Startovací sprej
- Autor
- Zpráva
#1 Startovací sprej
Máte s tím http://www.cztuning.cz/index.php?action=detail&back=view&zboid=242 někdo zkušenost? Vzhledem k problému nastartovat v -25 stupních s mou V70 TDI, jsem začal koukat po všech možných způsobech, jak být na mráz připraven.
Hlavně mě zajímá, zda to vůbec k něčemu je (nikoho jsem neviděl to požívat, tak aby to nebyla jen další Horst Fuchstovina), zda to neničí nějak razantně motor (nepočítám, že bych to použil při každém startu, ale pouze při víc jak -20, což není v našich končinách nika časté), jak se na to tváří váha vzduchu a další fičury v sacím potrubí.
Hlavně mě zajímá, zda to vůbec k něčemu je (nikoho jsem neviděl to požívat, tak aby to nebyla jen další Horst Fuchstovina), zda to neničí nějak razantně motor (nepočítám, že bych to použil při každém startu, ale pouze při víc jak -20, což není v našich končinách nika časté), jak se na to tváří váha vzduchu a další fičury v sacím potrubí.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 494
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náměšť na Hané
- Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
#2 Startovací sprej
No nevim strikat propan-butan do saciho potrubi ...
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#3 Startovací sprej
Jak se na to tvari motor nevim, ale funguje to... jen ten sprej nesmis nechat v tech mrazech v aute - pak nema tlak a nefouka
#4 Startovací sprej
niekde som videl varovanie, ze vybuch takejto zmesi nie je moc setrny a moze preskocit rozvodovy remen
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
#5 Startovací sprej
A zkoušel jsi to na benzinu, nebo dieselu? Problémy se startováním na horách měly téměř všechny diesely, domorodci před startováním nahřívali motor horkovzdušnou pistolí, akorát že ten sprej jsem neviděl nikoho používat, tak si říkám, zda je to bezpečné pro motor. Ale kdyby nebylo, tak by to snad neprodávali...Drtic píše:Jak se na to tvari motor nevim, ale funguje to...)
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#6 Startovací sprej
Nevím jestli to obsahuje éter, ale někde jsem čet, že 1 start éterem je jako bys motoru přidal 10000 Km najetých normálním způsobem. Spíš bych třeba dál do nafty nějakej podíl benzínu... někdo určo doplní maximální přípustnej poměr, tuším že starýmu motoru neuškodí ani 2 díly nafty na jeden díl benzínu, ale jistej si nejsem.
Ještě jeden poznatek: bratránkovi přestala za studena startovat naftová omega, myslel, že je čerpadlo v hajzlu a nakonec byl viníkem unavenej startér, kterej normálně točil, uchem by to člověk nepoznal, ale bohužel to nebyly dostatečný otáčky na start. Na druhou stranu otáčky startéru by měla snad vyhodit diagnostika, takže by to mělo jít u Volva snadno zkontrolovat.
Ještě jeden poznatek: bratránkovi přestala za studena startovat naftová omega, myslel, že je čerpadlo v hajzlu a nakonec byl viníkem unavenej startér, kterej normálně točil, uchem by to člověk nepoznal, ale bohužel to nebyly dostatečný otáčky na start. Na druhou stranu otáčky startéru by měla snad vyhodit diagnostika, takže by to mělo jít u Volva snadno zkontrolovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 120
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: V70 D5 04´ černá
- Bydliště: Náchodsko
#7 Startovací sprej
Nevím přesné složení náplně, ale kdysi na vojně jsme jim říkali éterové patrony. Podle toho, co motory dělaly bych nikomu nedoporučil takto startovat osobní auto. Další důležitou věcí bylo i to, že vozy typu T 111, PV3S, .. měly rozvodové řetězy. Například protiletadlové ještěrky pak mívaly i vyhřívací lampy.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
#8 Startovací sprej
Ach jo... To se mi tomu motoru nechce dělat. Jsem už pomalu zoufalej z toho, jak to v zimě blbě startuje, tak vymýšlím všemožné způsoby, jak tomu pomoct, aniž bych platil peníze v servisu člověku, kterej kolem toho bude dvě hodiny chodit a pak mi řekne, že neví kde je chyba a já mu za to dám osm stovek, jak jsem to už absolvovaldali píše:Nevím jestli to obsahuje éter, ale někde jsem čet, že 1 start éterem je jako bys motoru přidal 10000 Km najetých normálním způsobem.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#9 Startovací sprej
Možná ty otáčky startéru bych diagnostikovat nechal, prej to fakt funguje tak, že to točí na ucho úplně normálně, ale nechytne, po výměně startéru to chytne okamžitě. Navíc u 2,5TDI je ten startér náchylnej k zatuhnutí, protože za normálních okolností to chytá prakticky okamžitě, takže se startér moc nenadře a časem zatuhne. Často stačí ho rozebrat a vyčistit. Je k němu ale blbej přístup, takže diagnostika (pokud ukáže kolik točí) je lepší než ho vyndavat zbytečně. Hlavně u aut co maj víc najeto se to projevuje. Většinou to končí tak, že to přestane točit úplně.Zeb píše: Jsem už pomalu zoufalej z toho, jak to v zimě blbě startuje, tak vymýšlím všemožné způsoby, jak tomu pomoct, aniž bych platil peníze v servisu člověku, kterej kolem toho bude dvě hodiny chodit a pak mi řekne, že neví kde je chyba a já mu za to dám osm stovek, jak jsem to už absolvoval
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 210
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
#10 Startovací sprej
když jsem 850 TDI koupil, tak mi taky v mrazu nechytalo.... a mohl za to jak říká Dali , pouze jen starter....jen prostě netočil tak jak má.....
Začal bych baterkou, starterem, svíčkama, filtrem.....nechal si seřídit předvstřik a pak bych teprve řešil co dál.....
Taky dost pomůže nechat nažhavit... vypnout klíček....nechat to teplo ze svíček pár sekund vyzářit a pak nažhavit znova....
Začal bych baterkou, starterem, svíčkama, filtrem.....nechal si seřídit předvstřik a pak bych teprve řešil co dál.....
Taky dost pomůže nechat nažhavit... vypnout klíček....nechat to teplo ze svíček pár sekund vyzářit a pak nažhavit znova....
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
#11 Startovací sprej
Vzkledem k tomu,že Volvo je seveřan hledal bych někde chybu.Nejčastější zdroj problému bývají žhavící svíčky.Na zimu doporučuji míchat naftu s benzínem v poměru 10litrů nafty :1 litr benzínu.A není boha,že pokud je vše ok tak při -40 nenastartuješ.Zeb píše:Máte s tím http://www.cztuning.cz/index.php?action=detail&back=view&zboid=242 někdo zkušenost? Vzhledem k problému nastartovat v -25 stupních s mou V70 TDI, jsem začal koukat po všech možných způsobech, jak být na mráz připraven.
Hlavně mě zajímá, zda to vůbec k něčemu je (nikoho jsem neviděl to požívat, tak aby to nebyla jen další Horst Fuchstovina), zda to neničí nějak razantně motor (nepočítám, že bych to použil při každém startu, ale pouze při víc jak -20, což není v našich končinách nika časté), jak se na to tváří váha vzduchu a další fičury v sacím potrubí.
V rusku jsem zažil -52 a Liazka nastartovala.
#12 Startovací sprej
Mám ho v autě a 2x jsem ho už byl nucen použít, ale vždy jdu pak klečet na hrách, tomu motoru to dává šílenou pecku do rozvodů...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
#13 Startovací sprej
Martine, lidi Tě tady berou jako jednoho z Volvo gurů. Naprosto zaslouženě ale neraď prosím podobné blbosti jako přimíchávat benzín do nafty. Nejen, že se tím huntuje to nejdražší co na motoru je (vstřikovací soustava) ale navíc to může být i docela nebezpečné.martinopel píše:Na zimu doporučuji míchat naftu s benzínem v poměru 10litrů nafty :1 litr benzínu.A není boha,že pokud je vše ok tak při -40 nenastartuješ.
V rusku jsem zažil -52 a Liazka nastartovala.
Platilo to někdy před 20 lety kdy v dieselech byly pístová čerpadla. Nyní bych to neudělal ani jako nouzovku.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#14 Startovací sprej
Cituju německej návod na V70I rok 98:deanoli píše:
Martine, lidi Tě tady berou jako jednoho z Volvo gurů. Naprosto zaslouženě ale neraď prosím podobné blbosti jako přimíchávat benzín do nafty. Nejen, že se tím huntuje to nejdražší co na motoru je (vstřikovací soustava) ale navíc to může být i docela nebezpečné.
Platilo to někdy před 20 lety kdy v dieselech byly pístová čerpadla. Nyní bych to neudělal ani jako nouzovku.
Diesel kann bei niedrigen Temperaturen ausflocken, d.h. es kann sich bei Temperaturen zwischen -5 und -40 °C Paraffin bilden, wodurch Startschwierigkeiten auftreten können. Achten Sie deshalb darauf während der kalten Jahreszeit nur Winterdiesel zu tanken oder fügen Sie dem Diesel 20-30% Benzin hinzu.
Takže?
Neplést přímej vstřik s rotačním čerpadlem s commonrailem. Samozřejmě commonrail benzínem zabiješ, ale vím o lidech který natankovali u rotačky nebo PD plnou nádrž benzínu, a od tý doby co tam dali zpátky naftu, jezdí ty auta dodnes.
#15 Startovací sprej
Když to říkáš.A jak tedy rozpustíš parafín??deanoli píše:Martine, lidi Tě tady berou jako jednoho z Volvo gurů. Naprosto zaslouženě ale neraď prosím podobné blbosti jako přimíchávat benzín do nafty. Nejen, že se tím huntuje to nejdražší co na motoru je (vstřikovací soustava) ale navíc to může být i docela nebezpečné.martinopel píše:Na zimu doporučuji míchat naftu s benzínem v poměru 10litrů nafty :1 litr benzínu.A není boha,že pokud je vše ok tak při -40 nenastartuješ.
V rusku jsem zažil -52 a Liazka nastartovala.
Platilo to někdy před 20 lety kdy v dieselech byly pístová čerpadla. Nyní bych to neudělal ani jako nouzovku.
Speciálním přípravkem proti zamrzání nafty,který bude stát řekněme 120kč/2dl a stejně bude na bázi benzínu.
#16 Startovací sprej
Volvo že by podobnou ptákovinu dalo do příručky a navíc k modelu z roku 1998? Zajímavé, dosud jsem věděl pouze o Peugeotu.dali píše: Cituju německej návod na V70I rok 98:
Diesel kann bei niedrigen Temperaturen ausflocken, d.h. es kann sich bei Temperaturen zwischen -5 und -40 °C Paraffin bilden, wodurch Startschwierigkeiten auftreten können. Achten Sie deshalb darauf während der kalten Jahreszeit nur Winterdiesel zu tanken oder fügen Sie dem Diesel 20-30% Benzin hinzu.
Takže?
Neplést přímej vstřik s rotačním čerpadlem s commonrailem. Samozřejmě commonrail benzínem zabiješ, ale vím o lidech který natankovali u rotačky nebo PD plnou nádrž benzínu, a od tý doby co tam dali zpátky naftu, jezdí ty auta dodnes.
Například nám všem blízký koncern mísení nafty s benzínem ve svých příručkách striktně nedoporučuje stejně jako používání tzv. startovacích sprejů - a nejedná se o nové modely s commonrailem.
Kdo se chce dozvědět víc určitě si na netu najde dost informací. Pokud chcete experimentovat a zkoušet co motor vydrží tak doporučuji přidat aspoň nějakou mazivostní přísadu v nejhorším případě pak cca půl deci motorového oleje na nádrž.
Pokud se parafín jednou vyloučí tak ho zpátky nejlépe dostane teplá garáž. Jako vždy je nejlepší prevence a tankování kvalitního paliva. Pro těch pár dní v roce kdy teploty klesnou "pod normu" (EN 590) je třeba si najít, kde prodávají arktickou naftu nebo prostě nejezdit.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#17 Startovací sprej
Možná to bude o tom, že Volvo nepředpokládalo že (v roce 98) uprostřed Evropy existuje banánová republika, kde se naprosto beztrestně distribuuje nafta s mazivostí šmirglpapíru (v lepším případě to aspoň byla nafta), třeba takovej Ford si u prvních commonrailů taky na český naftě a její mazivosti vylámal zuby.deanoli píše:Volvo že by podobnou ptákovinu dalo do příručky a navíc k modelu z roku 1998?
#18 Startovací sprej
no jo ale právě v roce 98 to ještě s mazivostí v tý naší banánový publice nebylo tak špatný. Naopak v reichu na tom byli hůř neb už zaváděli nízkosirnou naftu - v tu dobu 50 ppm tuším .
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 72
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
#19 Startovací sprej
a co bufík?
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#20 Startovací sprej
A co přidávat do nafty kerosín (JET A-1) ???
kdysi jsme to na letišti takhle řešili za krutých mrazů a nebyl žádný problém (maximálně jsme tam dávali 1/4 nádrže)
kdysi jsme to na letišti takhle řešili za krutých mrazů a nebyl žádný problém (maximálně jsme tam dávali 1/4 nádrže)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#21 Startovací sprej
Petrolej je naprosto OK. Je to navíc to co v zimní motorové naftě chybí. Velmi zjednodušeně lze říci, že rafinerie raději prodají nedostatkový petrolej za vyšší cenu jako JET a parafíny v naftě se pak snaží udržet pomocí depresantů (přidávaním aditiv).
I v případě leteckého petroleje bych však přidal něco mazivostních přísad.
I v případě leteckého petroleje bych však přidal něco mazivostních přísad.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
#22 Startovací sprej
Tomáši, prosim Tě, kdy jsi ho používal? Ve chvíli, kdy jsi točil motorem a auto nechtělo chytnout, nebo už preventivně při prvním startování v mrazu?tnemec píše:Mám ho v autě a 2x jsem ho už byl nucen použít, ale vždy jdu pak klečet na hrách, tomu motoru to dává šílenou pecku do rozvodů...
A žhavil jsi při tom? Bojim se, že kdybych nejdřív točil motorem a auto nechytalo, bude stejně mít ještě nějakou dobu teplé žhavičky. Tak jestli jsi čekal třeba minutu, než vychladnou, nebo rovnou startoval? Dík za odpověď.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#23 Startovací sprej
Ja to pužíval na svým F 125p v zimě. Karburátor už byl takovej nemocnej a tak to studený moc nechytalo. Rozvod byl řetězem,tak jsem z toho strach neměl. Ale za jednu zimu auto dojezdilo na rozlámaný pístní kroužky...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek