Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2576 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Dnes úhlovka - výměna oleje po jednom roce :beer: na zítřek v plánu ,, olej v haldexu ,, :wink:
Přílohy
IMG_20200801_101748.jpg
IMG_20200801_104747.jpg
IMG_20200801_102642.jpg
IMG_20200801_101941.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#2577 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od volvoperformance »

Urvanej píše: 30 črc 2020 08:52 Tvl mam doma asi 20 různejch přípravků na kůži a nic se zatim nevyrovnalo ikeácký sadě čistič/leštič. Ale ani tam jsem nebyl spokojen. Ale je fakt, že to řešim na 15+ let starejch kůžích.
Zkoušel jsi Elaskon?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#2578 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od volvoperformance »

zdenal111 píše: 01 srp 2020 12:39 Dnes úhlovka - výměna oleje po jednom roce :beer: na zítřek v plánu ,, olej v haldexu ,, :wink:
Akorát tam liješ olej, který do toho nepatří !

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2579 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Asi zbytečne dobrý...že :wink: - Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 GL5 měním oil po roce úhlovka+diferák :good:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

gigy
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#2580 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od gigy »

A v čem je to lepší tam lít olej pro samosvor když to samosvor nemá? Tady zrovna bych se předpisem výrobce držel.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2581 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Než si povíme, jak funguje svorný diferenciál, tak bych poněkud netradičně vysvětlil, jak nefunguje . Nebo-li pár slov k názvosloví. Nejčastěji je totiž v češtině používán zavádějící název samosvorný diferenciál , který evokuje představu samosvornosti. Jednoduchý případ samosvornosti je klín, kterým například zablokujeme otevřené dveře . Zasuneme klín mezi dveře a podlahu (aplikujeme sílu), čímž vybudíme reakční síly mezi dveřmi a podlahou. Klín drží na místě, i když odstraníme akční sílu a to díky silové rovnováze, která nastane při dostatečně malém úhlu klínu díky třecím silám. Toto je samosvornost a přesně takto samosvorný diferenciál nepracuje. Pro blokování je potřeba určitou vstupní veličinu (nikoliv jen kopnout klín pod dveře a jít si po svém), která když zmizí, zmizí i blokování (narozdíl od klínu, který pod dveřmi drží sám, dokud o něj někdo nezakopne). Právě podle oné vstupní veličiny, která způsobuje blokování, můžeme svorné diferenciály rozdělit na diferenciály reagující na vstupní kroutící moment, na rozdíl otáček kol nebo na diferenciály semiaktivní a aktivní reagující na elektronický povel, jen tak ve zkratce TAKže když už svorný diferenciál , a není to raketoplán ,ale železná ozubená kola v úhlové převodovce a ta potřebují olej specifikace API GL-5 :good: Mimochodem v autoriz.servisech neřeší výměnu oleje vůbec , až se zoubky a ložiska polámou :%) se na to čeká -tak nastupují opraváři :kuchta: ....z továrny tam cvrknou o 2decky méně o to je to rychlejší ... Za mě aspon něco a častěji :beer:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 27 srp 2021 14:52, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#2582 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od CouDy »

Tak jsi to měl jednoduší, já jsem rovnou vytáhl kardan a tu úhlovku si cvičně vyměnil na S60. Olej teda origo.
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 293
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2583 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

To je všechno hezké co jsi napsal, ale do úhlovky a diferáku patří 75w90, třeba i od toho Castrolu. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2584 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Ano to nevyvracím :wink: a také i ten Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 lze aplikovat ,,Použití: cituji:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 je díky obsahu tzv. LS aditiv vhodný především do samosvorných diferenciálů, které vyžadují převodový olej viskozitní třídy SAE 75W-140. Lze ho ale použít i pro běžné diferenciály.

Výhody:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 nabízí následující výhody:
- snižuje hluk a vibrace převodového ústrojí
- vynikající střihová stabilita udržuje stálou výkonnost oleje po celou dobu výměnného intervalu
- výjimečná stabilita za vysokých teplot prodlužuje životnost oleje a převodového ústrojí
- výborná odolnost vůči opotřebení zajišťuje ochranu vůči vysokým tlakům a předchází opotřebení součástek
- velmi dobrá tekutost za nízkých teplot zlepšuje ochranu ihned po nastartování
:pardon:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#2585 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od volvoperformance »

Castrol má skvělý marketing a ovce mu to baští.😂😂😂

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 293
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2586 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

:good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#2587 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Nimrod »

já tomu nějak nerozumím. 140 by měla být viskozita za tepla, ne? ta by ale neměla hrát zas takovou roli, naopak bych čekal, že vyšší viskozita za tepla bude spíš lépe, kór pokud se olej často a hodně zahřívá. hlavní je, že je dodržena třída api gl-5, ne? a jen to má navíc aditiva pro lsd, což je asi zcela zbytečné (neznám úhlovku). nebo se mýlím?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2588 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

No konećně,, 140 je výší tepelná zátěž při větším zatížení😆🙏
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 293
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2589 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Ale zapomínáš, že ta lepší viskozita za tepla je vykoupená vyšší zátěží na všechny komponenty, protože ten olej je prostě hustej. A taková teplota v životě ani v úhlovce ani v diferáku nebude, aby to mělo smysl.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#2590 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Nimrod »

fakt je to tolik znát? vždyť je to stále o moc řidší než za studena
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#2591 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Ekky »

Furt je to Castrol..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2592 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Dnes výměna oleje Haldex+diferák :beer:
Přílohy
IMG_20200802_143042.jpg
IMG_20200802_142955.jpg
IMG_20200802_130106.jpg
IMG_20200802_121205.jpg
IMG_20200802_120750.jpg
IMG_20200802_115959.jpg
IMG_20200802_111948.jpg
IMG_20200802_112003.jpg
IMG_20200802_105948.jpg
IMG_20200802_110050.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 38
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Bílina
Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013

#2593 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Ulas »

Ahoj, to odvzdušnění se musí dělat ? Měnil jsem nedávno olej v haldexu5 a nic přes vidu neřešil :/ Díky

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 127
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2594 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Když to projedes a pak znovu doplnis do plna, tak je to ok.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 66
Příspěvky: 671
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#2595 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Nemusíš vidu, ale projedeš a potřeba doplnit.. Když použiješ vidu ,tak na 1 minutu zapne motorek,,pumpu,, a proběhne odvzdušnění a ty posléze doplníš do plna ,, rychlejší,, 😉
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 15 srp 2020 11:12, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 38
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Bílina
Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013

#2596 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Ulas »

Tak to jsem rád. Auto jsem po výměně projel a doplnil olej. Díky :)

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#2597 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Juric »

Již dlouho (cca 4 měsíce) mě trápilo mlácení podvozku od řidiče. Na kdejaké nerovnosti takové kovové bum.
Po 4 měsících si zvykneš že jo.. Ale nedalo mi to. Dle zralé úvahy a třech pytlích příspěvků napříč fóry automobilek jsem přemýšlel nad viníkem - stabilizátor a jeho příslušenství. Nejvíce však na silentblok stabilizátoru.

Konečně po několika odkládání jsem zajel na díru a zkusil (bez větších očekávání) zapružit nad kolem.

Výsledek viz video (jde o zvuk):
https://youtu.be/QmOoyGm_K0A

Po sluchu jsme došli k tyčce stabilizátoru. Sundat kolo, zalomcovat a nic...ani se nehla...hmm zkusíme tedy sundat a uvidíme.
IMG_20200807_154447.jpg
Horní kloub byl tuhý, nerachtalo nic.. spodní byl volnější, ale taky žádné znaky vychozeného kloubu.

Po bližším ohledání závitu horního kloubu jsme našli mírné poškození - vymačkání závitu v jednom místě. Nejspíš byl volnější a to způsobovalo to mlácení, protože po zpětné montáži a dotažení na krev bouchání zmizelo.

Po projetí městem se to jeví jakože závada odstraněna. Uvidíme na jak dlouho.

Ale jsem spokojen.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#2598 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od vityjan »

Na fotce je videt, ze neni horni kloub utazeny :wink:
Naposledy upravil(a) vityjan dne 09 srp 2020 08:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#2599 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Juric »

Taky jsem si myslel, ale jak byl ve střihu, tak to vypadalo, že je napevno. :oops:

Po dotažení se objevilo více závitů.

Zkušenosti člověk získá v momentě, kdy je nejvíce potřebuje. :)
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#2600 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Dneska výměna oleje v motoru a úhlovce. Ta uhlovka je u V8 porod. Je tam tak málo místa a navíc se tam kloudne nevejde ani malý ořech. Při povolení o jednu otáčku se oříšek vzepře o pravděpodobně řízení (není tam vidět). No zašroubování je ještě větší porod. Ruce mám odřené jak kdybych byl dva dny v poutech. Na nájezdech jsem to dělal naposled.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“