Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#1 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Čau možná s tim máte někdo zkušenost. Poslední týden dolejvam vodu po decilitrech. Doliju, ujedu asi 10 km a zecne svítit kontrolka málo chladici kapaliny. Olej čistý bez vody. Voda čistá bez oleje. Ale z vody jde citit smrad z vyfukovych spalin. Pod autem žádná voda. Není nikde vidět únik vody. Z výfuku taky nelita voda ani pára. Dneska jsme to zkoušeli a na volnobehu to tlakovalo. Hadice tvrdé a tlacilo to vodu z nadobky. Tak jsem byl presvedcen o tom že těsnění pod hlavou je ko. Pak jsem jel , moc jsem tomu neslapal a měl jsem zaple topeni na max a když jsem zastavil tak hadice měkké, Nic netlakovalo. Termostat to asi nebude protoze to topí. Podle mě kdyby bylo těsnění pod hlavou tak to tlakuje pořád. Teď to přestalo tlakovat ale kapaliny ubývá pořád. Spíš mi přijde že to tlakuje jak se tomu chce. Ne pořád. Samozrejme po příjezdu domu nadobka úplně prázdná. Tak nevím. Děkuji za typy. Jinak motor d5 136kw. Xc90

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#2 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Juric »

Jako první test spalin. :wink:
Taky mě mizí voda, svižnější jízda a letí ven přes víčko.
Dolévám decku týdně, záleží na způsobu jízdy...Hadice měkké, žádný šlem, žádná emulze, žádný bílý kouř, žádný smrad výfuku z expanzky, po povolení víčka se nahrne kapalina...
Nejdřív udělám test spalin. (I když několik negativních testů u několika servisů není 100% - vložky válců se tady řešily)
Vyměním termostat.

ve VIDě jsem se dočetl, že by snad měl být okruh chlazení i turba (když je někdo jelito a nenechá dochladit turbo), tak ještě tam mám v plánu se podívat
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#3 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Nechce se mi věřit že by tolik vody šlo ven přes vložky válců. Nevím. Třeba to možné je. Přesně jak říkáš, po uvolnění víčka se nahrne zpátky a pak klesá. Tak že tam není skoro nic.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#4 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od berzerker »

Teoreticky ešte vodná pumpa alebo ak je tam nejaký tepelný výmenník kam ide aj voda...
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5171
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#5 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Warcz »

Ja dolival co cca 10KKm, po vymene rozvodu a vodni pumpy tak 20KKm a zatim nic.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 67
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: XC70 2004 D5 AT

#6 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od cubrd »

Taky to může dělat chladič egr ventilu, už dvakrat sem to řešil na jiných značkách. Voda tlakuje, smrdí po spalinách a mizí.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#7 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Dneska taky. Bublak To, když jsem otevřel vicko vodě se valila ven. Odpojil jsem kontakt na cidle teploty na termostat A teď se rozjela vrtule chlazení. Hladina šla dolu a přestalo to bublat. Tak dám nové cidlo teploty a budu sledovat. Ale když jsem jel a vrtule se tocila tak to bylo ok. Snad to bude cidlem

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#8 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Tohle jsem odpojil
Přílohy
Tohle jsem odpojil a hned změna
Tohle jsem odpojil a hned změna

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od raolsa »

Jo, to je jediný čidlo na vodu co na motoru je.
Chtělo by to kouknout za jízdy kolik ukazuje teplotu. Ale jestli se ti ručička drží uprostřed budíku, tak čidlu nic není.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#10 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Rucicka byla před odpojenim cidla tak 2mm za pulkou. A teď jsem jel s odpojenym cidlem sice vrtule točila pořád ale pohoda.hadice měkká a voda na rysce.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od raolsa »

Tak je ještě otázka jestli ti správně funguje sahara. Chtělo by to zkusit na diagnostice spustit jednotlivé rychlosti.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#12 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Uvidím jak tam dám to nové čidlo. Stojí 300 od hella. Tak budu sledovat. Tím začnu

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#13 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

cubrd píše: 05 zář 2020 12:29 Taky to může dělat chladič egr ventilu, už dvakrat sem to řešil na jiných značkách. Voda tlakuje, smrdí po spalinách a mizí.
A jak to jde opravit?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od raolsa »

Nejde, jedině vyměnit. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#15 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

A to je jaka soucastka? Mohl bys dát třeba odkaz? Ptám se kdyby náhodou 🙂

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od raolsa »

Součástka č.4, je to schované pod vysokotlakou a vakuovou pumpou.

.
EGR.jpg
EGR.jpg (26.38 KiB) Zobrazeno 2302 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#17 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Jo díky. Už jsem se na to díval. Je to docela palba

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#18 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

cubrd píše: 05 zář 2020 12:29 Taky to může dělat chladič egr ventilu, už dvakrat sem to řešil na jiných značkách. Voda tlakuje, smrdí po spalinách a mizí.
Prosimte jak se ti ta závada projevovala? Ten špatný chladič egr.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#19 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

raolsa píše: 05 zář 2020 14:47 Tak je ještě otázka jestli ti správně funguje sahara. Chtělo by to zkusit na diagnostice spustit jednotlivé rychlosti.
To čidlo je asi dobré. Ukazuje teplotu.kdyz ho odpojim tak ručička spadne. Spíš to bude řídící jednotka sahary.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 67
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: XC70 2004 D5 AT

#20 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od cubrd »

Honza85 píše: 06 zář 2020 15:12
cubrd píše: 05 zář 2020 12:29 Taky to může dělat chladič egr ventilu, už dvakrat sem to řešil na jiných značkách. Voda tlakuje, smrdí po spalinách a mizí.
Prosimte jak se ti ta závada projevovala? Ten špatný chladič egr.
Projevovalo se to stejně jako fouklé tísko, tlakování, mizení vody a smrad spalin. nejlépe to zjistíš, když ho odpojíš od okruhu. Vstup a výstu propojíš trubkou a jezdíš, pokud problémy zmizí tak je špatný.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#21 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Dobře děkuji moc za info

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#22 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Macek2 »

Jak jsi dopadl? Byl to ten chladič EGR?
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#23 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Není to chladič egr. Odpojil jsem ho od okruhu a tlakuje to pořád. Asi v úterý to jde do servisu. Tak se uvidí.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#24 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od David Patočka »

U těchto motorů vložky nepraskají, takže buď jen těsnění pod hlavou, nebo je prasklá hlava va spalovacím prostoru
mezi ventily. Tyto hlavy běžně opravujeme, protože to je častý problém.
Kdyby bylo jen vadné těsnění, tak samozřejmě srovnat a natlakovat hlavu, a určitě změřit rovinu bloku.
Pokud bude pod pravítkem kdekoli díra až 0,1 mm, tak se musí nechat srovnat blok. Buď na brusce, nebo sehnat pečlivého nástrojaře, který
to udělá na autě škrábáním, barvením a ohýbáním vlastních zad celé dopoledne.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#25 Je foukle těsnění pod hlavou nebo není?

Příspěvek od Honza85 »

Je tam vodou chlazené turbo. Není třeba možné aby to tlakovalo přes turbo?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“