B200K na okruh?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Logan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 517
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobrý kraj
Vůz: VOLVO
Organizer x 1

#1 B200K na okruh?

Příspěvek od Logan »

Přeji pěknou neděli volvisti,
jdu za vámi pro radu. Je tu někdo, kdo jakýmkoli způsobem "ladil" Volvo motor s karburátorem?
Pořídili jsme vyřazenou 360 B200K ´86, se kterou bychom se v prosinci rádi zúčastnili takové sranda akce na okruhu v Mostě.
Možná to nebyla nejlepší volba, možná skvělá, ale to ukáže čas. Možná se to díky nastalé situaci vůbec nepojede...

Snažím se touto cestou najít někoho, kdo by mi byl schopen dát rychlé rady a tipy, moje Haynesy tápou a internet toho taky není zrovna plný.
Tento týden nás čeká základní servis a pak bychom rádi zkusili nahnat trochu toho výkonu, takže budu rád za jakékoliv nasměrování.
Budu rád i za komenty typu: "jste blázni, neodjedete ani jedno kolo" - vždyť jsme fórum. :beer:

IMG_20201106_173823.jpg
Přílohy
RAW_2020_11_05_19_22_03_664.jpg
_________________
▀▄▀▄ C30/2007 ▀▄▀▄ C70/2000 ▀▄▀▄ V70 R/1997 ▀▄▀▄ 850 T-5R/1995 ▀▄▀▄ 940/1994 ▀▄▀▄ 360/1986
ex: S80 T6/2004 850 R/1996 850 T-5R/1995 745 TIC/1987 760 PRV/1981 240/1985 1800S/1964

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#2 B200K na okruh?

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj Martine
Seš blázen :green: asi nejlepší oturbit něco jsem ti našel ,ale do prosince to nedáš:
https://ozvolvo.org/discussion/10106/volvo-360-b230-turbo-swap
Jinak vačka,hlava apod.tě bude stát taky majlant ,pro srandu udělej náporový sání filtr nejvíc průchodnej nějakej typu drátěnka a šroubky na karbecu zjistit ,který na co jsou ohledně paliva .
Lepší jiskra takže zapalovací cívku třeba:
https://www.ebay.co.uk/itm/MSD-8202-Blaster-2-Ignition-Coil/202790721222?_trkparms=ispr%3D1&hash=item2f3744d6c6:g:i0AAAOSwvzFdk0hO&amdata=enc%3AAQAFAAACYBaobrjLl8XobRIiIML1V4Imu%252Fn%252BzU5L90Z278x5ickkrmmq8hWevtuKE7%252F%252BLfVXtlLrSRH%252Fw9U4VUSIHHPi%252Bw4yv0RB8sod%252BuYqmbM6AcCbfM2LkLkudebrOo%252BFL4jaMDzPS%252FH%252FJVaCM3chx9HV9ld7GFaIqktbE%252FSBS4OrUsQUYeW5OOUn29hcxRFyg7%252FDnXM0f2ShzXfjUZ9qnZDgsLp1G3QvmF40ToCnwcpcsLjUlqY7e75mZSHkG18MIb9FZQjNYTB8RhjImabZLcG%252B8xKUNtiybX93df9lR6R5zWk%252Bw9yBrAWHDfwpvFc4Nhlzk8NSVLwiVqZwC1vaIn%252FKwtX9gZjHDljWCqkSKpAoIdVRVemLuSgOAhTtolhX7l4Fxv3s%252FQe2t4TtYOnRg7mAr0MbV0e3CbPKepUul5rakZaHhn9r8merUxmGcHJ5gthzDp3LZFUarGoYCCkD49QTbz2GT%252FcbRC6iPrakPnzDmQGCuQnst3N6gVg%252BV9bmhgA4ApmoTt9iP9WOTXM09bZgLtop3Owpk9PKVbrhEBisEHwrcxyP5hcsqJHRJVK9s%252BfSTcIQR37UgGpkJcVTvckCd5EzBxsK7A1p7oOKBq6tF2DTOzabQBL5q509fn8zUhY7tKmL%252FKWHXqGE3D5Hv9E8vIp8gLfglLbyJeM9Gqn%252F6PHpnW%252FvXIqoL0jcXulv0qqRdYKBDmdBDgA9xao103AyLTOO2l%252FSCdgm13n5f%252FDq6PHhN5LRE%252FCMXMEyXuVagENhD34U99CIa%252BdjythI8dbozh42M%252Bu2HOXo8fRmfRXuSrnt%7Ccksum%3A2027907212222947d8f84f4c4ed7b16327be47a4e696%7Campid%3APL_CLK%7Cclp%3A2334524
Je to narychlo další někoho snad něco napadne a až tam pojedeš dej vědět třeba se utrhnu .
EDIT:Až tě to vezme moc něco jsem ti našel tam se můžeš kochat a inspirovat :
https://www.kgtrimning.org/tuning-special/b18b20b30/
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 626
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#3 B200K na okruh?

Příspěvek od jirkaTDI »

Osobně bych se soustředil na jiné věci, tady toho s výkonem stejně moc nevymyslíš. Seřídit karburátor a zapalování, ať šlape jak má a dál bych soustředil pozornost na podvozek a na pořádné obutí.

Přechod z "normálních" pneu na semislicky mi udělalo v Mostě větší zlepšení, než zvýšení výkonu o 40 koní :)

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4997
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#4 B200K na okruh?

Příspěvek od python.p »

Sice kdo brzdí nevyhrává... Ale Porshe říká z nuly na sto za nějaký čas, ale ze sta na nulu za poloviční!

Co poladit krom motoru brzdy, to by nemusel být takový problém a nějaký ten čas ti to tak přidá. S těma gumama je to podle mě jedno z nejlepších řešení.

Ale úplně nevím co tam jde udělat za brzdy, a taky si to možná představují jak Hurvínek válku, ale aspoň bych to zkusil.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#5 B200K na okruh?

Příspěvek od Vapik »

Pokud je termín prosinec, zaměřil bych se na snížení jízdních odporů, dobré gumy a brzdy.
Nevím jaký je tam karburátor, ale zkusil bych ho zaměnit za nějaký velikostně odpovídající, ale jednodušší. Kdysi jsme takhle ladili kamarádův Dodge rider (4 válec atmosféra 2,5l) a měli jsme dobré výsledky se Škodováckým sedrem, osadili jsme ho podle výsledků ze širokopásmové lambda sondy, trysky i karbec za pakatel a jelo to mnohem lépe.
Otevřené sání a průchozí výfuk taky neuškodí, s výfukem, ale opatrně v Mostě se měří hlučnost, tak ať nezůstaneš v depu.
Pokud to má už bezkontaktní rozdělovač můžeš ho dodělat řídící jednotku ignitech a trochu si pohrát s mapou předstihu, ale tam bych velký nárůst výkonu neočekával.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#6 B200K na okruh?

Příspěvek od Fíla »

A vyházel bych všechno nepotřebné z interiéru. Zadní sedačky, spolujezdcovu sedačku, tapecy, koberce, izolace, rezervu, palubku?, obložení kufru, atd. U 855 jsme takhle kdysi ušetřili 120 kg.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#7 B200K na okruh?

Příspěvek od olivin »

Jekekoli ladeni atmosferickeho motoru s karburatorem leze do penez a to znacne. Zakladem je, ze ten motor musi poradne dychat a mit spravne nadavkovanou smes.
Zalezi, jak moc se v tom chces vrtat, tj. jestli sahat do vnitrnosti (zvysit kompresi, brousit kanaly, precasovat ventily) atp. Velky vliv ma na atmosfericke motory vyfuk (svody), ktere vetsinou v seriovem provedeni tvori slusnou restrikci. Pokud minis zustat u karburatoru, pak by dle meho skromneho mineni za uvahu stala instalace paru Dellorto DHLA 40. Nicmene opakuji, je to o penezich a ne malych. Osobne si myslim, ze swap za B230FT by vysel levneji :(

Apropos, poznamka pod carou - doporucuji si precist publikaci "Motory zavodnich automobilu", autor Julius Mackerle. :wink:

Edit: nevsiml jsem si, ze to musi byt na prosinec hotove, pardon :oops: V tom pripade jak bylo uvedeno vyse, sniz hmotnost. Jak s oblibou rikaval Colin Chapman - ches-li zrychlit na rovinkach, pridej vykon, chces-li zrychlit vsude, uber hmotnost. :wink:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 B200K na okruh?

Příspěvek od Urvanej »

Tříkilo závodil Luboš se Standem, ty asi vědí moc.
Jinak jak už tu padlo, základ je podvozek, brzdy a gumy, vše ostatní "až potom". Na klasický krabici je na okruhu 85kW motor tak akorát na seriový brzdy. Větší výkon už by je utavil. Aspoň tohle mam tak nějak vytušený z Mýta, ale na hraně sme ještě nebyli, ale myslim, že sakra blízko už jo. Jinak byla komplet repase brzd, brzdovka, hadičky, ale kotouče a desky jsou z vraku co se páral, jen se nechaly srovnat kotouče a přebrousily se desky na desce a vzaly dráťákem.
Jeden youtube kanál (engineering explained) má video s výpočty a vysvětlením, proč je auto s o 10% lepší přilnavostí na okruhu rychlejší než jiný s dvojnásobným výkonem.
Držim palce, já se nestihl přihlásit, a už bylo plno, pokud je to stejná akce teda.
EDIT: přidal jsem odkaz na videjko, protože ten týpek je fakt dobrej a mam jeho videa rád ( a hlavně se na něj python.p ptal :-D)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3194
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#9 B200K na okruh?

Příspěvek od Basstl »

K brzdám.
Pokud vše funguje, tak bych vyměnil brzdovou kapalinu za nějakou lepší, na vyšší teplotu a dal pořádný desky. Ty udělají strašně moc.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Logan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 517
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobrý kraj
Vůz: VOLVO
Organizer x 1

#10 B200K na okruh?

Příspěvek od Logan »

Díky moc, pánové! Odlehčení už proběhlo, možná vyhodíme i tu palubní desku, ale zatím jsme se tak daleko nedostali. Nicméně zadní sedačka je ultralehká, to jsem ještě asi nikdy neviděl a že jsem už něco málo páral.
Jdu prostudovat všechny vaše odkazy, díky moc! Pokud bude zájem, budu držet update.
Na Standu s Lubošem jsem myslel, třeba se tu taky podělí, to by bylo super.
Mimochodem, napadlo mě tam dát karburátor z mého Buicka, ale to by asi prý motor neudýchal. :-D
Jinak akce je Gumbalkan Grand Prix...
_________________
▀▄▀▄ C30/2007 ▀▄▀▄ C70/2000 ▀▄▀▄ V70 R/1997 ▀▄▀▄ 850 T-5R/1995 ▀▄▀▄ 940/1994 ▀▄▀▄ 360/1986
ex: S80 T6/2004 850 R/1996 850 T-5R/1995 745 TIC/1987 760 PRV/1981 240/1985 1800S/1964

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#11 B200K na okruh?

Příspěvek od Vapik »

Určitě jsem pro update. Jinak nevím co máš na budíčku za karbec ale s vhodným natryskovanim by to určitě šlo. Ještě jsem si vzpomněl na svého fiatka 128f kde jsem měl fixirku do sání. Přisávalo si to vodu s lihem. To byla taky hodně jednoduchá fičura.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3194
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#12 B200K na okruh?

Příspěvek od Basstl »

Nešlo by to překopat na 2 dvojitý karburátory? Spolu s novým vejfukem a otevřeným sáním, by to mělo dát nějakej výkon.
https://www.ebay.co.uk/itm/TWIN-fajs-carb-kit-45dcoe-45-DCOE-CARBURETTOR-FOR-VOLVO-B18-B20-rep-weber-kit/223548757062?hash=item340c8b5446:g:VfYAAOSwIKZdADfT
Přílohy
6162c357-af4a-4dfb-81aa-31d1c9120647_288707a3-09b4-4131-9308-d47088ca6985.jpg
6162c357-af4a-4dfb-81aa-31d1c9120647_288707a3-09b4-4131-9308-d47088ca6985.jpg (53.35 KiB) Zobrazeno 541 x
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 B200K na okruh?

Příspěvek od Urvanej »

Tohle má smysl, pokud máš dobře pořešený větrání kolem motoru, jinak si to cucá horkej vzduch z okolí a klasickej airbox je lepší...
Logan: jo, tak to je přesně ta akce :-( tak si to užijte! Kdybys náhodou zjistil, že se udělalo místo, tak mi, prosím pěkně, dej vědět. Máme auto ready a neni kam s nim jet :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#14 B200K na okruh?

Příspěvek od olivin »

Basstl píše: 09 lis 2020 21:37 Nešlo by to překopat na 2 dvojitý karburátory? Spolu s novým vejfukem a otevřeným sáním, by to mělo dát nějakej výkon.
https://www.ebay.co.uk/itm/TWIN-fajs-carb-kit-45dcoe-45-DCOE-CARBURETTOR-FOR-VOLVO-B18-B20-rep-weber-kit/223548757062?hash=item340c8b5446:g:VfYAAOSwIKZdADfT
Vsak jsem psal, ze pokud chces zustat u karbecu, dej tam dvojite Dellorto DHLA 40, pripadne 45. Saci parozi se da koupit na ebay, pripadne primo na kg trimming: https://www.kgtrimning.org/carb-parts/intake-manifolds/

Na otevrene sani pozor, presne jak psal Urvanej - motor s nim saje horky vzduch z motoroveho prostoru, cimz jde vykon dolu a to podstatne.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#15 B200K na okruh?

Příspěvek od Vapik »

Otevřené sání pouze s náporem jak je psáno, vyvedeno třeba místo předního světla.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3216
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#16 B200K na okruh?

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Tepelnej štít (klidně ještě oblepenej další termoizolační páskou) a tlustá hadice na vzduch vražená za mřížku účel splní ne? náklady tak 1.000kč + konusovej filtr
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 B200K na okruh?

Příspěvek od Urvanej »

Ejdou a proč replikovat seriovej luftbox? Ten to má přesně takhle... Jak píšu výše, nejdřív podvozek a brzdy, všechny náplně a pak je možno ladit výkon motoru. Ale každej ať si to udělá dle libosti :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7494
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#18 B200K na okruh?

Příspěvek od Petr Marek »

S tím odlehčováním pozor, ať to nepřeženete na zadní nápravě, jako my před čtyřmi lety v Modřicích.

Rallye Show Modřice 2016.JPG
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#19 B200K na okruh?

Příspěvek od standa »

To že jsme kdysi závodili s tříkilem ještě neznamená, že jsem ho nějak výrazně upravovali :) :

Karburátor jsme nechali seriovej, bez filtru a sání jsme vyvedli místo předního světla ohebnou hliníkovou hadicí na digestoře. Tuším jsem zvedl hladinu v plovákové komoře, aby byla směs bohatší. Zapalování serie, víc oleje v motoru. Brzdy taky serie. Výfuk notně zjednodušený.

Auto jsem důkladně vylehčili, čímž se komicky zvedl zadek auta. Naštěstí jsou listy zadního pérování vedeny pod nápravou, takže stačilo mezi pero a nápravu vložit pěticentimetrový jekly.

Nejvíc ze všech "úprav" pomohlo použití lehoučkých ATS hliníkových disků se slikama. Jezdili jsme na nich až druhou sezonu, čili rozdíl jsme si jaksepatří užili.

Doporučoval bych tužší (zdvojenej) stabík vepředu - při výjezdech ze zatáček se nám moc odlehčovalo vnitřní hnaný kolo a furt jsme hrabali...

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=161808#p161808
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=20&t=19944

Sorry za pozdní odpověď, vlákno jsem jaksi přehlíd...

Apropos, komu přijde na našem starým dvoulitrovým třídveřovým autě něco divnýho, tak ten výhrává!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Logan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 517
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobrý kraj
Vůz: VOLVO
Organizer x 1

#20 B200K na okruh?

Příspěvek od Logan »

Díky moc, chlapi!
Stando, pozdní odpověď vůbec nevadí. Nám to jde stejně pomaleji, než jsme původně chtěli. Jsem zvědav, zda to vůbec stihneme. :D
S kolama jsem to asi trochu po*ral, koupil jsem sedmnáctky (byly fajt levný a opravdu lehký), tak uvidíme, co se nám na to podaří za pár kaček sehnat za pneumatiky. Budeme v rozjezdech holt trošku pomalejší... 8)
Náporový sání místo světla je určitě v plánu a ten stabík je skvělej nápad! Díky moc!
_________________
▀▄▀▄ C30/2007 ▀▄▀▄ C70/2000 ▀▄▀▄ V70 R/1997 ▀▄▀▄ 850 T-5R/1995 ▀▄▀▄ 940/1994 ▀▄▀▄ 360/1986
ex: S80 T6/2004 850 R/1996 850 T-5R/1995 745 TIC/1987 760 PRV/1981 240/1985 1800S/1964

Logan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 517
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobrý kraj
Vůz: VOLVO
Organizer x 1

#21 B200K na okruh?

Příspěvek od Logan »

Tak zítra jdeme na to, za chvíli odjíždíme.
Auto je aerodynamicky poladěné, snížené, odlehčené. Díky za cenné rady!
A tady nějaké fotky toho našeho punku.
IMG_20201211_211049.jpg
IMG_20201211_221916.jpg
IMG_20201211_211241.jpg
_________________
▀▄▀▄ C30/2007 ▀▄▀▄ C70/2000 ▀▄▀▄ V70 R/1997 ▀▄▀▄ 850 T-5R/1995 ▀▄▀▄ 940/1994 ▀▄▀▄ 360/1986
ex: S80 T6/2004 850 R/1996 850 T-5R/1995 745 TIC/1987 760 PRV/1981 240/1985 1800S/1964

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4997
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#22 B200K na okruh?

Příspěvek od python.p »

To křídlo :lol:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#23 B200K na okruh?

Příspěvek od standa »

To je teda peklo! :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#24 B200K na okruh?

Příspěvek od doktor »

To je malovany zvyraznovacem?? :ROFL:
A proc ten vyfuk takhle nahoru?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#25 B200K na okruh?

Příspěvek od standa »

mě to připomíná japonskej úchylnej tuning - tamagoči nebo kamikaze nebo tak nějak...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“