XC90 a nefunkční Haldex
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 34
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 2008
#1 XC90 a nefunkční Haldex
Ahoj lidi,
nevím, jestli se to zde probíralo, zběžně jsem hledal, ale konkrétně jsem to nenašel, tak bych se chtěl poradit. Moje XC90 r.v.2008, 2.4D AWD má odstavený Haldex. Koupil jsem ji v létě minulého roku(2016) a občas svítilo DSTC, že je dočasně vypnuté, následně to ukazovalo Slabou baterii, tak jsem ji vyměnil. Po výměně již trvale svítí porucha DSTC, baterie je OK. Byl jsem na podzim ve Volvu v Brně na výměnu ložiska a říkal jsem jim, že při zařazení R(automatická převodovka,je OK) ve spodku auta něco cvakne. Koukli se na to a sdělili mně, že je nefunkční servomotorek ovládání Haldexu a odpojili ho, cvakání přestalo. Nyní je Haldex nefunkční, tak bych se chtěl zeptat, jestli není někdo z Brna, že by se na to někdo kouknul a řekl mně, jestli je elektronika OK, nebo se musí udělat složitější oprava popřípadě repas?
Děkuji moc předem
nevím, jestli se to zde probíralo, zběžně jsem hledal, ale konkrétně jsem to nenašel, tak bych se chtěl poradit. Moje XC90 r.v.2008, 2.4D AWD má odstavený Haldex. Koupil jsem ji v létě minulého roku(2016) a občas svítilo DSTC, že je dočasně vypnuté, následně to ukazovalo Slabou baterii, tak jsem ji vyměnil. Po výměně již trvale svítí porucha DSTC, baterie je OK. Byl jsem na podzim ve Volvu v Brně na výměnu ložiska a říkal jsem jim, že při zařazení R(automatická převodovka,je OK) ve spodku auta něco cvakne. Koukli se na to a sdělili mně, že je nefunkční servomotorek ovládání Haldexu a odpojili ho, cvakání přestalo. Nyní je Haldex nefunkční, tak bych se chtěl zeptat, jestli není někdo z Brna, že by se na to někdo kouknul a řekl mně, jestli je elektronika OK, nebo se musí udělat složitější oprava popřípadě repas?
Děkuji moc předem
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 XC90 a nefunkční Haldex
Na tvym míste bych sfoukl ke klukum do AMBA. Šikovný jsou a máš to skoro v Brně.
Každopádně teda "oprava" od autorizáku stylem svítí kontrolka, tak odpojíme žárovku, se mi zdá hodně pofidérní.
Každopádně teda "oprava" od autorizáku stylem svítí kontrolka, tak odpojíme žárovku, se mi zdá hodně pofidérní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3 XC90 a nefunkční Haldex
Nepíšeš, jestli "odborníci" udělali diagnostiku. Hláška - "DSTC, že je dočasně vypnuté" může být kvůli kroužku pod volantem a oni ti prostě odřadili čerpadlo, které s tím nemusí mít nic společného. Cvaknutí na "R" může být pouze vymezení nějaké vůle (asi v tisícihranu) při změně smeru otáčení kardanu.
Před tím ti zadek fugoval? Je to snadno k poznání, po odpojení zadku se to špatně rozjíždí, hrabe to předkem při ostřejším rozjezdu.
Před tím ti zadek fugoval? Je to snadno k poznání, po odpojení zadku se to špatně rozjíždí, hrabe to předkem při ostřejším rozjezdu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 34
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 2008
#4 XC90 a nefunkční Haldex
S tou hláškou to říkali taky, ohledně toho kroužku pod volantem, ale jinak to DTSC dál neřešili, takže s tím DTSC nevím co je a jaká je příčina, jen jsem psal, co to dělalo před a po výměně autobaterie.
Ano, hůř to zabírá s odpojeným Haldexem, hrabe předek, ale před tím nevím. Měl jsem to auto asi necelý měsíc co to odpojili, takže jsem si nevšimnul, jestli fungoval či nikoliv. Oni to měli údajně na diagnostice a to ohledně toho motorku jim to napsala, ale kdosi mně říkal, že to napíše vždycky, když je nějaký problém a že se na to musí někdo fyzicky podívat ...
Ano, hůř to zabírá s odpojeným Haldexem, hrabe předek, ale před tím nevím. Měl jsem to auto asi necelý měsíc co to odpojili, takže jsem si nevšimnul, jestli fungoval či nikoliv. Oni to měli údajně na diagnostice a to ohledně toho motorku jim to napsala, ale kdosi mně říkal, že to napíše vždycky, když je nějaký problém a že se na to musí někdo fyzicky podívat ...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#5 XC90 a nefunkční Haldex
Zajeď do Amba a bude jasno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#6 XC90 a nefunkční Haldex
Pokud to před tím nehrabalo, tak asi zadek normálně fungoval a čerpadlo bude zřejmě v pořádku (zbytečně odpojené).
Nevidím důvod, proč by čerpadlo vybíjelo baterku. I kdyby tam v něm byl bordel uhlíků, který by to "nějak" zkratoval, tak motorek je "krmen" z DEMky která je na pojistce 7,5A a to pouze za běhu motoru (nebo aspoň poloha II), kdy (pokud to správně dobíjí) by měla být baterka OK.
Za mě - baterka byla před smrtí. Byla originál?
Chybu hází kroužek, nebo čidlo na kole, nebo něco úplně jiného.
Jediné, čeho dokázali je, že zadek se nepřipojí a to cvakání se díky tomu neprojeví. Až se to zase připojí, tak to zase asi začne cvakat.
Ta špatná baterka byla originál? Jestli jo, tak umřela docela mladá.
Nevidím důvod, proč by čerpadlo vybíjelo baterku. I kdyby tam v něm byl bordel uhlíků, který by to "nějak" zkratoval, tak motorek je "krmen" z DEMky která je na pojistce 7,5A a to pouze za běhu motoru (nebo aspoň poloha II), kdy (pokud to správně dobíjí) by měla být baterka OK.
Za mě - baterka byla před smrtí. Byla originál?
Chybu hází kroužek, nebo čidlo na kole, nebo něco úplně jiného.
Jediné, čeho dokázali je, že zadek se nepřipojí a to cvakání se díky tomu neprojeví. Až se to zase připojí, tak to zase asi začne cvakat.
Ta špatná baterka byla originál? Jestli jo, tak umřela docela mladá.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 34
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 2008
#7 XC90 a nefunkční Haldex
Jo, baterka byla špatná. Byla origoš, tak auto je r.v.2008, najeto 205tisíc, tak osobně si myslím, že měla na to nárok... Déle mně baterie nikdy nevydržela. Tedka je tam Boschka.
To DSTC pořeším taky, spíš mě trápí ten Haldex. Jen bych tedka potřeboval, aby se na to jen někdo podíval a řekl, v čem je problém, abych se na to mohl psychicky připravit.
Jinak, v tom Volvu v Brně Slatina jsem byl kvůli tomu ložisku, lepili ho, aby necvakalo, pač tam byla po jeho výměně vůle,tak tam dali nějaké spešl lepidlo a je to už OK. Pročetl jsem net a prý je to běžné při výměně ložiska za nové. Dokonce mně to ukazovali přímo na kole.
To DSTC pořeším taky, spíš mě trápí ten Haldex. Jen bych tedka potřeboval, aby se na to jen někdo podíval a řekl, v čem je problém, abych se na to mohl psychicky připravit.
Jinak, v tom Volvu v Brně Slatina jsem byl kvůli tomu ložisku, lepili ho, aby necvakalo, pač tam byla po jeho výměně vůle,tak tam dali nějaké spešl lepidlo a je to už OK. Pročetl jsem net a prý je to běžné při výměně ložiska za nové. Dokonce mně to ukazovali přímo na kole.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#8 XC90 a nefunkční Haldex
Já mám baterku ještě z výroby a stále maká 12 let (ťuk, ťuk, ťuk,)
To čerpadlo se dá sehnat kolem bůra,podle generace haldexu, ale nemyslím, že by bylo špatné. Haldexu nic být nemůže, kromě výměny náplně a filtru. Vyměnit při tom i olej v diferáku.
To cvakání může být načatý tisícihran, ale taky nemusí.
To čerpadlo se dá sehnat kolem bůra,podle generace haldexu, ale nemyslím, že by bylo špatné. Haldexu nic být nemůže, kromě výměny náplně a filtru. Vyměnit při tom i olej v diferáku.
To cvakání může být načatý tisícihran, ale taky nemusí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 34
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 2008
#9 XC90 a nefunkční Haldex
Po delší době se hlásím. V týdnu jsem byl v Autoambo na výměnu oleje v automatu a při té příležitosti se podívali na ten Haldex. Je nefunkční olejové čerpadlo, takže sehnali repas za 2,5tisíce, nový stojí 6tisíc bez daně. Tak se modlím, aby po té jeho výměně to bylo už OK.
Jinak, neví někdo o tažném na XC90, použitém? Jsem sháněl, ale nesehnal :-/
Jinak, neví někdo o tažném na XC90, použitém? Jsem sháněl, ale nesehnal :-/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#10 XC90 a nefunkční Haldex
Co to znamená -točí karkdan? za jízdy, nebo lze s ním točit rukou, když přední kola stojí?
Já mám toto, na to mít budeš https://www.tazne.cz/tazne-zarizeni-volvo-xc90-2004-2015-pevny-cep-2-srouby-galia-p58624/ koukám, že je to stejné, co jsi uvedl ty. Je jakože nesundávací, ale co to jsou "jen" dva šrouby, že?davidasis píše: Jinak, neví někdo o tažném na XC90, použitém? Jsem sháněl, ale nesehnal :-/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#11 XC90 a nefunkční Haldex
On ani Marra není svatej - viz.jednou má recenze. Tak komu věřit
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#12 XC90 a nefunkční Haldex
V Civatransu jsou dobří "odborníci" ten kardan se mohl otáčet unášením haldexu, ono to jde s určitou tuhostí.
Zkouší se to rukou, otáčet kardanem, při předních kolech na zemi (prostě zastavených) kardan se NESMÍ točit! a zkouší se vůle točení na jednu a druhou stranu (prostě s ním zacukat na jednu a druhou stranu). Vůle kolem 1 mm na obvodu kardanu je přijatelná.
A to tažné chceš teda jaké? Sundavací (aby tě mohl každou chvíli někdo buzerovat, že ho tam máš), nebo nesundávací na dva šrouby, ktré si můžeš vozit nandané, nebo sundané jak chceš?
Zkouší se to rukou, otáčet kardanem, při předních kolech na zemi (prostě zastavených) kardan se NESMÍ točit! a zkouší se vůle točení na jednu a druhou stranu (prostě s ním zacukat na jednu a druhou stranu). Vůle kolem 1 mm na obvodu kardanu je přijatelná.
A to tažné chceš teda jaké? Sundavací (aby tě mohl každou chvíli někdo buzerovat, že ho tam máš), nebo nesundávací na dva šrouby, ktré si můžeš vozit nandané, nebo sundané jak chceš?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sever
- Vůz: bylo V 70 D5 II je XC 90 D5 2011a S80 D5
- Bydliště: okres Česká Lípa
#13 XC90 a nefunkční Haldex
Mam takovej dojem,že když nejde DSTC(kroužek pod volantem) nejde ani ABS a ani náhon na zadek!
_________________
Bylo Volvo V70 D5 2003 je Volvo XC 90 D5 2010 a Volvo S 80 D5 2005
Bylo Volvo V70 D5 2003 je Volvo XC 90 D5 2010 a Volvo S 80 D5 2005
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 XC90 a nefunkční Haldex
Kroužek může být KO, nebo jen "zlobí", kdy hodí chybu, která zmizí. Jestli při KO to nejde stále nevím, ale možné to je.
Diagnostika.
Diagnostika.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 34
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 2008
#15 XC90 a nefunkční Haldex
Sháním pevné tažné, to je lepší pro můj účel.
Jinak kroužek pod volantem nemá s funkčností Haldexu moc co společného. Sice jsou to stejné hlášky, ale po napíchnutí diagnostiky to řekne víc. Tak to říkala v Autoambo a tak jim to diagnostika ukázala. Takže mám špatný kroužek pod volantem a zároveň momentálně nefunkční Haldex kvůli čerpadlu.
Jinak kroužek pod volantem nemá s funkčností Haldexu moc co společného. Sice jsou to stejné hlášky, ale po napíchnutí diagnostiky to řekne víc. Tak to říkala v Autoambo a tak jim to diagnostika ukázala. Takže mám špatný kroužek pod volantem a zároveň momentálně nefunkční Haldex kvůli čerpadlu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 34
- Registrován: 7 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2.4 2008
#16 XC90 a nefunkční Haldex
Tááák, včera jsem si dovezl opravené auto z AutoAmbo. V Haldexu bylo opravdu nefunkční olejové čerpadlo, takže byla výměna a ještě bylo špatné čidlo teploty tlaku v Haldexu, taky výměna. Dále špatný kroužek pod volantem. Tak snad to už bude fungovat...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#17 XC90 a nefunkční Haldex
...teploty tlaku jo?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#18 XC90 a nefunkční Haldex
teploty a tlaku
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 656 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od HonzaA
-
- 12 Odpovědi
- 1449 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 24 Odpovědi
- 4815 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 8 Odpovědi
- 581 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od P-zahradnik
-
- 3 Odpovědi
- 555 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kube86