Odpovedali sme ale k V70I 1999 2.5TDI 103kW, kde podľa mňa trvalé napäte max 14V, ktoré nepresiahne túto hranicu ani pri dlhých trasách nie je dobre. Alebo ako Urvanej písal, že jedno auto dáva 13,5V a že je to dobre, podľa mňa dobre teda nie je. Toľko k téme pýtajúceho sa a k auto o ktoré išlo.
Ak Ford dáva akumulátory pre vyššie napätie a tomu prispôsobil aj sústavu tak ok, Ford nemám. Ale tie akumulátory pre vyššie napätie sa, podľa mňa, aj tak nedajú dobiť napätím nižším, napríklad 13,5 V na svoju plnú kapacitu a o nížšom napätí bola reč. A aké sú to akumulátory v tých Fordoch, čo zvládajú vyššie napätia?
Oprava alternátoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#27 Oprava alternátoru
Ono jde hlavně o napětí na baterii, který jí dobíjí. Napětí na altíku může bejt vyšší, ale než to proleze k baterce, tak si na těch 14V.
To auto, o kterém mluvím, má na altíku 14.4, ale na baterce je 13.5V. Tím jsem chtěl nasměrovat tazatele taky k tomu, že to neni jen o altíku, ale i o stavu kabeláže a konektorů, ostatně to tu už taky bylo naznačováno i někým jiným.
To auto, o kterém mluvím, má na altíku 14.4, ale na baterce je 13.5V. Tím jsem chtěl nasměrovat tazatele taky k tomu, že to neni jen o altíku, ale i o stavu kabeláže a konektorů, ostatně to tu už taky bylo naznačováno i někým jiným.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 954
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#28 Oprava alternátoru
To jeste promerim. Kabelaz jsem menil a daval novou. Urcite ke starteru, k altiku asi ne. Uvidim. Kazdopadne diky.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#29 Oprava alternátoru
Na plnou kapacitu určitě ne, ale jen (odhadem) na 80%, a to z toho důvodu, že teprve nad touto hodnotou napětí dochází v baterce k procesu desufatace(druhé pásmo nabíjení), což samozřejmě dostává akumulátor na jeho maximální kapacitu nabití a zároveň udržuje akumulátor v kondici jakousi základní "baterkovou hygienou"IgorS píše:..... A otázka je: Môže sa plne dobiť, na svoju kapacitu, 12 V akumulátor pri napätí max. 13,5 V?
Zcela jistě se dá takto akumulátor provozovat, ale škodí mu to. Rychle klesá životnost a kapacita vlivem sulfatace.
A měření dobíjecího napětí se předpokládá zapíchnutí měřících hrotů do olova vývodů akumulátoru a nijak jinak.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 954
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
#30 Oprava alternátoru
A jeste by to melo byt po delsi jizde, ne?
Edit: vlastne u napeti by to melo byt jedno. Bud je nekde cestou ztrata, nebo ne.
Edit: vlastne u napeti by to melo byt jedno. Bud je nekde cestou ztrata, nebo ne.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#31 Oprava alternátoru
Samozřejmě úbytek napětí na cestě z alternátoru na akumulátor je daný
1.odporem (špatné, neutažené, zoxidované spoje) - ten se nemění, ale dá se ovlivnit
2.nabíjecím proudem - ten se mění stále - to se nedá ovlivnit
Podle Ohmova zákona U= I.R
1.odporem (špatné, neutažené, zoxidované spoje) - ten se nemění, ale dá se ovlivnit
2.nabíjecím proudem - ten se mění stále - to se nedá ovlivnit
Podle Ohmova zákona U= I.R
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#32 Oprava alternátoru
Eliminácia prechodových odporov a stav káblov je základ. Po problémoch s odídenou novou baterkou už vyše roka meriam napätie v zásuvke zapaľovača na prístrojovej doske. Ale podstatné je vedieť, aký je reálny pokles napätia meraného v tomto bode a na svorkách akumulátora. Zistil som, že u mňa je to 0,15V. Preto aj keď mi voltmeter v zapaľovači ukazuje 14,45V viem, že na svorkách batérie je 14,3V, takže ok. Toto všetko sa zlepšilo a ustálilo na približne týchto hodnotách po repase alternátora a výmene regulátora za Bosch. Preto mi už stačí len kontrola napätia sústavy, a nemusím merať na svorkách akumulátora.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#33 Oprava alternátoru
OK, tak je to v pořádku.
Jen pro zajímavost, když do té zásuvky připojíš odběr 10A, tak by ten úbytek měl být 1,5V a to už je docela dost.
Jen pro zajímavost, když do té zásuvky připojíš odběr 10A, tak by ten úbytek měl být 1,5V a to už je docela dost.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek