850R - BSR / MTE / Hi-tuning

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#26 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od dali »

2 Ray Doyle: na 850 jsem to zatím neřešil, ale co jsem zkoušel tak ten co mám připravenej na 70 tam za nárazník nevleze, u 850 je níž přepážka. Kdyžtak to zkusím ještě jednou s tou polystyrénovou maketou, na ostrou verzi IC jsem nechtěl moc tlačit, abych ho nepoškodil :wink: . Možná tam vleze 46x16x9 a téměř určitě 55x18x6,5. U 850 se zatím se přikláním k tomu, že koupím ten celohliníkovej do origo tvaru (rád bych zaúkoloval Marru až zase pojede do Švédska), s 5cm jádrem a přimhouřím oko nad tím že před ním bude zaclánět klimachladič, protože kvůli tomu chcípákovi co se tam vejde mi připadá škoda práce tahat komplet nový trubky. Další z důvodů je taky, že jsem právě vyndal peníze za Samco hadicovej kit. Možná tomu IC do origo tvaru nechám převařit vývody tak aby měl menší díru nahoře a větší dole a nechám si udělat trubky na to obrácený vedení jako dělá IPD, ale s tím rozdílem, že si nechám udělat správně ty průměry. Když se koukneš na Samco kit pro 850 a ten RIP kit na 850 tak z hadic zbývá koupit jeden pružnej spoj a kus ohebný hadice k připojení volnoběžnýho ventilu.
Trubky k IC budu asi u obou aut řešit z nerezu, protože je levnější a víc lidí ho umí vařit.
Nejspíš to svěřím člověku kterej se zabývá úpravama ropáků a tahání vedení k IC je jeho běžnou činností.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 134
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

#27 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od Ray Doyle »

Díky Dali, to jsou vyčerpávající informace. Zatím tak daleko nejsem, ale taky to vidím spíš na origo umístění. Třeba to teď s BSR pojede tak, že už mi to bude stačit :lol:
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Bohouš

#28 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od Bohouš »

Dali - super !!! Takže objednávám ten největší a jakmile se mě vrátí eRko z BSR, tak začnu natvrdo shánět někoho kdo mě neohýbá trubky, protože to si sám na koleně neudělám......ale každopádně díky za detailní info :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#29 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od dali »

Už jsem to tu dával v jiným topiku, ale ať to je všechno pohromadě, tady je návod jak tahat trubky: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=11873
Jak tam píše, že musel dát pryč mlhovky, tak v případě toho většího IC bude vedení ještě o něco nížejc, takže s trochou laborování by se měly trubky mlhovkám vyhnout. Podle mě hlavní problém byl, že zapomněl mlhovky zohlednit při tahání trubek.

Bohouš

#30 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od Bohouš »

Největší problém vyřešen - známej staví auta do kopců a na mou otázku jestli nezná někoho kdo by mě do eRka namódil FMIC, jen ukázal na sebe, takže teď jen počkat až se auto vrátí z BSR a jdeme do toho.
Možná kuchne i vačky a pošle k jinému motorsport šílenci na změnu úhlů.......já to moje "prase" ještě naučím jezdit. Jen nesmím doma ukázat účty :crazy: :crazy:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 134
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

#31 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od Ray Doyle »

Tak jsem si přivezl auto s jednotkou z Adusumu. Kua to jede :good: Proti sérii je to sakra znát. I na měřáku na palubce turbo tlačí značně víc než předtím.
U mě jednoznačně spokojenost. Jenže teď zase nestačí brzdy a podvozek by chtěl taky "poštelovat", takže kolotoč úprav nekončí:(
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#32 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od dali »

2 Ray Doyle: můžu se zeptat kam až doleze ručička tlaku turba na vyšší kvalty (počínaje trojkou)? respektive, kam dolezla před úpravou? Mě po montáži vejfuku a jiných svodů začala lézt až cca 1-2mm za konec "stupnice" respektive tý vyznačený výseče, čímž jsem byl mile překvapen....
Druhá věc, která by mě zajímala je jestli se posunul omezovač otáček a na kolik. Já teď v sérii mám omezovač na 6500 přesně.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 134
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

#33 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od Ray Doyle »

dali píše:2 Ray Doyle: můžu se zeptat kam až doleze ručička tlaku turba na vyšší kvalty (počínaje trojkou)? respektive, kam dolezla před úpravou? Mě po montáži vejfuku a jiných svodů začala lézt až cca 1-2mm za konec "stupnice" respektive tý vyznačený výseče, čímž jsem byl mile překvapen....
Druhá věc, která by mě zajímala je jestli se posunul omezovač otáček a na kolik. Já teď v sérii mám omezovač na 6500 přesně.
Ručička tlaku doleze tak 2 mm za konec. Předtím dolezla tak 2 mm před konec, ale montáží výfuku se to u mě nezměnilo. A omezovač jsem ještě nezkoušel, takže to fakt nevím.
_________________
Je: služební A4 + BMW 335i N54
Bylo : Volvo S60R + S70R + 850 R, Audi A3+A6, Mini JCW, MB C30cdi AMG, Mazda 3 MPS, VW Lupo, Honda Accord ctdi, skoro všechno od Saabu:)

Bohouš

#34 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od Bohouš »

Tak již mám také hotovo tzn. stage III + budík tlaku turba.
Co je však zajímavější, tak je fakt, že mě celou dobu auto tlačí jen cca 0,9 BARu a natlačit tuto hodnotu trvá neskutečně dlouho. Takže buďto je přidřená wastegate, ruplé turbo, nebo mě podfukuje FORGE záslepka na turbu........na odstranění problému se již pracuje a jsem zvědav jak se auto bude hýbat až bude tlačit tolik kolik má. :%)

Dle sdělení znalejších co volvo projížděli, tak mě to prej vůbec nejede.......hehehe a to jsem si řikal, že už to není tak strašné jako na začátku. A teď se mě potvrdilo, že to není ještě to pravé ořechové. No každopádně FMIC je na cestě z Deutschlandu (děkuji Dalimu), křídlo na cestě ze Slováče (děkuji Wickeymu) a musím si vymyslet co dál. Možná to bude chtít brzdy :evil: :evil:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#35 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od jony »

Taky přidám trošku textu pro případného zájemce o remapování ECU...

kontaktoval jsem prodejce přes ebay, co nabízí spoustu různých modifikací ECU pro 850ky od 2.0T až po R (auto i manuál). Hned na první pohled zainteresovaného člověka zaujme, že hodnoty jsou stejné jako u BSR. Nabízí pouze Stage 3, viz:

http://shop.ebay.co.uk/danne.a/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340

Prodejce jsem se několikrát lišácky ptal (nejprve na grafy, pak na inspiraci při mapování jednotky a v neposlední řadě i zda se inspiroval BSR), jasnou odpověď mi ani jednou nedal, což mě ještě více utvrzuje v tom, že to jsou opravdu ECU "inspirované" BSR. Co jsem se dozvěděl, tak všechny ECU má otestované v dlouhodobějším provozu a ve švédsku i mimo má spoustu spokojených uživatelů. ECU jsou údajně stavěné tak, že krom sportovního filtru není potřeba "nic extra".
Stačí jen rozebrat ECU kazetu a čip napájet/zasunout do DIP patice(podle mě to samé dělají v BSR ve švédsku, když se k nim jednotka pošle). Ještě z něho něco zkusím dostat a případně se podělím o informace... :wink:
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#36 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od berzerker »

skus prosim aj zistit, ci je ta uprava vratná, tj ci sa da ten cip potom vybrat a pouzivat znova povodny
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#37 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od dali »

Úprava vratná je určitě. Případný škody, jestli to týpek nemá vychytaný možná ne :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#38 850R - BSR / MTE / Hi-tuning

Příspěvek od jony »

berzerker píše:skus prosim aj zistit, ci je ta uprava vratná, tj ci sa da ten cip potom vybrat a pouzivat znova povodny
Nejlepší řešení je tam dát patici, pak je výměna čipu otázka 3 minut. Jediné riziko vídím ve správném odpájení původního čipu(PCB bude mít tak 4 vrstvy a čip má 32 nožiček), to bych určitě doma nedělal, pokud to vidím poprvé. Nicméně mám odzkoušeno, že se to dá v pohodě zvládnout s obyčejnou odsávačkou a mikropájkou do 450 stupňů. Plechový kryt kazety se dá snadno odejmout šroubovákem, je to opravdu easy. :angel: :)

Co se týče samotného čipování, tak se přiznám, že moc příznivcem nejsem. Nicméně jsem dostal dobrej tip na jednoho člověka, co má hodně dobré reference a "moje" auto mu prošlo rukama(myšleno nejen přesný kód ECU ale i přesný firmware!). Nepřidá sice tak horentní výkon(cca 20HP) ale zato "vyrovná" hroboly na křivce a využije více schopnosti turba. Takže čip jsem na zkoušku koupil a uvidím, v nejhorším zůstane v šuplíku. :roll:
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“