Připravujeme náš hardcore offroader na Gumbalkan 2019. Zatím s tím autem jezdim jako daily po Praze, kupodivu zatím bez větších závad (krom prasklýho klíňáku alternátoru). Čeká ho cesta tisíc kiláků tam a pak ježdění po horách.
Samozřejmě proběhla a proběhne klasická údržba (náplně, kapaliny, možná rozvody) a něco navíc (zadní pružiny, možná čepy, stabilizátory).
Ale jelikož nemám se 740 nějaký dlouhodobější zkušenosti, a zároveň je to historická paštika, máte nějaký tipy na častý závady? Co pořídit sebou jako náhradní díly? Ne co si ještě dát pozor před cestou?
Dík!
Výprava se 740 - co ssebou za ND
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 107
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: 740 GLE Diesel
- Bydliště: Praha 5
Výprava se 740 - co ssebou za ND
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
-
Offline
- Příspěvky: 1454
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
Výprava se 740 - co ssebou za ND
Po zkušenostech beru drobnosti. Drát, drcpásky, duct tape, pár hadic různejch průměrů, šroubovací spony, pojistky apod... Jediný co vezu letos navíc je náhradní altík, ten WD40 neopravíš a jseš v hajzlu, vše ostatní se dá nějak vymyslet na poli nebo v rumunském servisu. Nevim jestli brát třeba těsnění pod hlavu, posledně jsme foukli a třeba kluci s felckama i 2 kusy na louce měnili... Olej, destilka. Cokoliv by se mohlo hodit a nezabírá půlku kufru a bená 50kg se hodit může. Výhoda je že jedeme minimálně 4 krabice, můžeme si pomoct i navzájem...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvky: 495
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
Výprava se 740 - co ssebou za ND
Pokud se zastavi diesel, muze to byt pouze a jen ze dvou duvodu - komprese, nebo palivo. Osobne bych se zameril na to druhe a krom toho co popsal metju vzal s sebou filtr, neb nikdy nevis, co kde natankujes 

_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Výprava se 740 - co ssebou za ND
Rozvody, pokud nevíš, kdy se dělaly, tak určitě udělat, nezapomenout na novej šroub řemenice kliky.
Když to auto vidim, dal bych dozadu kombíkový pružiny, protože budete naložený (výměna zabere 15 minut).
Kontrola a výměna zavěšení vejfuku.
Jinak etalon asi v klidu schroupe všechno, co mu cestou můžete dát.
A co bych vezl s sebou za ND? Asi klasicky jak píše metju a ještě takovou tu pásku na opravu vejfuku. Altík je dobrej nápad, ale umisťovaly se po motoru různě, tak musíš mít altík ze stejný pozice. Asi bych ten z auta nechal zkontrolovat, nebo se sám kouknul na uhlíky a kotvu a neřešil a maximálně vzal s sebou náhradní regulátor. Ale u etalonu to neni uplně nutný, páč pro provoz elektřinu nepotřebuješ a dokud to nechcípneš, tak jedeš furt (pokud máš teda tech aspoň pár miliampér pro chcípací ventil). Navíc pokud bude víc krabic, tak si můžete baterku dobíjet navzájem jízdou.
Těsnění pod hlavu na etalonu na místě neuděláš, pokud už si to nedělal párkrát předtim.
Když to auto vidim, dal bych dozadu kombíkový pružiny, protože budete naložený (výměna zabere 15 minut).
Kontrola a výměna zavěšení vejfuku.
Jinak etalon asi v klidu schroupe všechno, co mu cestou můžete dát.
A co bych vezl s sebou za ND? Asi klasicky jak píše metju a ještě takovou tu pásku na opravu vejfuku. Altík je dobrej nápad, ale umisťovaly se po motoru různě, tak musíš mít altík ze stejný pozice. Asi bych ten z auta nechal zkontrolovat, nebo se sám kouknul na uhlíky a kotvu a neřešil a maximálně vzal s sebou náhradní regulátor. Ale u etalonu to neni uplně nutný, páč pro provoz elektřinu nepotřebuješ a dokud to nechcípneš, tak jedeš furt (pokud máš teda tech aspoň pár miliampér pro chcípací ventil). Navíc pokud bude víc krabic, tak si můžete baterku dobíjet navzájem jízdou.
Těsnění pod hlavu na etalonu na místě neuděláš, pokud už si to nedělal párkrát předtim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 21
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Vůz: V70 TDI
Výprava se 740 - co ssebou za ND
Po minulorocnej skusenosti z Turecky by som si zobral nahradne brzdove platne.
Nikdy nevies kedy napadne piestik ze sa zasekne a este v tych terenoch co pojdete.
Nikdy nevies kedy napadne piestik ze sa zasekne a este v tych terenoch co pojdete.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé