Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#26 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Nosound89 »

Spíše mysleli otočit přední vs zadní stranu, prostě ho dali opačně.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#27 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Nosound89 »

frantisekkozisek píše: 29 čer 2021 14:33 Chtěl bych znát váš názor, chystal jsem se dát zadní PU silentbloky, a když se na ně dívám, tak ta díra je prostě vyosená. Výrobce tvrdí, že to nevadí, tak pokud mi to potvrdíte i tady bych byl klidnější. Podle mě když bude zadní kolo v tomhle místě (i když třeba 1-2 mm) podélně posunutý, musí se přeci měnit sbíhavost zadní nápravy (jelikož se přece posouvá po kružnici o poloměru ramene). A když sbíhavost vykompenzuju tím štelovacím ramínkem, tak to přece bude měnit rozchod zadní nápravy. Všechno to bude asi řádově v milimetrech, ale u geometrie nápravy je přece i milimetr hodně :) No a nebo nedej bože kdyby se silentblok pootočil, to mi zase rozhodí sbíhavost.
Možná to jen moc řeším, ale dali byste takhle vyosený silentbloky na svoje auto?

sb.jpg
Kdo je výrobce, že tvrdí že je to OK? martinopel?
Jako dobrovolně bych si takto vyosený na auto asi nedal.. a ještě za to platit.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#28 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od marekbm »

sice rozumím tomu, že když to není uprostřed (a má), tak to vlastně není správně, ale:
- existuje prostě výrobní tolerance
- uvědomujete si, že je to o 1mm, a tohle není až tak extra kritické místo (dost pochybuju, že by to někdo poznal)?
- kastla se umí prohýbat násobně více a tyhle drobnosti bez problémů vykompenzuje
- není to výlisek napevno, jeho funkce je pružit
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#29 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Tod2 »

no, zrovna PU teda moc nepruží
a co je na silentbloku 1 mm může být na druhém konci ramene klidně 10mm a pokud by se to protáčelo, tak už vlastně 20...
mimochodem, pokud má být ten silentblok jako kluzné ložisko (ramene), tak zrovna budu jeden takový z auta vytahovat (sice teda z předního ramene), protože má po roce provozu viditelnou vůli tak, že cítím klepání
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#30 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od marekbm »

to si pleteš se spřevodovanou pákou. tady 1mm bude 1mm (je to jiný pohyb).
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#31 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Tod2 »

nepletu, musíš si představit všechny roviny, v jedné to bude ten 1mm, v další těch teoretických 10...
ale je fakt, že nevím, který silentblok to je
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 613
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#32 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od jirkaTDI »

No a není ten silentblok schválně excentrický, aby se pootočením silentbloku dala ladit geometrie nad rámec rozsahu sériových excentrů? Co to je za výrobce?

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#33 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Nosound89 »

A co kdyby se ti při jízdě pootočil?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#34 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od frantisekkozisek »

Tak věc se má tak, bylo mi navrženo vrácení peněz, takže nabídku jsem přijal. Musím ale dodat, že mám PU i na předku a s nimi jsem nadmíru spokojen, mám s nimi najeto třeba 10 tis. a žádná změna na silentblocích, komfort taky nijak neutrpěl.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#35 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Urvanej »

jirkaTDI píše: 01 črc 2021 23:08 No a není ten silentblok schválně excentrický, aby se pootočením silentbloku dala ladit geometrie nad rámec rozsahu sériových excentrů? Co to je za výrobce?
Thats not a bug, thats feature. 😁
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#36 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od peter cz »

Vzhledem k tomu, že Powerflex už dělá nějaký ten rok silentbloky i na XC90 (přední ramena), má s tím někdo zkušenost? Hlavně co se týká životnosti... Na naší xc90 už jsou origo po nějakých 40tkm opět načaté, tak se poohlížím co zvolit. PU nabízí více výrobců, ale co jsem se zatím dočetl, životnost je podobná jak u běžné druhovýroby.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#37 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Tod2 »

Pokud pominu, že je to na běžné ježdění tvrdé, tak pevný silentblok je asi v pohodě. Problém je tam, kde silentblok funguje jako kluzné ložisko (u S80 to přední v ramenu) a tam se to prostě za rok vymačká/vydře a je to v háji. Ale třeba u XC90 to bude jinak.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#38 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Zajsoft »

Chystam se davat PF, komplet, fialovy, tvrdy to urcite nebude, to jsou jen takove povidacky cimprlichu :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#39 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od raolsa »

Já už mám na předních ramenech pur od Martina 65 kkm a 4 roky a furt cajk.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#40 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od peter cz »

Mám s PU v předních ramenech zkušenost na více Volvech, takže toho že to bude tvrdé se nebojím. Možná jsou pouze o něco víc cítit drobné nerovnosti z vozovky, ale plusy rozhodně převáží mínusy. Martinovo jsem měl v ruce a jsou tvrdší než konkurence, ale možná díky tomu mají delší životnost.
PF https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?p=2812704#post2812704
MPBS https://volvoforum.pl/viewtopic.php?t=111274&sid=cfe1db6726b474f0f275f525ebbe115a
Siberian Bushing, PolyPro - bez recenzí
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#41 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Tod2 »

Vlastně já měl ten přední ze skandixu, ten moc nevydržel. Zadní byl powerflex, ten vypadal líp, ale vymačkaný byl na středu taky, tak jsem to všechno nahradil originály.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 88
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#42 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Kyjaq »

Přední ze skandixu (powerflex na tom není se životností líp, podle příspěvků na zahraničních fórech) jsem ze své S80 po roce vyhodil. Okolo čepu vůle (klidně milimetr a víc), má tendenci to pak rozkmitávat závěšení. Tvrdost nevadí, ale víc hluku od pneumatik a "příčení" ramene při propružení jo. Gumový silentblok se může do určité míry pohybovat ve všech směřech, zatímco PU se otáčí jenom kolem osy, takže díry to pak přeskakuje :) Zadní jsem měl obyč gumový.

Teď mám rok Meyle HD, dutiny zablité PU tmelem a jsem podstatně šťastnější. Ghetto varianta ale prozatím funkční.
_________________
S80 - B5244S - 01

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#43 Powerflex/PU Martin/originál pro XC90

Příspěvek od Tod2 »

Souhlasím, udělalo mi to úplně stejně, po roce vůle určitě milimetr a takové divné poskakování nápravy.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“