chyba ECM-P245202 - plný DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#1 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od skulda »

má někdo zkušenosti s touto chybou?
pár dní před tím jsem rozdílový tlak kontroloval a byl kolem 8 hPa, takže za těch pár dní se nemohl zaplnit na více jak 20 hPa (přesně 28 hPa).
přes diagnostiku jsem nejdříve aktivoval a deaktivoval EGR ventil a tlak pak klesl asi na 15 hPa, ale hláška na dispeji o plném DPF filtru zůstala.
Po adaptaci EGR ventilu přes diagnostiku zmizela hláška z displeje a diferenciální tlak klesl na 8 hPa
ERG ventil je nový...

nějaký nápad co to má znamenat?

díky
Přílohy
error_2.jpg
error_2.jpg (61.82 KiB) Zobrazeno 1065 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 329
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#2 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od Ykka »

Nebere to olej? To jsem řešil tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=64559
Jinak by bylo potřeba najít důvod zvýšené kouřivosti, u mě to dělala zasekávající se elektrická část EGRu, bylo prasklé plastové ozubené kolečko. Netěsnost chladiče a trubek sání jsi předpokládám už vyloučil.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#3 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od skulda »

olej to nebere snad vůbec
na netěsnosti jsem to kontroloval, asi to budu muset projít znovu a důkladněji...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 329
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#4 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od Ykka »

Ještě se můžeš zkusit podívat na korekce vstřikovačů při volnoběhu, jestli nekulhá jeden válec.
Tu netěsnost bys nejspíš poznal sluchem, že v záběru nějak víc syčí turbo.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#5 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od skulda »

vstřikovače se zadají být OK, byly čištěny, repasovány asi před 40 tkm, podle diagnostiky jsou OK za studena i za tepla, za volnoběhu i za otáček, i přepad jsem fyzicky zkontroloval...

VIDA říka netěsnost na sání ne na výfuku
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od hajnej »

skulda píše:vstřikovače se zadají být OK, byly čištěny, repasovány asi před 40 tkm, podle diagnostiky jsou OK za studena i za tepla, za volnoběhu i za otáček, i přepad jsem fyzicky zkontroloval...

VIDA říka netěsnost na sání ne na výfuku
Někde bude díra v hadicích nebo cooleru a hulí to. Prohlédni hadici pod filtr boxem. A pak zkus tlakový kouřový test.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Jičín
Vůz: XC70 AWD P3 D5 136kw

#7 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od Mechanik »

Zdravím Vás pánové chtěl. Jak přesně probíhá regenerace vyvolána přez diagnostiku. Zapnu regeneraci na stojícím vozidle na ohřátém motoru ,otáčky se zvednou na 2000ot /min a teplota dpf by měla stoupat na cca 600-650c celsia.
Otázka zní za jako dlouho dosáhne Dpf potřebné teploty 600stupňů? Nechal jsem to asi 10min a ukazovalo to 200stupňů více to nešlo napsalo to chybu a ukončilo regeneraci. Takže předpoklad že kat je KO novej origo stojí 37k a repliky cca 18k tak jsem pořídil jetej prej je ok z auta co mělo potkany motor. No ale chová se to úplně stejně. Takže druhý kat asi KO. Máte někdo zkušenosti zda by stačil vyčistit nebo jeho výdrž je cca 200tis a konec? Za studena má dpf protitlak cca 12hpa a za tepla cca 26hpa (volnoběžné otáčky) což je hodně. Najeto 240tis km.. dpf dám vyčistit ale to určitě nevyřeší problém nerozpálení dpf.

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
It’s my birthday

#8 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od Macek2 »

Návod na zkoušku funkčnosti Oxi katu
oxi_kat.jpg
Naposledy upravil(a) Macek2 dne 19 bře 2024 21:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od raolsa »

Nebylo nějak zasahováno do origo software motoru? Nějaké EGR off, zvyšování výkonu, apod?

Když zapneš regeneraci, začne z výfuku jít bílý kouř?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Jičín
Vůz: XC70 AWD P3 D5 136kw

#10 chyba ECM-P245202 - plný DPF

Příspěvek od Mechanik »

V jednotce se EGR hýbe tak off nebude. Jestli je tam jiný soft to nevím. Auto mám týden tak se sním teprve seznamuji a snažím se z něj udělat zase funkční auto. Joo úplně prvně když jsem reg. zapl to kouřilo sedě modře černé a pak dlouho šedobíle. Po cca 10min to vyplo s chybou tak jsem to zkusil ještě znovu také po 10min chyba, teplota dpf 200 pak jsem to nechal ještě asi 5 min vychladnout a za 10min jsem to jel projet. Pár vteřin po akceleraci obrovský kouř modrý a šedý asi 3min a pak to přestalo.Už jsem myslel že ještě kleklo turbo. Při jízdě do delšího kopce při akceleraci vystoupá teplota i k 700 stupňů ale na místě při reg. Jen 200 a chyba. Problém bude že je dpf hodně ucpaný, jednotka to pozná a píše chyby. Dám dpf na čištění a zkusím jak se to bude chovat. Jen mně přijde že ta teplota leze opravdu pomalu na Fiatu šla také sledovat a na 600stupnich to bylo asi za 5min
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“