Cvakání v rejdu

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12067
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#26 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Urvanej »

Tak si tu "blbost" někde přečti, než začneš vykřikovat. Abys dosáhl nejvyšší elastický deformace, nejjednodušší je přelézt kousek do plastický. Samozřejmě, pokud bys měl jeden šroub jako druhej, jde to i líp.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#27 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

Nechci to zakřiknout,ale po dotažení šroubu se zakápnutím střední Loclite zatím vše ok. Poté co jsem dotáhl na předepsaný moment a opět mi to cvaklo tak jsem po pár dnech zajel do volva na kontrolu - to už se
cvakání neprojevilo.
Technik si to projel a říkal že mu to přijde lepší než většina obdobných volv (co se týká projevu pohonu) co mu tam jezdí a to cvaknutí při jízde po dotažení mohlo být jak polosa zaskočila do své původní drážky a varianta že se povolil šroub poloosy je celkem pravděpodobná takže nebyl důvod to tam nechávat.
Teda že by se mi povolil na starším autě šroub co drží poloosu se mi nikdy nestalo - naopak spíš zarezne, ale prý to u volva není neobvyklé tak proč ne - pro mne by to byla rozhodně nejlepší varianta i když k důvěře
v auto mi zrovna nepřidalo.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 679
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#28 Cvakání v rejdu

Příspěvek od zdenal111 »

Nějak mě to vrtalo hlavou a koukl jsem v jakým stavu je utah. šroub , u mně žádný problém ,ale nasadil jsem momenták šroub povolil a naměřená hodnota na budíku 14nm...a druhej16nm :shock: no moc to tam nedrželo ,,130 000ts km najeto,, Tak akce Loctite 243 +35nm :unknown:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#29 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Pongo »

Urvanej píše: 29 čer 2021 01:35 Tak si tu "blbost" někde přečti, než začneš vykřikovat. Abys dosáhl nejvyšší elastický deformace, nejjednodušší je přelézt kousek do plastický. Samozřejmě, pokud bys měl jeden šroub jako druhej, jde to i líp.
To súhlasím. O šróboch som sa čosi naučil na škole, dokonca ich sem tam občas počítam :) Poznámku som myslel k tomu, že šrób ktorý má pracovať v oblasti plastickej deformace má zvyčajne užší driek aby nastala plastická deformace v drieku a nie v závite, tam úplne žiadúca nieje.

A tu nastáva ta sranda...Keď som mal dole tehlici, tak šrób, ktorý som sundal bol bežný so závitom až k hlave a preto som nepredpokladal, že by to boli plastické šróby (preto tá poznámka " a keď áno tak vyzerajú trochu inak").

Vfčil pozerám diely a vyzerá to tak, že OEM diel je skutočne so zúženým driekom, tudíž máš pravdu je to jednorázovka v prípade OEM dielu:) Sypu si popol na hlavu :D
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#30 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Zeb »

V AV dílech mi vyměnili původní šrouby poloos s gumovou podložkou za nové, které již podložku nemají. Je to normální šroub s šestihrannou hlavou v pevnosti 8.8 a tlustou podložkou. Bylo by lepší tam dát nějaký více pevný šroub a pak to více dotáhnout? Mělo by to vůbec nějaký smysl? Pevnější šroub (10.9 nebo 12.9) bude mít menší elasticitu, takže se bude muset zakápnout lepidlem. Také bude asi křehčí, což nevím, zda je potřeba u té poloosy řešit, střihové namáhání tu asi bude taky mizivé. Byl by pevnější šroub v tomto případě k něčemu, nebo to nemá vliv a pevnost 8.8 je tím pádem dostatečná? Řeším to kvůli tomu, že i po výměně šroubů za bezgumové mi v kolech stejně občas něco lehce cvakne, tak tomu chci nějak pomoci, aby to nezačalo cvakat víc.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12067
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#31 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Urvanej »

Originál je taky 8.8, neřeš a guma se dávala jen chvili, už nejde sehnat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#32 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Zeb »

Urvanej, díky za názor. Jak píšeš, jinou pevnost řešit nebudu. Ještě promyslím ty gumy, brácha si je teď na S60 odléval z PU - vytisknul si formu na 3D tiskárně, vložil do ní podložky jako výztuž a vylil to PU tmelem. No a po namontování teď o víkendu mu cvakání ustalo. Sice nadával, že s tím bylo hrozného drbání, ale zkusím ho poprosit, aby v rámci cvičení odlil ještě jednu sadu pro mě a uvidím, co to udělá u mě. A šrouby nechám být 8.8.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#33 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

Tak po roce to zacvakalo, šroub jsem dal hned ven a natáhlej jak kšandy. V pátek mám jet do Hr. vyřešil jsem prasklé péro a hned tohle, začínám mít volva dost.
Ještě k tomu jsem blbej a jako první jsem vytáhl ten dobrej na pravém kole..
Může to mít i nějakou jinou příčinu krom chyby ve šroubu či montáži ? (třeba mi jde blbě momenták ).
Zatím to moc nevypadá že mi do pátku přijde a musel bych koupit leda opravnou sadu z Kelly kde ten šroub je jenže tam chtějí 1300kč .

Můžu to nahradit normálním 8,8 šroubem ze železářství ?

Myslím tím plnohodnotně nahradit protože se potřebuji dostat s rodinou bezpečně do HR a zpět.
Potřebuji balit a auto zase na špalkách, tohle mne fakt dostalo :cry:
šroub poloosa.jpg

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5114
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#34 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Stav se a šroub ti daruji.
Proč špalky? Vyndej středovou krytku kola a je na něj přístup
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 13026
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#35 Cvakání v rejdu

Příspěvek od raolsa »

No tvl. takhle ho natáhnout, to jsi musel zabrat jako blázen, ne? Těch 35 Nm + 90° zas není tak moc.
Klidně tam dej stejně dlouhý šroub 8.8 ze železářství, akorát budeš muset upravit díru v podložce - je menší než závit, aby ze šroubu nespadla. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#36 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

35 + 90 stupňú je o čtvrt otáčky že a já když pročítám vlákno tak jsem možná utahoval 35 a poté 1/2 otáčky což jsem tenkrát někde přečetl a to bude zřejmě ten problém. Jen si říkám že to drželo rok v poho..
U dotahování to můžu mít na heveru a nebo je také lepší dotáhnout s kolem na zemi?
Já jsem zkusil objednat a jestli nedostanu zítra zprávu že mi to jede nebo neseženu slušnej šroub tak bych dal vejlet do Rakovníka :good:
dík
No a to si teď říkám jak jsem dnes utáhl ten co byl v pořádku.. no jo stress a pak to jede :D

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 13026
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#37 Cvakání v rejdu

Příspěvek od raolsa »

Já dotahuju až nakonec s dotaženýma kolama na zemi.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5114
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#38 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

teď jsem ti byl vyhrabat ten šroub. Je na něm Bufo 8.8 a mám 2ks
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2892
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#39 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Vapik »

Taky stačí aby jsi měl namazaný závít pak ty momenty vyvozují úplně jiné osové síly. Jinak taky ty momenty jsou počítané na kompletně novou sadu pri opakovaném použití už to neplatí.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 13026
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#40 Cvakání v rejdu

Příspěvek od raolsa »

Jestli si vzpomenu a budu mít čas tak se zítra zeptám u nás v laborce, jak moc se změní vlastnosti těhle šroubů při druhém, třetím, atd. použití. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4981
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#41 Cvakání v rejdu

Příspěvek od python.p »

Myslím si, že se změní a to dost.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2892
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#42 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Vapik »

Můžu poslat moje namery a mění se to hodně. Poměrně hodne závisí i na kvalitě povrchové úpravy.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#43 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

šroub poloosa 10,9.jpg
Sehnal jsem tenhle - klasická šestihran hlava a závit až do konce. 10,9 pevnost.
Zaříznu, zvětším díru v podložce, střední loclite a můžu ho tam mít s klidným svědomím nafurt?

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#44 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

A to jsem tu měl ještě rychlou pač manželku alergičku bodla včela - dneska to jede :crazy:
Škoda že nepřijel Roman - to by to vzal při jednom i s volvem :D

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 13026
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#45 Cvakání v rejdu

Příspěvek od raolsa »

Loctite bych dal jenom nízký. Stačí to.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12067
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#46 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Urvanej »

bacha 10.9 se bude jinak natahovat a může ti i prasknout
prostě to dorvi tak, aby neprasknul, i když to nebude ještě 90°
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#47 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

Jasan. Dík

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#48 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

Docela se obávám že do Hr nedojedu.
Nové šrouby zázrakem přišly, vyčištěno, odmaštěno a utáhnuto 35nm + 1/4 otáčky s kolama na zemi.
Možná mi momeťák neměří přesně, ale utaženo je to fest.
Kolo při pocukání žádné vůle nevykazuje.
Jel jsem to projet - vše ok a když teď parkuji doma tak při rozjezdu/ couvnutí s přibržděnou brzdou mi zase cvaklo.
Říkám si že ten natažený šroub v polose nebyl příčinou, ale následkem jiného problému.
No jo, ale co by dělalo to že mi to uvolní případně natáhne šroub v poloose?
Kdyby to bylo ložisko tak by už muselo mít vůli jako prase a to bych měl poznat jak při pocukání kolem tak zvuky v rejdu ne?
Ráno vyrážim s rodinou do HR.
Zase to zvednu ,ale nenapadá mne co bych na tom kole mohl vyzkoušet. Nemáte nápad na co se ještě mrknout.. ?
Nebo je na tisícihranu vyběhaná drážka a občas si to cvakne?
To je fak na hov.. :(

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 13026
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#49 Cvakání v rejdu

Příspěvek od raolsa »

Je možné, že už máš drážky vycvakané. Pokud ano tak nepomůže nic jiného než vyměnit ložisko v kole a kloub poloosy.
V tomhle spojení nejsou žádné síly, které by dokázaly takhle natáhnout šroub.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1896
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#50 Cvakání v rejdu

Příspěvek od Munga »

Takže by mě akutně nic upadnout při normální jízdě nemělo že?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“