Motor po nastartování brblá

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 38
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002
Bydliště: Plzeň

#1 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od budilm »

Ahoj všem,

dnes mě volvík pěkně vypekl. Po nastartování motor začal brblat (jako harley) a po přišlápnutí plynu vyletěly otáčky ke 3000 a tam zůstanou viset, nebo se to trošku houpe. Po novém startu je situace stejná. Diagnostika vyplivla, že chyba MAF, že nesouhlasí vypočtená a skutečná hodnota váhy vzduchu. Mám teď tak trochu dilema. Vím, že trošku zlobí klapka. V zimě se to projevuje houpáním volnoběhu. Už jsem jí jednou čistil a to na chvíli pomohlo, ale vím, že je tam konstrukční problém s dráhama potenciometrů co snímají polohu klapky. Už jsem se to chystal nechat repasnout v ECU.DE, ale ještě jsem to nechával dokud to jelo. Je tedy otázka, jestli je to váha vzduchu, nebo ta p*****á italská klapka (magneti maléry). Nevíte jak by se to dalo poznat? Diagnostiku mám a umím si zobrazit hodnoty (třeba pozice klapky, hodnota z váhy vzduchu atd.), ale nevím na co se podívat a jaké hodnoty očekávat, abych tu chybu dokázal dohledat buď ke klapce, nebo k váze vzduchu. Prosím tedy o radu jak na to.

Díky

M
_________________
Volvo S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 38
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002
Bydliště: Plzeň

#2 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od budilm »

Tak včera jsem vyzkoušel vyměnit váhu vzduchu. Kolega v práci má mazdu 6 tam je náhodou úplně stejná. Bohužel symptomy zústaly stejné, takže klapka je venku a dnes jí pošlu do ECU.DE na repas. Sand to bude stát za to. Jinak kdybyste to někdy montovali ven, tak pozor na konektor. Ten je totiž umístěn až na konci kabelu, který vede ke klapce a nachází se v prostoru před ventilátorem. Když budete mít štěstí, tak ten kabel povede před startérem a nebudete mít problém s vyndáním a rozpojením. Když budete mít poloviční štěstí jako já, tak povede za startérem, ale budete se v tom zoufale hrabat tak dlouho, až zjistíte, že se ten kabel dá s trochou zručnosti (a po zploštění husího krku ve kterém je kabel veden) prostrčit takovou zúženinou mezi startérem a blokem motoru a protáhnout zadem. Těžko se to popisuje, ale vězte, že to opravdu jde :) Pokud jste kopyta, tak si raději odpojte baterii, protože se může stát, že si štrejchnete o neodizolovaný kladný pól napájecího kabelu u startéru, kolem kterého se musíte s kabelem vytočit a máte po starostech.
_________________
Volvo S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 456
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#3 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od Laurel »

Čoveče, ale v ročníku 2002 už bys neměl mít magnet na maléry, ni?
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5000
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#4 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od PINĎABC »

Laurel píše:Čoveče, ale v ročníku 2002 už bys neměl mít magnet na maléry, ni?
to je sice pravda, ale mě vypekla u ročníku 2002 klapka i když to magneti mareli nebyla tuším boch a hodně lidí mi tvrdilo že ta se neku.ví a ejhle když jsme všechno vyměnili a došlo na klapku, tak mi kluci v ambu dali novou za solidní peníz a jupí jou :Yahoo!: ještě jednou děkuji :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 38
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002
Bydliště: Plzeň

#5 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od budilm »

Bohužel je tam... viz obrázek:
Přílohy
Volvo_ETM.jpg
_________________
Volvo S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od ok2ucx »

Laurel píše:Čoveče, ale v ročníku 2002 už bys neměl mít magnet na maléry, ni?
Nou = 5-hrnkové atmosféry mají klapku MM po celou dobu života platformy P2. A pak také atmosférické bifuely. Repase u ecu.de je v pohodě, klapka bude na furt.

Od MY02- se náhrada MM relativně bezproblémovým Boschem týkala pak jen turbobenzínů.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 38
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002
Bydliště: Plzeň

#7 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od budilm »

Klapka opravena v ECU.DE za cca. 6125,-Kč a jede to jako nové. Otáčky krásně drží i při dojezdech na křižovatku. Žádné houpání otáček se nekoná a díra v plynu při rozjezdech zmizela. Oprava byla provedena rychle a klapka přišla vyčištěná se vzhledem nového dílu. Stačilo pouze připojit ve stylu plug&play a bylo hotovo. Velmi chválím kvalitu odvedené práce :good:
_________________
Volvo S60 ( B5244S2) / manual / 103kW / 2002

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od raolsa »

Včera jsem koukal na Discovery na Obchodníky s auty a zjistil jsem, že Maserati má úplně stejnou klapku s úplně stejnýma problémama. Opravoval jim to nějaký děda v garáži taky výměnou za bezkontakt. Cena opravy 390 liber.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#9 Motor po nastartování brblá

Příspěvek od Ondra. »

to je škoda že jsem si nepřečetl téma dřív, mám tu klapku navíc a jsem ze Stoda mohl jsem ti jí půjčit na vyzkoušení :(
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“