Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
diemonDC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 83
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno - Poníkovice
Vůz: S80 2.5T B5254T6, M66 '07
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#1 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od diemonDC »

Ahoj,

něco mě čeká a nemine. Jedná se o V70 P2 2006 D5 136kW v automatu - šestistupeň (Aisin TF-80) najeto přes 280tis.

Problém je v tom, že když jedu do kopce normálním tempem na udržení rychlosti (například 50km/h na 4) tak v cca 1800 ot/min sebou auto začne škubat.

Přestane v momentě když buď přidám nebo uberu plyn, v plný náloži to letí normálně a hned vystřelí, při zpomalování do kopce s plynem (prostě neudržuji rychlost a zpomaluji, ale nezastavuji) taky nic.

Na motoru jsou nedávno dělaný všechny držáky, to ale dělalo i před tím...
V převodovce se cca rok zpět měnil rozvaděč s olejem protože kopala, potom vše v pořádku.

Otázka zní: kde hledat chybu? Motor? Převodovka?

To cukání bych přirovnal k rozjezdu se starším francouzským benzínem co měl špatný uložení motoru nebo jako kdyby prokluzovalo kolo a krotil to protiprokluz, jenže to je na suchým mírným kopci blbost..

Má někdo zkušenost?
_________________
Drandíme v/na: Seat Leon 5F 1.2 TSI f čipu, '07 S80 2.5T 147kW 6M, '03 Yamaha TDM 900
Mám k dispozici VIDU v okolí Brna a občas v Karlových Varech, stačí napsat ;)
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=76009

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#2 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od Dural8 »

Mas tazny a tahas neco?
_________________
V60 D4

diemonDC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 83
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno - Poníkovice
Vůz: S80 2.5T B5254T6, M66 '07
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#3 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od diemonDC »

Auto nemá tažný, ani nic za autem netahám
_________________
Drandíme v/na: Seat Leon 5F 1.2 TSI f čipu, '07 S80 2.5T 147kW 6M, '03 Yamaha TDM 900
Mám k dispozici VIDU v okolí Brna a občas v Karlových Varech, stačí napsat ;)
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=76009

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#4 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od volvoperformance »

Bez toho, aniž bych se s tím svezl, je to holá spekulace, ale mohla by to být převodovka, respektive hydroměnič.

diemonDC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 83
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno - Poníkovice
Vůz: S80 2.5T B5254T6, M66 '07
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#5 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od diemonDC »

Bez svezení to je jen teorie, vím.

Mám na ten hydroměnič taky podezření. Když řadí, tak je to v drtivé většině hezky hladké, nicméně otáčky klesají postupně (jako kdyby nejdřív přeřadil, a potom zamkl, ale neudělá to najednou). Je jasný že to nebude řadit rychle jako dvouspojka, ale i tak by při tom řazení měly padnout otáčky "bez zastavení někde uprostřed" dokud není zamčeno (což by při stálé jízdě mělo, ne?). Snad je popis toho co to dělá pochopitelný :D

Já se v automatech raději nehrabu, dokážu říct co je co (většinou :D ), ale já spíš motory, mechanika a lehčí elektrika. Nicméně to sem píšu, protože bych o tom rád věděl víc, dělat to nebudu ani náhodou :D , to nechám na někom znalém.
_________________
Drandíme v/na: Seat Leon 5F 1.2 TSI f čipu, '07 S80 2.5T 147kW 6M, '03 Yamaha TDM 900
Mám k dispozici VIDU v okolí Brna a občas v Karlových Varech, stačí napsat ;)
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=76009

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od Tod2 »

měnič zabírá postupně, nevím teda jak tady, ale u mého pětikvaltu ani někdy nepoznám řazení, prostě drží stále stejné otáčky, postupně zavírá a auto plynule zrychluje, ale taky záleží, jak se tomu šlápne...
to škubání může být taky třeba přidřený vstřik, ale těžko říct, na rovině to nedělá?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

diemonDC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 83
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno - Poníkovice
Vůz: S80 2.5T B5254T6, M66 '07
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#7 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od diemonDC »

Na rovince to nedělá, z kopce už vůbec. Stačí že trochu přidám/uberu plyn a přestane to
_________________
Drandíme v/na: Seat Leon 5F 1.2 TSI f čipu, '07 S80 2.5T 147kW 6M, '03 Yamaha TDM 900
Mám k dispozici VIDU v okolí Brna a občas v Karlových Varech, stačí napsat ;)
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=76009

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#8 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od Dural8 »

Tak potom nic, já jsem mířil směrem na poloosy...mám zkušenost s tím, že když se to prasením dořadilo do 5, všechno fungovalo v pohodě, když lehkou nohou, tak to cukalo. Do kopce nejvíc, po rovině méně, z kopce vůbec...nedokážu to vysvětlit, ale bylo to poloosou.
_________________
V60 D4

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#9 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od David Patočka »

Takže asi vadný hydroměnič a ucpaný filtr.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

diemonDC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 83
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno - Poníkovice
Vůz: S80 2.5T B5254T6, M66 '07
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#10 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od diemonDC »

Upřímně, doufal jsem že zde najdu odpověď od Vás.

Takže se asi shodneme že nemá smysl převodovku zachraňovat, jen ji dojezdit a později vyměnit za jinou skříň z Vaší dílny.. nebo?
_________________
Drandíme v/na: Seat Leon 5F 1.2 TSI f čipu, '07 S80 2.5T 147kW 6M, '03 Yamaha TDM 900
Mám k dispozici VIDU v okolí Brna a občas v Karlových Varech, stačí napsat ;)
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=76009

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#11 Cukání/škubání auta při jízdě do kopce - V70 P2 2006 D5 136kW v automatu

Příspěvek od David Patočka »

Bohužel nemohu souhlasit, protože si nemyslím že někoho baví jezdit s autem které pořádně nefunguje.
Plánovat si rodinné výlety s vědomím, že domů pojedu už konečně na odtahovce, je také otázkou vkusu.


Já žádné repasované převodovky skladem ihned k dispozici nenabízím, protože není v našich silách držet skladem cca 100 ks všech podtypů
převodovek Aisin Warner TF80, TF81, TD81, TG81 apod, které se vyskytují v 16 světových značkách. Každá značka má svoje motory, svoje hydroměniče, 4 druhy rozvaděčů, rozdílné řídící jednotky, rozdílné převodové poměry, odlišné poloosy, odlišné kabeláže, rozdílné chlazení......atd, atd, atd
Takže iluze o tom, že TF80 z Volva pasuje do Alfy Romeo, je mylná. Pokud si někdo představuje, že převodovku dojede do konce jako brzdové destičky, tak to také tak není. Čím více se všechno zničí, ucpe, spálí a rozláme, tak tím dražší je potom oprava.
Moje veřejné cenové nabídky repase převodovek vycházejí z toho, že je zařízení běžně opotřebené a vhodné k opravě.
Pokud např. někdo spálí převodovku tak, že uvnitř vznikne černý med ze kterého pálí oči, tak se s ním slušně rozloučíme a pošleme ho pro
nějakou vhodnou záplatu na vrakoviště.

V konkrétním případě by spálení hrozit nemuselo, protože vibrující hydroměnič se vlivem opotřebeného obložení nedokáže zamknout,
tudíž poskakuje a obložení se za čas strhne úplně a ucpe filtr. V ten okamžik se to zastaví, a ke spálení už pravděpodobně nedojde.
Jezdit se s tím dá, pokud se člověk bude snažit vibrování hydroměniče vyvarovat a auto nadměrně nezatěžovat. Takto to může jezdit ještě nějaký čas, než to začne padat do nouzového režimu. Pak už je to rychlé.....
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“