S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na to

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na to

Příspěvek od Daniel Kout »

Potřebuji rychle rozseknout následující dilema:

A) Chci instalovat LPG, předchozí zkušenosti po vyladění systému u 2,9 byly vysloveně dobré. Najezdím dost a LPG se prostě vyplatí. Zatím rozhodnuto pro PRINS v AMBO.
B) Rád bych nechal nahrát chip. Motor není špatný, ale.. čas od času bych unesl trochu víc. Zatím lavíruji mezi D5T5 (moje auto zatím nedělali), popř. BSR, "chiptuning" ....?

V čem mám problém:

- motor 2,5T je na blacklistu PRINS. Pokud se nehoní prý nebude problém, ale asi se pod to nikdo nepodepíše, otázka co je to "moc se honí..."
- chip: ano rád bych, ale nabízená řešení mi připadají stále nedotažená, "něco se nahraje", auto se neodbrzdí, neodladí, mám věřit, že černá skříňka bude fungovat lépe než tovární nastavení
- LPG + chip: nikdo mi nepotvrdil, že tento motor rok 08 a novější dělal, ani LPG, ani CHIP, natož kombinaci LPG+CHIP a že to motor dlouhodobě dá.

Auto chci svěřit do zkušených a doporučovaných rukou, nicméně (asi) budu první s tímto motorem a kombinací LPG+CHIP. Už se opakuji na jiných místech, ale chtěl bych se ještě jednou zeptat, zda má někdo zkušenost a uměl by poradit, zda:

1) vykašlat se na to a jezdit na benzín (průměr 12 mi radost nedělá...), když:

- LPG zkrátí životnost motoru
- CHIP zvýší opotřebení motoru

2) dát pouze CHIP a dělal si radost (při dobře provedeném chipu) nedojde ke zvýšenému opotřebení motoru

- kam jet (stačí pouze přehrát chip, nebo lepší vybrat řešení vč. měření před/po a případného odladění)?

3) dát LPG + CHIP (společná instalace) s tím, že:

- snížení životnosti motoru může být, ale pokud bude vše správně odladěno bude zanedbatelné
- je to sázka do loterie a ani kvalitní montáž a odladění nemůže zajistit dlouhodobou životnost motoru, popř. i dalších komponent.

Omlouvám se , že se opakuji, ale po odpovědích těch, co zde na fóru platí za znalce se v tom pěkně plácám. Názory totiž nejsou vůbec jednoznačné, od "všechno bude v pohodě" po celkem velké pochybnosti (diplomaticky řečeno). Společnou instalaci LPG a CHIPU nechci za každou cenu, pokud není kombinace obou věcí pro toto auto vhodná, nebo není možno doporučit chip a nebo LPG nechám si poradit. Snad to v budoucnu pomůže i někomu dalšímu. Díky
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 09 úno 2014 17:04, celkem upraveno 1 x.
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od tomasss »

Jaky nazor na to maji v Ambu?
Plati na montaz LPG nejaka zaruka pokryvajici i pripadne poskozeni motoru vlivem montaze LPG?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#3 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

tomasss píše:Jaky nazor na to maji v Ambu?
Plati na montaz LPG nejaka zaruka pokryvajici i pripadne poskozeni motoru vlivem montaze LPG?
AMBO nabízelo LPG (s tím, že pokud to nebudu nadmíru honit neměl by být problém) + BSR s tím, že by jednotka musela do Švédska. D5T5 by byla proti původní kombinaci s BSR novinka, byl bych tedy průkopník nových řešení. Auto bude jezdit bez metodického dohledu "plynařů" i "chipařů", nikdo nebude v čase kontrolovat nastavení, pokud bude něco špatně, nebo se postupně do problému bude dostávat, bude na mě abych to poznal.

Záruku na motor mi nedá nikdo ani při LPG a ani pro chip.
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#4 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od dali »

O tom co s děje v motoru ti dost informací podá domontování širokopásmový lambdy a AFR budíku. Dost dobře si ale nedokážu představit domontovanej budík v interiéru S80 II. Na druhou stranu tam stejně budeš mít nějaký cizí elementy související s provozem LPG. Za další jezdit s očima na AFR budíku taky neni ideální, ale zase by to asi stačilo jen na začátku, když bys viděl, že to dělá to co má tak bys na to jen občas po očku kouknul. Jsou i přístroje u kterých se dá nastavit alarm na určitou hodnotu. Další problém ale je, že když třeba zjistíš že to je najednou chudý, tak můžeš třeba sundat nohu z plynu, jenže to je asi tak všechno. Pochybuju že se někdo bude zabývat tím když přijdeš a řekneš že v těch a těch otáčkách je to moc chudý, i kdybys to podložil logem... Nalévači softwaru do řídící jednotky ti s tím těžko něco udělají, naproti tomu plynař podle mě určitý možnosti mít bude. Nechci nikoho podceňovat, ale vůbec bych se v ČR nedivil existenci člověka kterej chipuje a o tom co je nějaký AFR nemá ani páru.
V plynu se nevyznám, ale při provozu na benzín se dá AFR budík použít jako systém včasnýho varování....už hodněkrát mě upozornil na to že je něco špatně. Ber to pouze jako nápad, třeba na běžný ježdění se sériovým autem je to naprostá zbytečnost.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#5 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

S LPG v předchozí S80 jsem jezdil po vyladění na bohatou směs s nárůstem spotřeby cca. 15%. Jako uživatel v sériovém autě jsem nic neměnil a byl spokojený. Vše bylo ale otázkou opakovaného seřizování. Ad chip: 90% času chip nevyužiji, ale těch 10% bych si rád užil a to i s LPG. Nemůžu nic ladit a seřizovat, pouze jezdit a dodržovat občasný servis. Nemám problém zajet 2x do roka do Brna na servis, ale není možné na tom trávit mládí.
AMBU věřím a také si vážím toho pokud přiznají že danou kombinaci ještě nedělali. Na druhou stranu se chybka u nového řešení stát může.
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#6 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

Ani na google to není jednoznačné. Klidně do mě, uvítám všechny konstruktivní názory. Zatím nejsem jednoznačně přesvědčen a ve hře stále zůstávají varianty:

A) BE
B) BE + CHIP
C) LPG
D) LPG + CHIP

Která je správně?
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#7 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Tom0 »

Dal bych samotný plyn, protože se vyplatí a využiješ ho víc a na čipa bych se vykašlal. (samozřejmě můj názor je silně ovlivněn tím že sám na plyn v S80 jezdím)

Ale z pohledu provedení obojího by neměl být žádný problém.
Napřed auto načipovat a potom přestavět na plyn, plyn se ladí podle benzínu, a ten už by byl v té době čipnutý, tak by jsi měl čipnutý i plyn....
Ale nevím, docela bych se bál kombinace zvýšeného výkonu a suchého paliva...
Přece jen chip zvýší mechanické namáhání a plyn taky a kombinace tohoto by mohla být smrtelná.

P.S.: jakou velikost nádrže si myslíš že do S80 dostaneš?
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#8 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

Vůbec nevím. Ale mám dojezdovku a prostor pro nádrž není příliš hluboký. Obětuji dvojitou podlahu, ale podlaha kufru se nesmí hnout ani o ždibec. Kolik tam máš Ty a jak to s tím jezdí?
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#9 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

Máme zde někoho s déletrvající zkušeností s 2,5T a LPG provozem?? Jde vše bez problému, nebo jsou nějaké problémy? Děkuji
_________________
S90 B5

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#10 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Jean »

Já bych jen doplnil některé věci.

1) Kombinaci 2,5T 147 kW, EUCD platforma a PRINS jsme už objektivně dělali. Díky neustálému časovému pressu nemám vlastní foto, ale čirou náhodou je to auto teď na prodej ve Frýdku-Místku viz. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/14474309?goFrom=list

2) Je jasné, že kombinace chip a LPG je neobvyklá a šmahem říct, že to 100% není problém, by bylo neseriózní. Na druhou stranu dělali jsme LPG do V70 II 2001 T5 s BSR Stage 3. LPG systém Magic 4. A jezdí to prefektně. Ono obecně se z toho 2,5T tím čipem závodní motor nestane. 250 koní z 5-ti válce s malým turbem není nic, čeho by byl důvod se bát. Jezdí k nám zákazník s V70R r.v. 2007, LPG PRINS, chip BSR a funguje to super. Roční nájezd toho auta je cca 30000 km a ne každodenní, ale časté, rychlé přesuny po dálnici.

3) Záruku na motor u oježděného auta vzít opravdu nelze. Samozřejmě, pokud by byla závada způsobena naší montáží nebo nastavením, tak je odpovědnost zjevná ze zákona. PRINS aktuálně na VSI2,0 poskytuje záruku 3 roky. Je mi jasné, že je to do značné míry otázka vzájemné důvěry. Závady se stávají a nemusí nutně souviset s přestavbou na LPG, i když se projeví po přestavbě. Já mohu s čistým svědomím říct, že nevím o žádném námi namontovaném autě, které by mělo problém s ventily.

4) To BSR bude pravděpodobně už brzy možné i bez posílání jednotky. Snad v průběhu tohoto týdne by se mělo udělat "pilotní" auto.

5) Co se týče toho AFR. Je to jedna z možností, jak si to pohlídat. Na druhou stranu se obávám, že to může u běžného sériového motoru takovéhoto ročníku i dost klamat. Čím novější motor, potažmo řídící elektronika, tím jsou běžnější jízda na chudou směs, vrstvené vstřikování, různé přepínání map a celková práce se směsí a emisemi. Tudíž si vůbec nejsem jistý relevantností získaných dat. Samozřejmě, pokud jsem zvyklý s tím pracovat a mám nějaké povědomí o fungování motoru, tak to není takový problém, ale pro laika to může být neřešitelný oříšek. Tady mimochodem nastupuje největší výhoda PRINSu. Žádné mapy se neladí. PRINS funguje z principu a dělá přesně to, co benzínová jednotka. Takže není důvod si myslet, že by se to v některých otáčkách uživilo a v jiných to bylo chudé. To je doménou jiných systémů.

6) Ta suchost toho plynu, to je taky hezká pověra. Problém není suchost, ale delší doba hoření. A potenciál problémů pak souvisí s nastavením, kalibrací systému, kvalitě vstřikovačů, kvalitě materiálů ventilů a ventilových sedel a samozřejmě i stylu jízdy. Pro klid duše se dá dát přímaz. Já osobně o něm sice nejsem u tohoto motoru přesvědčený, ale samozřejmě s vědomím nezvyklé kombinace to může mít svůj smysl.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#11 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

17.tého se budu těšit. Termín stále platí? D
_________________
S90 B5

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#12 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Jean »

Platí. Počítáme s tím. Cca úterý až středa budu mít potvrzené ty vstřiky a ozvu se.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#13 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Tom0 »

Danniel74 píše:Vůbec nevím. Ale mám dojezdovku a prostor pro nádrž není příliš hluboký. Obětuji dvojitou podlahu, ale podlaha kufru se nesmí hnout ani o ždibec. Kolik tam máš Ty a jak to s tím jezdí?
Můj požadavek byl v podstatě stejný, podlaha kufru aby pokud možno zůstala tak jak je. A zde je ten zásadní problém, prostor pro rezervu alespoň u mé S80 je řešen dost nešikovně zřejmě z důvodu místa pro výfuky. Spodní část prostoru se razantně zužuje a je naprosto nevyužitelná pro plynovou nádrž.
Ve výsledku tam mám nádrž 46l, která stejně zvedala o cca 1cm podlahu kufru.
Do prázdné nádrže natankuji max. cca 40l, na to ujedu běžně přes 300km, takže dojezd nic moc, ale mě to stačí, jsem holt častěji na pumpě.
Byla mi ještě nabízena o dva centimetry vyšší, ale to už podlaha kufru byla o 3cm nad úrovní.
Takže sice o 1cm byla zvýšena podlaha, ale když jsem si s tím rozumně pohrál , odebral prostřední pantík a doslova vykuchal spodek plata v okolí nádrže (což je přesně tolik co bylo potřeba, tak si to sedlo neuvěřitelně přesně a podlaha je naprosto zachována tak jak byla...
Pak už jen oblepit silikonem výřez aby nevylézal tvrzený papír a vybrousit zbytky papíru z koberce nad nádrží, a to je vše...
Pro ilustraci přidávám foto mojí práce...

Za chvilku to bude rok a jezdí to dobře, ze začátku byly problémy se zalepenými vstřiky z důvodu nečistoty v plynu, ale to už je pryč.
Nicméně čím dál tím víc se začínám přiklánět k názoru že nebyly nečistoty v tankovaném plynu, ale přímo v nádrži z výroby...
V předchozím autě jsem měl STAKO a žádné takové problémy jsem neměl, v tomto autě mám nádrž IRENE, obě polské.
Stejně je ta taková typicky česká vlastnost... člověk si koupí jeden z lepších systémů italské lovato a montážní firma na to bez problémů naroubuje polskou nádrž...
SAM_0923.JPG
SAM_0924.JPG
SAM_0926.JPG
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#14 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Daniel Kout »

Tak to je dost dobré, zlaté české ručičky (to já nemám), nechceš si to dát ještě jednou??? :D Takto si představuji výsledek.
Nádrž 46litrů mi bude stačit, v předchozí S80 jsem tankoval co 400 - 440 km, tak to bude o 100 km méně. Nádrž Irene jsem měl také a také spolu s Lovatem, problém se vstřiky byl také po cca. měsíci, prý jsem nabral špínu. Pak se trochu prořekli s tím, že Irene již brát nebudou, čili kdo ví, kde je chyba.
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#15 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Tom0 »

Nic na tom není, pantík vymontuješ snadno, a pak stačí lámací nůž, tím naříznout koberec zespoda cca ve tvaru nádrže, pak špachtlí oškrábat tvrzený papír, přebrousit zbytky papíru a olepit hranu silikonem... To je vše.

To mě tvrdili taky že jsem nabral špínu, ale ta špína postupně mizela až úplně zmizela... Trochu divný...
V nádrži jsem dodnes protočil cca 2300 litrů paliva, tak se to postupně pročistilo...
Nádrže IRENE jsou levnější než STAKO... A cena je pro nákup komponentů až na prvním místě...
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#16 S80 2,5T, LPG vs. CHIP prosím o radu, sám nevím jak na

Příspěvek od Haben »

také jsem se ptal na montáž Prins + chip a od Jeana jsem dostal informaci, že není problém, že se když tak bude dimenzovat přívodní trubka z nádrže. Jiní zase říkají, že s chipem auto na plyn montovat nebudou. Jako důvod uvádí, že Prins poté neposkytuje záruku na komponenty, že mapy jsou naladěné z výroby na konkrétní auta a motory z výroby a mohlo by se stát, že při chipu by již byly např. jiné časy vstřikování a nefungovalo by to korektně. V oblasti LPG jsem úplný laik, tak jenom tlumočím to, co jsem slyšel :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“