Banjo sání pro modely NA 1999+

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#1 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

Většina modelů má s el klapkou tenhle (viz fotka) banjo šroub, skrz který jde PCV do sání přes takovou šíleně hubenou trubičku. Nicméně teď jsem někde na skupině volvospeed viděl, že se někomu utrhnula kovova tyčka, která drží uvnitř toho banja kuličku a to následně vletí do motoru... Stalo se to tady již někomu ? Myslím, že to není častá vada, ale jestli se to už někomu dle volvospeed párkrát stalo, asi by nebylo od věci to preventivně vyměnit. Neví někdo kde sehnat náhradu, která by plnila stejnou funkci ale neměla jak se takhle "trhnout" ?
Přílohy
61228296_10157097527578796_3586625067452203008_n.jpg
61228296_10157097527578796_3586625067452203008_n.jpg (15.48 KiB) Zobrazeno 396 x
61061084_10157097709748796_2140906622845714432_n.jpg
61061084_10157097709748796_2140906622845714432_n.jpg (45.34 KiB) Zobrazeno 396 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#2 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od majty »

Přílohy
Screenshot_5.png
Screenshot_5.png (32.83 KiB) Zobrazeno 382 x
Naposledy upravil(a) majty dne 27 kvě 2019 09:56, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#3 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

Super děkuju, jde o to jestli tyhle jsou taky ty který se dokážou utrhnout, nebo jestli Volvo udělalo nějakou revizi a má prostě jinou verzi. Bohužel tam nejsou vidět fotky zespod.
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#4 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od majty »

hele tady to resi: https://forums.swedespeed.com/showthread.php?433793-Modifying-the-PCV-banjo-bit-to-prevent-clogs

31325709 = they changed the design of the check valve in the banjo bolts
ale jako nevim zda je jeden teda 17mm a druhy 19mm tak to by se asi musela koupit i ta trubka do ktery je zasroubovanej :D
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#5 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

Pardon jen jedno má fotku zespod. Jde o to, že pokud v roce 2014 udělali revizi a začali dělat ten 19mm tak ten spíš oproti 17mm vypadá, že má tu hloupou bezpečnostní tyčku, která když se utrhne odlítne tam ten vnitřek banja ... Takže co je vlastně lepší ? :D A není šroubovanej do trubky ale zespod do sání přes tu trubku která právě vede do PCV... Ještě je na tom přidělaná vodovoní trubka která proudí kolem aby toho nebylo málo :D Nejdebilnější věc při sundávání sání z auta ... Teda sundání je ok ale nandat to, trefit se tím banejm do závitu a aby ti nespadnuly o kroužky to je teprve kumšt :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#6 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od majty »

heh to je zajimavy... tak hot... v roce 2014 uz bylo vse naopak... kurvitka se asi pridavali no :D S timhle uz bohuzel neporadim - ja tohle na 98 nastesti nemam... Docela by me zajimalo proc do toho vede voda od 99+ asi aby to v zime nezamrzalo ?

tady o tom banjo je taky napsano: https://forums.swedespeed.com/showthread.php?304553-PCV-Service-Identifying-parts-While-you-re-in-there-quot-s-and-information
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#7 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

Ono to asi smysl má, proč udělali vylepšenou verzi. Lidem přes to původní banjo leze tlak do skříně a potom ti všude začne chcát olej (například to vytlačí gufero na klice) což se stalo i mně... A když člověk navíc začně tlačit víc než série tak je to pak asi pochopitelný :D A ta revidovaná 2014 verze má nejspíš zpětnej ventil nebo menší průměr a ten tlak by se tam tvořit tím neměl. Jen jde o to, jestli se tam neudělalo kurvítko tím, že ti to vlítne do motoru časem(právě ta tyčka napříč šroubem a za ní je nejspíš kulička, která má funkci jednocestnýho ventilu) protože je ten šroub hloupě udělanej :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#8 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od Zajsoft »

Hehe, tak ono ta "tycka" je "pero" pokud se nepletu, prakticky tam clovek muze misto toho narvat cokoliv, co vydrzi...
A nova varianta ala zpetnej ventil je rozhodne plus, sam si je postupne vsude menim...
BTW a kdyz uz to ulitlo, tak to nekde nekomu napachalo nejake skody? Pacz podle me to je +/- jako s krouzkama, proste to vylita fejfukem, resp. se to zasekne v katalyzatoru.
Takze ve finale asi jediny realny riziko je pro vrtulku turba...?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#9 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

K turbu se to nemá kudy dostat jelikož je to už přímo v sání u motoru, a právě někdo na volvospeed psal, že musí dělat nově hlavu, takže třeba pod ventil to jít může a když se to tam zlisuje tak to asi nebude dobrota. Ve většině případů by to snad mělo vylítnout ale tomu nevěřím. A to mi teda moc jako péro nepřipadá už viz fotky přiloženy. Vypadá to jako kovová tyčka naskrz šroubu. Nicméně nevím najít náhradu Banjo se zpětným ventilem někde asi nebude šance :D
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od Tod2 »

pero = pružný kolík
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#11 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

Jó na cizí termity to já sem suterén. Pak už to chňápu :fool: :good:
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#12 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od Zajsoft »

sedli02 píše:K turbu se to nemá kudy dostat...
Ja nemluvil o saci casti, ale vyfukove :-P
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#13 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od sedli02 »

To pak jo, ještě mi teď někdo psal, že se používá právě starší číslo : 8653884

Ale je to asi nějaká revidovaná verze ve který viz foto je udělaná menší dírka. Tvoří se tam tzv. Venturiho efekt - nechtějte to po mně vysvětlit to spíš google nebo Zajsoft budou vědět :D Ale díky tomuto efektu by neměl vznikat tlak ve skříni. Nicméně vždyt ta trubička která vede do PCV na skříini má právě taky malý průměr tak netuším jestli to vůbec něčemu pomůže :O Na tohle už jsem prostě nepřišel co je lepší a co teda použít ...
Přílohy
61602113_482186025883617_5110983396880809984_n.jpg
61602113_482186025883617_5110983396880809984_n.jpg (37.76 KiB) Zobrazeno 261 x
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#14 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od Zajsoft »

Venturiho efekt tam je, at je tam jakakoliv verze toho sroubu...
Budu prekopavat cele PCV, potazmo zapojeni OilTrapu, uz to mam rozkreslene, je nekolik variant, jeste vybiram ktera je pro nase motory a pouziti nejvhodnejsi.
Budu davat 1-3 CatchTanky(1 bude vylozene klasickej odlucovac oleje, co se pouziva ve vzduchotechnice ke strojum = na podtlaky - at se nekrmi TCV olejem.
A tak dale... Primarne to bude koncept pro benziny P80/P2.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#15 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od hefaistos »

Googlim uz asi hodinu ale nemuzu najit nejake schema, kde tento sroub (31325709) najdu na motoru 3.2.
Neumite nekdo poradit?

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#16 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od Zajsoft »

hefaistos píše:Googlim uz asi hodinu ale nemuzu najit nejake schema, kde tento sroub (31325709) najdu na motoru 3.2.
Neumite nekdo poradit?
Neni, mas tam membranu, stejne tak V8...
Nemluve o tom, ze pokud se nepletu, tak smysl to ma akorat u Turbin...
Přílohy
abc.png
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#17 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od hefaistos »

Aha, tu membranu uz mam po vymene...spletlo me, ze na sweedspeedu se psalo o vymene toho sroubu u T6, co je vlastne 3.2 s turbem

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#18 Banjo sání pro modely NA 1999+

Příspěvek od Zajsoft »

hefaistos píše:Aha, tu membranu uz mam po vymene...spletlo me, ze na sweedspeedu se psalo o vymene toho sroubu u T6, co je vlastne 3.2 s turbem
A nebyla nahodou spis rec o jednickove T6, tj. 2.8 ?!
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“