850 b5202 seřízení LPG

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: pustina
Vůz: 944

#1 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od scholle »

zdravim,

hledal jsem řešení problému, ale nenašel, tak se ptám.
Koupil jsem od uživatele Jofo jeho 855, která nestartovala na plyn, což mně vždy fordi startovaly, tak jsem vyměnil zteřelé membrány (podtlak BRC) a začal štelovat. Zjistil jsem, že volvo má pravděpodobně regulátor volnoběžných otáček(?), protože auto má za každých okolností stabilní volnoběh (kromě úplného seškrcení). Na reduktoru musim hodně plyn otevřít, aby to jelo (šroubek už leze ven) a stejně od 4 tis. otáček výš je to udušené. K tomu je spotřeba přes 15 litrů plynu (dle palubáku 11,5 l benzinu). Předtim údajně 12-13 litrů. Na benzin táhne auto normálně.

Dá se deaktivovat regulátor volnoběhu, abych nastavil reduktor na volnoběh?
A vůbec, nějaký nápad, proč to nejede, ale přitom chlastá??? Než budu vyndávat znovu reduktor...

díky
petr
_________________
'92 944 b230f | '93 850 T-5 (troska)
taunus, transit valník a anglia estate

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od Urvanej »

Ten regulátor volnoběhu se jmenuje volnoběžný ventil. Ale jeho zásahama se mění tlak v sání, takže bys měl být schopen ho podtlakově nastavit.
Jinak si teda myslim, že nějaká spotřeba benzínu by být měla, jinak benzínová soustava odejde.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: pustina
Vůz: 944

#3 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od scholle »

Urvanej píše:Ten regulátor volnoběhu se jmenuje volnoběžný ventil. Ale jeho zásahama se mění tlak v sání, takže bys měl být schopen ho podtlakově nastavit.
Jinak si teda myslim, že nějaká spotřeba benzínu by být měla, jinak benzínová soustava odejde.
moc nechápu, co mám podtlakově nastavovat? prostě nikomu u podtlakového LPG nejde nastavit bohatost na volnoběh (teda poslechem podle otáček)? nastavi se to jen tak, aby to dobře jelo?
proč odejde benzínová soustava? měl jsem za to, že benzín stále proudí přes vstřiky (musí je chladit) a zase se vrací do nádrže. a na benzín občas jezdim, neboj. ale co ja jsem slysel, je to nutné kvůli mazaní ventilů. benzin je mastnej, plyn je suchej.
_________________
'92 944 b230f | '93 850 T-5 (troska)
taunus, transit valník a anglia estate

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od tomasss »

scholle píše:moc nechápu, co mám podtlakově nastavovat?
LPG reduktor
scholle píše:proč odejde benzínová soustava?
Vetsinou, pokud se jezdi jen na LPG, se zalepej benzinovy vstriky. Hodne starej benzin muze mit taky korozivni ucinky.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od Urvanej »

tomasss: :good:
Jinak se dobře podívej, jak je konstruovaná lišta se vstřikama. Benzín, jakmile nateče do vstřiku, tak nemá kudy vytéct, a jen se ohřejvá a degraduje a zalepí vstřiky. Takže každej studenej start aspoň vypláchne co v nich je a nateče čerstvý.
Taky mam v autě podtlak a benzín leju vervu 100. Né že bych ocenil oktany, ale absence biosložky prodlužuje skladovatelnost benzínu a pak se to tak nezasírá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: pustina
Vůz: 944

#6 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od scholle »

tomasss píše:
scholle píše:moc nechápu, co mám podtlakově nastavovat?
LPG reduktor
Urvanej píše:Ten regulátor volnoběhu se jmenuje volnoběžný ventil. Ale jeho zásahama se mění tlak v sání, takže bys měl být schopen ho podtlakově nastavit.
zdá se, že se každý bavíte o něčem jiném. LPG reduktor pracuje na základě podtlaku v sání, nastavuje se jen míra propouštěného plynu
scholle píše:proč odejde benzínová soustava?
Vetsinou, pokud se jezdi jen na LPG, se zalepej benzinovy vstriky. Hodne starej benzin muze mit taky korozivni ucinky.
to je možné. děkuji.
_________________
'92 944 b230f | '93 850 T-5 (troska)
taunus, transit valník a anglia estate

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: pustina
Vůz: 944

#7 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od scholle »

Urvanej píše:tomasss: :good:
Jinak se dobře podívej, jak je konstruovaná lišta se vstřikama. Benzín, jakmile nateče do vstřiku, tak nemá kudy vytéct, a jen se ohřejvá a degraduje a zalepí vstřiky. Takže každej studenej start aspoň vypláchne co v nich je a nateče čerstvý.
Taky mam v autě podtlak a benzín leju vervu 100. Né že bych ocenil oktany, ale absence biosložky prodlužuje skladovatelnost benzínu a pak se to tak nezasírá.
verva je dobry nápad, to už mi jeden plynař doporučoval :good:
_________________
'92 944 b230f | '93 850 T-5 (troska)
taunus, transit valník a anglia estate

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od tomasss »

scholle píše:
Urvanej píše:Ten regulátor volnoběhu se jmenuje volnoběžný ventil. Ale jeho zásahama se mění tlak v sání, takže bys měl být schopen ho podtlakově nastavit.
zdá se, že se každý bavíte o něčem jiném. LPG reduktor pracuje na základě podtlaku v sání, nastavuje se jen míra propouštěného plynu
To my víme a bavime se o tom samym, pod "ho" si dopln "reduktor" :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od Urvanej »

Vzhledem k tomu, že volnoběžný ventil není uživatelsky nijak nastavitelný, tak mě nenapadlo, že to nepůjde pochopit. Nicméně omlouvám se tedy za špatnou formulaci.
Každopádně dobře nastavit podtlak(jakejkoliv plyn) je věda, pokud má auto aspoň trochu adaptabilní řj motoru. Což nevim, jak u tej tvojej předokolky máš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#10 850 b5202 seřízení LPG

Příspěvek od berzerker »

Urvanej píše:tomasss: :good:
Jinak se dobře podívej, jak je konstruovaná lišta se vstřikama. Benzín, jakmile nateče do vstřiku, tak nemá kudy vytéct, a jen se ohřejvá a degraduje a zalepí vstřiky. Takže každej studenej start aspoň vypláchne co v nich je a nateče čerstvý.
Taky mam v autě podtlak a benzín leju vervu 100. Né že bych ocenil oktany, ale absence biosložky prodlužuje skladovatelnost benzínu a pak se to tak nezasírá.
Tento problem by sa dal obmedzit tym, ze pred chcipnutim motora prepnem na par sekund na benzin.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“