D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 62
Registrován: 19 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

#1 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od honza.850 »

Ahoj kolegové,
chystám se dělat rozvody na xc90 D5 136kW a přitom udělat i vířivé klapky, hydroštely, popřípadě trysky tak aby to bylo vše na 100%. Auto má najeto 250tis. Km, tak si myslím, že si zaslouží trochu péče a lásky.
Jak se tak připravuji narazil jsem na jedno video: "
Je tam vidět jak se to dělá. Jediné co mne překvapuje, tak jak potom nastavují HÚ přes přípravky, kolíky. Zdá se mi to velmi přesné. Proč se tedy tak nedělají i běžně rozvody?
Proč je vačkové kolo s podélnými dírami, když značka je na kole a krytu?
Nebude takhle časování nastavené co nejvíce přesně?

A ještě jeden dotaz:
Je normální že v xc90 motor za tepla někde od víčka oleje jakoby tiká (nebo spíš jakoby teplem praskal plech, lupal, "těžko se to popisuje")? Studené to nedělá a na hydroštely mi to nepřijde, to by byl soubor tikajících zvuků si myslím. Slyšel jsem to za tepla i u jiné xc90 D5 ale fakt až po zahřátí.

Jakou doporučíte značku hydroštelů, nebo ví někdo kdo je prvovýroba?

Děkuji

Honza
_________________
VOLVO S80 II D5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#2 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od Ykka »

Rozvody stačí dát bez přípravků na rysky, když se nerozebírá vačka. Dokud se nepovolí spojení hřídele s řemenicí, tak se poloha nemůže hnout. Např. při výměně gufera se musí řemenice povolit a pak se poloha šroubů v drážkách musí znovu nastavit. Novější motory už ani nemají drážky nebo klínek, TDI to taky nemělo, jde to přišroubovat v jakékoli poloze.
A k tomu zvuku, když běží motor na volnoběh a sundáš víčko oleje, je to slyšet zevnitř? Pokud ano, tak bude nejspíš nějaká vůle ve ventilovém mechanismu a vyřešil by to repas hlavy. Jestli je to slyšet zvenku, tak to můžou být slyšet vstřiky, nebo vývěva.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 62
Registrován: 19 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

#3 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od honza.850 »

Děkuji za vysvětlení Ykka za ty značky a přípravky těch rozvodů. Jakmile bude trochu prostor hned na to vletíme s bratrem.
Co se týče těch trysek, no nevím, auto startuje bezvadně teplé, studené. Jen prostě teplý motor má takový zvuk a myslím si že by tam být neměl.... napadlo mě, zda to nemůžou nějak drnčet ty klapky když by byly K.O. ?
Ty hydroštely by byly slyšet už za studena ne?
_________________
VOLVO S80 II D5

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#4 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od David Patočka »

Pro přesné nastavení rozvodů je ve výfukové vačce díra na kolík ( je nutno sundat vývěvu)
Kolo na rozvodech nemusí být přesně označené, je to jen orientační ryska, navíc pokud tam někdo již byl, nemusí
to odpovídat vůbec. Kolo tam jde nandat klidně otočené o 90°, a ryska nemusí sedět. Nutno
překontrolovat před rozebráním. Jinak dole na klice je ryska směřující na rysku olejového čerpadla.
A bacha na směr napínání napínací kladky, je tam šipka !!!!
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#5 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od labanos »

Chystám se na rozvody. Koukal jsem do VIDA a googlil, ale nikde jsem nenašel nastavení napínáku podle okolní teploty. Jenom to vycentrovat. U T5 si ale vybavuji, že tam bylo různé nastavení podle teploty.
Opravdu se to neřeší? Garáž mám nevytápěnou, bude tam kolem 15 stupňů, pokud nezačne zase mrznout :-D

+ Dotaz: U vodní pumpy je potřeba patlat na těsnění ten silikon..?
https://youtu.be/J5cCbL78mBg?si=7jxS8uzy65K71tEF
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#6 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Silikon k čemu?????
Spíše je důležitá teplota motoru. Ten by měl být jako okolní.
Přílohy
received_1063040908168765.jpeg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#7 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od labanos »

Právě nevím k čemu ten silikon, silikon nesnáším, hlavně to čistit :-D
Ale koukal jsem na X videí na youtube, a téměř všude tam patlají na těsnění ten silikon (viz třeba to postované video od Gates Official, ale i další videa). Tak jsem si řikal, jestli je to nějaké D5 specialitka...

Motor bude mít teplotu okolí. Ten obrázek, co postuješ jsem právě měl u T5, ale nenašel jsem pro D5 napínák. Dík.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Spíše si těsnění mazni lehce vazelínou aby jen drželo na místě než nasadit pumpu, toť celé.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#9 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od labanos »

Fakt to mažou silikonem. Z obou stran.
image.png
image.png
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#10 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od David Patočka »

Nesmysl, nikdy se to nemaže silikonem, to by tam nemuselo být to těsnění vůbec.
Pokud se rozebírá jakýkoliv motor s originál pumpou a těsněním, tak tam žádný lep není.
Doporučuji vždy originál pumpu i se zeleným těsněním a případně rozvody INA.
Je to vyzkoušená trvanlivá varianta, jiné pumpy už nepoužíváme........
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Potvrzuji, já vodní pumpu INA vyhodil po 60tis, protože prostě chroupala. Byla to poslední možnost, kdy jsem hledal ševelení od kladek. Už jen origo Aisin je prostě kvalitou jinde. No aby ne, Made in CZ
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#12 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od labanos »

Díky, sem rád že stačí normálně těsnění :-)
Vzít teda Aisin pumpu? Je tam v balení těsnění a šrouby, protože na obrázích to nemají...
Řemen s napínákem a kladkou jsem chtěl vzít Conti.
Naposledy upravil(a) labanos dne 07 úno 2024 09:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#13 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od David Patočka »

Originál pumpa Aisin stojí 4900,-
Je tam těsnění a šrouby. Je to drahé, ale je jistota kvality a výdrže na mnoho let.
Všechny ostatní druhovýroby se natolik zkazily, že je to z mého pohledu opravdu risk.
A řešit rozsypanou pumpu někde na dálnici v Itálii opravdu nechceš, tedy pokud se to rovnou nestihne potkat.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#14 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od labanos »

Ok, vezmu Volvo pumpu přes saabtuning, budu z tama brát i jiné věci.
Ten zbytek Conti už se nemusím bát? :-D
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ty jsi nečetl výše INA ?
Continental vezmi jen kladku na řemen alternátoru a to samé řemeny alternátoru a klimatizace
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#16 D5 136kW - D5244T4 - ROZVODY

Příspěvek od labanos »

Oki, dík. O drážkovaných řemenech vím.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“