Automaticka klimatizace - problem

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 6 měsíců

#1 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od zdeny654 »

Zdravim,

dnes jsem absolvoval asi 300km cestu, venku 30 stupnu tak jsme klimovali. Ve zkratce - klima na automatice, 20 stupnu, ze zacatku foukal studeny vzduch ale potom prestal a na dalnici chvilama nefoukalo nic a v aute desny vedro, jako v saune. Kabinovy vetrak foukal o stosest ale z pruduchu nic. V kolone mi prislo ze to subjektivne zase zacalo trosku foukat ale po dalsi ceste zase nic. Vedro jako prase. Pak jsem zvedl kapotou a namrzla trubka. Cumel jsem na to jako blazen :( S60 D5 2003.

Poradili byste mi prosim? ObrázekObrázek

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3330
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#2 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od dumi.cz »

Zkontroloval bych mnozstvi chladiva?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Tod2 »

jestli nic nefouká, tak to máš zamrzlé a nejspíš ucpaný odtok vody z radiátoru klimatizace
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 6 měsíců

#4 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od zdeny654 »

Tak se zda, ze vyreseno. Kabinovy filtr. Jeste jsem nemel moznost poradne vyzkouset, ale po vymene to fouka jako blazen. Ze by starej a spinavej filtr po delsi ceste "zamrzl" a kvuli tomu se stal skoro nepropustnej? Diky

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#5 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Tod2 »

Spíš navlhl a zalepil se tím bordelem.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Tod2 »

Já prostě nechápu, jak někdo dojde až tak daleko, že se mu ucpe filtr. Vždyť jsou to spotřební věci. A vyměnit ho alespoň jednou ročně, by měla být základní údržba...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

GDPR_user

#7 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od GDPR_user »

Tod2 píše:Já prostě nechápu, jak někdo dojde až tak daleko, že se mu ucpe filtr. Vždyť jsou to spotřební věci. A vyměnit ho alespoň jednou ročně, by měla být základní údržba...
Pokud si to uděláš sám,ale některé servisy účtují,ale nemění.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#8 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Tod2 »

a nebo dávají jiné, co? :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

GDPR_user

#9 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od GDPR_user »

Tod2 píše:a nebo dávají jiné, co? :)
Pokud jsou funkční tak to není nic proti ničemu.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#10 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od hajnej »

Ještě bych si zkontroloval vůli na spojce kompresoru.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Urvanej »

Hele s tim kabinovym filtrem, teď sem měnil po 50tkm a vypadal jak novej.
Fakt bych spíš podezříval ten výparník, protože filtr nezamrzne. Buď fouká, nebo nefouká, ale aby se během chlazení FILTR "uzavřel", to se mi zdá podivný.
Zkusil bych nastavit rozumnější teplotu a ne 20°C. Tydle šokový změny nedělaji klimasystému uplně dobře. POokud máš vyhřáto, dej tam klidně 28, nebo kolik je tam max numero a nech to rozjet, pak to můžeš zase snížit.
My tam máme nastaveno 25 a nehrabeme na to, maximálně zapnu nebo vypnu klimu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 6 měsíců

#12 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od zdeny654 »

Diky moc vsem za odpovedi. Dnes to vyzkousim. Nastavim 24 a uvidime. Ikdyz to vypada ze venku uz nebude takove vedro ;) . Kazdopadne me ten kabinovy filtr potom napadl z toho duvodu, ze jsem prepl vsechno na manual, klimu vypl, ofuk jen na telo a vetrak na plno. Na to jak vetrak hucel tak to z pruduchu foukalo strasne malo. Aspon tohle je ted vyreseno, uvidime jestli tam bude jeste neco dalsiho s klimou.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Urvanej »

No zamrzlej výparník tak neprofoukneš, ale jakmile roztaje, tak zase jako by se nic nestalo. Ale takhle od klávesnice těžko soudit. U sebe bych to udělal tak, že bych to nechal "zatuhnout" a za běžícího motoru a klimy fyzicky čeknul ten filtr. Případně všechno nechal jak je, jen vypnul klimu a pokud by se to "spravilo", tak opravdu zamrzl.
Ono se to občas může stát, když jsou fakt hicáky, protože kontrolní čidlo je oblbnutý okolní teplotou a nezareguje dost rychle na zamrzající výparník.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 6 měsíců

#14 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od zdeny654 »

Vysledky po dnesku, ikdyz venkovni teplota byla 27-30, takze zase az ne takove vedro.

Zda se mi to ok, klima chladi tak jak ma, nastaveno 24 a automatika. Kdyz jsem nastavil jeste min, tak se hned zacal valit z pruduchu ledovy vzduch jak auto dorovnavalo teplotu.

ALE ta trubka viz uplne prvni foto byla zase cela zmrzla.

Zkousel jsem Google, nekdo nekde psal, ze je to OK, nekdo ze by mela byt jenom vlhka.

Co myslite?

Pokud by mela byt jenom vlhka tak bych rek, ze nevypina kompresor a tlaci moc? Ale to jenom typuju ;)

Diky

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Automaticka klimatizace - problem

Příspěvek od Urvanej »

Hele výparníky se designujou na to, aby výstupní teplota chladiva z výparníku byla kolem nuly. Ale tohle ovlivňuje ventil (značí se to TXV).
Ale kde je umístěný v tvym případě přesně nevim. Většinou bejvá na motorový stěně. Jeho výměna by mohla jít celkem snadno a klidně kus z vraku.
Rozhodně to ale zamrzlý takhle daleko bejt nesmí. Je to prostě divný, tohle značí selhání dvou věcí naráz, teplotní čidlo za výparníkem a TXV. Podle mě každej klimaservis to musí bejt schopnej opravit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“