Zmena vybavy

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#26 Zmena vybavy

Příspěvek od IgorS »

Ak máš heslo k CEM. Teda ak je zmena konfigurácie možná a heslo je v systéme. Inak potrebuješ autorizovaný servis alebo vytiahnúť jednotku a zistiť.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#27 Zmena vybavy

Příspěvek od ok2ucx »

SW od Volva je SW od Volva, ten sem vůbec nepleť. Pro něj si zajeď do Volva (autorizáky).

Pokud chceš (s námi) měnit config svého auta, musíme jej nejprve "odemčít" (= zjistit ono heslo pro CEM, případně hesla - pokud bychom čarovali s klíči). Zjistit heslo lze různými způsoby (obvykle CEM na stole), ale např. v případě platformy P3 tohoto může docílit každý, kdo má čas (průměr 12h, max. 24h) i bez nás osobně - rozuměj sám doma. Tahle část je grátis. Např. u "infarktových" CEM P2 MY04 nebo zatečených MY05- CEM se heslo získá zrovna při procesu klonování CEM do nového zdravého těla.

V okamžiku, kdy máš CEM heslo, můžeš ty (ale i kterýkoli jiný uživatel VDASH) měnit config tohoto konkrétního auta. A toto je už za peníze. Podle typu změny vždy jiná cifra.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#28 Zmena vybavy

Příspěvek od eLzyx »

škoda, že mám jen MY01, bych upgradoval půl auta, aby to bylo fakt ve fullu.
By se mi líbil four/c podvozek, ale to na MY01 nedostanu ani kdyby se ok2ucx rozkrájel.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12979
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#29 Zmena vybavy

Příspěvek od raolsa »

Já se zeptám na jinou věc: je možné změnit v systému auta vin?
Proč se ptám, čistě hypoteticky, šlo by přeházet komplet celý systém z auta třeba MY07 do MY01, myšleno tak, že by se vzala komplet elektronika z bouraného "dárce" a namontovala do "příjemce" s krásnou kastlí, ale chudou výbavou?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#30 Zmena vybavy

Příspěvek od eLzyx »

nad tím jsem už taky přemýšlel (měl jsem možnost koupit za pár šupů rozstřelenou S60R po částečném rozprodeji dílů), ale zároveň s updatem elektroniky docházelo i k updatu motorů. Nevím jestli by fungovalo spojení staré ECM s novějším zbytkem elektroniky. A nebo, že by šlo provozovat starý motor s novou/jinou ECM. A pak je to o tom v podstatě obě auta oholit na plech a přeházet celou elektronickou výbavu auta a dost možná i interier. No, upustil jsem od toho asi po 10 minutách přemýšlení.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#31 Zmena vybavy

Příspěvek od ok2ucx »

Šlo, ale musíš počítat s tím, že budeš muset přeskládat i všechny ostatní elektronické moduly (a to patrně včetně kabeláže). A tohle naprosto postrádá smysl. "Křížit" jednotky mezi sebou už nepůjde prakticky vůbec (třeba V8 do předfaceliftu, atp.). Už jen dát V8 do XC70III bude silně experimentální záležitost, až se do toho někdy pustím.

Navíc - pokud takto překročíš i "hranice faceliftu", je možné se auto nikterak nezdiagnostikuješ, protože podle VINu se volí protokol a komunikační rychlosti (a těch Volvo také mělo přehršel - vývoj šel překotně, jakákoli standardizace neexistovala, resp. byla silně pozadu - tak to si Volvo dělalo po svém).

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12979
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#32 Zmena vybavy

Příspěvek od raolsa »

Ok, díky za osvětu. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#33 Zmena vybavy

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Taky si tu trochu přihřeju polívčičku. Doufám, že mě to v budoucnu nepotká, ale....

1) Lze eventuelně zaměnit 5 rychlostní manuální převodovku (V70II MY2007) za 6-rychlostní? nefunkční tempomat je to poslední, co by mě trápilo

2) Výměna motoru - mám LPT B 5254 T2 F-L MY 2007 a pokud by náhodou ten motor kiksnul, můžu vyměnit za motor z V70II T5
2005-2007 nebo V70II R 2005-2007? Pokud si seženu i ŘJ z dárce orgánů? ostatní výkonostní komponenty už by tou dobou
byly v autě (vč. 19T turba, vejfuku, do88, trubek, konusového vzduchového filtru atd.)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#34 Zmena vybavy

Příspěvek od ok2ucx »

V rámci "stejné generace" lze takovéto přesuny dělat poměrně snadno. Stejně tak se už povedla změna AT na MT, benzín na naftu, atp. Vždy to ale byly všechno originál díly Volvo, z auta "odvedle" - myšleno stejný či podobný MY, s homologací.

Legalizace takového stavu už pak záleží na úzkoprsosti předpisů dané země a ty se poměrně silně liší už jen v okruhu 1000km.

U nás je změna typu motoru prakticky neprůstřelná, na STK budou chtít lejstro z Volva, ale tady vám to nikdo nepodepíše.
Jinde stačí projít emisemi a STK a do kolonky Typ motoru napíšou klidně Homer Simpson (přeháním).

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#35 Zmena vybavy

Příspěvek od eLzyx »

ok2ucx píše:Legalizace takového stavu už pak záleží na úzkoprsosti předpisů dané země
spíše na libovůli dovozce a zastupované automobilce, jak se k tomu staví.
Třeba v Mercedesu ti na atmo motor klidině napíší, že souhlasí s dodatečnou montáží turbodmychadla. Případně že se výkon mění z 55kW na 450kW. Lze vyměnit šestiválec s 12V za 24V. Nemají problém ani s výměnou manuálu za automat ...
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#36 Zmena vybavy

Příspěvek od Tarkin »

Na autě mi postupem času a vylepšování svítí několik chyb v diagnostice.
Chybí cd Changer (výměna za Hu801).
Chybí telefon (nevím v autě asi nikdy ani nebyl)
Zesilovač je navíc

Dá se tohle nějak smazat?

Další otázka mě napadá, pod VIN je veškerá výbava zjistitelná. Projevuje se podle toho třeba i hodnota auta na totálně, pojištění atd? Respektive moje auto mělo v původním configu o něco nižší výbavu než teď.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 168
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Vraclav
Vůz: V70 II 2.4T 01' LPG

#37 Zmena vybavy

Příspěvek od ochoda »

Takže, pokud budu chtít dát k řidičoj el. sesli místo manuální, tak musim za někým, kdo mi tam nahraje příslušnej software? To samý i šíbr...

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#38 Zmena vybavy

Příspěvek od ok2ucx »

Ano. U platformy P2 jsou v zásadě jen dvě trapné výjimky, kdy se v autě něco vymění a auto nedržkuje (přesněji - možná držkuje, ale nevadí to ničemu):
- přidání tlačítek rádia na volantu
- výměna rádia HU603->HU803 (atp. ale pouze správeného typu a se správným SW, což navenek skoro není nijak poznat).

Všechny ostatní změny konfigurace čehokoli (ubrat/přidat/změnit typ) se projeví nefunkčností, polofunkčností nebo cokoli mezi.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#39 Zmena vybavy

Příspěvek od VB »

_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#40 R design budíky

Příspěvek od Michl »

Maj to už dlouho i na Allegro.pl, ale nějak se mi stále nechce párat ty funkční budíky:
https://allegro.pl/oferta/zegary-volvo-s80-s60-v60-v70-xc60-xc70-r-design-7905558362
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#41 Zmena vybavy

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 VB

to bude asi nějaká fólie s transparentníma světelnejma vlastnostma? za +- 1.500kč to je docela dost.
Možná si to představuju jako Hurvajs válku, ale pokud se jedná opravdu jen o přelepovací fólie, tak to
Vám známej v tiskárně udělá i s návrhem za 3 kila, klidně na otěruvzornou a chemicky stálou folii.
Nejdražší pak bude vyndat budíky. Nebo je to jinak?
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#42 Zmena vybavy

Příspěvek od VB »

Ejdou Rotacak píše:2 VB
to bude asi nějaká fólie s transparentníma světelnejma vlastnostma? za +- 1.500kč to je docela dost.
Možná si to představuju jako Hurvajs válku, ale pokud se jedná opravdu jen o přelepovací fólie, tak to
Vám známej v tiskárně udělá i s návrhem za 3 kila, klidně na otěruvzornou a chemicky stálou folii.
Nejdražší pak bude vyndat budíky. Nebo je to jinak?
Podle toho videa to není nic samolepicího, vyndá se stávající foliový podklad a nahradí novým s modrým potiskem a s příslušnými otvory, aby to zapadlo.
V podstatě je to jak píšeš, to znamená rozebrat, obkreslit stávající foliový podklad a pak nechat potisknout na plastovou desku a nebo nalepit na tenkou plastovou desku (pokud to bude z reklamní folie).
Oni to za ty peníze předpokládám budou mít ze stejného materiálu a ve stejné kvalitě jako originál, pokud to neberou přímo od výrobce originálu.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#43 Zmena vybavy

Příspěvek od Tarkin »

Tohle pánové není žádný koncern. Opět je nutno funkci opěrek zapnout v configu CEMu. Pak se o tom dozví - stejně jako všechny jednotky v autě - i klima CCM a potřebné tlačítko i následné akce v autě "povolí"-zprovozní. M.j. tlačítka v CCM si můžete přestrkat do libovolné pozice. Po restartu CCM si je načte tam, kde jsou a tam i budou fungovat.

/PL
Využiji tohohle topicu, protože na to přišla řeč.

Už nějakou dobu mi zlobí sklápění zrcátek, někdy jde a někdy nejde. Diagnostika píše chybu tlačítka, respektive signal is missing. Sehnal jsem jiný tlačítko - to zdá se nefunguje vůbec.

Všiml jsem si jiný věci, dokud neudělám reset auta (zamknout/odemknout) tak v té pozici na sklápění funguje jakékoliv tlačítko... teda někdy.

Co s tím? Řešil někdo? Je v hajzlu klima panel, nebo sehnat další tlačítko na sklápění?

Je teda každý tlačítko unikátní, nebo?


EDIT: Včera jsem se v tom vrtal, prohazoval jsem všelijak tlačítka, nakonec začlo fungovat to původní na sklápění a fungovalo 100%, zkoušeno 10x. Dnes vůbec nic.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#44 Zmena vybavy

Příspěvek od Warcz »

a to jiný tlačítko má stejný symbol ? Není na tom jiný obrázek ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#45 Zmena vybavy

Příspěvek od Tarkin »

a to jiný tlačítko má stejný symbol ? Není na tom jiný obrázek ?
Mám jedno na sklápění zrcátek náhradní, to nefungovalo ještě nikdy.

Ty které jsem zkoušel na pozici sklápění, bez resetu auta byly pro sklápění zadních opěrek a pro parkovaíc senzory.

Zkoušel jsem změnit pozici tlačítka, vyresetovat auto s původním tlačítkem, co zlobí. Někdy to funguje, že v tu chvíli můžu mačkat 10x a funguje 100% a jiný den nic.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#46 Zmena vybavy

Příspěvek od Tarkin »

Pokud by to bylo náhodou klima panelem, je třeba ho při výměně nějak párovat?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#47 Zmena vybavy

Příspěvek od IgorS »

1. Nie je tlačítko ako tlačítko. Líšia sa podľa MY.
2. Ide o matricu viacerých spínačov v poli snímaných sekvenčne - ako multiplex. To znamená, že blbnutie jedného môže spôsobovať aj to, že je došahané nejaké iné.
3. Ak sú panely úplne totožné, rovnaké číslo, rovnaký MY, ... netreba robiť nič, musí to fungovať ak je druhý panel dobrý. Ak je medzi nimi malý rozdiel v MY, môže to chodiť aj tak, alebo na prvý dojem to chodí ako predošlý, ale som za to, že vždy je lepšie urobiť zálohu pôvodného FW a z nej naklonovať nový panel. Ak je rozdiel väčší, vždy niečo nepôjde vôbec alebo nepôjde spoľahlivo a ani klonovanie nepomôže alebo nebude možné.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“