skrtena verzia D3 prestavba na D5

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 4 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
kando
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 16 říj 2015 19:57
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

Zdravim vas, som tu novacik, a chcel by som svami nieco prebrat, mam XC60 D3 AWD 120KW 5-valec rok 2011, kod motora D5244T16 s dvojitym turbom, no a jedna sa mi o to, ze by som chcel spravit prestavbu na D5, motor je uplne rovnaky ako D5 s oznacenim motora D5244T10 s vykonom 151KW. Niekde na zahranicnych forach som cital ze je to len rozdiel v softe + vstreky. Vo volvo servis mi tvrdia ze soft+ine turbo teda z D5. Prosim neriesil to niekto zvas, popripade robil prestavbu?? Nechcem cip, teda heh, chcel by som, ale len polestar, no predstavte si ze nasa legislativa to umoznuje az od modeloveho roku 2012 a vyssie, v cesku nieje problem ani v rakusku nieje problem, len nasi curaci... nieje ani mozne ist s autom napr. do ciech si to spravit, lebo ked uz je registrovane auto na SK nepusti ich system (preverene). Dakujem s pozdravom Kando.

danki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2011 15:44
Vůz: 945 B200FT
Bydliště: Malacky

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od danki »

A ty mas 120kw a twin turbo...
Nechcem si byt uplne isty, ale dvojite turbo mneli iba najvykonnejsi verzie, ne?
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3197
Registrován: 23 kvě 2008 11:48
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od ok2ucx »

You must be new here :oops:
... vítej! A pohledej o tom více.

"Podlaďování" motorů je poměrně běžná praxe, nejen u Volva. Ne, že by zákazníci nechtěli výkon, ale nesmyslná legislativa (daně) nebo pojistné podmínky (pojištění) způsobily, že zákazníci žádali u automobilek motory s výkonem např. do 100kW.

Takže Volvo dělalo:

Euro3: D5244T 120kW -> D5244T2 96kW
Euro4: D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW
Euro5: D5244T10 151kW -> D5244T16 120kW

V každém tom řádku jsou to zcela identické motory, liší se JEN a POUZE softwarem.

Takže přijeď a z T16 120kW to bezpečně potočíme až někam ke 165kW, tedy více než T10.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10658
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od raolsa »

kando píše:no predstavte si ze nasa legislativa to umoznuje az od modeloveho roku 2012 a vyssie, v cesku nieje problem ani v rakusku nieje problem, len nasi curaci... nieje ani mozne ist s autom napr. do ciech si to spravit, lebo ked uz je registrovane auto na SK nepusti ich system (preverene).
Tohle mi prosím tě vysvětli. Kdo bude bádat jestli je v autě vyšší výkon než když vyjelo z fabriky? Na STK, emisích? Vždyť jim to říkat nebudeš (Cože, jaký zvýšení? :shock: Já o ničem nevím :D ).
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3197
Registrován: 23 kvě 2008 11:48
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od ok2ucx »

Pan kolega však hovoří o fabrické úpravě Polestar, kterážto se zapisuje do oficiálních papírů. Což - jak vidno - nemusí vždy být až taková výhoda.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10658
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od raolsa »

Jo ták, já myslel, že se hovoří o všeobecném navýšení výkonu. :oops:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kando
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 16 říj 2015 19:57
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

ok2ucx píše:You must be new here :oops:
... vítej! A pohledej o tom více.

"Podlaďování" motorů je poměrně běžná praxe, nejen u Volva. Ne, že by zákazníci nechtěli výkon, ale nesmyslná legislativa (daně) nebo pojistné podmínky (pojištění) způsobily, že zákazníci žádali u automobilek motory s výkonem např. do 100kW.

Takže Volvo dělalo:

Euro3: D5244T 120kW -> D5244T2 96kW
Euro4: D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW
Euro5: D5244T10 151kW -> D5244T16 120kW

V každém tom řádku jsou to zcela identické motory, liší se JEN a POUZE softwarem.

Takže přijeď a z T16 120kW to bezpečně potočíme až někam ke 165kW, tedy více než T10.

Pavel
Dakujem pekne za vysvetlenie...bol som presvedceny ze okrem softwaru tam este nieco bude a si si isty Pavel ze je to cisto softwarom? A volvocesky ma aj pobocnikov na SK myslim alebo sa mylim teda dalo by so to aj u nas cipnut teda ako vasa firma.?

kando
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 16 říj 2015 19:57
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

danki píše:A ty mas 120kw a twin turbo...
Nechcem si byt uplne isty, ale dvojite turbo mneli iba najvykonnejsi verzie, ne?
Ved tento moj model je najvykonnejsia verzia, len ju priskrtili...

danki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2011 15:44
Vůz: 945 B200FT
Bydliště: Malacky

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od danki »

Este raz...
120kW ..... 1 turbo
136 kW ....... 1 turbo
151 kW ....... 1 turbo ( toto si nejsem isty, ci ne 2 turba)
158 kW ....... 2 turba

Matematicky vychadza, ze 1 sa nerovna 2. Cize len soft nie.
Ze ti to veda naladit na 160 kW je mozne, ale s 1 turbem
Naposledy upravil(a) danki dne 19 říj 2015 06:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

GDPR_user

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od GDPR_user »

danki píše:Este raz...
120kW ..... 1 turbo
136 kW ....... 1 turbo
151 kW ....... 1 turbo ( toto si nejsem isty, ci ne 2 turba)
158 kW ....... 2 turba

Matematicky vychadza, ze 1 sa nerovna 2. Cize len soft nie.
Ze ti to veda naladit na 160 kW je mozne, ale s 1 turbem
D3 120kW bylo dvouturbo

danki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2011 15:44
Vůz: 945 B200FT
Bydliště: Malacky

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od danki »

Ano je to tak, omluvam sa :sorry: . Zle informacie
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 863
Registrován: 08 zář 2009 10:04
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od Fíla »

martinopel píše: D3 120kW bylo dvouturbo


Mají v tom bordel kluci švédský. Protože v srpnu jsem jezdil s D3 120kW z roku 2011 a byl to dvouturbový 5tiválec, ale dvoulitr!!!
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
V60 D3 D5204T7, M66, Ocean Race, 2013; Subaru Legacy wagon, 2008, 2.5

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3197
Registrován: 23 kvě 2008 11:48
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od ok2ucx »

Označení D3/D4/D5 atp. v čase i v závislosti na trhu měnilo. Podle tohoto se už od určitého roku vůbec nedá orientovat.
Podstatné je označení motorizace (D5244Txxx) anebo adekvátně VIN. Pak se můžeme fundovaně bavit.

Co se motorů týká:
Euro4 D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW mají 1 turbo

Euro5 je ještě ve zmíněné verzi D5244T14 129kW, to má taky jen 1 turbo
a v téže generaci zmíněné dvoulitry:
D5204T5 (133kW) a D5204T3 (120kW) -- jinde se však uvádí D5204T5 (110kW) a D5204T (130kW) -- tak si vyberte.
Tyhle jsou často značené jako D4 a vyskytovaly se obvykle jen u FWD


O půl generace novější (EDC17CP48) jsou pak:
D5244T11 (158kW/420Nm) manuál
D5244T15 (158kW/440Nm) automat

a podladěné
D5244T12 (133kW/420Nm)
D5244T17 (120kW/420Nm)

-- tohle všechno opět biturba. A komplet stejné železo.

Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%. Auto neskutečným způsobem ožije.
Jenže když se tentýž motor (z fabriky T11/T15 158kW) zvedne na 184kW, už je to "pouhých" 16%. Pořád je to parádní úprava.

Jo a ještě: u 120kW->184kW ve verzi automat pak začne převodovka řadit normálně, protože má prostě "z čeho brát". Ale to platí u všech automatů u Volva.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 9763
Registrován: 19 zář 2008 22:04
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 P2 S80 P3

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše: Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%.
:shock: tak to bych neváhal ani vteřinu
_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +320tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG

kando
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 16 říj 2015 19:57
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

Re: skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

ok2ucx píše:Označení D3/D4/D5 atp. v čase i v závislosti na trhu měnilo. Podle tohoto se už od určitého roku vůbec nedá orientovat.
Podstatné je označení motorizace (D5244Txxx) anebo adekvátně VIN. Pak se můžeme fundovaně bavit.

Co se motorů týká:
Euro4 D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW mají 1 turbo

Euro5 je ještě ve zmíněné verzi D5244T14 129kW, to má taky jen 1 turbo
a v téže generaci zmíněné dvoulitry:
D5204T5 (133kW) a D5204T3 (120kW) -- jinde se však uvádí D5204T5 (110kW) a D5204T (130kW) -- tak si vyberte.
Tyhle jsou často značené jako D4 a vyskytovaly se obvykle jen u FWD


O půl generace novější (EDC17CP48) jsou pak:
D5244T11 (158kW/420Nm) manuál
D5244T15 (158kW/440Nm) automat

a podladěné
D5244T12 (133kW/420Nm)
D5244T17 (120kW/420Nm)

-- tohle všechno opět biturba. A komplet stejné železo.

Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%. Auto neskutečným způsobem ožije.
Jenže když se tentýž motor (z fabriky T11/T15 158kW) zvedne na 184kW, už je to "pouhých" 16%. Pořád je to parádní úprava.

Jo a ještě: u 120kW->184kW ve verzi automat pak začne převodovka řadit normálně, protože má prostě "z čeho brát". Ale to platí u všech automatů u Volva.

Pavel
Tak toto su presne info, je vidno ze mas predstavu o com pises a ze mas znalosti ohladne volva... tak mate tu na SK nejake zastupenie??? Viem ze v Nitre by ste mali mat a viem aj o jednom chlapikovy v Detve Miro Susor... ten myslim ze robi pre vas, len som si nie isty... Ospravedlnujem sa, nevsimol som si SZ.
This topic is 4 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“