PU silentblok svépomocí

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#51 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od PetrXC70 »

Jo jo, ten sem měnil a už tam zas plandá :lol:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 685
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#52 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od powl »

pan nacpal do zachytu reakce cyklo dusi a uz to funguje...konev setri vodou...


_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#53 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Vapik »


IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#54 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše: 22 úno 2019 11:52Po týdnu používání 10/10, Tarkin doporučuje. :good:
Ja som síce písal, že je to hlúposť pchať pri TDI niekam PU lepidlá ale niektorí inovátori sa do mňa pustili, pritom to posudzovali ako benzínový motor, nie motor klepajúci sa všetkými smermi.
Tarkin píše: 03 srp 2019 14:38Vzhledem k tomu, že silentblok převodovky už byl KO - menší ze silentbloku vytržen, větší bez známek poškození, rozhodl jsem se použít lepidlo i zde. Výsledek viz foto. Silentblok je podstatně tvrdší, než byl originál. Po testování to ale ničemu nevadí, naopak rázy při řazení a akceleraci zmizely.
Takže najprv je to pre teba super bomba a že je tvrdší, to vôbec ničomu nevadí. Tvoje riešenie je dobré, Tarkin doporučuje.
Tarkin píše: 19 kvě 2020 11:20S odstupem času, po zimě, s TDI... Musím říct, že PUR silentbloky svépomocí drží všechny na svém místě, ale s touhle motorizací to nemá smysl. Minimálně ten na převodovce, auto do ohřátí vibruje od motoru. Jenže jak to řešit? Prodává se buď PUR varianta (Skandix) a nebo varianta, která je naprosto měkká, menší silentblok není plný a z logiky věci to nemůže nic vydržet. Jak kdo řešil?
Potom to už u teba nie je dobre, auto ti za studena vibruje. Ale mne pritom nejak nevibruje ani do ohriatia motoru: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=889497#p889497. Kritizuješ však pritom Skandix, že menší silentblok nie je plný a nemôže nič vydržať.

Aj tak si si od SkanShitu ich silentblok kúpil (https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=889757#p889757) od týchto prebaľovačov dielov. Aj keď SkanShit vlastne nemá silentbloky prevodovky pre S80. Tak jednoduchá otázka: Ten silentblok ok SkanShitu, ktorý si si kúpil má ten menší silentblok plný? Máš fotku ako plný je ten malý?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1138
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#55 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Tarkin »

Igore, rozdíl mezi mnou a tebou je v tom. Že já tu nevystupuji jako mistr světa. Vše co udělám, o tom sdílím zkušenosti.

Zalepení PUR lepidlem horních silentbloku na rozpěře a převodovce opravdu pomohlo, ale v porovnání se stavem, co jsem měl předtím, tzn silentbloky off. Spoustě lidem by to takhle stačilo, respektive je to trvalé řešení, za minimální peníze. Spousta lidí tu kupuje PUR i na motory, kdy to vibruje všude a ne jen s TDI, pro radost, rejsink pocit...
Proto jsem to doporučoval, ty silenty po roce používání a 17tkm vypadají úplně stejně, jako když jsem je tam dal.

Jezdím s S80 TDI po Plzni, proto jsem řešil 3 svíčky na ohřev a proto nejsem spokojený s vibracemi a udělal jsem maximum proto, abych je omezil.

Co se týče kritizování skandixu. Negativní zkušenost mám pouze se silentem pod řemenici, který je tvrdý jak šutr = k nicemu.

Co se týče silentu převodovky pro TDI. Sháněl jsem originál, který je ještě plný gumy, ale to je nereálné. Druhovýroby už jsou všechny jen z tenké gumy, co vydrží na TDI netuším.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#56 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Milý Tarkin,
to, čo som napísal nie je v zlom a ani namierené proti Tebe. Je to iba hodnotenie zoradených myšlienkových procesov, ktoré si sám chronologicky uverejnil v tejto téme. Nie som v ničom majster sveta. V niečom mám skúsenosti a na niečo mám svoju predikciu, ktorá vyplýva z tých skúseností alebo posúdenia vlastností a informácií. Majster sveta je skôr ten, ktorý sa v tej chvíli ale aj s odstupom času chváli, ako to dobre urobil, odporúča svoje riešenie, no nakoniec tomu neostane verný a dá tam nakoniec to, čo som na začiatku písal, že tam má byť.

Rozdiel je teda len v tom, že ja si uvedomujem, že mám v S80ke motor TDI a ladím auto na komfort, používam silenty také, ktoré utlmujú vibrácie TDI a ty žiješ podľa tých všetkých tvojich príspevkov v tom, že máš v S80ke asi nejaký fajný benzínový motor, pri ktorom si môžeš dovoliť s tubou PU lepidla všetko.

Inak, ani neviem, kto tu s majiteľov TDI odporúčal PU lepidlo na motor? Veď aj majitelia D5 sa o PU niekedy vyjadrovali negatívne. Odkedy si objavil PU lepidlo v tube, mám pocit, akoby si ho začal pchať všade kde je v aute preň nejaký otvor. Keďže ja S80 ladím na komfort, už dávno som vyjadril svoj názor na to, že to ohľadom PU z môjho pohľadu vhodné nie je. Teraz píšeš príspevky ako by si objavil Ameriku.

Ak ide o životnosť silentbloku a ty odporúčaš PU len preto, že po roku tam tie silenty vyzerali bez zmeny, potom je to predsa dobré riešenie. Nie? Ušetril si, a teda z toho vyplýva, že si mal ostať pri tom. To by sa ti vtedy, pri roztrhaných starých silentblokoch, ale zlepšilo aj so Starline silentami. Aj s Corteco a mal by si pokoj už odvtedy pri jednej robote, bez babrania sa s PU lepidlom. Ale ak ide o životnosť, ako si napísal, najlepšie je tam tú rozperu rovno privariť COčkom a je pokoj na veky. Žiadna ďalšia investícia.

Držím sa pravidla: "Guma je priateľ TDI" (Polyurethan je nepriateľ TDI)

Neviem, čo s tým má tvoje jazdenie po Plzni? Ja zase jazdím s S80 TDI po Banskej Bystrici, mám nezávislé kúrenie a buď sadám už do vyhriateho auta alebo spúšťam po štarte 5 kW príhrev. Myslím že 5 kW priamovýhrevu s núteným obehom čerpadlom sa nedá porovnávať s pár W výkonu troch žhaviacich sviečok. Tiež som riešil vibrácie, ale inak ako ty a myslím si, že som tiež urobil maximum. Takže to máme dosť podobné, len volíme iné riešenia.

Sú medzi nami rozdiely, to je pravda, pretože každý má iné preferencie a väčšinou to čo (ešte) riešiš, ja (už) neriešim (vibrácie, smrad z výfuku, výkon, kožu na sedačkách, podvozok, riadenie, kúrenie...) alebo to riešim inak ako ty, alebo riešim zase niečo ďalšie. Je to staré auto.

Každý má svoje postupy a riešenia a sú rôzne cesty ako ku spokojnosti majiteľ TDI príde. Nedávam instantné riešenia, len sa snažím, keď je k tomu príležitosť, naviesť toho druhého k riešeniu, ktoré je podľa mňa lepšie, opíšem negatíva, alebo ho ako lepšie v zmysle predikcie vidím. Že si niekto urobí aj tak po svojom, je normálne a mne je to jedno. Ak napríklad niekomu radím použiť vodnú pumpu Aisin, neznamená to, že dotyčný si tam dá Aisin. Prax ukáže, že si kúpi sadu INA akoby v nej našiel inú pumpu ako keď si kúpi SKF. Pritom SKF čerpadlo a INA čerpadlo bude to isté, ktoré vyrobí fabrika šung čung huaj feng. Taká je, žiaľ, prax v tejto dnešnej globálne brandovej dobe shitových marketingových značiek autodielov. Brandov je veľa ale výrobcov málo.

Ako príklad, odlišného postupu, k tejto téme PU silentblokov uvediem, že namiesto kupovania celého záchytu prevodovky (ktorý mi je na nič, je inak na hovno, stojí okolo 30,-€, musí sa prehadzovať rozpera, silent je len z tenkej prepážky gumy, ostane ďalší starý šrot v podobe vymontovaného...) len kvôli tomu, že jeden silentblok z dvoch, v tom záchyte, je potrhaný, ten pôvodný opravím. Opravím ho, na rozdiel od teba nie tak, že do neho napchám PU lepidlo koľko do neho vojde a nech poriadne stvrdne a vydrží, ale ja vložím na miesto toho poškodeného nový silentblok z poriadnej gumy, ktorý je plný, taký ako píšeš, že si hľadal. A ako som písal, guma je priateľ TDI.

Ty máš rád drahé nemecké riešenia brandu Skandix a ja zase lacné poľské riešenia. Myslím, že to mám aj nafotené, tak keď pripravím fotky, dám to asi večer do svojej galérie. Ale toto riešenie sa nemusí, samozrejme, páčiť všetkým a už vôbec nie tým čo ľúbia polyurethan v silentblokoch a majú nutkanie ho vtláčať kde sa dá a pritvrdiť všetko čo je ešte ako tak na TDI pružné.

Čau
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#57 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Basstl »

Pu je kvalitnější a trvanlivější materiál, než guma.
Nedá se jednoznačně říct, že PU je špatně a guma je dobře.
Dá se udělat PU, kterej bude měkčí, než původní guma a dá se sehnat guma, která bude tvrdší než závodní PU silentblok.

Igore, mě vždycky fascinuje, kolik si dáš práce se psaním příspěvku, když můžeš někoho zasměšnit, nebo ukázat, že ty jsi ten, kdo má vždycky pravdu.
Když se tě ale někdo zeptá na konkrétní radu, tak děláš mrtvýho brouka.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#58 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od IgorS »

Keď si fascinovaný, to je asi dobre.Či nie? S tým písaním, to máš ako s PU a gumou. Čo je pre niekoho problém a myslí si, že koľko je to práce, pre iného je to brnkačka. Pre mňa to nie je nijaká práca. Jednému vyhovuje PU a inému guma.

Prax aj tieto diskusie ukazujú, že nemám vždy pravdu. Veď aj teraz si to s tou gumou a PUnáležite vysvetlil, pričom sa ukázalo, ako sa mýlim. Preto sa nebudem do toho ďalej miešať.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#59 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od Zeb »

Dal jsem teď spodní záchyt pod TDI Lomfeder a je tvrdý jak sviňa. Připadím si jak kdybych seděl na velkym dildu. Když se to ohřeje, je to lepší, ale stejně jsou vibrace citelné. Máte někdo tip na nějaký měkčí, na TDi fungující?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#60 PU silentblok svépomocí

Příspěvek od PetrXC70 »

Basstl píše: 07 říj 2020 18:39 Pu je kvalitnější a trvanlivější materiál, než guma.
Nedá se jednoznačně říct, že PU je špatně a guma je dobře.
Dá se udělat PU, kterej bude měkčí, než původní guma a dá se sehnat guma, která bude tvrdší než závodní PU silentblok.

Igore, mě vždycky fascinuje, kolik si dáš práce se psaním příspěvku, když můžeš někoho zasměšnit, nebo ukázat, že ty jsi ten, kdo má vždycky pravdu.
Když se tě ale někdo zeptá na konkrétní radu, tak děláš mrtvýho brouka.

Jo jo, je to trochu delší :lol:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“