Mám chtít původní alternátor?
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4900
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#26 Mám chtít původní alternátor?
A co s těma starejma jako dělaj?
Jj, doba opravářů skončila, važte si lidí jako je Patočka a spol. dnes se jen vyměňuje. Jo soustružníci, frézaři a svařeči taky brzy nebudou.
Každý bude manažéééér a kouč, ale budou umět velký ho.no
Sorry jako za OT, ale asi na mě leze podzim.
Jj, doba opravářů skončila, važte si lidí jako je Patočka a spol. dnes se jen vyměňuje. Jo soustružníci, frézaři a svařeči taky brzy nebudou.
Každý bude manažéééér a kouč, ale budou umět velký ho.no
Sorry jako za OT, ale asi na mě leze podzim.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#27 Mám chtít původní alternátor?
No, tie potom predávajú ako nové
Na tom pekne vidno, že ide o ľahko opraviteľný diel a teda dobrý biznis. Asi ho potom posielajú ich pravému výrobcovi na diely.
Na tom pekne vidno, že ide o ľahko opraviteľný diel a teda dobrý biznis. Asi ho potom posielajú ich pravému výrobcovi na diely.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#28 Mám chtít původní alternátor?
Například tady najdeš nějakou odpověď: https://www.tipcars.com/magazin/nase-tema/repasovane-nahradni-dily-cesta-k-usporam.htmlRomulusw píše:A co s těma starejma jako dělaj?
Jj, doba opravářů skončila, važte si lidí jako je Patočka a spol. dnes se jen vyměňuje. Jo soustružníci, frézaři a svařeči taky brzy nebudou.
Každý bude manažéééér a kouč, ale budou umět velký ho.no
Sorry jako za OT, ale asi na mě leze podzim.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#29 Mám chtít původní alternátor?
pekische píše:Asi nejřetelnější bude, když odcituji z jejich emailu:
"Alternátor v kufru nebyl , protože se jedná o náhradní díl , který je zahrnut do systému Exchange (výměnný díl – výrobce nám pošle nový díl a starý pokažený se vrací výrobci zpět ) ,,tomu také odpovídá zvýhodněná cena této skupiny dílů podléhající vrácení a to o 20% a navíc ještě jste dostal slevu na Akci 5+ a to je dalších 20% . Pokud trváte na vyzvednutí starého alternátoru tak v tom nevidím problém ale v tom případě je potřeba uhradit částku 4219 Kč . Tato částka nám bude při nevrácení starého alternátoru doúčtována výrobcem alternátoru. Tento program distribuce ND podléhajícím vyměnému způsobu funguje u všech značek nejen u společnosti Volvo."
No v podstatě to je tak, akorát trochu nešťastně formulováno. Na autond je uváděna cena dílu, tak, jak ji stanovuje Volvo. V případě vratných dílů je to tak, že Volvo vůbec nepočítá s tím, že by se díly nevracely. Nicméně samozřejmě existuje i číslo pro díl, když se nevrátí. Blbě to vysvětluju, ale v tomto tvém konkrétním případě je to tak, že bys měl potom na faktuře 2 položky, a to 1 x 36012619 plus 1 x 36018619. To číslo dílu 36018619 je vlastně ta "pokuta" za nevrácení dílu. Samozřejmě na tento "díl" by se nevztahovala sleva 5+.
Z pohledu Volva jsi tak vlastně dostal slevu na alternátor za to, že starý díl necháš v autoservisu, protože ti nebyla naúčtována položka 36018619 za 4.426,- Kč. Autorizák je v tom v podstatě nevinně, tohle je prostě politika Volva, respektive nejen Volva, ale všech automobilek. Nicméně tento autorizák to mohl s tebou lépe probrat, a to samozřejmě ještě před zahájením opravy.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#30 Mám chtít původní alternátor?
Krásně se to vyjasnilo, takže ti jen přejímací technik zapomněl tuto informaci uvést.
No a tak by měla následovat odpověď ve stylu děkuji za vyjasnění, Váš věrný zákazník pekische...
Jinak asi už kluci všechno napsali...
No a tak by měla následovat odpověď ve stylu děkuji za vyjasnění, Váš věrný zákazník pekische...
Jinak asi už kluci všechno napsali...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 16
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: XC60
#31 Mám chtít původní alternátor?
Děkuji za vysvětlení
Jsem rád, že to vypadá tak, že mě nikdo obírat nechtěl. Jsem bohatší o zkušenost - pomaleji se v servisech rozhodovat, vzít si čas na rozmyšlenou, urputněji se doptávat, dokud mi nebude všechno jasné.
Vám pánové, děkuji za úsilí mi to vysvětlit, jak to v "branži" autoservisu chodí
Jsem rád, že to vypadá tak, že mě nikdo obírat nechtěl. Jsem bohatší o zkušenost - pomaleji se v servisech rozhodovat, vzít si čas na rozmyšlenou, urputněji se doptávat, dokud mi nebude všechno jasné.
Vám pánové, děkuji za úsilí mi to vysvětlit, jak to v "branži" autoservisu chodí
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#32 Mám chtít původní alternátor?
Ještě další stupeň obhajoby, že EKOteroristický nápady neznaji mezí, takže se velmi brzo všechny díly zdraží a budeš dostávat slevu za vrácení starého dílu. To kvůli tomu, aby zajistili ekologickou likvidaci starých dílů, které by jinak skončily ve směsnym odpadu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#33 Mám chtít původní alternátor?
Tak, tak...
Čiže sme prišli na to, že nejakých 780,- Euro za alternátor je v autorizáku vlastne normálna dobrá cena a pritom ešte s tou poskytnutou zľavou a vrátením starého alternátora si si férovo ušetril kopec peňazí z tej vysokej sumy za niečo, čo sa dalo vyriešiť repasom možno do 180,- Euro aj s výmenou.
Čiže sme prišli na to, že nejakých 780,- Euro za alternátor je v autorizáku vlastne normálna dobrá cena a pritom ešte s tou poskytnutou zľavou a vrátením starého alternátora si si férovo ušetril kopec peňazí z tej vysokej sumy za niečo, čo sa dalo vyriešiť repasom možno do 180,- Euro aj s výmenou.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#34 Mám chtít původní alternátor?
Ale tak prostě někdo nemá vybavení/čas/chuť (dosaď cokoliv) na to, řešit takový věci sám. Taky sem si zrepasoval altík doma za 880Kč, ale bylo s tim spousta práce a tejden jsem měl auto nepojízdný. Někdo si to zkrátka nemůže dovolit a potřebuje jezdit.
Ale chápu tvuj pohled, taky jsem to nechápal. Kor za studentskejch dob, kdy jsem měl spousta času a málo peněz. Teď jsem se naučil chápat "ostatní", kdy prostě na některý práce neni morál. A může to bejt malování bytu, pěstování vlastní zeleniny, oprava auta, uklízení/praní doma...
Ale chápu tvuj pohled, taky jsem to nechápal. Kor za studentskejch dob, kdy jsem měl spousta času a málo peněz. Teď jsem se naučil chápat "ostatní", kdy prostě na některý práce neni morál. A může to bejt malování bytu, pěstování vlastní zeleniny, oprava auta, uklízení/praní doma...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 16
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: XC60
#35 Mám chtít původní alternátor?
Vím to. Bohužel pozdě... samozřejmě, že mě to štve, ale už s tím nic nenadělám. Musím to brát jako draze nakoupenou zkušenostIgorS píše:Tak, tak...
Čiže sme prišli na to, že nejakých 780,- Euro za alternátor je v autorizáku vlastne normálna dobrá cena a pritom ešte s tou poskytnutou zľavou a vrátením starého alternátora si si férovo ušetril kopec peňazí z tej vysokej sumy za niečo, čo sa dalo vyriešiť repasom možno do 180,- Euro aj s výmenou.
Sešlo se prost dohromady: nic o tom nevím + nemůžu nechat auto dlouho stát + nedali mi na výběr. Taková prostě špatná kombinace.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#36 Mám chtít původní alternátor?
Nic si z toho nedělej, většina lidí tu má náhradní auta před barákem, nebo nepotřebuje jezdit do práce, nebo ženu, co může jednou jet MHD.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4900
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#37 Mám chtít původní alternátor?
Já jsem dnes "náhraďáka" sešrotoval a odhlásil (nic po mě na úřadě nechtěli, no škandál ) a zítra musím obhlídnout nový, někde až u Plzně
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#38 Mám chtít původní alternátor?
Urvanej, rozumiem tomu, čo píšeš ale len zopakujem, čo som už napísal. Takýto problém môže byť len vtedy, keď človek na to má peniaze. Akonáhle na to peniaze nemá, do autorizáku nepolezie, toto nezažije a už vôbec nie, kvôli takej blbosti ako je alternátor do autorizáku.
Jednak sa to dá urobiť svojpomocne (u mňa to bolo za tri dni aj s objednaním dielov = len dva dni nepojazdnosti auta https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=61044&start=15) a inak, ak sa na to človek necíti, nemá vybavenie a ani čas, tak hlavne alternátor dnes opravia v temer v hocijakej dobrej autoelektrikárskej dielni, nehovoriac o množstve firiem zaoberajúcich sa repasom alternátorov a fungujúcich s dodávkou opraveného dielu kuriérom naspäť zákazníkovi do 48 hodín. A keď už niekto na to toľko dá, tak nejaké 100 či 200 € zas zásadný problém nie je.
Jednak sa to dá urobiť svojpomocne (u mňa to bolo za tri dni aj s objednaním dielov = len dva dni nepojazdnosti auta https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=61044&start=15) a inak, ak sa na to človek necíti, nemá vybavenie a ani čas, tak hlavne alternátor dnes opravia v temer v hocijakej dobrej autoelektrikárskej dielni, nehovoriac o množstve firiem zaoberajúcich sa repasom alternátorov a fungujúcich s dodávkou opraveného dielu kuriérom naspäť zákazníkovi do 48 hodín. A keď už niekto na to toľko dá, tak nejaké 100 či 200 € zas zásadný problém nie je.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#39 Mám chtít původní alternátor?
Taky to jsou kolikrát jen uhlíky za 100kč a nemusí ani altík z vozu !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#40 Mám chtít původní alternátor?
Takto pani, treba si uvedomit ze repas sa robieva z cinskych dielov. Z originalnych (bosch) sa to casto v domacich podmienkach nevyplati a je vyhodnejsi fabricky repas, ked si mozem vybrat, original prvovyrobcom kde sa da prepokladat prvovyrobna kvalita (200-400tis km).
A XC60 ma (nevidim rok) regulator riadeny procesorom a komunikuje s autom cez LIN zbernicu (su rozne typy) a niekedy je problem to mimo autorizak poriesit. (uz sa to lepsi, ale ked mam zakaznika co rocne najazdi 50tis. km po celej europe repas neriskujem)
Nepletme tu auta 10+ rokov stare... hoci uhliky su vsade
A XC60 ma (nevidim rok) regulator riadeny procesorom a komunikuje s autom cez LIN zbernicu (su rozne typy) a niekedy je problem to mimo autorizak poriesit. (uz sa to lepsi, ale ked mam zakaznika co rocne najazdi 50tis. km po celej europe repas neriskujem)
Nepletme tu auta 10+ rokov stare... hoci uhliky su vsade
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#41 Mám chtít původní alternátor?
Ale autoelektrikár vie diagnostikovať, či odišla elektronická jednotka (čo môže byť problém s jej opravou/náhradou) alebo štandardná časť alternátora s opravou ktorej problém byť vôbec nemusí a môžu to byť len napríklad uhlíky. No dobrý autoelektrikári poriešia aj LIN zbernicu na Volve. Potom si zákazník môže vybrať firmu, ktorá je autorizovaná na Bosch repas aj mimo dealerskú sieť Volvo. Ale pohodlné aj keď najdrahšie to je cez Volvo. To je fakt.
No ak ide o zákazníka, ktorý najazdí 50.000 km ročne, tak pre niečo tie km najazdí a má tie km aj za čo najazdiť. Asi sa taký zákazník točí v lepších peniazoch, má také auto a taký biznis, tak potom je to o tom, o čom som písal. O peniazoch. Taký zákazník pri 50.000 km ročne a nákladoch na PHM na toľko km na to jednoducho má a výmena za 500 či 700 alebo 800 Euro predsa nie je problém. Netreba robiť z toho vedu, keď je to nevyhnutné, keď je to najistejšie a auto toľko jazdí. Potom ale netreba ani riešiť nejakú prípadne neušetrenú sto eurovku, ktorú mal v pláne, či s ktorou počítal. To sú už len drobné a ide o spotrebák. To si na seba potom zarobí.
No ak ide o zákazníka, ktorý najazdí 50.000 km ročne, tak pre niečo tie km najazdí a má tie km aj za čo najazdiť. Asi sa taký zákazník točí v lepších peniazoch, má také auto a taký biznis, tak potom je to o tom, o čom som písal. O peniazoch. Taký zákazník pri 50.000 km ročne a nákladoch na PHM na toľko km na to jednoducho má a výmena za 500 či 700 alebo 800 Euro predsa nie je problém. Netreba robiť z toho vedu, keď je to nevyhnutné, keď je to najistejšie a auto toľko jazdí. Potom ale netreba ani riešiť nejakú prípadne neušetrenú sto eurovku, ktorú mal v pláne, či s ktorou počítal. To sú už len drobné a ide o spotrebák. To si na seba potom zarobí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
#42 Mám chtít původní alternátor?
Jak píše Fíla, je to výměnný díl a počítá se s tím, že servis vrací původní díl.
Je to běžné např. i u servo čerpadel.
Taktéž se poměrně běžně udává cena která předpokládá vrácení starého dílu.
Ceny na autond.cz bych bral spíše jako informativní a rozhodně ne jako dogma
Je to běžné např. i u servo čerpadel.
Taktéž se poměrně běžně udává cena která předpokládá vrácení starého dílu.
Ceny na autond.cz bych bral spíše jako informativní a rozhodně ne jako dogma
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek