OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#1 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od M14 »

Zdravim, mám dotaz na diagnostice se mi zobrazily 4 chybové kódy 1850, 1870, 1880, 1890 pikladam i foto. Můj dotaz zní co to je zachyby zda to má na něco vliv nebo se to nemusí řešit. Můj názor je že to má něco společného s motorem, protože mam klidnou jízdou po dálnici do 130 a okresky cca 100 město moc nejezdím spotřebu 10-10,5L/100km a to se mi zda moc. Jinak je to rok 2011 2.4 diesel 147kw 350k najeto olej měněn před 5000km a jeho furt stejne hladina se nezveda ani nesnižuje DPF filtr se normálně vypaluje zkoušel jsem i přes diag a vše se dokončilo bez chyb.
Předem děkuji za nějakou radu. (Pravopis neřešte)
Přílohy
ovladač víření2.jpg
Naposledy upravil(a) M14 dne 08 lis 2016 20:39, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

GDPR_user

#2 OBD II chyba OVLADAČ VÝŘENÍ - XC90

Příspěvek od GDPR_user »

Je to uplněfpyči,protoše ti f motoře zdechnul vyr velky.Doporučujy začyt s kontrulou pravopycu.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od Urvanej »

Zrovna ty Martine o pravopysu pomlč :-D
S tou diagnostikou musíš na Originál VIDA DICE, jinak to neni uplně ono. Louskání těch chyb z univerzálů je pak celkem vopruz a hlavně je to zbytečný, když ti to za pár stovek načte kde kdo originálem a pořádně a jsou u toho i možné příčiny a způsoby odstranění vady.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#4 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od Dural8 »

Nemění to nic na tom, že se z toho dá odvodit problém s vířivýma klapkama ( swirl klapkama )...to už si zkus najít, třeba to bude ono. A když ne, tak Tě neorigo diagnostika navádí na blud a začni u někoho s origo, v Praze jich je dost :)
_________________
V60 D4

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od Urvanej »

Kdyby to aspoň plivalo origo kódy, ale tohle jsou nějaký plákoviny.
Ale Dural má pravdu, jukni pod motordeklem na táhlo klapek, zda neni vypadnutý. Ale to většinou hází auto do nouzáku, když se mu pořádně naloží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od ok2ucx »

Urvanej píše:S tou diagnostikou musíš na Originál VIDA DICE, jinak to neni uplně ono. Louskání těch chyb z univerzálů je pak celkem vopruz

Kód: Vybrat vše

ECM-1880  Swirl damper control  Faulty signal  
ECM-1870  Swirl damper control  Negative deviation  
ECM-1890  Swirl damper control  Jammed  
ECM-1850  Swirl damper control  Faulty signal 
Urvanej píše:a hlavně je to zbytečný, když ti to za pár stovek načte kde kdo originálem a pořádně a jsou u toho i možné příčiny a způsoby odstranění vady.
Ony i ty neoirgo diagy vysypou správné kódy (čísla). Ale co hlavně nevysypou je to, jaká je přesná příčina těch problémů a hlavně neoriga typicky vypisují chyby vždy z jedné konkrétní jednotky.
Ale všechno souvisí se vším a často až kombinace chybových kódů (z vícero jednotek) teprve může vést ke správné diagnóze.

V tomto konkrétním případě je to ale jasný - problém zřejmý a velmi typický:
vířivé klapky zaseknuté, v lepším případě jen upadnuté táhýlko - to se ale nezaseklo pro nic za nic. I tak to chce preventivně rozebrat sání, celý karbonem zahnojený sací trakt vyčistit až k EGR a škrtící klapce. Ten zaslepit a poléčit softwarově. U těchto prvních Euro4 motorů by to měla být základní profylaxe, zvláště u vyšších nájezdů (což jsou dnes všechny motory, které i 10x objely zeměkouli). Samotné vířivé klapky případně vyměnit za nové, pokud jsou dolámané, možná i preventivně.

K tomu pak ještě odvětrání PCV a budeš mít motor jak za mlada.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#7 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od M14 »

dik za rady. Comse tyce toho tahla to jsem tu na foru cetl jenze ja tam prave zadne nevidim a myslim ze mara mi po telefonu rekl ze tenhle motor uz to tahlo nema ale nejsem si 100% jistej. Mimochodem ty klapky jsou teda zepredu na motoru nebo nekde na sani ? Muze to mit vliv na vykon ?
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#8 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od ok2ucx »

Klapky jsou uvnitř sání. To táhlo je zvenku i s motorkem, kousek od vodní pumpy. Když dáš do Googla vyhledávat Swirl actuator Volvo, tak určitě něco najde. (Ta inovovaná verze to může mít jinak, princip ale zůstává.)

Problém s klapkama se nepochybně projeví na varovné hlášce, motor padne do nouze (= výkon).

A samozřejmě je třeba to řešit. Proč jinak by auto držkovalo, proč by to tam vůbec dávali? Tedy - jak se vůbec můžeš takto ptát?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#9 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od M14 »

Ok dik pohledam, ptam se proto protoze zadna kontrolka nesviti a jezdito celkem normalne jen kdyz chci jet rosku vic svizne tak mi prijde ze to netahne
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#10 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od passport5 »

ahoj,tak to máš dobý,mě to někdy taky netáhne a žádnou chybu mi to neřekne....jsi na tom líp,tady jsou to asi klapky:-) david
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#11 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od st_Andy »

passport5 píše:ahoj,tak to máš dobý,mě to někdy taky netáhne a žádnou chybu mi to neřekne....jsi na tom líp,tady jsou to asi klapky:-) david
musis to poradne osolit nahoru kopcem plnej kotel aspon 4500 otacek a pokud jsou to zasekle klapky nebo z kloubku upadle tahlo od nich, hodi ti motor do nouzaku do dalsiho nastartovani.. vyhodi to urcite hlasku ale vis to zkouknout taky vizualne kdyz shodis kryt motora a kouknes na levo k termostatu bude tam kloubek s cernym tahlem - to otevira/zavira klapky a zvykne z kloubku upadnout a kolem klapek zacne rosit olej :)

http://images76.fotosik.pl/292/a6c07a7fba7c72eb.jpg


Chyba se projevuje jenom nad 3000 otacek kdy se klapky oteviraji..

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#12 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od kwiko »

toto nieje vobec dobra rada, nic tym nevyriesi a ked je upchaty vyfuk (DPF) moze vytrhnut hadicu, ci rozdrapit turbo ak je a spravna konstalacia zavad... potom bude mat K.O. motor.

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#13 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od M14 »

Tak klapky mi byly vycisteny cele byli zadelane od cerneho hnusu to same egr a srtici klabka. Spotreba se snizila na 8l ale chybu to pise furt asi bude vhaji ten elektrickej segment co to ovlada nic jineho to asi byt uz nemuze.
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

M14
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 33
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 rv. 2001 2.4t 147kw

#14 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od M14 »

Ted jsem koukal na youtube jak fungujou tyklapky a ono se to ma pohybovat jako na videu kdyz turuju motor na volnobeh ?
https://youtu.be/2d7hLpIcqwA
_________________
Bylo XC90 2.4 D5 147kw rv. 2011

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#15 OBD II chyba OVLADAČ VÍŘENÍ - XC90

Příspěvek od kwiko »

zalezi na teplote motora. ale tusim sa to hybe ked vypnes motor.
Alebo ked si das na diagnostike kalibraciu klapiek... :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“