2.5 TDi 200hp+

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Cheb
Vůz: XC 90 D5 2004
Bydliště: Sokolov

#1 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od tomigun007 »

Zdravím všechny volváky,
Nedávno jsem koupil V70 II 2001 s TDi a mám v plánu z něho potahat aspoň 200 kobylek. Můžete mi doporučit vstřiky, které budou určitě pasovat na dvě a půli ? Zatím co jsem koukal, někomu se tam povedlo dát vstřiky z A8 3.3Tdi... Co turbo, má smysl dávat vetší turbo ? V motorovém prostoru je místa požehnaně, třeba i na Garreta 40, ale spíš bych se držel při zemi :D Chip tuning je jasnej, pan Vojáček zvedne výkon o cca 25 koní. Dohromady by to mohlo dát nějákých 190-200 koníků a cca 400Nm.

Pro ty, kteří si budou ťukat na čelo, proč chci cca 200koní. Jednoduchá odpověď, 140 koní na 1750Kg je málo
:D

Předem díky za odpověď :beer:

GDPR_user

#2 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od GDPR_user »

Proč sis nekoupil turbobenzín,když jsi chtěl koně?? :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše:Proč sis nekoupil turbobenzín,když jsi chtěl koně?? :D
No lebo ten nezere 3,89/100 pycovole... :D
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#4 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od mot »

Myslím, že vhodnější otázka je, proč si nekoupil D5 se 163PS a nedal tomu chip +30% a měl by 212PS a nemusel by z toho dělat novou skládačku :D

Nicméně na tohle se nás asi neptal

A jen pro informaci, tvé auto má 1603kg i s náplněmi :)
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Cheb
Vůz: XC 90 D5 2004
Bydliště: Sokolov

#5 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od tomigun007 »

Protože benzínové koně a krouťák se nikdy nevyrovnaj dieslu :D Víš co, s našlapaným dieselem se dá jezdit za 5l když máš lehkou nohu, ale s benzínem se nikdy na tuto spotřebu nedostanu. Najde se někdo, kdo měl stejný plány jako já ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Cheb
Vůz: XC 90 D5 2004
Bydliště: Sokolov

#6 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od tomigun007 »

mot píše:Myslím, že vhodnější otázka je, proč si nekoupil D5 se 163PS a nedal tomu chip +30% a měl by 212PS a nemusel by z toho dělat novou skládačku :D

Nicméně na tohle se nás asi neptal

A jen pro informaci, tvé auto má 1603kg i s náplněmi :)
D5 je poruchovej, předraženej šrot. Uznávám traktorovou techniku, jako je 2.5TDi :Rose: . A s váhou si nejsem jist, řekl bych že provozní hmotnost je 1750kg, ale až se dostanu do auta, podívám se ;)

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1464
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#7 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od metju »

tomigun007 píše:Protože benzínové koně a krouťák se nikdy nevyrovnaj dieslu
Kujva tady je dneska veselo...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

yoby
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#8 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od yoby »

metju píše:
tomigun007 píše:Protože benzínové koně a krouťák se nikdy nevyrovnaj dieslu
Kujva tady je dneska veselo...
Hádám odchovanec turbokopance kurwa čipnutýho 1,9 TDI koncernu :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#9 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od mr1 »

pánové... kroťte emoce. Né každý si umí lhát, jak mu to benzínové volvo málo žere. Já mu docela rozumím. Prostě chce jezdit svižně, a přitom úsporně. Co je na tom špatnýho?
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#10 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od mot »

tomigun007 píše:D5 je poruchovej, předraženej šrot. Uznávám traktorovou techniku, jako je 2.5TDi :Rose: . A s váhou si nejsem jist, řekl bych že provozní hmotnost je 1750kg, ale až se dostanu do auta, podívám se ;)
Ale já mám D5 :cry:
K tý váze, pohotovostní váha tvého auta je 1603kg bez posádky a nákladu, nicméně se všema náplněma včetně paliva.
tomigun007 píše:Protože benzínové koně a krouťák se nikdy nevyrovnaj dieslu :D Víš co, s našlapaným dieselem se dá jezdit za 5l když máš lehkou nohu, ale s benzínem se nikdy na tuto spotřebu nedostanu. Najde se někdo, kdo měl stejný plány jako já ?
Jen pro srovnání 2.5Tdi a 2.4T
Maximum kroutícího momentu 290Nm při 1900ot/min u nafty (max výkon 103KW)
maximum kroutícího momentu 285Nm při 1800ot/min u benzínu (max výkon 147KW)

A to neporovnávám třeba s takovou T5
Samozřejmě se spotřebou máš pravdu, benzinové volva žerou i trávu kolem silnice. Ten průběh točivého momentu je dost podobný, akorát benzín ti neuvadne ve 3000ot/min

Nicméně se zastávám názoru, že rozumně nachipovaná D5 bude méně problémová, než více nachipovaná 2.5Tdi s jinými vštriky a kdoví jakýma custom serepetičkama.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#11 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od Drtic »

Drewid se vratil a trolluje? :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Cheb
Vůz: XC 90 D5 2004
Bydliště: Sokolov

#12 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od tomigun007 »

Ne pánové, neberte to špatně, každý z nás má určitý pohled na věc. Osobně preferuji dieselový motory na běžné ježdění do práce. Benzín je skvělej třeba na víkend, když se udělá krásně a vy můžete rozbublat svůj osmiválec pod kapotou.

Nu, chtěl bych se vrátit k původnímu tématu. Je tu někdo kdo by mi mohl poradit se vstřiky a turbem ? :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#13 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od dali »

tomigun007 píše:Najde se někdo, kdo měl stejný plány jako já ?
Plány podobný mám, názory trochu odlišný :) Naftový koně jsou tupý, řehtaj trochu falešně a smrděj :angel:
Tvoje největší omezení je turbo. Vstřiky co v autě máš 73P 838 (nic koncernovýho je nepoužívá) pokud vím na výkony okolo 200 koní ještě stačí. I vačka čerpadla má v rámci pětiválců nejagresivnější profil. Čerpadlo má 11mm hlavu, takže taky neni omezením.
Další omezení je dvojhmota a spojka. Spojku třeba přeobložíš, ale jednohmotu tam dát nemůžeš, protože Volvo převodovka naftu + jednohmotu nesnese.
200-240 koní by mi nevadilo, ale zase určitě ne za cenu udělat si z auta náladovou nespolehlivou jebku.
Jelikož tohle auto neumí regulovat VNT, tak větší turbo = větší lag... to znamená koně můžeš mít ale za cenu toho že to auto pojede třeba až od 3000 otáček... a pak opět narazíš na omezení v podobě spojky s dvojhmotou.

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1322
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#14 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od selap »

Dvojhmota je problém, mám jen lehce čipnuto asi na 170 kobyl a 4 a 5 kvalt nemůžeš dát plnej aby necvakala. Na 200 koní by taky už bylo dobré zesílit uložení kliky, tady aspoň vyměnit za silnější šrouby(8 vs 10).Je toho pak moc.Rozhodni se sám, buď to necháš lehce ošéfovat ŘJ za pár kaček nebo do toho pustíš víc než za kolik jsi to koupil.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#15 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od kwiko »

D5 je fakt na lacny tuning vhodnejsia, naklapacie turbo a commonrail je realny krok k vyssiemu vykonu.
A spolahiva je dostatocne...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 16
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Cheb
Vůz: XC 90 D5 2004
Bydliště: Sokolov

#16 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od tomigun007 »

Děkuji všem, kteří se zúčastnili této diskuze. Abych vám řekl pravdu, jsem docela zklamán. Vidím to tak, že si koupím hezký kola, nechám přestříkat kosmetický vady, možná bych uvítal výměnu předních světel + nárazník z faceliftového modelu a tím skončím. Protože jak píšete, jakýkoliv zásah do motoru rapidně zhorší životnost dvouhmoty. A rozhodně nechci kupovat dvouhmotu za 25 000kč, 1/3 ceny celého auta.

Na závěr se mrkňete na video z Transportéra pro zajímavost

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1322
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#17 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od selap »

Nebreč, lehký načipování ale tomu prospěje,těch 170 kobyl je ok.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

davelister007
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 231
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Klecany
Vůz: V70 D5252T 98 cervena manual

#18 2.5 TDi 200hp+

Příspěvek od davelister007 »

Zajimalo by me kolik to ma najeto..a stejne si myslim,ze to meli ve volvu dobre spocitany,nejlip to funguje kdyz je to original...ale je to vec nazoru,drzim palce s tema upravama...
_________________
Je Volvo V70 2,5TDi,D5252T,103kW,cervena barva,r.v.1998,manual...
Je Volvo 760 2,3T B230ET 134kW,seda met.,1988,manual+OD...
bylo Volvo 850 T5,166kW B5234T,cerna,1995,manual...
bylo Volvo 850 Tdi,103kW,cerna coroner,1996,manual...
bylo Volvo C70 2,3T5 176kW,zlata metaliza,r.v.1998,manual...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“