Gelová autobaterie

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#1 Gelová autobaterie

Příspěvek od Corek »

Zdarec,

Mám obavu, že baterka brzo doslouží, tak se dívám po nové. Narazil jsem na gelovky, ale moc jsem toho nezjistil, všady pišou, že je nachylná na správné nabíjení a musím na to mít nabíječku, tudíž mě napadlo, jestli je vůbec použitelná do mýho auta, protože to asi o nabíjecích cyklech baterie neví vůbec nic :D

Jako velkou výhodu vidím to, že ztráta kapacity v zimě je minimální a proto bych ji chtěl.

Jestli máte někdo zkušenost nebo aspoň víte co a jak, tak sem s radama.

Díkec
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

lumiere.c
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 519
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
Vůz: S80 3.2 '07

#2 Gelová autobaterie

Příspěvek od lumiere.c »

_________________
VW Golf VIII 2017 Pfau Green
VW Golf VII 2015 Pacific Blue
bylo S80 II 3,2, 175 KW, 2007, Willow Green Pearl, Summum
bylo V70 T5, 191KW, 2005, Titanium Grey, Summum
bylo úžasná S60 T5,184 KW, 2002,R.I.P. 11.1.2011
Galerie
Bude GT-R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#3 Gelová autobaterie

Příspěvek od Corek »

To vypadá v pohodě, jen ještě nevím jak je to pak přímo v autě, aby do toho nešel zbytečně velkej proud. V závislosti na vybití bude auto posílat na baterku něco, ale aby to nepřepálilo....
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#4 Gelová autobaterie

Příspěvek od Corek »

Je to skoro rok a novou baterku jsem ještě nekoupil :)
Přemýšlím tady o této: http://www.baterie-shop.cz/exide-gelova-110ah-12v-p-798.html

Všude co jsem četl, tak od gelových baterií spíše zrazovali, kvůli jejich nabíjení.
Mně to příjde ale jako blbost, protože stroje kam se to dává žádnou speciální nabíječkou vybavený nejsou a fungujou.
Ale když za to mám dát desítku, tak nechci kupovat zajíce v pytli nebo aby mi to vybouchlo :D =@

A protože už je to rok, tak se ještě naposledy zeptám, jestli ji někdo nemá ve svým autě nebo něco neslyšel od konkrétního uživatele?

Díky
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2595
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Gelová autobaterie

Příspěvek od Sergej »

Gelovych baterii je viac druhov podla ucelu pouzitia. Trakcne, zalohovacie... Bezne gelovky boli prave urcene na dlhodobu zasobu energie v nepriazniovom prostredi - neviadi im mraz, pracuju v akejkolvek poleohe, nevadia vibracie. Podla druhu konstrukcie vsak nemaju radi velke vybijacie prudy - startovanie. Na nabijanie nie su velmi haklive, potrebuju zdroj napatia s obmedzenim prudu. Teda pre cyklicke pouzitie 14,5V (pod plynovacim napatim) a preč zalohovanie 13,8V. Na toto napatie mozu byt pripojene trvale. Z toho vypliva ze nie su vhodne nabijacky po dedkovi pozostavajuce z hocijakeho trafaku a nejakej diody. Dnes uz nie je problem kupit impulznu nabijacku ktora ma obmedzenie max napatia (slusnu som zohnal v Lidli). Na druhu stranu si myslim ze pre pouzitie v aute su zbytocne drahe - automotive gelovka (Optima) vyjde na cca 200Eur a vyssie. Na druhu stranu doda cca o 1/3 vyssie startovacie prudy takze staci mensia kapacita.
Do auta som si kupil Exide za cca 100E a uz 2. rok v pohode. Inak je vhodne cca 2x do roka kontrolovat hladinu vody v clankoch, na jej nedostatok umiera 80% baterii.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Gelová autobaterie

Příspěvek od Urvanej »

Študoval jsem to, když jsem se zajímal o baterie obecně.
Vyšlo mi z toho, že jsou stále hodně drahé a zase takovou výhodu to nepřináší.
Takže osobně jsem rozhodnutej a sám se řídím podle hesla, patří tam klasická, bude tam klasická, ale vyšší řada a vyšší kapacita než předepisuje výrobce. Což sebou nese hned několik výhod. Zaprvé v zimě je výkon snížený zhruba na úroveň letního výkonu předepsané baterky, takže v cajku, vyšší startovací proudy kdykoliv, takže to i lépe startuje a v neposlední řadě celkové menší zatížení baterie přinese její delší životnost.
Osobně jsem zatím vždy zakoupil baterii takovou, aby tak tak velikostně pasovala do prostoru pro ni vyhrazenýho.
Toť můj pohled na věc.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#7 Gelová autobaterie

Příspěvek od eLzyx »

já nad tím taky chvíli špekuloval a nakonec tam strčil klasiku olověnou 100Ah a je klid a dostatečná rezerva i pro případy, kdy čekáte na babu v autě (znáte to, miláčku počkej na mě v autě, já si jen skočím něco vyzvednout ke kamarádce do butiku a za chvilku jsem zpátky. Za 3/4 hodiny táhne tašek, že bych potřeboval "popelářskej lis" v kufru, aby se to tam vešlo :lol: )
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#8 Gelová autobaterie

Příspěvek od Corek »

Důvod toho proč bych ji preferoval , je to že když je zima a mám puštěný NT, tak i když elektronika nenechá baterku úplně vyšťavit , tak se nemusí podařit nastartovat. Stalo se mi to v zimě cca -17C chvilku vrčel bufík, pak ho to vyplo, přijdu do auta, párkrát zatočí, nenaskočilo to a ty další starty už stály za prd, už to moc netočilo a tomuhle bych se chtěl vyhnout.
Nemluvě o tom, jestli by se to dalo natočit v pohodě se zapnutým NT, když baterka neztrácí kapacitu.
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#9 Gelová autobaterie

Příspěvek od pavel.2 »

Já už do jiné bat (žluté 55Ah) nepůjdu jednu mám po r98 to co prožila je až neuvěřitelný byla v autě na plyn a to občas trucovalo a tak jsem startéru občas pěkně naložil nebo asi 5x total vybitá , jednou vyskratovaná od startéru a pořád je na ní spolehnutí. kdysi byla za 6500,- v roce stála 7500,- a dnes za 5300,- super cena nebo silnější varianta 75A za 6500,-
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Gelová autobaterie

Příspěvek od Urvanej »

Asi bylo myšleno OPTIMA yellow, viz např. hýr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2595
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Gelová autobaterie

Příspěvek od Sergej »

Ja sa len dovolim opravit, ze Optima nie je gelovka, je to do tuhej fazy modifikovana klasicka bateria, elektrolyt je viazany vo "vate" a, spolu s olovenymi plechmi ako elektrodami, stoceny do valca.
Povodna gelovka je vraj "odpad" z vyvoja NASA - zdroj energie pre mesacne vozidla.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“