Kapacitni zapalovani

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Drtic »

Kdyz jsme s tomassem pri poslednim spolecnem "Volvo-stourani" nakousli tema kapacitniho zapalovani, docela by mne zajimalo jestli s tim nekdo ze zdejsich ma zkusenosti? Na turbokostkach je toho spousta, co u nas? :ryba:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#2 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Sarkasmic »

osvetli drobátko termín kapacitní zapalování?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#3 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od VanThomas »

něco je ve starším článku tady http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385
(asi v 1/3)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od tomasss »

Casto oznacovano zkratkou CDI - Capacitive Discharge Ignition. Pouziva ho 90% modernich zapalovacich systemu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_discharge_ignition
http://www.gill.co.uk/products/digital_ignition/introduction/1_whyuse.asp
Vyhodou je extremne rychle nabijeni kondenzatoru oproti klasicke civce ( => pocet zazehu pri horni uvrati pistu je vyssi nez 1 jak je tomu u klasicke civky - na volnobeh az 6 jisker tesne po sobe, z cehoz plyne znacne omezeni vynechavani pri jizde na jinou nez idealni smes a klidnejsi volnobeh), vyssi sekundarni napeti umoznujici osadit svicky s vetsim odtrhem atd.

Pro ty co vladnou anglictinou doporucuji tohle video, je tam vsechno vysvetleny.


Ja pujdu do Mallory HyFire VI-A (6852M), oproti konkurencnimu MSD nabizi digitalni ridici logiku (MSD je analog), jevi se jako spolehlivejsi a ma vyssi vykon. Navic na mem motoru je to jiz odzkousene jinyma :) instalacni manual pro predstavu je zde:

http://www.jegs.com/InstallationInstructions/600/650/650-6852M.pdf

Pricemz pro nas je dulezity obrazek oznaceny jako Figure8.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#5 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od pepa.paur »

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od tomasss »

Btw kdyby si to nekdo chtel zbastlit doma, zjevne neni problem :)
http://www.zublin.com/msd/msd6a_02.pdf
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#7 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Makronis »

Páni, to vypadá jako jedna z mála věcí co by stála za to namontovat na auto :)
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Sergej »

Makronis píše:Páni, to vypadá jako jedna z mála věcí co by stála za to namontovat na auto :)
Pokial tomu nie je prisposobeny motor management tak to podla mna dokopy nic neprinesie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od tomasss »

Zkusenosti na zahranicnich forech rikaji neco jineho ;)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Zkusenosti na zahranicnich forech rikaji neco jineho ;)
No je pravda ze kedysi som si chcel stavat VF zapalovanie, urcitu obdobu kapacitneho, ale pocas doby trvania iskry by to iskrilo s frekvenciou cca 100kHz. Aj som kupil na to cievku, ale potom som predal skodovku a kupil si auto, a na somariny neostal cas... Ale ked som zbadal zapalovacie cievky na 6 valcoch tak am to znova laka, cievky by snad mohli byt vysokootackove, ale nedostal som sa k ich otestovaniu. Jednu som vsak rozrezal, a maju zelezne jadro (co ine, ze ?) a tak to asi velmi slavne nebude...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#11 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Drtic »

Tak zatimco tu vsichni jen kecate o kravinach, pripadne jak jste si poridili novou ruzovou S60 :D , my s Tomassem zustavame stale u stourani pod kapotou. Rozhodli jsme se to zkusit a objednali jsme kazdy po 1 ks onoho kapacitniho zapalovani Mallory HyFire VI-A (6852M). Cena temer srovnatelna se sadou pulsnich svicek - az namontujem, podame reference.
Po namontovani prednich lizatek z felicie a zadnich kridel z fabie jsme se rozhodli, ze tak okazaly a dokonaly motor, jakym PRV bezesporu je, by si zaslouzil trosicku lepsi jiskru, nez je mu dodavano standartne. Specielne v mem pripade, kdy jezdim na cokoliv jen ne na idealni smes by se to melo vyrazne projevit :evil:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od standa »

Kapacitní zapalování se do osobních Tatrovek montovalo standardně od roku 1973. Mám jej na šestsetrojce a je to pěknej krám - hned po čtyřiceti letech vyhořel svitkovej kondík (tzv. "hovňák") :)
Chudák Maldini mě musel odtáhnout do dílny. Ještě jednou díky!

Držím vám palce a podělte se o zážitky :beer:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#13 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od LukyKolin »

standa píše:Kapacitní zapalování se do osobních Tatrovek montovalo standardně od roku 1973. Mám jej na šestsetrojce a je to pěknej krám - hned po čtyřiceti letech vyhořel svitkovej kondík (tzv. "hovňák") :)
To jsem nevěděl že Tatra něco takového dělala....

Stando, nemáš schéma ???

Hovňáky vyměnit za kvalitní MKT TC 20x a jezdíš dalších 40 let hehe
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od LukášM »

Doporučuji tento článek, kde je i o zapalování používaném v Tatře.

http://www.progres-racing.cz/clanky/elektricke-zarizeni/zapalovani/
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Drtic »

Jsem si vzpomel, ze uz jsem to vlastne v podobe tyristoroveho zapalovani pred lety zkousel na mem prvnim motocyklu Jawa 23 - mustang. Frcelo to paradne, bylo to hodne znat rekl bych :beer:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#16 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od LukášM »

Také jsem ho dělal, mělo to i výhodu, že kondenzátory vyrovnávaly úbytek s klesajícími otáčkami a osvětlení vozovky bylo konstantní :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#17 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od VanThomas »

LukášM píše:Doporučuji tento článek, kde je i o zapalování používaném v Tatře.

http://www.progres-racing.cz/clanky/elektricke-zarizeni/zapalovani/
stejnej text, na kterej jsem dával odkaz nahoře... (aby to někdo - jako já - nečetl podruhý :D )
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4736
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Ondra. »

ještě že jso uty dísly :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#19 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od LukášM »

VanThomas píše:
LukášM píše:Doporučuji tento článek, kde je i o zapalování používaném v Tatře.

http://www.progres-racing.cz/clanky/elektricke-zarizeni/zapalovani/
stejnej text, na kterej jsem dával odkaz nahoře... (aby to někdo - jako já - nečetl podruhý :D )
Aha, to se omlouvám :oops:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od tomasss »

Ondra. píše:ještě že jsou ty dísly :D
Ty si podej ruku s Karlem :green:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#21 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od standa »

LukyKolin píše:
standa píše:Kapacitní zapalování se do osobních Tatrovek montovalo standardně od roku 1973. Mám jej na šestsetrojce a je to pěknej krám - hned po čtyřiceti letech vyhořel svitkovej kondík (tzv. "hovňák") :)
To jsem nevěděl že Tatra něco takového dělala....

Stando, nemáš schéma ???

Hovňáky vyměnit za kvalitní MKT TC 20x a jezdíš dalších 40 let hehe
Žádný ukvapený modernizace - zajel jsem na ekodvorek a ze starý televize (pochopitelně Tesla) jsem vylovil stejnej hovňák... :)

Tady je šéma:
Přílohy
244a.jpg
244a.jpg (55.52 KiB) Zobrazeno 4503 x
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Urvanej »

Drtiči jakpak si to dokoulel?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od tomasss »

Blbě :)
Moje sada lezi ve skrini, jak se otepli, jde to do FTecka :wink:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od Urvanej »

Tak kudy do toho? MLD nebo jaxe to jmenuje? Buschka se trochu bojim, vypadá to složitě na namontování a pak se prát s otáčkoměrem...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#25 Kapacitni zapalovani

Příspěvek od tomasss »

Zalezi na tom jak hodne milujes elektriku :) jednoduchy vylepseni je kapacitni zapalovani - zustavaji vsechny puvodni komponenty zapalovani, pouze se mezi koncovy zesilovaci stupen a zapalovaci civku vlozi krabicka (napr. MSD, Mallory) ktera obsahuje kondenzator schopny nabijet a vybijet se mnohem rychleji nez civka, detailni popis viz odkazy vyse. Jiskra je nekolikanasobne silnejsi (-> mozno pouzit svicky s vetsim odtrhem) a je jich nekolik tesne za sebou. Slozitejsi (ale elegantnejsi) reseni je pouzit tzv. wasted spark system, k cemuz slouzi modul od Butchky ktery se pripoji k puvodni zapalovaci jednotce. Modul ma vystup na ctyri samostatny civky pro kazdej valec, diky tomu je mozny odstranit rozdelovac, palec atd. Diky tomu ze kazdej valec ma vlastni civku, opet je silnejsi jiskra, navic odpada opotrebeni a ztraty na rozdelovaci.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“