Chiptuning, za pár kaček

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 1 year a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2763
Registrován: 31 bře 2008 10:36
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od tomasss »

U atmosferickejch krabic (jetronic LH2.4) se casto jako performance >uprava< meni predstih o 3˚, a pri pouziti kvalitniho paliva (N95+) to tech 10% da...takze jakypak ze neudelas.. :wink:
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Begi
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 191
Registrován: 25 srp 2008 19:27
Vůz: V70 T5 2007
Bydliště: Bratislava

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Begi »

Roger píše:
Begi píše:ja pojdem zrejme do tohto http://www.upsolute.com/index.php?optio ... _model=153
cena 399Eur
Jak to funguje u nich, to objednas a postou ti dojde SW? Nebo pojedes k dealerovi nekam?
musis dosjt ku nim.
vymontuju riadiacu jednotku, odletuju origo chip a naletuju novy.
_________________
V70 T5 MY2007 (B5244T5, 191kW, M6, Summum) Obrázek
V40 Cross Country T4 AWD MY2015 (B5204T8, 132kW, A6, Momentum) Obrázek
244GL 1978 "Goldy" (B19A, 66kW, M4)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2547
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Roger »

Begi píše:
Begi píše:ja pojdem zrejme do tohto http://www.upsolute.com/index.php?optio ... _model=153
cena 399Eur
musis dosjt ku nim.
vymontuju riadiacu jednotku, odletuju origo chip a naletuju novy.
Aaaha, takze vymena cipu primo v jednotce ne jen vymena mapy v cipu...takze teoreticky by slo i poslat vymontovanou jednotku tam pokud to zakaznikovi nevadi treba...
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2508
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od LukášM »

selap píše:A ty máš ověřeno,že je to nesmysl?Opravdu si myslíš,že motory jsou z výroby nadoraz?Poplivat umí každý,ale dokázat opak je složitější,Jak potom vysvětlíš,že turba se běžně chipnou o 20% a je to jen jiným softem?
Hlavně se podívej na většinu webů úpravářů, kdy výkony jsou přepočítány dle jednoduchého vzorce a všechny atmosféry mají stejný nárůst výkonu v procentech, proto tomu nevěřím :wink: Výkon se dá zvýšit, ale u atmosféry je k tomu zapotřebí více než jen změna softu.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

GDPR_user

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od GDPR_user »

selap píše:A ty máš ověřeno,že je to nesmysl?Opravdu si myslíš,že motory jsou z výroby nadoraz?Poplivat umí každý,ale dokázat opak je složitější,Jak potom vysvětlíš,že turba se běžně chipnou o 20% a je to jen jiným softem?
Protože u turba úpravou softu zvýší plnící tlak čímž bez problémů dostanou 20% u atmosféry změnou softu dostat +10% je skoro nesmysl.U 4,4 by to ale jít mohlo.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5793
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od dali »

Podle mě jediná výjimka kdy lze z atmosféry pouze změnou softwaru dostat zajímavej nárůst výkonu je, když má motor z nějakýho důvodu záměrně softwarově sníženej výkon. Buď z důvodu daní a pojištění (pro trhy kde se to odvíjí od výkonu) nebo kvůli třeba choulostivý převodovce.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Zeb
Offline
Příspěvky: 872
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Zeb »

Já si u nich nechal auto čipnout a tady viewtopic.php?f=6&t=57202&hilit=mereni+ ... z&start=25 jsou Chiptuning, za pár kaček moje reference, včetně grafů z brzdy. Mapu aspoň u mě někde nebrali, nicméně ladili moje auto podle toho, jak jsem chtěl a jak se chovalo na brzdě. Auto se chová skvěle, jede jak z praku, spotřeba více než slušná https://www.spritmonitor.de/de/user/Zebb.html, najeto na čipu už přes 200.000 km.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Carl-Gustaf Sudhoven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 58
Registrován: 25 úno 2018 21:57
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T AT

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Mě u tohodle nejde do hlavy jedna věc. Beru to, že automobilky prodávají motory, u kterých je podladěný výkon, ať už to má důvod jakýkoliv.
Ale jak tady někdo píše, že mu po přehrání ŘJ klesla u ropáka spotřeba o 1 litr? Vždyť je to snížení spotřeby o nějakých skoro 20%.
To jako výrobce pošle na trh motor, u kterého lze přes obyčejný noťas snížit spotřebu o pětinu? Proč to teda už tak neprodají oni? Vždyť spotřeby/emise jsou dnes hlídány jako nikdy

Tak buď lžou ti očipovaní jedinci, co hlásají to úžasné snížení spotřeby, nebo je někde něco špatně..
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10760
Registrován: 21 lis 2009 20:33
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od raolsa »

Spotřeba ti klesne, protože máš vyšší výkon a nemusíš na to tak šlapat, aby to jelo stejně. :D
Apropo, výrobce vždy ladí motor na všechny provozní režimy a na co nejnižší opotřebení či "emise". Takže je to vždy o kompromisu. Čipař ti naladí motor na vyšší výkon, ale z dlouhodobého hlediska to může mít neblahý vliv na některé části motoru - turbo, klika, písty, atd...
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

dunnst
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 181
Registrován: 19 dub 2018 17:52
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od dunnst »

Mno kupř VW teď dimenzuje svoje motory na 300 000 km :-) Dali byste si do takového motoru chip?

Mě přijde litr taky hodně. Pochopim, že se dosáhne výkon v nižších otáčkách, tzn. mi stačí třeba jen 2000 ot na stejný výkon, který jsem měl předtím až ve 2500, tím si o 500 ot snížím ztráty v motoru a to mi šetří palivo. Na druhou stranu při jízdě na poslední rychlostní stupeň to podle nemůže přinášet nic, tam už nemám jak jít s otáčkami dolu. Druhá teorie by mohla být, že fouknu více vzduchu a stejně nafty, jako předtím a výkon to navýší, ale to netuším, jestli takhle funguje :-D U benzínu určo ne, u nafty není třeba dodržovat přesný poměr palivo/vzduch, tak snad poradí erudovanější :-)
_________________
2002 Volvo S80 T6 LPG Obrázek

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2285
Registrován: 02 bře 2010 00:27
Bydliště: Teplice

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Basstl »

S úpravou Dunkelrotu (TDI) mi šla průměrná spotřeba o 0,5 L dolů.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green"
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW -V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant"

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2547
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Roger »

dunnst píše:Mno kupř VW teď dimenzuje svoje motory na 300 000 km :-) Dali byste si do takového motoru chip?
To jako fakt? Scheissewagen...do takoveho motoru bych chip nedaval, resp. takovy motor bych ani nekupoval, resp. takove auta jsou vyhazovani penez.
Naposledy upravil(a) Roger dne 11 čer 2019 22:31, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1941
Registrován: 15 dub 2006 19:50
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Roger píše:do takoveho motoru bych chip nedaval, resp. takovy motor bych ani nekupoval, resp. takove auta jsou vyhayovani penez.
Souhlas :wink:
dunnst píše:u nafty není třeba dodržovat přesný poměr palivo/vzduch, tak snad poradí erudovanější :-)
Je uplně stejně jako benal - AFR a EGT vždy nejdůležitější hodnoty .Jestli se to dělá , nebo si to dotyčný monitoruje po upravách je věc už druhá .Ohledně toho dieslu jsem na to kdysi narazil , taky jsem to nevěděl ,ale pracovní dodávku jsem si upravoval s citem a bez kontroly .
Něco pro ropáky :
https://www.hajes-racing.com/en/ecu-rem ... -your-car/
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN - Olivová 421-41 vlastní úprava ECU
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - 019 Black Stone

dunnst
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 181
Registrován: 19 dub 2018 17:52
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od dunnst »

Jsem si ten článek o ropácich přečetl a na konci píše, že to snížení spotřeby funguje pouze při navýšení kroutícího momentu a stejného stylu jízdy, jako předtím. A taky varuje před předpokladem, že co mi napíše auto je reálná spotřeba :-D Což je klasika, každý hlásí spotřebu podle palubáku, který obvykle kecá o 0,3 - 0,5 litrů na sto.

PS : Kolik výrobců motorů do osobáků dneska, myslíte, dimenzuje svoje mašinky na víc, než 300 000 km? :-D Jiná je situace u dodávek, kde se to pohybuje okolo půl míče a potom kamionů, kde je standard milion km.
_________________
2002 Volvo S80 T6 LPG Obrázek

Tod2
Offline
Příspěvky: 1924
Registrován: 24 čer 2015 12:40
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Tod2 »

Třeba mě kecá palubák o 1,5 litru... :)
_________________
Obrázek VIN YV1TS796961433633

dunnst
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 181
Registrován: 19 dub 2018 17:52
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od dunnst »

Tak to bych mu domluvil, to je ukecanej už moc! :-D
_________________
2002 Volvo S80 T6 LPG Obrázek

paconni
Offline
Příspěvky: 280
Registrován: 21 dub 2015 15:24
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od paconni »

Kdysi jsem mel Schade Yeti s 2,0 dieslem (81kW), samozrejme 4x4. Vubec to nejelo, a i kdyz to bylo firemni, tak jsem do toho narval chip. Cena byla tenkrat (nekdy kolem 2014) nejakych 4.600 CZK. Zu si poradne nevzpominam kdo to delal - nabidek je ale milion.

Auto jelo vyrazne lip - zrychleni, pruznost i spotreba. Nemusel tak slapat, a spotreba sla o ca. 0,5l dolu. Trvalo to asi hodku a pul - vyndani chipu, nahrani softwaru, vraceni cipu. S autem jsem pak najel nejakych 140k km a vubec nic se nepokazilo. Auto stale jezdi - ma ho byvala kolegynka, ktera jezdila jak prase a stejne Auto furt slape - dnes najeto urcite pres 200k km.

Origo servis nikdy nic nepoznal - krom toho, ze chvalili, jak dobre to jede. A sami potvrzovali (i kdyz nevim na 100% zda tomu tak je), ze vykonovy variace mely stejny zaklad, jen se to lisilo softwarem.

Jestli bych do toho sel s Volvem? Mozna... Ale chci nejdriv vse dotahnout do dokonalyho Stage 0 a pak se uvidi
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4994
Registrován: 24 led 2010 09:38
Bydliště: Zlín
Vůz: C30 2,4i 125 kw MY08 MT Summum

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od Haben »

kurňa, to jsi odvážný, dát na služebáka chip bez svolení majitele. Se bojím dát pomalu nálepku na auto :-)
_________________
"GALERIE"
C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT Obrázek
bylo: V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

paconni
Offline
Příspěvky: 280
Registrován: 21 dub 2015 15:24
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

Re: Chiptuning, za pár kaček

Příspěvek od paconni »

"Chipari" na to dali rok záruku a taky jsem mel nahrani softwaru zpet zdarma. Auto bylo v zakladni konfiguraci liny jak prase a ja jezdil relativne hodne, takze to byla trochu punk akce ale ve finale mega pomohla. A taky jsem si rikal, ze kdyz muj sef na ceste z Prahy do Brna poslal auto skrz rakouskou vinici (jak se tam do Rakouska dostal nikdy nevysvetlil) a udelal totalku, tak bych chip asi i okecal :)

Nalepku bych si dat nedovolil - ta by byla hned videt :)
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
This topic is 1 year a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“