Výprava se 740 - co ssebou za ND

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 1 year a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
michalnavratil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 145
Registrován: 09 lis 2013 19:42
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

Výprava se 740 - co ssebou za ND

Příspěvek od michalnavratil »

Připravujeme náš hardcore offroader na Gumbalkan 2019. Zatím s tím autem jezdim jako daily po Praze, kupodivu zatím bez větších závad (krom prasklýho klíňáku alternátoru). Čeká ho cesta tisíc kiláků tam a pak ježdění po horách.

Samozřejmě proběhla a proběhne klasická údržba (náplně, kapaliny, možná rozvody) a něco navíc (zadní pružiny, možná čepy, stabilizátory).

Ale jelikož nemám se 740 nějaký dlouhodobější zkušenosti, a zároveň je to historická paštika, máte nějaký tipy na častý závady? Co pořídit sebou jako náhradní díly? Ne co si ještě dát pozor před cestou?

Dík!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
1997 VW Multivan Allstar
2018 BMW F20 - Daily Driver

2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW; 1999 V70 I. 2.4i 103kW; 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo 147kW; 1998 C70 2.5T 142kW

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1671
Registrován: 05 bře 2009 22:25
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940, XC70

Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND

Příspěvek od metju »

Po zkušenostech beru drobnosti. Drát, drcpásky, duct tape, pár hadic různejch průměrů, šroubovací spony, pojistky apod... Jediný co vezu letos navíc je náhradní altík, ten WD40 neopravíš a jseš v hajzlu, vše ostatní se dá nějak vymyslet na poli nebo v rumunském servisu. Nevim jestli brát třeba těsnění pod hlavu, posledně jsme foukli a třeba kluci s felckama i 2 kusy na louce měnili... Olej, destilka. Cokoliv by se mohlo hodit a nezabírá půlku kufru a bená 50kg se hodit může. Výhoda je že jedeme minimálně 4 krabice, můžeme si pomoct i navzájem...
_________________
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (158 kW/470 Nm) '08, automat, seashell metallic
Bylo: V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone - S40 2,0T (150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 480
Registrován: 29 čer 2014 21:23
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND

Příspěvek od olivin »

Pokud se zastavi diesel, muze to byt pouze a jen ze dvou duvodu - komprese, nebo palivo. Osobne bych se zameril na to druhe a krom toho co popsal metju vzal s sebou filtr, neb nikdy nevis, co kde natankujes ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Velorex 16/350 1971, Land Rover Series III 88 2.25 petrol...........

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10266
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND

Příspěvek od Urvanej »

Rozvody, pokud nevíš, kdy se dělaly, tak určitě udělat, nezapomenout na novej šroub řemenice kliky.
Když to auto vidim, dal bych dozadu kombíkový pružiny, protože budete naložený (výměna zabere 15 minut).
Kontrola a výměna zavěšení vejfuku.
Jinak etalon asi v klidu schroupe všechno, co mu cestou můžete dát.
A co bych vezl s sebou za ND? Asi klasicky jak píše metju a ještě takovou tu pásku na opravu vejfuku. Altík je dobrej nápad, ale umisťovaly se po motoru různě, tak musíš mít altík ze stejný pozice. Asi bych ten z auta nechal zkontrolovat, nebo se sám kouknul na uhlíky a kotvu a neřešil a maximálně vzal s sebou náhradní regulátor. Ale u etalonu to neni uplně nutný, páč pro provoz elektřinu nepotřebuješ a dokud to nechcípneš, tak jedeš furt (pokud máš teda tech aspoň pár miliampér pro chcípací ventil). Navíc pokud bude víc krabic, tak si můžete baterku dobíjet navzájem jízdou.
Těsnění pod hlavu na etalonu na místě neuděláš, pokud už si to nedělal párkrát předtim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Calbony
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 17 zář 2014 17:36
Vůz: V70 TDI

Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND

Příspěvek od Calbony »

Po minulorocnej skusenosti z Turecky by som si zobral nahradne brzdove platne.
Nikdy nevies kedy napadne piestik ze sa zasekne a este v tych terenoch co pojdete.
This topic is 1 year a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“