám za sebe mohu říci, že po shlédnutí videa (pokud bylo vše košér) bych již starší Volvo řady 9 a 7 nechtěl.
Já se toho nebojím jen je třeba ty malé mrdky trefit naplno. :lol: :lol: :lol:

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#32 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od lookens »

martinopel píše: Já se toho nebojím jen je třeba ty malé mrdky trefit naplno. :lol: :lol: :lol:
:tlesk:
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#33 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od lookens »

Ale kdepak 2, 7, 9 do žita.
Ale doted jsem mel ke všemu plnou hubu kecu o bezpecnosti
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#34 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od dali »

martinopel píše: Já se toho nebojím jen je třeba ty malé mrdky trefit naplno. :lol: :lol: :lol:
No jo ale aby ses v tom kvaltu trefil, musiš už mít něco nabouráno. :roll:

GDPR_user

#35 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše:
martinopel píše: Já se toho nebojím jen je třeba ty malé mrdky trefit naplno. :lol: :lol: :lol:
No jo ale aby ses v tom kvaltu trefil, musiš už mít něco nabouráno. :roll:
Musíš zavřít oči a neuhýbat. :lol:

honzAK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 170
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

#36 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od honzAK »

No at pujcej Moduse Crtecovi a at ji protahne skarpou jako tu 7mu od Karlose a uvidime kdo z koho. A jestli vubec odjede, rekl bych ze ne.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#37 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

Mě tam nehraje jedna věc. Je sice jasný, že Modus s agregátem napříč má zrovna v tomhle typu souboje výhodu, svezl se té Devítce po motoru na A sloupek. Traverza na Modusu je pěkná, ale Dvojka má podobnou v nárazníku, předpokládám že teda i Devítka. Devítky moc neznám, ale zato vím, že sedma měla ve dveřích vevařenou podélně trubku jako vzpěru od předu dozadu. Myslím asi tak 1"(25mm průměr), dvojka tam má 2"(50mm). Ta trubka by měla tento náraz přenést až na B sloupek. Na tom videu to ale není vidět, není vidět ani v těch rozšklebenejch dveřích, co je ten borec rovná. Kdo měl ty dveře rozdělané, ví o čem mluvím. Jo a k té traverze - podle mě aby měla podstatnej vliv, musela by být svázaná přes roh motoru do trojúhelníku. Tak jak se zde prezentuje by se prostě čtverec tvořenej přední stěnou kabiny, podběhy a tou traverzou zkosil jako když vemu čtverec udělanej z prken a uhodím s ním na roh o zem. Každej stavař ví, že drží jen trojúhelník ;-) . Prostě tam jde zase o to, že se to zastavilo o ten příčnej agregát, kterej to roznesl a o to, že Modus jak bylo řečeno vychytává náraz víc naplocho. Dělá to na mě dojem neobjektivního posouzení a předem úmyslně špatně daného zadání. A to nevím jak je to s tou výztuhou ve dveřích, napadá mě lecos. Nicméně k té bezpečnosti dvojek- bacha na to, že jsou většinou hodně vyvařované a samozřejmě vyvařovaná karosérie neunese to co nová nebo nezkorodovaná.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#38 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Bobika »

No proto jsem taky psal "pokud bylo vše košer". Jestliže byla "devítka" nějak ošizená či před tím havarovaná tak je to samozřejmě zavádějící šmejdovina (to ovšem z videa nikdo nepozná), ale pokud byla OK (a podle záběrů tak vypadá), tak je to překvapující výsledek. Jinak mě podle řeči moderátora přišlo, že to bylo dělaný v Anglii a ty mají většinou takovéto testy hodně objektivní, navíc pokud Angličani testovaly "žabožroutskej" Renault (a Angláni nemají Frantíky vůbec v lásce) proti džentlmenskému Volvu. Osobně si myslím, že byla ukázána smutná pravda (ale radši bych se pletl).
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#39 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Lachtan »

Jak by asi dopadl stejný crashtest: Modus versus V40 :?:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#40 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od drewid »

Lachtan píše:Jak by asi dopadl stejný crashtest: Modus versus V40 :?:
To je vyzva. Jen capnout kameru a jit lovit pitchakar. Certum se pak rekne ze jsme ho sestrelili ciste ze studijnich duvodu. Pochroumanym ridicum pitchakaru se po taranu samozrejme omluvime. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#41 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:Mě tam nehraje jedna věc. Je sice jasný, že Modus s agregátem napříč má zrovna v tomhle typu souboje výhodu, svezl se té Devítce po motoru na A sloupek. Traverza na Modusu je pěkná, ale Dvojka má podobnou v nárazníku, předpokládám že teda i Devítka. Devítky moc neznám, ale zato vím, že sedma měla ve dveřích vevařenou podélně trubku jako vzpěru od předu dozadu. Myslím asi tak 1"(25mm průměr), dvojka tam má 2"(50mm). Ta trubka by měla tento náraz přenést až na B sloupek. Na tom videu to ale není vidět, není vidět ani v těch rozšklebenejch dveřích, co je ten borec rovná. Kdo měl ty dveře rozdělané, ví o čem mluvím. Jo a k té traverze - podle mě aby měla podstatnej vliv, musela by být svázaná přes roh motoru do trojúhelníku. Tak jak se zde prezentuje by se prostě čtverec tvořenej přední stěnou kabiny, podběhy a tou traverzou zkosil jako když vemu čtverec udělanej z prken a uhodím s ním na roh o zem. Každej stavař ví, že drží jen trojúhelník ;-) . Prostě tam jde zase o to, že se to zastavilo o ten příčnej agregát, kterej to roznesl a o to, že Modus jak bylo řečeno vychytává náraz víc naplocho. Dělá to na mě dojem neobjektivního posouzení a předem úmyslně špatně daného zadání. A to nevím jak je to s tou výztuhou ve dveřích, napadá mě lecos. Nicméně k té bezpečnosti dvojek- bacha na to, že jsou většinou hodně vyvařované a samozřejmě vyvařovaná karosérie neunese to co nová nebo nezkorodovaná.

Obávám se, že podezřívat Fifth Gear z jakéhokoli ovlivňování je nesmysl. Vybrali auto, který (jak sami říkají) je absolutně v pořádku a myslím, že byli opravdu zvědaví, jak to dopadne. Mají těchto netradičních crash testech hodně dlouhou tradici (starý vs. nový Espace, Land Rover vs. Civic, Auto vs. motorka, auta do různých druhů bezpečnostních sloupů veřejného osvětlení a značek, dvě velký starší auta proti sobě, Smart do zdi, atd. atp.).
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#42 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od dali »

Jarda S40 píše:Devítky moc neznám, ale zato vím, že sedma měla ve dveřích vevařenou podélně trubku jako vzpěru od předu dozadu. Myslím asi tak 1"(25mm průměr), dvojka tam má 2"(50mm). Ta trubka by měla tento náraz přenést až na B sloupek. Na tom videu to ale není vidět, není vidět ani v těch rozšklebenejch dveřích, co je ten borec rovná. Kdo měl ty dveře rozdělané, ví o čem mluvím.
Vždycky sem měl za to, že tahle trubka je součástí ochrany proti bočnímu nárazu. :roll: Pamatuju si, jak Schade s velkou slávou prezentovala cosi podobnýho vevařenýho do dveří .. fáčka? filcky? právě jako ochranu proti tomu bočnímu nárazu.

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#43 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od lookens »

Jarda S40 píše: Nicméně k té bezpečnosti dvojek- bacha na to, že jsou většinou hodně vyvařované a samozřejmě vyvařovaná karosérie neunese to co nová nebo nezkorodovaná.
Moje dvojka vařená néjni :kuch:
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#44 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

4Dali - ano, funguje to i na boční náraz, ale představ si třeba u Dvojky, jak ta dvoucoulka o vnitřním průměru cca 50mm vzepře při nárazu zepředu ten A sloupek proti B sloupku. A B sloupek zase proti C. Prostě to fantasticky zvyšuje tuhost karosérie. Taky mi nejde do hlavy, že se ty dveře otevřely, na to snad dbá volvo nejméně 30 let, aby mělo pevné zámky dveří :roll: No a nejde mi do hlavy, že při těch jiných záběrech, když padá na čumák, tak vše drží a tady ne. Beru, že ten náraz je takto maximálně nepříznivej, ale je na mě těch neshod nějak moc.
P.S. Serioznost a neserioznost někoho v Anglii nehodlám řešit, to je mimo mísu. Auto mohlo být po opravě a nikdo si toho nemusel všimnout.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#45 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:4Dali - ano, funguje to i na boční náraz, ale představ si třeba u Dvojky, jak ta dvoucoulka o vnitřním průměru cca 50mm vzepře při nárazu zepředu ten A sloupek proti B sloupku. A B sloupek zase proti C. Prostě to fantasticky zvyšuje tuhost karosérie. Taky mi nejde do hlavy, že se ty dveře otevřely, na to snad dbá volvo nejméně 30 let, aby mělo pevné zámky dveří :roll: No a nejde mi do hlavy, že při těch jiných záběrech, když padá na čumák, tak vše drží a tady ne. Beru, že ten náraz je takto maximálně nepříznivej, ale je na mě těch neshod nějak moc.
P.S. Serioznost a neserioznost někoho v Anglii nehodlám řešit, to je mimo mísu. Auto mohlo být po opravě a nikdo si toho nemusel všimnout.
Zase to Jardo překombinováváš... Když se podíváš sem: http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... index.html , tak zjistíš, že se s těma dveřma stalo přesně totéž...

Rozdíl mezi pádem ze skály a tímhle testem je, že při pádu ze skály používáš oba nosníky i motor, tady jen jeden nosník.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 174
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#46 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od FTN »

Souhlasím s Jardou, nezdá se mi to příliš objektivní.
K té traverze: Jak to, že 9xx jí nemá? 480 jí má od začátku výroby! A 9xx je (aspoň myslím) vyráběna po roce ´86.
A k těm trubkám ve dveřích: tohle jsem vylovil v prospektu...
11.JPG
11.JPG (52.81 KiB) Zobrazeno 3096 x
12.JPG
12.JPG (19.37 KiB) Zobrazeno 3097 x
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#47 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

tnemec píše: Zase to Jardo překombinováváš... Když se podíváš sem: http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... index.html , tak zjistíš, že se s těma dveřma stalo přesně totéž...

Rozdíl mezi pádem ze skály a tímhle testem je, že při pádu ze skály používáš oba nosníky i motor, tady jen jeden nosník.
No možná to Tomáši překombinovávám, ale zdá se mi, že proti tomu VW je tu dost rozdílů. Třeba VW je o dost těžší než Modus a hlavně je o dost vyšší. Z těch snímků je jasně vidět (a nejen z nich, bylo tu kdysi video), že si ten VW jakoby povyskočil a začal bourat vlastně až v úrovni A sloupku, takže se ty vzpěry neměly šanci zapojit do děje.
Při pádu ze skály šel opravdu čumák kolmo na překážku a to bylo výhodné z hlediska absorpce nárazu. Na druhou straně při pádu ze skály naráží auto na pevnou zem, což energii nárazu v podstatě násobí na rozdíl od poměrně lehkého Moduse, kterej odskočil. Mám trochu pocit, že podobně ne li lépe dopadla Devítka v onom proslulém crashi s BMW, což je trochu jiná váhová kategorie než modus.
Samozřejmě můžeš mít taky pravdu a všechna Volva až na 850 stojej za prd. Vše je možné 8) Nakonec já, kterej jsem viděl svojí Dvojku po napadení XC90-kou jsem naprosto v pohodě ;-)

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#48 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Bobika »

Pánové, je třeba si konečně přiznat, že ta stará Volva nejsou opravdu tak moc bezpečná, jak si všichni myslí nebo do dneška mysleli. A je úplně jedno jestli je to 9XX, 7XX nebo 2XX. Tento test byl toho naprostým důkazem a nijak se z toho vykecat nejde. Namlouvat si může každý co chce, ale skutečnost zde byla myslím jasně prezentována. Nejsem si sice 100% jist, ale z 90% si myslím, že to Angláni provedly košer a nebyla v tom bouda. Ale to nijak nemění fakt, že Volvíka jsou best a mnoho lidí z neznalé veřejnosti si myslí, že jsou to nezničitelné tanky a proto se radši uhnou.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#49 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

Jasan, jsou to plečky, hlavně sedmice. Je to jasně vidět třeba tady ... ed&search= 8)
Nebo Dvojka tady nebo ... ed&search= je zajímavé pro ty, kteří pamatují obdobnou nehodu Audi pro ochranku vládních činitelů. Dveře se neotevřely ani v tomto případě ... ed&search=

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#50 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od dali »

Jarda S40 píše: Třeba VW je o dost těžší než Modus ....Devítka v onom proslulém crashi s BMW, což je trochu jiná váhová kategorie než modus.
Jenže Jardo pryč jsou doby, kdy byly malý auta lehký a navíc dnešní malý auta už ani nejsou až tak malý. Například pohotovostní hmotnost dehtovýho Modusu je 1335 Kg, což je o pouhých 80 kg míň než třeba S70 2,0 10V, o 130 kg míň než T3 syncro(všehrab) a že ten zlej Vanagon všehrab nebyl, a konečně o 200 kg míň než BMW 525i E34... Hmotnost kombíkový devítky určitě někdo doplní. Takže tak.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Video“