T5 tuning z 2.4T :-)

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#26 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od TUNER »

Zkusim natočit videjko jak zrychluje moje XCčko,ale počítam to bude velká bída. Koukal jsem na IC a u spoje s hadicí je dost mastnej,tak jestli to tam někde neutíká. Občas to tak i vypadá že zatáhne a pak jakoby se ztratil tlak a poleví., ....Ale přendavat budík na tlak ze škodovky se mi nechce. Dá se za jízdy vyčíst tlak přes diagnostiku ?
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#27 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od michal_0077 »

o turbo bych se nebal... na netu si urcite najdes krivky daneho turba a uvidis jestli je to turbo schopne to utahnout... Vetsinou jsou turba predimenzovana a pri tomto malem narustu se nepretoci...

jak jsem psal poradne to proklepnete diagnostikou, jestli se tomu nenatahujou moc vstrikovaci casy, a jak je na tom predstih... jsem zvedavej jak se hne spotreba

kazdopadne se podle meho zbytecne ochuzujete o drivejsi sepnuti turba. Docela skoda zvlaste v pripade XC, kde se jista tankovitost hodi...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#28 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od tirika »

Dnes měřeno,0-100 km,9 vteřin,vše na autě původní, úplný lenoch to není...
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#29 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od dan2 »

ok2ucx píše:Zkusil jsem rychlý test - zrychlení 0-100km/h = předpokládám, že plný výkon se tam uplatní, neměl jsem s sebou VIDU, byl to jen takový rychlý nápad. A jestli by to spadlo do nouzáku, taky nevím.
Čas: 10s a AWD to asi zachránilo při rozjezdu, že to nehrabalo:
P.
koukam, ze to tam cpe 3ku kolem 85km/h a z 2 na 3 radi kolem 5500ot. neni tam neco spatne? ja udelam 100km.h na 2ku a vyssi kvalt to tam hodi az na omezovaci kolem 6500ot.

jinak kvalitni experiment, o tom zadna :good:
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#30 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od dali »

ok2ucx píše: funguje to prý takto:

- v sání je snímač tlaku vzduchu
- turbo fouká, co to jde
- pokud ŘJ usoudí, že je vzduchu moc, (po)otevře ventil wastegate tak, aby se tlak vzduchu dostal tam, kde jej ŘJ chce mít.

V mapách T5 budou nepochybně jiné tlaky a pokud turbo z 2.4T tohle umí nafoukat, tak to tam prostě nafouká. Možná o něco později, ale nafouká. Tolik jen má teoretická úvaha. Odborníci by na to asi tohle :o
To je jen jedna stránka věci... pak tam máš jak už michal_0077 naznačil čidla klepání a taky lambda sondu, takže když řídící jednotka usoudí, že hrozí samozápaly, posune předstih a veškerá snaha turba natlačit tam víc přijde vniveč. Hlavně horkej vzduch co tam budeš tlačit malým turbem věci neprospěje. Co jsem se tak dočet, tak u novějších aut řídící jednotka hejbe předstihem i třeba na základě příliš vysoký teploty nasávanýho vzduchu (IAT) a tím pádem takový auto nikdy na brzdě nebude podávat stejnej výkon jako na silnici, protože ventilátor brzdy takový podmínky nevytvoří.
Podle mě by na to aby jednotka nehrabala do předstihu dost pomohlo narvat tam metanol, to bys z toho pak dostal maximum.
Urvanej píše:Řešíte myslim rozdíl mezi 13C a 15G což je u turbínovýho kola asi 5mm rozdíl průměru (51 vs. 56mm). Takže 13tka to natlačí, ale u vyšších plnících tlaků už funguje jen jako ohřívač vzduchu, ale dá to. Rozdíly v plnících tlacích v hlavě nemam, ale nebude to nic moc. 13C umí i 1,2 baru, ale o trochu jiný teplotě než totéž udělá 19T, proto je pak rozdíl ve výkonu u různejch turb i když tlak dávaji stejnej.
Jinak o těchto motorech vim kuloví, tak plky výše berte jen jako pohled laika...
T5 má 16T jen pro pořádek.... s těma teplotama malý vs velký turbo to je přesně o čem to je a další co tam hraje roli je kolik vzduchu prožene motorem při stejným tlaku malý turbo (13C) a kolik velký (třeba 19T), prostě tlak neni všechno... a proto je výhodnější na vyšší výkon mít větší turbo který tlačí míň a neni tolik namáhaný, než přetočenýho malýho hajzla, kterej se při daným tlaku nachází skoro mimo kompresorovou mapu a jen ohřejvá vzduch...
Odborník taky nejsem, jen jsem si o tom trochu něco přečet.... klidně mě opravte pokud se v něčem mýlím..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#31 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od flaksy »

Mám dotaz, když jste zkoušeli toto, tak byl by problém v přehrání softu u S60 z 2.4 103kW na 2.4 125kW? Pár kobylek navíc by se hodilo :) (tuším by to bylo z B5244S2 (103kW) na B5244S (125kW)).
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#32 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od ok2ucx »

Zkusit by to nepochybně šlo - pokud jsou to stejné MY (a stejná modelová řada, příp. i stejná převodovka AT/MT), tak to s velkou šancí bude i fungovat. A když ne, tak to zase vrátíme zpět.
Profi tuningáři asi nechápavě kroutí hlavou, nicméně tyhle posuny B5244S2->B5244S by měly jít. Beztak je B5244S2 jen detúněná verze toho vyššího (stejně jako se to dělá u dieslů 96kW ze 120kW, atp.) při zcela identickém železe.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#33 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od kwiko »

klapka bude ina, ale to snad poriesite.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#34 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od eLzyx »

ok2ucx píše:Mno, mi ta 2.4T právě zase nějak nepřipadá - nazval jsem to zdechlina - a to není dobře. Ani s originál FW to nehlásilo žádné chyby (tedy po výměně váhy vzduchu), ale raketa to zrovna není.
podobný stav jsem měl při vadném TCV (nějak divně v něm cvakalo), po výměně za HD verzi od IPD se z toho stalo jiné auto. Už aspoň zabírá v nízkých otáčkách. Předtím to bylo takové nemastné neslané.
Škoda, že jsi tak daleko. Tohodle experimentu bych se klidně účastnil. Beztak mi S60 jen tak stojí v garáži a práší se na ní. Bych měl aspoň důvod ji občas protáhnout :twisted:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#35 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od ok2ucx »

OK. O tomto ventilu jsem už také četl. Dík za tip.

Leč dnes jsem konečně odhalil značné netěsnosti v hadici sání (Volvo PN 30680446) - hlavně v místě hned u turba, kde z/do ní ústí celkem 3 hadice (vyústění odvětrávání klikové skříně (PCV), právě podtlak pro TCV a ještě jedna tenká). Takže vyměním hadici a očekávám, že se konečně ustálí hodnota nesouladu mezi MAF a tlakem v liště sání (Air mass, correction factor = u mě kolem 0.8 = mimo tolerance, má být 1).

Také velmi lehounce blafá měrka oleje, takže zmíněná PCV nemusí být v OK stavu (lehce ucpaná?).

Ovšem na druhou stranu Short-term fuel trim hlásí hodnotu <1, což by snad mělo znamenat, že lambda sonda vidí bohatou směs (a snaží se korigovat). Teoreticky to ale může souviset s tím korekčním faktorem, záleží na tom, jakou hodnotu bere ECM jako "správnou" (jestli naměřenou nebo až tu zkorigovanou).

Tož sranda.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#36 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od ok2ucx »

Pánové:

tímto bych chtěl uzavřít tento "pivní" experiment (chiptuning nahráním T5 firmwaru do 2.4T motoru) s tím, že:

- motor se točí, všechno tak nějak funguje (sensory i akční členy jsou mezi T5 2002 a 2.4T 2002 shodné)
- ale "není to vono"
- i přes rekonfiguraci auta (už nenamítá na typ motoru, který reportuje ECMka - ŘJ motoru) sem tam na diagnostice skáčou chyby SW a jiné nepěkné hlášky.
- auto samozřejmě jede, celkem dobře, na palubáku hlášky nejsou...
- také jsem zjistit, že při plné zátěži naskočí i chyba "Air flow too low", což připisuji tomu, že menší 2.4T turbo skutečně v maximu nedokáže nafoukat tolik tlaku, kolik řídící jednotka podle map žádá (a kolik původní T5-kové turbo dokáže).

Do auta jsem nalil originální 2.4T firmware a nadále už se budu zabývat skutečným, reálným a jediným správným chiptunigem. T.j. žádná šidítka řídících jednotek (viz např. http://tunekit.com :bad: ), ale jen správné, na brzdě ověřené a bezpečné ladění pomocí map. M.j. stejně funguje např. fabrický Polestar nebo BSR.

Stay tuned @ http://@d5t5.com

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1837
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#37 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od Roger »

dobre bude vymenit predim turbo a mozna i ten HD ventil, pak SW - IPD HD ventil mam na eRku a je to rozdil...zabere trosku lepe od nizsich
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

GDPR_user

#38 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od GDPR_user »

Takže dnes mi bylo možno otestovat nový chiptuning pro 120kW D5 od D5T5
Skrnu to velmi krátce.Kurwa jede to jak prase. :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
Auto jede lépe odspodu a mnohem ochotněji jde do otáček.Takže za sebe plně doporučuji.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#39 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od 3m3 »

martinopel píše:Takže dnes mi bylo možno otestovat nový chiptuning pro 120kW D5 od D5T5
Skrnu to velmi krátce.Kurwa jede to jak prase. :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
Auto jede lépe odspodu a mnohem ochotněji jde do otáček.Takže za sebe plně doporučuji.
Pokud je to ten samej tunning co mam na aute ja tak jen souhlas,souhlas a nic nez souhlas.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#40 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od michal_0077 »

ac zadnou spatnou zkusenost s chip tuningem nemam tak muzu rict ze tohole amaterstvi ci diletanstvi mam za sebou... posledni dve auta byla nacipovana, jedno stale jeste mam. Narust vykonu jak krava motor i po 300 000km porad jak novej, ale jsou tam porad nejake ale... Vim minimalne o dvou bodech ktere nejsou uplne doladene a motor kdyz projde timhle bodem tak je malinko cukne. a pak mi to pri dlouhe jizde pod turbem s obcasnym roztocenim turba, takovej ten bod kdyz to prechazi z podlaku na pretlak napise: ztrata tlaku mezi turbem a klapkou. Kontrolka motoru nic se nerosviti ale zapise se chyba a motor nema plnej vykon. Musim znova nastartovat a pak je zase pokoj... Turbo zacina malinko piskat... Navic auto je daleko vice uskakane, jak nejakej turbodiesel... Narust vykonu jen ve strednich otackach v maximu jen lehce...

pak podtlakove vedeni, tlakove hadice turba nic z toho 2250mBar moc nedrzi... porad tlakuju kompresorem a hledam netesnoti... pretesnuju vstrikovace atd...

ale kazdemu co je libo, ja vim ze kdyz budu chtit vetsi vykon tak prodam 2,5T a koupim T5
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#41 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od MarekV »

no to mas pravdu, ze predas a kupis si silnesiu verziu
ono ked to auto zenes celkom na vykon potom treba aj ine veci riesit, ja momentalne chcem casom daco spravit s podvozkom aby to drzalo dobre na ceste lebo to chodie rychlo rovno ma uz omrzelo
to ze ostatne diely dostavaju cocku to je kazdemu jasne

GDPR_user

#42 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od GDPR_user »

michal_0077 píše:ac zadnou spatnou zkusenost s chip tuningem nemam tak muzu rict ze tohole amaterstvi ci diletanstvi mam za sebou... posledni dve auta byla nacipovana, jedno stale jeste mam. Narust vykonu jak krava motor i po 300 000km porad jak novej, ale jsou tam porad nejake ale... Vim minimalne o dvou bodech ktere nejsou uplne doladene a motor kdyz projde timhle bodem tak je malinko cukne. a pak mi to pri dlouhe jizde pod turbem s obcasnym roztocenim turba, takovej ten bod kdyz to prechazi z podlaku na pretlak napise: ztrata tlaku mezi turbem a klapkou. Kontrolka motoru nic se nerosviti ale zapise se chyba a motor nema plnej vykon. Musim znova nastartovat a pak je zase pokoj... Turbo zacina malinko piskat... Navic auto je daleko vice uskakane, jak nejakej turbodiesel... Narust vykonu jen ve strednich otackach v maximu jen lehce...

pak podtlakove vedeni, tlakove hadice turba nic z toho 2250mBar moc nedrzi... porad tlakuju kompresorem a hledam netesnoti... pretesnuju vstrikovace atd...

ale kazdemu co je libo, ja vim ze kdyz budu chtit vetsi vykon tak prodam 2,5T a koupim T5
Tento chiptuning je natolik odladěn,že žádné cukání trhání ani chyby nejsou.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#43 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od michal_0077 »

tak jestli to neni 1:1 prevzaty ze silnejsi verze tak tomu verim... jinak tam bude vzdycky chyba.

mozna to je povahou meho zamestnani :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#44 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od dali »

michal_0077 píše:tak jestli to neni 1:1 prevzaty ze silnejsi verze tak tomu verim... jinak tam bude vzdycky chyba.

mozna to je povahou meho zamestnani :)
Pokud lze udělat tovární software bez chyby, logicky to musí jít odladit i na vyšší výkon bez chyb. Samozřejmě nemám namysli úpravy stylem Y= X*(1+n), ale přepsání celý řídící jednotky, nebo aspoň relevantních map. Co jsem se tak dočet tak je známý, že Bosch neposkytuje informace o architektuře svých řídících jednotek. Ale už se našli nadšenci, který ty řídící jednotky pomocí reverse engineeringu rozpitvali, a vytvořili programy k úpravě map a šířili je formou freewaru. Třeba Motronic M4.3 co mám v 850 je takhle rozpitvanej kompletně a pomocí zmíněnýho freewaru někdo kdo se vyzná jak v programování tak v motorech dokáže dříve nevídaný věci o kterých se zavedeným tuningovým firmám nesnilo. Mimochodem ta věc umí flashovat starý typy řídících jednotek, do kterých se dříve přeletovávaly chipy a pokud někdo chtěl s něčím laborovat, musel buď měnit jeden chip za druhým nebo mít emulátor.
Moje znalosti v téhle problematice jsou spíš povrchní, předem se omlouvám, jestli jsem něco napsal nepřesně.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#45 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od ok2ucx »

ok2ucx píše:Do auta jsem nalil originální 2.4T firmware a nadále už se budu zabývat skutečným, reálným a jediným správným chiptunigem. T.j. žádná šidítka řídících jednotek (viz např. http://tunekit.com :bad: ), ale jen správné, na brzdě ověřené a bezpečné ladění pomocí map. M.j. stejně funguje např. fabrický Polestar nebo BSR.

Stay tuned @ http://@d5t5.coml
Ahoj, tak sága pokračuje. Nalil jsem do auta pokusný a správný chiptuning od partnerů http://www.volvotune.nl.
Údajně to má mít krouťák 380 Nm (3500rpm), ve stage 2 snad ještě víc. A výsledek je tu:



Čas: 8.5s (video na předchozí stránce mělo 10s)

Stejná trasa, stejná teplota (14°C), dnes bylo navíc mokro. (Skoro) stejné podmínky - v mezičase jsem měnil svíčky a výfuk, což bohužel výsledky trochu kazí. Až budu mít trochu více času a lepší světelné podmínky, zkusím ve stejné chvíli postupně originál i tento čip. Aby byl jasně vidět rozdíl.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#46 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od karelvolvo »

michal_0077 píše:tak jestli to neni 1:1 prevzaty ze silnejsi verze tak tomu verim... jinak tam bude vzdycky chyba.

mozna to je povahou meho zamestnani :)
Nebo taky tím LPG !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#47 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od dali »

ok2ucx píše:Ahoj, tak sága pokračuje. Nalil jsem do auta pokusný a správný chiptuning od partnerů http://www.volvotune.nl.
Údajně to má mít krouťák 380 Nm (3500rpm), ve stage 2 snad ještě víc. A výsledek je tu:
Jestli to dobře chápu, tak jejich softy pro benzíny jsou ARD, což je ex-IPD Lucky? V améru jeho "barevný" chipy celkem slušně frčí :good:

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#48 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od michal_0077 »

dali píše:
michal_0077 píše:tak jestli to neni 1:1 prevzaty ze silnejsi verze tak tomu verim... jinak tam bude vzdycky chyba.

mozna to je povahou meho zamestnani :)
Pokud lze udělat tovární software bez chyby, logicky to musí jít odladit i na vyšší výkon bez chyb. Samozřejmě nemám namysli úpravy stylem Y= X*(1+n), ale přepsání celý řídící jednotky, nebo aspoň relevantních map. Co jsem se tak dočet tak je známý, že Bosch neposkytuje informace o architektuře svých řídících jednotek. Ale už se našli nadšenci, který ty řídící jednotky pomocí reverse engineeringu rozpitvali, a vytvořili programy k úpravě map a šířili je formou freewaru. Třeba Motronic M4.3 co mám v 850 je takhle rozpitvanej kompletně a pomocí zmíněnýho freewaru někdo kdo se vyzná jak v programování tak v motorech dokáže dříve nevídaný věci o kterých se zavedeným tuningovým firmám nesnilo. Mimochodem ta věc umí flashovat starý typy řídících jednotek, do kterých se dříve přeletovávaly chipy a pokud někdo chtěl s něčím laborovat, musel buď měnit jeden chip za druhým nebo mít emulátor.
Moje znalosti v téhle problematice jsou spíš povrchní, předem se omlouvám, jestli jsem něco napsal nepřesně.

tak monotronic M4.3 je hodne hloupa jednotka...
ty chytraci rozhodne binarni kod reverzne nerozpitvali...spise to od bosche uteklo zadni branou...
pak jsou ty ty softwary kdy to prozenes cele 30% + turbolimiter pro jistotu OFF :)
do flashe starych jednotek bych nesel, ono se to taky nekdy kousne v pulce...
navic posledni dobou se rozmohlo takzvane softy zadarmo, kde mas naschval nesmyslnou spicku a platis za nasledne doladeni...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#49 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od ok2ucx »

dali píše:Jestli to dobře chápu, tak jejich softy pro benzíny jsou ARD, což je ex-IPD Lucky? V améru jeho "barevný" chipy celkem slušně frčí :good:
Čemu se v hantýrce říká "barevný" chip?

Ať můžu později frajeřit :crazy:

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#50 T5 tuning z 2.4T :-)

Příspěvek od dali »

ok2ucx píše:
dali píše:Jestli to dobře chápu, tak jejich softy pro benzíny jsou ARD, což je ex-IPD Lucky? V améru jeho "barevný" chipy celkem slušně frčí :good:
Čemu se v hantýrce říká "barevný" chip?

Ať můžu později frajeřit :crazy:

P.
Robert "Lucky" Arnold se trhnul od IPD a založil vlastní firmu ARD, a svoje stupně úprav označuje barvama. Ekvivalent stage 1, 2, 3 atd se u něj jmenuje White, Red, .... až po Black Tune. Vypadá to, že to chytil za správnej konec, protože za velkou louží má celkem zuřivou reputaci.
Edit: právě vyplulo na povrch, že jejich Blue Tune = pouze pozměněná mapa plnícího tlaku... a to je trochu málo na někoho, kdo si říká renomovanej ladič :( :oops:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“