TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#1 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

A máme tady další dotaz k dehtovým kamnům.
Včera jsem čejnžnul původní vstřiky 150 P 502 za větší 150 P 764
WP_DS20161102(6).jpg
WP_DS20161102(6).jpg (122.05 KiB) Zobrazeno 2835 x
K jádru pudla:
Na kolik nejlépe nastavit dávku nafty když jsou ty vstřiky v podstatě větší?
Tady je stav před výměnou:
WP_DS20161102(4).jpg
Zmenšil jsem to na tuto hodnotu po výměně vstřiků:
WP_DS20161102(5).jpg
WP_DS20161102(5).jpg (96.29 KiB) Zobrazeno 2835 x
Otázka dvě: Ty rozdílné hodnoty na 2. a 5. válci mě trochu zneklidňují, může to být třeba menší kompresí na oněch válcích (nebo jiným problémem)? Je nějaká tolerance? Sluší se dodat že repasované vstřiky jsou původem z jiného motoru takže problém ve vstřikovačích bych neviděl...

Otázka tři: Po výměně se mi objevilo nové záhadné cinkání při běhu motoru závislé na otáčkách. Je to takové kovové cvakání. Zkoušel jsem shodit řemen příslušenství, prubnul kladky,vývěva,dvouhmota...nic. Tak mě napadlo jestli to nemohou dělat právě ty nové vstřiky (nějak si sednou/stačí "zajet")?
Ufff...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#2 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od Jiří M »

Jak auto jede, kouří, jak se změnil stav oproti původnímu? Při skládání vstřiků se dodržel otevírací tlak 190 Bar?

Ty rozdílný hodnoty dávky jsou daný stavem čerpadla, popř. motoru (mě dávka s +2 až -1 mg cestuje mezi 1 a 3 válcem v závislosti na nastartování motoru, čerpadlo má nepochybně vůle, ale zatim s tím žiju :D ).

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#3 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jede to lépe,večer jsem s tím vyjel to vyzkoušet a nějak extra nadšenej jsem nebyl. Lepší to bylo,ne že ne.
Ovšem dneska jsem s tím už nějaký kilometr najel a musim říct že je to lepší a lepší. Kouří to zatím stejně a zdá se mi že má i tišší chod (ano,placebo na mne funguje) :green:
Otvírací tlaky nevím,já u seřizování nebyl.
Takže ono asi je trochu předčasný dělat zatím nějaký závěry,asi počkám až si to pořádně posedá a pak uvidíme
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#4 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Takže trochu fýdbek:
JEDE TO BOŽSKY!!! :green:
Dávku jsem zatím snížil ještě na 3,2mg/s; spotřebu mám zatím stále ve sledování. I kdyby spotřeba zůstala na mých původních 7l/100 (palubní optimista 6,3l), tak je to sqělý, páč to jede a vrčí fakt velmi příjemně (palubní optimista zatím píše 5,3l)
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#5 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:Takže trochu fýdbek:
JEDE TO BOŽSKY!!! :green:
tak gratuluji k úspěchu :)
Myslíš si, že by tyhle FB vstřiky šly dát na MSA15.8?
Chtěl bych časem nějak pořešit S70, na V70 jsem dával vstřiky Bosch.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#6 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

pepa.paur píše:
z-d-e-n-a píše:Takže trochu fýdbek:
JEDE TO BOŽSKY!!! :green:
tak gratuluji k úspěchu :)
Myslíš si, že by tyhle FB vstřiky šly dát na MSA15.8?
Chtěl bych časem nějak pořešit S70, na V70 jsem dával vstřiky Bosch.
No v tvém případě by jsi musel vyměnit asi celé vstřiky z 15.7, páč když jsem v Dieselpoweru kupoval ony špičky, tak se mne ptali na rok auta a frajer něco pronesl ve smyslu že tyhle 764ky na 99+ nejdou...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#7 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše: No v tvém případě by jsi musel vyměnit asi celé vstřiky z 15.7, páč když jsem v Dieselpoweru kupoval ony špičky, tak se mne ptali na rok auta a frajer něco pronesl ve smyslu že tyhle 764ky na 99+ nejdou...
no v dieselpoweru tvrdí, že je rozdíl těch 150 a 160 stupňů a že to nejde zaměnit. Mám tady navíc jednu sadu celých vstřiků, ale je taky z MSA15.8. Chtěl bych na nich nechat vyměnit trysky, seřídit a přehodil bych si to doma. Možná by věděli v dieselservisu Bosch, ale asi mi budou cpát jejich trysky :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#8 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od Zeb »

z-d-e-n-a píše: Včera jsem čejnžnul původní vstřiky 150 P 502 za větší 150 P 764
Jak ti to prosím tě kouřilo před výměnou a po výměně? Je nějak výměna na kouřivosti znát? Měnil jsi že jsi chtěl větší, nebo ti staré tekly, nebo byly jinak poškozené?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#9 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Nijak extrémně to se starými tryskami nehulilo - ono se to nechá celkem ukočírovat právě seřízením dávky nafty a i váhou vzduchu (MSA15.7). A i co tankuješ zřejmě (jedu si Vervu).
No a důvod výměny...takhle vypadaly trysky když jsem je měl minulý rok venku - chtěl jsem vidět jak vypadaj po 400tkm a že je preventivně vypucuju:
WP_DS20161105.jpg
WP_DS20161105.jpg (96.05 KiB) Zobrazeno 2684 x
Dvě trysky tryskovaly úplně blbě,tak jsem je všechny vypucoval a vrátil zpět s tím že kopím nový. No a dokopal jsem se k tomu až teď :green: No a proč tam nedat rovnou větší,že jo :twisted:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: volvo

#10 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od POWERDIESEL »

No ak si chcel vymenou trysiek docielit zvysenie vykonu tak si si moc nepomohol P764 to iste ako 502 . P764 ma 0,216 a 502 maju 0,213. Davka sa nenadstavuje v tomto pripade.A aj tak si ju nadstavoval opacne.Do tohto motora su najvhodnejsie PP764 ktore maju 0,230.

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#11 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

S křížkem po funuse. Takže doporučuješ Power Plusky? Jak je teda možné že pouze výměnou trysek obyčejných 764 (a seřízení) jsem dosáhl prokazatelně lepšího výsledku co se rychlosti týče? (=mám poblíž "ověřovací kopec" = s novými tryskami +5km/h).
Co bych tedy měl očekávat od PP 764?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: volvo

#12 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od POWERDIESEL »

samozrejme ze rozdiel citis ale to je hlavne tym ze tie stare uz boli opotrebovane,tieto nove pojdu este lepsie ked sa zabehnu potrebuju par 1000km.P764 su vhodne ako nahrada za orig. 502 ak ale chces docielit rozumny narast vykonu a nie dymovnicu tak su najvhodnejsie prave PP764 maju uz DLC upravu, su velmi kvalitne hodne ich pouzivam na R5tdi. P764 su vhodne na 66-81kw rotacky

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#13 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak že bych si dal výměnu ještě jednou? :green:
Kolik tak ty PP přidají na R5?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#14 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od Tarkin »

Jaké vstřikovače má D5252T s MSA15.8?
Nesedí mi na diagnostice korekce vstřikovačů Kdy jsou hodnoty kolem 650mg/s viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=64623, může to napovídat načaté vstřikovače?

Respektive jak se auto chová po výměně vystřiků po 400tkm?

Bosio vypadají super, ale ta cena je trošku raketa.

Pokud by byl pro D5252T upgrade 150P764, tak jsem ještě u Janouška našel tyhle: https://www.janousek-motorsport.cz/vstrikovaci-trysky/vstrikovaci-tryska-chj-dsla-150p764--40/

Má někdo zkušenost? A jak se pak řeší zvětšený průtok? Stačí nastavit dávku nafty, nebo je třeba nový čip?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#15 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

15.8 má 93P838, takže máš jiné komplet vstřiky. Takže buď vyměnit celý vstřikovače z 15.7 nebo zrepasovat/seřídit ty tvoje stávající a dát standartní nové špičky (tak bych postupoval já). Jestli už je možný nějaký upgrade pro tvoji verzi vstřiků - netuším. Oslovil bych kluky z DP, ti se tím zabývají.

S těmi CHJ špičkami - máš to tam napsaný - je třeba upravit sw.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#16 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od Tarkin »

15.8 má 93P838, takže máš jiné komplet vstřiky.
Psal jsi o tom v jiným topicu, ale bez odpovědi... Tak ještě jednou, 93P838 jsou větší, než zmiňované 150 P 764? Jakou velikosti mají ty 838?
Když už bych se do výměny pouštěl, tak bych si chtěl také "polepšit".
nebo zrepasovat/seřídit ty tvoje stávající a dát standartní nové špičky (tak bych postupoval já).
Proč? Psal jsi, že u tebe lehce větší trysky výrazně pomohly. A i co jsem procházel výsledky výměn trysek na DP, tak pouze výměna za lepší trysky přidá výkon, bez nutnosti úpravy SW.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#17 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jestli mají větší průtok netuším. Každopádně mají jiný úhel rozprachu. A pokud si dobře vzpomínám, co mi vysvětlovali kucí z DP, tak jsou ty vstřiky jakoby dvoustupňové (?) - tzn. vstřikují nadvakrát, jakoby předvstřik a pak hlavní vstřik. A jak s tím souvisejí ty číselné označení vstřikovačů netuším. Víc ti k tomu asi neřeknu, nepátral jsem nějak do hloubky.
A co se druhé otázky týče - takhle bych postupoval já, páč si nejsem vědom že by byla nějaká lepší varianta špiček na tvé vstřikovače. Ale zkus se fakt poptat u DP, nesleduji novinky v tomhe odvětví. Každopádně i kdyby jsi dal standartní špičky nový a nechal seřídit vstřiky tak věřím že to bude jen lepší. Však se podívej v jakém stavu jsem vytáhl moje vsřiky po 400tkm. A to jsi neviděl jak blbě to rozprašovalo (stříknul jsem do špiček pod tlakem čistič na brzdy a to byla fontána...)
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#18 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Nesedí mi na diagnostice korekce vstřikovačů Kdy jsou hodnoty kolem 650mg/s viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=64623, může to napovídat načaté vstřikovače?
Keď ich vymeníš a aj tak budú korekcie 650mg/s aký bude ďalší postup?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#19 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od Tarkin »

Jen zjišťuju, co a jak. :)

Tohle mě trošku zděsilo, vzhledem k tomu, že mám najeto 377tkm.
z-d-e-n-a píše:Nijak extrémně to se starými tryskami nehulilo - ono se to nechá celkem ukočírovat právě seřízením dávky nafty a i váhou vzduchu (MSA15.7). A i co tankuješ zřejmě (jedu si Vervu).
No a důvod výměny...takhle vypadaly trysky když jsem je měl minulý rok venku - chtěl jsem vidět jak vypadaj po 400tkm a že je preventivně vypucuju...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#20 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jak píšu - nech je minimálně vyčistit a hlavně seřídit, pochybuju že to někdy někdo dělal (proč taky, když to jede, že jo). Mě seřízení stálo 1800,- (3 roky zpět).
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#21 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Jen zjišťuju, co a jak. :)
Zisťovať samozrejme treba, no treba hlavne uvažovať. Tá otázka je totiž v podobnom duchu ako táto: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=67174#p798405 a môže mať spoločný základ.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#22 TDi - nové vstřiky - hodnoty nastavení

Příspěvek od Tarkin »

z-d-e-n-a píše:Jak píšu - nech je minimálně vyčistit a hlavně seřídit, pochybuju že to někdy někdo dělal (proč taky, když to jede, že jo). Mě seřízení stálo 1800,- (3 roky zpět).
Jen abych tomu rozuměl, co se dá udělat na běžných vstřikach s rotačkou.

Stačí je nechat vyčistit a seřídit, nebo tam dochází k opotřebení vstřikovací jehly nebo něčeho jiného?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“