nezávislé topení pálí pojistky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 D5 147kW 2012
#1 nezávislé topení pálí pojistky
Zdravím volvisti,
mám problém s nezávislým topením, jak začíná být z rána zima, chtěl jsem jej zapnout, ale na palubovce se po aktivaci rozsvítil jen výstražný trojúhelník, VIDA vypisuje 372: CEM-DD11 Communication with the combustion preheater module (CPM). Signal missing
Koukal jsem na pojistky a příslušná pojistka spálená, vyměnil jsem za novou, zkusím znovu a stejná situace, pojistka zase kaput a topení nejede, máte tušení, čím by to mohlo být? Že by žhavící svíčka?
díky
mám problém s nezávislým topením, jak začíná být z rána zima, chtěl jsem jej zapnout, ale na palubovce se po aktivaci rozsvítil jen výstražný trojúhelník, VIDA vypisuje 372: CEM-DD11 Communication with the combustion preheater module (CPM). Signal missing
Koukal jsem na pojistky a příslušná pojistka spálená, vyměnil jsem za novou, zkusím znovu a stejná situace, pojistka zase kaput a topení nejede, máte tušení, čím by to mohlo být? Že by žhavící svíčka?
díky
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12979
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 nezávislé topení pálí pojistky
Těžko říct, ale mohlo ti topení i shořet. Bez rozebrání nic nezjistíš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 D5 147kW 2012
#3 nezávislé topení pálí pojistky
Tak jsem byl v doporučeném servise specializující se na nezávislá topení.
Před návštěvou servisu to při pokusu o zapnutí NT ihned spálilo pojistku a VIDA psala 372: CEM-DD11 Communication with the combustion preheater module (CPM). Signal missing.
Poté mi servis sdělil, že žhavící svíčka byla totálně zanesená karbonem, což způsobovalo onen zkrat, ale že ani po vyčištění svíčky NT nejede a bude dle nich nutná výměna celé spalinové komory + svíčky, cca 20 tisíc Kč. Komora je dle nic nerozebíratelná a nedá se tedy vyčistit. Není tam Webasto, ale nějaký ARDIC / NORDIC jednotka NT.
Následně jsem si znovu auto projel VIDOU a po návštěvě servisu už to pojistky nepálí a diagnostika hlásí nyní chybu:
372: CEM-5F46 Glow plugs. Faulty signal "
Po konzultaci těchto skutečností se servisem mi sdělili, že výměna pouze žhavící svíčky by podle nich nebyla moc rozumná, že s velkou pravděpodobností by se za krátko opět zanesla a vyzkratovala.
Chci se zeptat na váš názor, náhrada žhavící svíčky se dá koupit za nějakých 1300 Kč, originál 2400. Komplet oprava, jak navrhuje servis, je 20 tisíc včetně práce. V AutoCardion jsem s tím zatím nebyl, ale předpokládám, že tam by to stále ještě výrazně více.
Před návštěvou servisu to při pokusu o zapnutí NT ihned spálilo pojistku a VIDA psala 372: CEM-DD11 Communication with the combustion preheater module (CPM). Signal missing.
Poté mi servis sdělil, že žhavící svíčka byla totálně zanesená karbonem, což způsobovalo onen zkrat, ale že ani po vyčištění svíčky NT nejede a bude dle nich nutná výměna celé spalinové komory + svíčky, cca 20 tisíc Kč. Komora je dle nic nerozebíratelná a nedá se tedy vyčistit. Není tam Webasto, ale nějaký ARDIC / NORDIC jednotka NT.
Následně jsem si znovu auto projel VIDOU a po návštěvě servisu už to pojistky nepálí a diagnostika hlásí nyní chybu:
372: CEM-5F46 Glow plugs. Faulty signal "
Po konzultaci těchto skutečností se servisem mi sdělili, že výměna pouze žhavící svíčky by podle nich nebyla moc rozumná, že s velkou pravděpodobností by se za krátko opět zanesla a vyzkratovala.
Chci se zeptat na váš názor, náhrada žhavící svíčky se dá koupit za nějakých 1300 Kč, originál 2400. Komplet oprava, jak navrhuje servis, je 20 tisíc včetně práce. V AutoCardion jsem s tím zatím nebyl, ale předpokládám, že tam by to stále ještě výrazně více.
Naposledy upravil(a) krepetix dne 02 lis 2020 09:02, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#4 nezávislé topení pálí pojistky
Jeď do Volva, za 10tis dostaneš celou novou komoru a svíčka už nebude za tolik peněz na víc.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12979
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#5 nezávislé topení pálí pojistky
Skoro bych řekl, že ti svíčku nezapojili zpět. Ale těžko říct, mohli ji i poškodit při tom čištění, teda jestli ji čistili, ono to moc nejde.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 nezávislé topení pálí pojistky
Já měl třeba u svíčky skoro ulomenej ten konektor. Držel opravdu jen na vlásku a díky tomu tam nešlo dost proudu. Svíčka buď žhaví nebo ne. Dá se lehce vyzkoušet, když je z auta venku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 D5 147kW 2012
#7 nezávislé topení pálí pojistky
Svíčku po očištění zkoušeli a měla okruh a žhavila. Je to sice autorizák pro Webasto, ale VIDU očividně nemají.
Hodím to do AutoCardion a uvidím, co mi tam řeknou.
Auto mám cca 3 měsíce od prvního majitele, pravidelný servis, překupní prohlídka v autorizáku bez chyb, nyní zkusím prvně spustit NT a hned tato porucha
Hodím to do AutoCardion a uvidím, co mi tam řeknou.
Auto mám cca 3 měsíce od prvního majitele, pravidelný servis, překupní prohlídka v autorizáku bez chyb, nyní zkusím prvně spustit NT a hned tato porucha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#8 nezávislé topení pálí pojistky
aby zanesená svíčka způsobovala zkrat mi přijde jako nesmysl, tam se nemá zanesením co vyzkratovat, buď to žhaví nebo ne
tam je ještě klasika Ardic ne? viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=48853
to chce rozebrat a zjistit stav
tam je ještě klasika Ardic ne? viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=48853
to chce rozebrat a zjistit stav
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 D5 147kW 2012
#9 nezávislé topení pálí pojistky
Ano, je tam ardic.
Dnes výměna v AutoCardion, za 2 hoďky bylo auto hotovo, celkem vyšlo na 15 tisíc s DPH.
Diagnostikovali vadnou žhavící svíčku a ucpanou trysku, tedy výměna celého hořáku a svíčky.
Původní díly jsem si nechal vrátit, ta komora nevypadá nějak zanesená nebo špinavá. Pokud by byla opravdu jen ucpaná tryska, dá se tryska nějak demontovat a případně vyčistit?
Dnes výměna v AutoCardion, za 2 hoďky bylo auto hotovo, celkem vyšlo na 15 tisíc s DPH.
Diagnostikovali vadnou žhavící svíčku a ucpanou trysku, tedy výměna celého hořáku a svíčky.
Původní díly jsem si nechal vrátit, ta komora nevypadá nějak zanesená nebo špinavá. Pokud by byla opravdu jen ucpaná tryska, dá se tryska nějak demontovat a případně vyčistit?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12979
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 nezávislé topení pálí pojistky
Tryska stojí 3500,- Kč.
Můžeš ji i vyzkoušet, když si ji vyndáš. Nalít do ní trochu nafty a fouknout. Musí stříkat slabý proud. Jak to bude kapat, nebo dokonce téct tak zahodit.
Demontáž trysky máš o post výše.
Můžeš ji i vyzkoušet, když si ji vyndáš. Nalít do ní trochu nafty a fouknout. Musí stříkat slabý proud. Jak to bude kapat, nebo dokonce téct tak zahodit.
Demontáž trysky máš o post výše.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek