850-nejde rýchlomer a otáčkomer

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#1 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Pozdravujem.
Mám ísť na STK a nejdu mi dve ručičky.
Meranie kilometrov funguje.
Máme niekde schému palubky - kapličky,bol by som vďačný.
Mám 850-tku, r.v. 94 motor benzín 2.5 ,10-ventil.
Pokial to niekto mal ,kdeby mohla byť chyba?
Dík.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#2 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj
Momentálně nemám přístup ke svým souborum ,ale večer ti sem hodim návod na autodiagnostiku jelikož máš blikačku v motorovém prostoru můžeš vyvolat autodiagnostiku a začne se kontrolovat včetně přístrojovky a tam by měly vyskočit teplota ,posunout kilometrovník o číslo a vyskočit ručičky rychloměru a otáčkoměru tím by jsi vyloučil chybu přístrojovky a pak by to mohla být buď kabeláž ,ale spíše čidlo . :wink:
Pokud na to pospícháš pohledej na googleho :wink: Tam to najdeš taky .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#3 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Sú to poruchy dvoch prístrojov,môžu byť aj nezávislé.neviem ako k nim došlo,k autu som prišiel v tomto stave.
Na 960-tke keď vypadne tachometer - tak je chyba v plošákových kontaktoch v kapličke.Tam ostane ísť otáčkomer.,..
Tu nejdu ,alebo sa nezobrazujú inpulzy z motora pre otáčkomer,a z diferáku tachmeter.
Ciferník naskakuje aspon denný - to som si všimol.
Akoby chýbalo nejaké napájanie.Nie je tam nejaký stabilizátor?
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#4 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Už u těhle aut platí nejdřív diagnostika a potom něco dělat tzn.
V motorovem prostoru jsou diagnostické krabičky ty odkrytuješ je tam kolíček ,kterej strčíš do zásuvky A7 ,jednou zmačkneš tlačítko a musí ti vyblikat kod 1-1-1 to je bez chyb.Pokud budou chyby tak tě to nejspíš už navede podle kodu ,kterej ti to blikne.
Poté další samo kontrola přístrojovky ,stále A7:

1) Ovládací modul můžete zjistit provoz některých nástrojů generování displeje signál, který může uvést, zda konkrétní
měřidlo je vadný. Chcete-li aktivovat diagnostické testy režimu č. 3,
krátce stiskněte testovací tlačítko 3 krát. ECU se aktivuje měřidla, metry,
a osvětlit LED po dobu 30-60 sekund po zkoušce. měřidla a
metrů by mělo být uvedeno takto:
* Paliva jehla by měly uvést poloviny plná.
* Teplota jehla by měla být na okraji Red části.
* Rychloměr Jehla by měla být ve svislé poloze.
* Počitadlo by měly uvést navíc 0,5 mil.
* Otáčkoměr Jehla by měla být ve svislé poloze.
2) Je-li měřidla a měřidla ukazují správné hodnoty při
funkční test, ale nesprávné hodnoty při zkušební jízdě, je porucha
v zapojení nebo jeden ze senzorů připojených k přístrojové desce.

:wink:

Edit: Raději si projeď všechny zásuvky na STK musí být jednotka bez chyb ,sice ji všude nenačtou ,ale někde ano .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#5 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Neviem ktoré krabičky by to mohli byť.
Našiel som takú plastovú krabku do ktoréj ide vzduch od chladiča,vyzerá to ako kryt vzduchového filtra a dnuká sú dve plechové uzavreté krabičky.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 321
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

#6 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Wolfram1944 »

Začni s tímto:


A tady je odkaz na dokument, co asi měl na mysli Petr:
https://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/InstrumentPanel.pdf
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#7 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Wolfram1944 píše:Začni s tímto:


A tady je odkaz na dokument, co asi měl na mysli Petr:
https://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/InstrumentPanel.pdf
Perfekt :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#8 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Dík chalani,idem na to. Budem referovať,chvílu to potrvá.
Tie dve krabky mi boli podozrivé ,ale som ich nechcel znásilňovať,bez vedomostí.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#9 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Krabky som odhalil.
Nechal som zapnutý klúčik a pri zakolíkovaní kolíčku na A7,som stalačil krátko raz a - nič.Aj potom tri - krát a nič nebliklo,len keď som stlačil tlačítko,vtedy svitila LED,keď bolo stlačené.
Tak neviem či niečo robím zle,alebo to nefunguje.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Urvanej »

nejdůležitější jsou A2 a A6, zmáčknout na cca 5s a pustit a psát si číslíčka, co je na sedmičce nevim...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#11 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Urvanej píše: co je na sedmičce nevim...
Pro přístrojovku je důležitej A7


A7 - Kombinovaný nástroj (Naváděcí)
112 Palivoměr zkratu
113 Palivoměr otevřený obvod
121 Temp. interval senzor příliš krátký
122 Temp. Snímač interval příliš dlouhý
123 Digitální výstup 48 puls zkrat dodávat
131 Digitální výstup 12 pulsů zkrat na dodávku
132 Ne Snímač signálu RPM
133 Tank signál k vypnutí počítače krátký dodat

Je to jen překladač
Jinak přes tento slot zjistíš i skutečně najeté km a provedeš kontrolu přístrojovky a vyloučíš vadnou přístrojovku a můžeš jít po čidlech :wink:
Mám to otestované akorát auto je momentálně na opravě laku takže mu to klidně natočím na video až ho tu budu mít,nevím kdy to bude už mělo být hotové.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Urvanej »

Su trotl.
Každopádně by si blikání měl vyzkoušet na něčem co funguje dycky, pokaď auto jede, tzn. 2 nebo 6 a pak se pokoušet o sedmičku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#13 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Ako som išel na prvú dlhšiu cestu,tachometer sa rozbehol.
Predpokladám,že sú zoxidované spoje v palubke.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#14 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Vyblikávačka ale na A2 ide vyblikala - bez chyby.Teda po jenom kátkom stlačení - tri krátke bliky. :Yahoo!:
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#15 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Jofo »

Neni to klasika - studeny spoj v ABS jednotke?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#16 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Bolo to niekde popísané?
Teraz mi rýchlomer funguje po pár kilometroch ako jazdím previdelnejšie.Auto stálo 3 roky.
ABS fuguje asi normálne.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#17 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od Jofo »

ABS na pristrojke ti nesvieti?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#18 850-nejde rýchlomer a otáčkomer

Příspěvek od talent »

Nie žiadna kontrolka mi neostane svietiť.
ABS funguje.
Tento problem som mal na Pasate.Tam v RJ na ABS odpadol dtôtik.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“