Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5, AS7140, 2007

#1 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od romanb »

Zdravím všechny,

začínám být trochu v koncích a v autech se vyznám jako koza v petrželi. Na tohle fórum (a na vás) jsem dostal ty nejlepší tipy, tak se s prosbou obracím na vás :)

Koupil jsem Volvo S80 D5, rok výroby 2007, najeto 193 000. S předchozím autem jsem jezdil ke známému mechanikovi, dal jsem mu proto teď i na servisní prohlídku tohle nový Volvo. Jen vyměnil olej a dobil baterku.

Po asi 2 týdnech se objevila hláška chyby v motoru, dojel sem do autorizovaného servisu, řekli mi, že tam bylo moc oleje, pohoda, vyřešeno. Ale k tomu se mechanik zmínil o tom, že dle hlučnosti motoru soudí, že by se měly vyměnit hydroštely a že je to prý záležitost za 35 000 Kč. Prý když to nebudu řešit, může se hydroštel ulomit a vlétnout do hlavy motoru — což je potom prý klidně za 130 tis.

Jejich vyšší hlučnost jsem (když se na to zaměřím) zaznamenal také, trvá to i po nastartování, co se jízdních vlastností týče — bezproblému. Ilustrace chování motoru (není moje video): https://www.youtube.com/watch?v=DSPml3kGDGM

A to je teď moje otázka na vás — může být pravda, že mechanik jen podle sluchu pozná, že je třeba vyměnit hydroštely? A není 35 000 přepálené? Nemůže být cvakání způsobeno třeba tím olejem, který tam nalil ten předchozí "garážový" mechanik? Někdo mi taky řekl, že cvakání hydroštelů je naprosto běžná věc… Doopravdy nevím, co byste dělali vy? Případně máte kontakt na někoho, u koho bych se mohl poradit osobně (Praha)?

MOC vám všem děkuju za jakékoliv rady a postřehy :)

Roman

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#2 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od jancho »

_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#3 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od jancho »

Když jsem byl u Marry a orientačně jsem se ptal do budoucna na cenu hydroštelů, tak cena byla, pokud se nepletu, cca 15tis. Myslím, že profík to podle sluchu pozná.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od hajnej »

jancho píše:Když jsem byl u Marry a orientačně jsem se ptal do budoucna na cenu hydroštelů, tak cena byla, pokud se nepletu, cca 15tis. Myslím, že profík to podle sluchu pozná.
Materiál se nechá na Skandixu za cca 6tis jestli si pamatuju správně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#5 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:
jancho píše:Když jsem byl u Marry a orientačně jsem se ptal do budoucna na cenu hydroštelů, tak cena byla, pokud se nepletu, cca 15tis. Myslím, že profík to podle sluchu pozná.
Materiál se nechá na Skandixu za cca 6tis jestli si pamatuju správně.
Tak to bych chtěl vidět!!!

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#6 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od jancho »

hajnej píše:
jancho píše:Když jsem byl u Marry a orientačně jsem se ptal do budoucna na cenu hydroštelů, tak cena byla, pokud se nepletu, cca 15tis. Myslím, že profík to podle sluchu pozná.
Materiál se nechá na Skandixu za cca 6tis jestli si pamatuju správně.
To je docela příznivá informace, čekal jsem to dražší.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

GDPR_user

#7 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od GDPR_user »

jancho píše:
To je docela příznivá informace, čekal jsem to dražší.
Příznivá sice ano,ale klamná,tak se neraduj.

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#8 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od jancho »

martinopel píše:
jancho píše:
To je docela příznivá informace, čekal jsem to dražší.
Příznivá sice ano,ale klamná,tak se neraduj.
Ok :-) Zatim to naštěstí řešit nemusím, ale do budoucna, kdo ví...
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše: Tak to bych chtěl vidět!!!
V průběhu týdne se na to podívám.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od raolsa »

https://www.skandix.de/de/suche/?q=31251885&bi=a69a6e342597f70c66b8e3c934def682 x20 ks
https://www.skandix.de/de/suche/?q=8670045 x20 ks
To je dohromady cca 6500,- Kč + pošta.
No a pak potřebuješ pár dalších dílů, jako simerinky a těsnění a + samozřejmě práce.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše:https://www.skandix.de/de/suche/?q=31251885&bi=a69a6e342597f70c66b8e3c934def682 x20 ks
https://www.skandix.de/de/suche/?q=8670045 x20 ks
To je dohromady cca 6500,- Kč + pošta.
No a pak potřebuješ pár dalších dílů, jako simerinky a těsnění a + samozřejmě práce.
Díky Radku. Takže je to pořád nesmysl?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#12 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:
raolsa píše:https://www.skandix.de/de/suche/?q=31251885&bi=a69a6e342597f70c66b8e3c934def682 x20 ks
https://www.skandix.de/de/suche/?q=8670045 x20 ks
To je dohromady cca 6500,- Kč + pošta.
No a pak potřebuješ pár dalších dílů, jako simerinky a těsnění a + samozřejmě práce.
Díky Radku. Takže je to pořád nesmysl?
Není to náhodou cena bez daně?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od raolsa »

Nwm, nikdy jsem ze skandixu nekupoval.
Kučera má jeden hydroštel za 292,- Kč.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od hajnej »

Cena bez daně to je. Ale i tak nejsme moc daleko. Za kolik kupuje hydrostely martin?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#15 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od kamov »

Mne to klepe na d5252t uz pol roka, ak to nevymenim co hrozi motoru?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5, AS7140, 2007

#16 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od romanb »

kamov píše:Mne to klepe na d5252t uz pol roka, ak to nevymenim co hrozi motoru?
Dle technika z autorizovaného servisu (Průhonice) hrozí ulomení hydroštelu do hlavy válce, záležitost 3x dražší než výměna hydroštelů. K cvakání cca jako na videu výše mi řekl "Už včera bylo na výměnu pozdě".

To je ve skutečnosti moje původní otázka, jak brát takové tvrzení vážně? Šli byste do opravy hned nebo je to jen taktika, jak přivézt do pobočky další zakázku (za provizi?) a výměna ve skutečnosti tak akutní není a je to v podstatě běžný stav?

Všem diskutujícím každopádně díky, obzvlášť za kontakty na snad konečně důvěryhodné lidi, z diskuze o cenách si odnáším, že cena 35 000 za komplet je tedy docela přepal?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#17 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#18 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od hajnej »

Tahle veselost se týká i benzínů?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#19 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od GDPR_user »

Benzínů se to netýká.Když se na D5 rozsype vahadlo,váleček vahadla může spadnout dolů do vany,tam urazí ostřik pístu a vten moment nemažeš.Takže vydřené lágry,vydřená vačka.Takže klidně jezděte dál.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Bezvolvovec. Zatim...

#20 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od BezVolvovec »

Zajimava konstrukce :) Vylepsit by to asi slo ze by se nemuselo rozpadavat, jenom seskocit a sup rovnou do vany cely. :)
Benziny to maj jak? Maj hydrostely? Dik

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5, AS7140, 2007

#21 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od romanb »

Co si teda myslíte o ceně cca 40 000 za komplet (tj. díly + práce)? Má cenu něco takhle většího dávat do autorizovaného servisu nebo byste využili něco levnějšího (avšak méně spolehlivého)?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#22 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od kamov »

Takze to nie je ziadna sranda, uz sa len uistit ze to klepe hydrostel, mal som dole veko ventilov a cumel do toho, ale nepoznal som ze je tam nieco zle, skusim nahrat zvuk.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#23 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od jancho »

Můj názor je, že 40 je dost. Co myslíš tím levnějším a tím pádem méně spolehlivým? Myslíš díly z druhovýroby nebo neautorizovaný servis??
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Romulusw »

BezVolvovec píše:Zajimava konstrukce :) Vylepsit by to asi slo ze by se nemuselo rozpadavat, jenom seskocit a sup rovnou do vany cely. :)
Benziny to maj jak? Maj hydrostely? Dik
Benzíny (teda ten můj) nemají hydroštely. Vačka přímo mačká přes nabroušenou vymezovací podložku zdvihátko ventilu.
Doteťka jsem nepochopil, proč tam nedali hydroštely, jako jsou v benzínových VW z devadesátých let. Asi to umějí udělat, že se to neposere :D
Stejně to měly benzínový fiaty z let osmdesátých. Jen podložky, žádné štelování.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Urvanej »

Hydroštely se s velkou slávou zaváděly plácnu 20 let zpět, že už nidky nebude třeba stělovat vůle ventilů. Pak se zjistilo, že jak v tom ten olej necyrkuluje, tak že v tom shnije a když se k tomu občas podcení nějaká výměna, že umřou a že se pak víc než štelování ventilů investuje do hydroštelů.
Takže cca 10 let zpátky zase začaly hydroštely ustupovat, protože kromě toho že se kurví taky zvyšujou spotřebu, protože potřebujou tlak oleje...
No prostě :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“