Jarunka B230FT - úpravy, ladění
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Po vzoru projektových vláken na turbokostkách jsem se chtěl taky trochu exponovat. Primárním cílem je jednak se tím dokopat začít něco dělat na autě, a druhak dát případným dalším pacientům prostor pro debatu a inspirování se navzájem, protože tady takový topik v podstatě není a já všechny info nasosal a názory utvořil na základě velkýho množství topiků přečtenejch na TB, ale znáte to, vlastní zkušenost je k nezaplacení...
Moc prosím případné OT držet v mezích. A ano, jsem romanopisec, krátký to prostě neumim a nikoho nenutím to číst.
Pokud máte něco co hledám, nebo mi chybí, budu vděčen za SZ s nabídkou, díky.
Chtěl jsem si uplně původně hrát se sedanem, ale Jarča se neprodala a tak mi tu zůstala a hrát si budu s ní, protože miluju to její střešní okno. Aktuálně je ve stavu, kdy všechno funguje jak má a tak je možno začít upravovat tak, aby to trochu líp jelo, protože tu mam spousty pneumatik, který chtěji ohoblovat Cílem ne nereálným je zhruba 250 kobylek na zadním kole, což je zhruba hranice plánovaného turbodmychadla. Auto bude děláno tak, aby bylo stálé příjemné na běžné ježdění při maximální zachování životnosti a spolehlivosti úprav.
Paralelně s úpravou Jarči si chci postavit pořádnej motor, kterej pak půjde do ostrého sedanu, který ale zatím ještě nemám.
Na autě je momentálně vše sériové, kromě výfuku 2,5" OBX od downpipe až za auto.
Popisovat tu budu jen úpravy s vlivem na výkon a jízdní vlastnosti, protože leštění a vizuální upgradování neni moje parketa
Plány úprav jsou ovlivněny nainstalovaným LPG, které bych musel po každé úpravě nechat naladit, ale aktuálně si spíš pohrávám s myšlenkou, že ho uplně vypárám, protože bych stejně musel zakoupit větší reduktor, spíš možná i 2ks a novou nádrž, což je 15 tisíc v kanále a za ten rozdíl lze najezdit cca 15tkm bez nervů a věčnýho ladění plynu, který bych musel furt někomu dávat udělat, protože Tartarini.
A teď už ty plány:
>výfuk vybráno OBX, příště bych šel spíš do Simonse, ta dvojitá koncovka se mi špatně rozdejchává a moc nepasujou držáky na výfuku s těma na kastli
>GO pření nápravy - vše mam (měl sem, železachtiví zmetci si odnesli komplet osazené obě přední těhlice) jen musim vylisovat, očistit, komaxit, nalisovat, nasadit,udělat geometrii
>olejový čerpadlo - přecejen má 300tkm a kdoví na jaký mastný vody to jezdilo a jak se olej měnil, i když (nebo právě proto) do 240tkm jezdila jen do autorizáku, mam další skoro nový (20tkm), rozebrat, zkontrolovat, osadit
>čipy - od thelostartof z TB
>vačka IPD turbo - mam, jen osadit
>16T udělané turbo - mám, vybrousit WG díru a vstup, smontovat, osadit
>wideband (WB) - vybrána sada SLC DIY2 s datalogem od 14point7 v sadě se všemi čidly, protože jakmile něco bude špatně, tak dle dat je možné snáze lokalizovat závadu - mám, "jen" namontovat
>nový regulátor tlaku na liště (FPR) podle toho co bude hlásit WB (jistota je jistota), mam
>WG aktuátor nastavitelný v rozsahu 0.8 - 1,5bar, protože nemam rád cokoliv ve stylu turbotéček (Kinugawa z ebay s 0.8, 1.0 a 1.2bar pružinama)
>vstřiky, mam 0 280 150 402 s průtokem 380cc/min při 3bar, lepší varianta oblíbených browntops na TB (seriový vstřiky na FT 90+ jsou 0 280 150 804 - 310cc/min)
>svody asi nebudu řešit, protože zavaření popraskaných je v ceně materiálu na výrobu vlastních svodů
>rozmyslet, zda M90 nebo AW71L, v případě M90 bude lamela z 850 T5R a přítlačák SACHS (ZF SRE) 883082 999765, AW71L bude třeba provést modifikaci akumulátorů pro rychlejší řazení, aby se nehoblovaly lamely
>nejen kvůli vhodnějšímu předstihu budu muset splašit(již naskladněna) váhu z třílitru nebo 16V (0 280 213 012), větší vstřiky (mam, do cca 210 WHP, uvidíme dle WB)
>podvozek: pružiny Lesjofors 45 958 08, tlumiče Bilstein B6 předek 34-002926, zadek 24-012744
zdvojený přední stabilizátory, vzadu jeden tužší
>zapalování - modul Mallory HyFIRE IV už mam (wasted spark jsem zavrhl)
>nejpomalejší (nejsilnější) 4,10 převodový poměr v diferenciálu, mohu vyměnit, mám tu mnoho 3,73 (pro někoho kdo chce třeba snížit spotřebu), aktuálně namontován 3.91
>samosvor je nutnost, ale nejsou, [/s]aktuálně moje srdce buší pro truetrac nebo powertrax[/s](z důvodů nechutných cen asi skončím u aussie locker - už mam ve skříni), ale samozřejmě seriová varianta G80 v zadní nápravě s číslem 1041 je ideální poměr cena/výkon (už je taky ve skříni), protože import diferáku z USA je nechutnost
>udělaná hlava 530 (serie) nebo 531 (mam obě) a musim se rozhodnout, na který se naučim vybrušovat kanály, větší ventily minimálně na výfuku
To je zatím asi vše co mě tak napadá. Na podvozku jsou nový brzdy, tak to snad bude stačit, když ne, tak pudou přes adaptér XC90 kotouče a V70II brzdiče, případně nasadíme na origo kotouče od Zimmermanna (610.1192.52).
Pár foteček:
K dnešnímu dni Jarunka po nehodě Vačka ještě zabaleňounkatá
střed turba na rozpatlaný fotečce, nový kompresorový kolo, nový pajšl z ebaye na miší superback (T) turba, vyváženo v REMAturbo
olejový čerpadlo, FPR, subí cívka, vstřiky, tempomatová páčka a plynová "cívka" na automatku
Moc prosím případné OT držet v mezích. A ano, jsem romanopisec, krátký to prostě neumim a nikoho nenutím to číst.
Pokud máte něco co hledám, nebo mi chybí, budu vděčen za SZ s nabídkou, díky.
Chtěl jsem si uplně původně hrát se sedanem, ale Jarča se neprodala a tak mi tu zůstala a hrát si budu s ní, protože miluju to její střešní okno. Aktuálně je ve stavu, kdy všechno funguje jak má a tak je možno začít upravovat tak, aby to trochu líp jelo, protože tu mam spousty pneumatik, který chtěji ohoblovat Cílem ne nereálným je zhruba 250 kobylek na zadním kole, což je zhruba hranice plánovaného turbodmychadla. Auto bude děláno tak, aby bylo stálé příjemné na běžné ježdění při maximální zachování životnosti a spolehlivosti úprav.
Paralelně s úpravou Jarči si chci postavit pořádnej motor, kterej pak půjde do ostrého sedanu, který ale zatím ještě nemám.
Na autě je momentálně vše sériové, kromě výfuku 2,5" OBX od downpipe až za auto.
Popisovat tu budu jen úpravy s vlivem na výkon a jízdní vlastnosti, protože leštění a vizuální upgradování neni moje parketa
Plány úprav jsou ovlivněny nainstalovaným LPG, které bych musel po každé úpravě nechat naladit, ale aktuálně si spíš pohrávám s myšlenkou, že ho uplně vypárám, protože bych stejně musel zakoupit větší reduktor, spíš možná i 2ks a novou nádrž, což je 15 tisíc v kanále a za ten rozdíl lze najezdit cca 15tkm bez nervů a věčnýho ladění plynu, který bych musel furt někomu dávat udělat, protože Tartarini.
A teď už ty plány:
>výfuk vybráno OBX, příště bych šel spíš do Simonse, ta dvojitá koncovka se mi špatně rozdejchává a moc nepasujou držáky na výfuku s těma na kastli
>GO pření nápravy - vše mam (měl sem, železachtiví zmetci si odnesli komplet osazené obě přední těhlice) jen musim vylisovat, očistit, komaxit, nalisovat, nasadit,udělat geometrii
>olejový čerpadlo - přecejen má 300tkm a kdoví na jaký mastný vody to jezdilo a jak se olej měnil, i když (nebo právě proto) do 240tkm jezdila jen do autorizáku, mam další skoro nový (20tkm), rozebrat, zkontrolovat, osadit
>čipy - od thelostartof z TB
>vačka IPD turbo - mam, jen osadit
>16T udělané turbo - mám, vybrousit WG díru a vstup, smontovat, osadit
>wideband (WB) - vybrána sada SLC DIY2 s datalogem od 14point7 v sadě se všemi čidly, protože jakmile něco bude špatně, tak dle dat je možné snáze lokalizovat závadu - mám, "jen" namontovat
>nový regulátor tlaku na liště (FPR) podle toho co bude hlásit WB (jistota je jistota), mam
>WG aktuátor nastavitelný v rozsahu 0.8 - 1,5bar, protože nemam rád cokoliv ve stylu turbotéček (Kinugawa z ebay s 0.8, 1.0 a 1.2bar pružinama)
>vstřiky, mam 0 280 150 402 s průtokem 380cc/min při 3bar, lepší varianta oblíbených browntops na TB (seriový vstřiky na FT 90+ jsou 0 280 150 804 - 310cc/min)
>svody asi nebudu řešit, protože zavaření popraskaných je v ceně materiálu na výrobu vlastních svodů
>rozmyslet, zda M90 nebo AW71L, v případě M90 bude lamela z 850 T5R a přítlačák SACHS (ZF SRE) 883082 999765, AW71L bude třeba provést modifikaci akumulátorů pro rychlejší řazení, aby se nehoblovaly lamely
>nejen kvůli vhodnějšímu předstihu budu muset splašit(již naskladněna) váhu z třílitru nebo 16V (0 280 213 012), větší vstřiky (mam, do cca 210 WHP, uvidíme dle WB)
>podvozek: pružiny Lesjofors 45 958 08, tlumiče Bilstein B6 předek 34-002926, zadek 24-012744
zdvojený přední stabilizátory, vzadu jeden tužší
>zapalování - modul Mallory HyFIRE IV už mam (wasted spark jsem zavrhl)
>nejpomalejší (nejsilnější) 4,10 převodový poměr v diferenciálu, mohu vyměnit, mám tu mnoho 3,73 (pro někoho kdo chce třeba snížit spotřebu), aktuálně namontován 3.91
>samosvor je nutnost, ale nejsou, [/s]aktuálně moje srdce buší pro truetrac nebo powertrax[/s](z důvodů nechutných cen asi skončím u aussie locker - už mam ve skříni), ale samozřejmě seriová varianta G80 v zadní nápravě s číslem 1041 je ideální poměr cena/výkon (už je taky ve skříni), protože import diferáku z USA je nechutnost
>udělaná hlava 530 (serie) nebo 531 (mam obě) a musim se rozhodnout, na který se naučim vybrušovat kanály, větší ventily minimálně na výfuku
To je zatím asi vše co mě tak napadá. Na podvozku jsou nový brzdy, tak to snad bude stačit, když ne, tak pudou přes adaptér XC90 kotouče a V70II brzdiče, případně nasadíme na origo kotouče od Zimmermanna (610.1192.52).
Pár foteček:
K dnešnímu dni Jarunka po nehodě Vačka ještě zabaleňounkatá
střed turba na rozpatlaný fotečce, nový kompresorový kolo, nový pajšl z ebaye na miší superback (T) turba, vyváženo v REMAturbo
olejový čerpadlo, FPR, subí cívka, vstřiky, tempomatová páčka a plynová "cívka" na automatku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 17 led 2014 18:44, celkem upraveno 4 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 915
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Zřejmě dobrej oddíl Na číslo nápravy se doma podívám... Držim ti palce
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Označení je na papírovém štítku jakoby na levé poloose zezadu. Je tam zapsán poměr a pod tím 1031 nebo 1041. Bohužel papírek bývá často fuč a pak nezbývá než sundat víko.
Každopádně díky
Každopádně díky
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
moj prvy prispevok a hned OT--- :good paci sa mi akym smerom si sa vybral. TB ain't just hobby, it's a way of life
inac Buchka vyrobil aj tu super vec ,,Komfortblinker".. jo a lesjofors hm...
inac Buchka vyrobil aj tu super vec ,,Komfortblinker".. jo a lesjofors hm...
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Bliknout 3x mi nedělá problém, ba naopak mi ty tři bliky iritujou, když třeba děkuju kamionu. Většina lidí stejně bliká až když už je jasný kam jedou, takže to že jim to ještě 2x blikne když už jsou v jinym pruhu je...
Lesjofors nebo jaxe to píše je relativně rozumnej poměr ceny a výkonu a nesnižujou auto nijak dramaticky.
Lesjofors nebo jaxe to píše je relativně rozumnej poměr ceny a výkonu a nesnižujou auto nijak dramaticky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2624
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Komfortblinkre netreba vyrabat, staci prehodit z novsich modelov, kto by chcel pamatovy cyklovac stieracov, moze prehodit za feldacky
K comu je nutne davat cievku zo subaru ? Podobnu som videl v S/V 70.
K comu je nutne davat cievku zo subaru ? Podobnu som videl v S/V 70.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Vim o tom wasted spark zapalování totální kuloví, ale co si pamatuju, tak je tam nějaký řidící pulz, který potřebuje trochu slaďené komponenty. Pro více info na TB zadat do vyhledávání wasted spark.
Tuto cívku mam, protože byla skoro zadarmo a prodávající mi tvrdil, že je k tomu. Těd už jen čekám, až vyrobí Butchka dalsí sadu tišťáků.
Tuto cívku mam, protože byla skoro zadarmo a prodávající mi tvrdil, že je k tomu. Těd už jen čekám, až vyrobí Butchka dalsí sadu tišťáků.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
No ja chcem oboje!Sergej píše:Komfortblinkre netreba vyrabat, staci prehodit z novsich modelov, kto by chcel pamatovy cyklovac stieracov, moze prehodit za feldacky
K comu je nutne davat cievku zo subaru ? Podobnu som videl v S/V 70.
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Příspěvky: 631
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
- Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
- Bydliště: VRZČ
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Tak jakpak je Jarunka na tom?? Nějaké pokroky či výsledky?? Čekám čekám...a až jí budeš mít hotovou, tak tě o ní připravim naprosto neodolatelnou nabídkou
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Aktuálně se vrátila z Holandska 1500km bez zaváhání), a co se úprav týče, tak zatim nic, protože sem zavalenej prací (poslední dobou nějak kontinuelně).
Ale pomalu ale jistě sbírám díly a až se jednou čas najde...
Bohužel jsem zjistil, že originální podvozek s nivomatama vzadu neni už na aktuální výkon vůbec vhodný a to tam je jen vejfuk 2.5" od DP až za auto.
Nemůžu splašit samosvor, nějak se přestaly párat 960/S90... Když jí naložim, tak jen čekám, kdy se originální rozlouskne, jak se zuřivě začne protáčet jedno kolo
Ale pomalu ale jistě sbírám díly a až se jednou čas najde...
Bohužel jsem zjistil, že originální podvozek s nivomatama vzadu neni už na aktuální výkon vůbec vhodný a to tam je jen vejfuk 2.5" od DP až za auto.
Nemůžu splašit samosvor, nějak se přestaly párat 960/S90... Když jí naložim, tak jen čekám, kdy se originální rozlouskne, jak se zuřivě začne protáčet jedno kolo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Na co sháníš samosvor z S90??Urvanej píše:Aktuálně se vrátila z Holandska 1500km bez zaváhání), a co se úprav týče, tak zatim nic, protože sem zavalenej prací (poslední dobou nějak kontinuelně).
Ale pomalu ale jistě sbírám díly a až se jednou čas najde...
Bohužel jsem zjistil, že originální podvozek s nivomatama vzadu neni už na aktuální výkon vůbec vhodný a to tam je jen vejfuk 2.5" od DP až za auto.
Nemůžu splašit samosvor, nějak se přestaly párat 960/S90... Když jí naložim, tak jen čekám, kdy se originální rozlouskne, jak se zuřivě začne protáčet jedno kolo
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
EDIT: plácám tu kraviny, diferák z multilinku na tuhou nepasuje, má jinej počet hran tisícihranu.
Do zadní nápravy, protože na tuhou jich je ještě míň a převařit/upravit snímací kroužek tachometru+ABS neni takovej problém a pak to nechat "jen" nějakou 4x4 firmu vypodložkovat..
A taky proto, že 960II/S90 ho měla každá a tuhá náprava velmi zřídka.
Sice toho ten origo diferák (Dana 30) "moc nevydrží", ale furt lepčí než dávat 12tisíc za TrueTrac případně 15 za Detriot nebo Powertrax, což zatím neshledávám dostatečně nutným.
Do zadní nápravy, protože na tuhou jich je ještě míň a převařit/upravit snímací kroužek tachometru+ABS neni takovej problém a pak to nechat "jen" nějakou 4x4 firmu vypodložkovat..
A taky proto, že 960II/S90 ho měla každá a tuhá náprava velmi zřídka.
Sice toho ten origo diferák (Dana 30) "moc nevydrží", ale furt lepčí než dávat 12tisíc za TrueTrac případně 15 za Detriot nebo Powertrax, což zatím neshledávám dostatečně nutným.
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 17 led 2014 18:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4876
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
a nechces celou s90? Vim o jedny na vrakovicti cca 100 km od plzne
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Oki, ještě mam rozhozený sítě, tak uvidíme, kdyžtak zkus vymyslet nějakou cenovku a napiš mi to semka, ať mam rozhodování jednodušší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
5000Kč případně dohoda.Urvanej píše:Oki, ještě mam rozhozený sítě, tak uvidíme, kdyžtak zkus vymyslet nějakou cenovku a napiš mi to semka, ať mam rozhodování jednodušší.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Oki, budu si pamatovat, že u tebe leží za takovou cenu. Upřímně čekal jsem tak dvojku max. Ale chápu, že jsem zněl dost zoufale toužící po samosvoru, ale tak strašný to zase neni.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
jak jsem psal dohoda možná.Urvanej píše:Oki, budu si pamatovat, že u tebe leží za takovou cenu. Upřímně čekal jsem tak dvojku max. Ale chápu, že jsem zněl dost zoufale toužící po samosvoru, ale tak strašný to zase neni.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Tak váhám váhám. Tlumiče chci koni sport (žlutý), nebo bilstein B6?
Bilsteiny jsou za 11 na celý auto, koni za 13. Jsem trochu nervózní z toho, že přední se musí narvat do původních držáků a vykuchat starý tlumiče a tuty tam zasadit, ale asi nic nepřekonatelnýho. Po netu lidi hlásí, že jsou v podstatě stejný, až na to, že koni jsou nastavitelný (tuhost). Kdyby se dali na krabici pořídit ve verzi B8, tak by nebylo co řešit, ale takhle prostě fakt NEVIM.
Bilsteiny jsou za 11 na celý auto, koni za 13. Jsem trochu nervózní z toho, že přední se musí narvat do původních držáků a vykuchat starý tlumiče a tuty tam zasadit, ale asi nic nepřekonatelnýho. Po netu lidi hlásí, že jsou v podstatě stejný, až na to, že koni jsou nastavitelný (tuhost). Kdyby se dali na krabici pořídit ve verzi B8, tak by nebylo co řešit, ale takhle prostě fakt NEVIM.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 4099
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Ad Koni....můj topik: http://forums.t5d5.org/topic/23637-anyone-buying-fsds-look-at-this/
Chtěl jsem udělat i českou verzi, ale pak jsem si nebyl jistej jestli to tady někdo ocení, a trochu jsem se bál že někdo začne napadat způsob jak jsem mohl absolvovat STK, možná to eště časem udělám.
Chtěl jsem udělat i českou verzi, ale pak jsem si nebyl jistej jestli to tady někdo ocení, a trochu jsem se bál že někdo začne napadat způsob jak jsem mohl absolvovat STK, možná to eště časem udělám.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Slušný no, a to FSD vypadá jako vyšší řada :-O
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Tak po 10tkm a 17ti měsících spolu jsem včera namontoval čipy, které jsem asi před půl rokem kupoval na TB. Nárůst výkonu jsem neočekával, protože mám seriový auto kromě výfuku a čipy jsou pro vyladění řízení po rozsáhlejších úpravách. Nicméně velmi mě překvapila zrychlená odezva na pedál plynu a plynulejší zátah a vůbec je jízda výrazně příjemnější. Uplně boží je okamžitý nástup turba při plynu na podlaze. A přecej se drobný nárůst výkonu konal, fakt z toho mám radost
Uvidíme, jak si to časem sedne, mělo by se chování ještě zlepšit.
Jo a objednáno SLC DIY2 a senzor pack, pak se teprve začnu učit nízký průlety
Uvidíme, jak si to časem sedne, mělo by se chování ještě zlepšit.
Jo a objednáno SLC DIY2 a senzor pack, pak se teprve začnu učit nízký průlety
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
ťuťu
Zásilka z Kanady dorazila
Je tam, širokopásmová lambda, teplota vody, oleje, v sání a výfuku, tlak oleje, v sání a na liště plus to monitoruje dvouosej akcelerometr, otáčky a napětí baterie. Všechno se to ukládá v 25Hz do vnitřní paměti, případně možno online na monitoru přes USD. Teď budu vědět o všem, co se mi v motoru šustne.
Jen otázka, kdypak se dostanu k tomu to namontovat
Pro znalejší SLC DIY2 (paměť navíc) se Sensor Packem od 14point7.
EDIT: pletu si pojmy z dojmy, díky Sergeji.
Zásilka z Kanady dorazila
Je tam, širokopásmová lambda, teplota vody, oleje, v sání a výfuku, tlak oleje, v sání a na liště plus to monitoruje dvouosej akcelerometr, otáčky a napětí baterie. Všechno se to ukládá v 25Hz do vnitřní paměti, případně možno online na monitoru přes USD. Teď budu vědět o všem, co se mi v motoru šustne.
Jen otázka, kdypak se dostanu k tomu to namontovat
Pro znalejší SLC DIY2 (paměť navíc) se Sensor Packem od 14point7.
EDIT: pletu si pojmy z dojmy, díky Sergeji.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 26 zář 2013 22:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2624
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Kde budes merat teplotu oleja ? Co snima gyroskop ? Urcite je to gyroskop, nie iba akcelerometer ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12412
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jarunka B230FT - úpravy, ladění
Teplota oleje bude návarek na vaně a ano, neni to gyroskop, ale dvouosej akcelerometr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé