Forge blow off ventil

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#26 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Ne , po přidání zustanou viset na neutralu kolem 1300 az 1600.. a bovkem to bohuzel neni .

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#27 Forge blow off ventil

Příspěvek od Fíla »

pokud to začalo dělat až potom, co jsi udělal ty změny, tak bude problém někde tam.
- zapojil jsi všechny hadičky podtlaku správně?
- nechybí ti na vakuovém stromečku nějaké záslepky?
- zapojil jsi celý PCV systém správně?
- po vyčištění klapky, chodí ti volně v celém rozsahu? Neseká se? Nastavoval jsi uzavření klapky stavěcím šroubkem na pružině?
- zaslepil jsi původní CBV na turbu? Nechal jsi tam tu membránu s pružinou nebo jsi je vyndal?

A pak už mě napadá jen ty 2 jednosměrné ventily na podtlaku, který slouží k odvětrání nádrže. Musí foukat jen jedním směrem. Občas umírají a pak dokážou potrápit přesně takhle, většinou se projeví jako špatné až při zahřátém motoru, nevím proč.
A druhá věc mě napadá, a to je potenciometr na klapce. Ten potrápil mě, ale naopak až při plném zatížení motoru. Jednotka si pak myslela, že je klapka otevřená jinak než byla ve skutečnosti.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#28 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Zaclo to delat az kdyz se tam dal vetsi cooler , nevim proc .. pred tim to bylo v pohode , menil sem jeste podtlakovy hadicky za nove , vsechno sem si 4xkontroloval , na podtlakovem stromku jsou zaslepky , akorat jeden jde k bovku . Ano pcv je spravne . Klapka chodi , neseka se. Puvodni cbv ventil je zaslepeny . No ten potak u klapky me nepadl taky ten sem jedinny nezkousel , a je fakt, ze se to deje az kdyz je to ohrate a dava se ji kotel ..

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#29 Forge blow off ventil

Příspěvek od Fíla »

pokud jsi BOV zapojil do stromečku (na obrázku v červeném kroužku), kam máš potom zapojenou hadičku ze sání, která v originálním nastavení vede do turba k CBV (na obrázku ve žlutém kroužku, jsou tam 2 hadice, jedna vede do CBV, druhá je vedení podtlaku k odvětrání nádrže, jsou na ní ty dva jednosměrný ventily, co jsem psal)?
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (51.7 KiB) Zobrazeno 404 x
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#30 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Ahoj , přídám naměřené hodnoty při tom špatném volnoběhu .. napadá někoho něco? Váha má na normalní volnoběh 890ot 11,2kg/h..
Přílohy
20200429_164959.jpg

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#31 Forge blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj
podle mně pokud je tohle zavřená klapka 850 ot. tak já jsem vyhrabal nějakej monitoring ještě s origo velikostí váhy, vzduchač SIMOTA -MAF-okolo 16kg/h ,napětí okolo
0,8594V , čas injekce okolo 2,242ms , TPS mám v procentech takže 0 (používám jinej monitoring Tunerpro),ale mělo by být od 0,5 do 5V což asi odpovídá ,ale nemohu to potvrdit musel bych se ještě juknout do přesného rozmezí v autodatech nebo VIDĚ.Tipuju váhu (při zavřený klapce by nemělo protékat víc vzduchu jak u mně :green: ,ještě možná by byla dobrá Voltáž váhy) nebo senzor na klapce (ale senzor si dával nový),ale je to muj názor. Co ostatní nevím,třeba ještě někoho něco napadne.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#32 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Čau , ted sem byl ještě na jízdě naměřeno"
Přílohy
20200429_194849.jpg
20200429_195308.jpg

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#33 Forge blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

No jo ,ale na druhou stranu pokud to bude způsobovat uplně něco jiného tak by byly hodnoty váhy tak nějak ok , těžko odhadovat .
Zkus ještě odpojit konektor volnoběžnýho ventilu měl by jsi naměřit 12V , při otevření klapky i malinko by mělo napětí z něj zmizet .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#34 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Ok zítra vyzkouším díky ! :)

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#35 Forge blow off ventil

Příspěvek od Fíla »

Váha mi ukazuje při volnoběhu a zahřátém motoru 13-14 kg/h, 880 ot/min. Váhu mám z 960. Volnoběh mám nepatrně vyšší kvůli lepšímu mazání.

No, ještě mě napadla lambda, jenže mi do toho nepasuje ta chyba volnoběžného ventilu. Co kabeláž k tomu ventilu? Není zlomená, koroze na kontaktech? Jinak fakt už nevím.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#36 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Ahoj , provedl sem test. jizdu s jinou vahou , bohuzel to same .. pak sem promeril napeti na volnobeznem ventilu 12v .. ale signalove napeti má jen 4v má mít 6 až 8,5v .. bral sem to podle jedne stranky a da se tomu i verit .. takze dnes projdu jeste kabelovy svazek , zda-li to neni nekdo zlomeny nebo uhnily .

https://www.autozone.com/repairguides/Volvo-240-740-760-780-940-960-1990-1998/ELECTRONIC-ENGINE-CONTROLS/Idle-Air-Control-Valve/_/P-0900c1528008c684

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#37 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Tady jsou ještě hodnoty s jinou váhou:
Přílohy
20200430_062401.jpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#38 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

:o Info : prohrabal sem kabelovy svazek , vsechny 3 co jdou z volnobeznyho sem propipal byli tam vsechny az k jednotce . Vycistil sem piny u jednotky , prolil kontaktolem .. bohuzel absolutne bez vyznamu ... uz k tomu uplne ztracim trpelivost a chut :o .... uz to dělá dokonce hned po nastartování , jakoby se volnobeh nastavil na 1200ot/m

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#39 Forge blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Pavel píše: 30 dub 2020 18:33 :o Info : prohrabal sem kabelovy svazek , vsechny 3 co jdou z volnobeznyho sem propipal byli tam vsechny az k jednotce . Vycistil sem piny u jednotky , prolil kontaktolem .. bohuzel absolutne bez vyznamu ... uz k tomu uplne ztracim trpelivost a chut :o .... uz to dělá dokonce hned po nastartování , jakoby se volnobeh nastavil na 1200ot/m
Hele ještě jsem si vzpomněl ty tam už máš ty zelený vstřiky?Nebo zpět modrý?
-zeleny bez kalibrace v ECU jestli to náhodou nebude ten problem.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#40 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Nene , dal sem tam modrý .. já si spíš myslim , jestli to nebude v ty jednotce jak dostala bombu ...

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#41 Forge blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Zželelo se mi tě
Přijeď už příští pátek mám tu vše volnoběžný ventily,klapky,jednotky,váhy :green: krom senzoru barotlaku a dál nevím v čem se lišíme.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#42 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Dobrá! :Rose: strašně moc děkuju

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#43 Forge blow off ventil

Příspěvek od majty »

Dejte pak vedet cim to bylo :)
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 36
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V70r t5

#44 Forge blow off ventil

Příspěvek od Pavel »

Jasná dám

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#45 Forge blow off ventil

Příspěvek od berzerker »

Fíla píše: 28 dub 2020 17:06 pokud jsi BOV zapojil do stromečku (na obrázku v červeném kroužku), kam máš potom zapojenou hadičku ze sání, která v originálním nastavení vede do turba k CBV (na obrázku ve žlutém kroužku, jsou tam 2 hadice, jedna vede do CBV, druhá je vedení podtlaku k odvětrání nádrže, jsou na ní ty dva jednosměrný ventily, co jsem psal)?
vratil by som sa este k tej hadici s 1-smernymi ventilmi, mne sa zda, ze ide na 850 T5 od sania do posilovaca brzd...rad by som to preventivne vymenil. NAsiel som na nej len jeden ten ventilek a som z toho trocha debil, neviem dohladat, ktora je to presne hadica a kolko tam ma byt tych ventilov a pripadne jej priemer. Vies mi to upresnit? diky a este raz, u mna je to na 850 T5
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#46 Forge blow off ventil

Příspěvek od Fíla »

Ne, na hadici k posilovači brzd žádný ventil není. Zpětný ventil tvoří až samotný vstup do posilovače. Jinak samotná hadice vede ze sání, hned za klapkou, kolmo dolů, pak se lomí a jde pod airbox a dál podél blatníku až k posilovači. Pod airboxem je akorát plastová spojka, to ale není ventil, ale jen průchodka.

Hadice, o které tu byla řeč, vede ze sání, ale směrem dopředu k sahaře. Tam je jeden zpětný ventil, pak je T rozbočka a jedna větev, krátká, jde k elektromagnet. ventilu a pak pokračuje do nádoby s uhlím. Druhá větev vede před turbo a je na ní druhý zpětný ventil. Takhle je to u V70, o které je tady řeč. U 850 by to mělo být podle mě stejné, už si to ale moc nepamatuju.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#47 Forge blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

850 jeden zpětný ventil na vedení,do nádoby s aktivním uhlím + elektromagnetickej ,ale bez T kusu a rozdělení .Dokonce mám dva koupený .
Jinak ohledně nepříjemného zápachu benzinu uvnitř :
https://volvo850wagon.wordpress.com/2012/07/02/57-evap-leak-fuel-tank/
To asi čeká mně :%) zatím oddaluji :D

Edit : omlouvám se našel jsem rozdíl Fíla má pravdu a já taky ,proč je někde tento (ale na obrázku chybí ten zpětnej ventil)a někde s T rozdělením :%) nevím
evap_valve.jpg
evap_valve.jpg (41.56 KiB) Zobrazeno 258 x
A ještě tak je to u mně :
vacuumhoseroutingxp8.jpg
vacuumhoseroutingxp8.jpg (89.94 KiB) Zobrazeno 254 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#48 Forge blow off ventil

Příspěvek od Fíla »

Myslím, že bez Téčka je to u atmosféry.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#49 Forge blow off ventil

Příspěvek od berzerker »

Asi bude rozdiel, ci je tam EGR alebo neni
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#50 Forge blow off ventil

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Žádnej T kus :D nemám -obr. s EGR samo ten nemám jen jsem chtěl to propojení jak je ,tak jsem našel přesně tento u 850 T5R u mně s jedním zpětným ventilem hadička pokračuje do elektromag.ventilu a do nádoby (neříkám,že u novějších nebo jiných motorizací apod.to není jak píše Fíla),začíná na sání tu jsem měnil myslím,že je vnitřní průměr 7 nebo 8 mm,možná by se snesla 9mm (už si přesně nepamatuji) dával jsem benzinovou :
Volvo 850 Evap Turbo Wagon.jpg
Volvo 850 Evap Turbo Wagon.jpg (34.43 KiB) Zobrazeno 226 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“