Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#1 Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym

Příspěvek od travex »

Co je potreba:

- el. vetrak se saharou
- rele
- termospinac (napr. FACET 7.5042 87-92C cca 270 Kc)
- pojistkove pouzdro (40 Kc)
- pojistka 30 A
- klinovy remen AVX10x1075 (160 Kc)
- nejake draty a konektory

Dale popsana je nahrada vetraku motoru D24 (i T/TIC). Pouzil jsem dvourychlostni vetrak z 960ky (stejny najdetei na 740/940 turbo). Rele bylo pouzito originalni dvoustupnove.

1) demontaz vrtule a remenice (ctyri matice M6 na soubech unasece)
2) demontaz sahary
3) demontaz klinovych remenu servorizeni a alternatoru
4) demontaz drzaku vrtule z bloku (dva zepredu, jeden z prave strany)
5) uprava drzaku urezanim nepotrebne casti po vylisovani loziska, drzak bude slozit ciste jako "kryt" rozvodoveho remene. Lze nahradit krytem rozvodu z VW LT, kde neni vyrez na drzak v krytu
6) montaz upraveneho drzaku zpet
7) nasadit remen alternatoru a napnou, totez pro remen serva
8) svrtat otvory v sahare s otvory v chladici a namontovat novou saharu s el. vetrakem
9) nahradit plastovou zatku v chladici termospinacem
10) zapojeni elektroinstalace: privod +12V primo od baterie pres pojistku na jednonozovy privodni kontakt rele, zapojeni dvounozoveho velkeho konektoru (vetrak) do rele, maly dvoukolikovy konektor pripojit: pin 1 ovladani (kostra) od tlakoveho spinace na trubcke klimatizace, pin 2 na termospinac. Zapojit kostrici kabel vetraku na pravy kostrici bod na podbehu. Pripojit druhy kontakt rtermospinace na kostru.

Proc to vsechno? auto je vyrazne tissi nez s mechanickou vrtuli (Bidak nazval zvuk meho vozu pred upravou "vytim vlku" a pry se libil, mne vsak obtezoval). Motor jde lepe do otacek. Drobny narust vykonu - mene nez 2kW. Kdo dodelava klimatizaci (muj pripad) tak odpada nutnost dodatecneho vetraku pred chladicem (reseni vse v jednom.....).


Lze pouzit libovolny vetrak a libovolnou saharu vetraku s tim ze ji lze napasovat do stavajici sahary (tajny tip: vetrak z Octavie, ktery bude navic tissi)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#2

Příspěvek od ypsi »

Travexi, zaujimava uprava, zvuk je dost subjektivna zalezitost (mne osobne sa ten Tatra sound v otackach paci), vykon +/-,neviem ci by sa to pohybovat v meratelnych hodnotach (nemame hundrtku, ze jo :-)).
Skor ma zarazila ta klima, u mna teda bola klima z vyroby a pridavny fukar tam teda nemam, ale zda sa mi ze mam tuhsiu termospojku na vrtuli, ci to je len pocit by mi mohli potvrdit alebo vyvratit nasi strankovi servisaci :wink:
Inak, co spolahlivost? U klasiky ti moze odletiet remen, max sa uvolnit spojecka vrtule. U elektriky je toho viac, nie? A D24 je na hriatie citlivka. Ale prakticky, asi moc teoretizujem :roll:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#3

Příspěvek od travex »

Mne ten tatrasound taky nevadil pri nejakem skakani po meste, vadilo mi to pri cestach na dalnici, kdy vetrak ve 140 kmh uz vyslovene kvilel.... ted je auto minimalne o tretinu tissi.... :-)

Spravne pripominas hunrtku tam byl prevod na remenu k vetraku asi 1:1,3 a zralo to dle mereni 1,5-1,7 kW a byklo to hodne znat.... tady je prevod asi 1:1,5 (jeste vic do rychla, vrtule ma vetsi plochu atd... takze to bude minimalne podobne,a le spis vic... pravda s tim stadem, ktery v motoru je to neni vyznamny rozdil :-D

Spolehlivosti se nebojim, je to standard u kdejakyho auta.... i kdyz uznavam, ze kdyz prijdes o remen tak zaroven nedobijis a dozvis se to... tady pokud dojde k nejake zavade tak se to nedozvis.... da se to vyresit obcasnou kontrolou (ukon asi na 10 sec)....

pridavnou vrtuli mit u klimy nemusis, ale zatim jsem tohle reseni na vlastni oci videl snad jednou... v ostatnich pripadech tam vrtule pred chladicem byla.... ale to mluvim o ropacich.... i kdyz zrovna vcera mi Josef53 rikal ze ma taky jen mehcanickou vrtuli, ale zaroven si stezoval, ze kdyz auto stoji na miste a moptor je na volnobeh tak klima moc nechladi....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

#4

Příspěvek od Anonymous »

Bereš to moc poctivě. S takovou se budeš píct v autě ještě další rok. Já teď dával dohromady klimu na čmoudovi (nebyl chladič,vadný kompresor-utržené závity na výstupu,proražená trubka do chladiče). Za den jsem to sesadil(ďíky věcem od Adama) a druhý den nechal naplnit - chladí. Ještě nemám ale vyřešenej elektrickej ventilátor. I když třeba nebude vůbec potřeba. A to mě ještě čeká komplet zástavba do 740, kde není vůbec nic

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#5

Příspěvek od travex »

no snazim se to udelatz nejlip jak se to udelat da... takovy polo-reseni se mi zatim vzdy vymstily - chci to auto fakt jeste nejakej patek provozovat a ne se v nem furt hrabat.... co uz jsemudelal to drzi a funguje jak ma, takze snad se postup vyplaci....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#6 Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym

Příspěvek od Sarkasmic »

trvexi,prosím kde mám hledat tu díru v chladiči na spínač?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym

Příspěvek od Sergej »

Sarkasmic píše:trvexi,prosím kde mám hledat tu díru v chladiči na spínač?
No nie vsetky chladice ju maju... :roll:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“