Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#1 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od S60 GOLD »

Ahoj kluci. Posledni dobou jsem se hodne natrapil s plnenim turba. Problem vznikl kdyz jsem auto dodelal a pri prvni jizde jsem zaznamenal ze me kolisa tlak turba nahoru,dolu a zase...ovladani wastegatu je nastaveno na 4.4 psi standart. Tcv a hadicky mam v poradku. Nakonec jsme to vyresili posunutim o tri zavity na ovladani wastegatu a je vse v "poradku" Ted tlak nekolisa . Jen nevim jestli je to v poradku a co to muze s autem udelat. Co se vlastne meni kdyz "tycku " na ovladani wastegatu zkracuji nebo prodluzuji. Prubeh plneni? Nemam presne meridlo ale myslim si ze ho mam ted nastaveny tak na 0.2 bar. Mozna min. Kdyz jsem kupoval ovladani wastegatu od ard tak tam maji napsane :podpora az do 10psi. Tak nevim co by to udelalo. Kdyz pri 0.3 bar to delalo bordel. Co potom pri 0.5 baru?

A jeste jedna vec. Pokud budete menit tcv tak vzdy odpojte tak na 15min baterku.Ze zacatku vam budou chvili kolisat otacky ale pak se vse sladi a bude to ok. Kdyz jsem to neudelal a menil jen tcv tak to nebylo dobre.
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Urvanej »

Máš uplně novej aktuátor?
Z logickýho pohledu mi nepřijde desetinka rozhodující a hlavní je, aby to vyhovovalo elektronice řízení tlaku a TCV.
Čim nižší tlak, tim se wastegate dřív otvírá a tim míň to plní, jenže to platí pro systém bez řízení.
Tam, kde je to řízený, tam je všechno daný souhrou elektroniky a TCV a pokud to běhá, tak nemá smysl to řešit. Dokonce si myslim, že čim menší základní otvírací tlak, tim rychlejší reakce na otevření a tim snížení plnícího tlaku a tim bezpečnější provoz.
Ale to je teorie, bez ověření v praxi. Já sem mechanicky zaměřenej :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#3 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Fíla »

Zjednodušeně řečeno, TCV ti posílá stlačený vzduch do aktuátoru wastegate. V něm je pružina, která tlačí na membránu. V okamžiku, kdy je už tlak vzduchu natolik veliký, že přetlačí pružinu, mechanismus s membránou, který je spojen s ovládací tyčkou, otevře obtokový ventil (wastegate) ve výfukovém potrubí.
Tím závitem na tyčce měníš předpětí té pružiny, takže pokud ji utahuješ, je potřeba většího tlaku, aby se wastegate otevřela, pokud ji povoluješ, naopak.

Pozor! Čím víc budeš tyčku povolovat v závitu, tím víc budeš zvyšovat předpětí u pružiny.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Urvanej »

Fíla píše:...Pozor! Čím víc budeš tyčku povolovat v závitu, tím víc budeš zvyšovat předpětí u pružiny.
Jsi si jistej? Aktuátory tlačí (aspoň ty co mam doma), povolením tyčku prodlužuju, takže pak dřív hne s pákou a otvírá. Já bych to viděl naopak, nebo sem debil :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#5 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od marekbm »

já to mám nastaveno na 6.5 psi a nic nezlobí. dříve jsem při přeřazování cítil krátkou ztrátu výkonu, než se to znova dotlakovalo, teď to má plynulý zátah.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ano Tomáš má pravdu pokud prodlužuješ dříve otvírá a dříve ztrácíš tlak a pokud je moc otevřenej tak ti pulsuje ,pokud zkracuješ déle otvírá a máš i tlak ve vyšších rychlostech jinak já jsem se na budík vykašlal a nastavil jsem si to podle svého potěšení :D chybí mi jeden závit do úplného zkrácení ,jinak dle budíku 1,8 psi dobrý tak do 180-200km/h potom zklamání takže dle sebe a přes 200 i více spokojenost tlak je :D ,tím nikoho nenavádím vím,že ohnutí ojnic je riziko ,proto kdo nemá ten blbej budík na tlak třeba přídavnej by na to ani šahat neměl (jen kdyby to někoho napadlo )jinak to nastavení je možná podle motoru a ne turba nevím ,pamatuji si ,že jsi dával dotaz a nakonec to skončilo dej tam turbo 20G :D

Edit :ale mám starej aktuator nevim jak by se choval novej
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#7 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od S60 GOLD »

Takze v podstate zkouset a zkouset a zkouset....me by spis zajimalo v cem je chyba. Spatne udelana jednotka? Pokud me tlak lita pri 4.4 psi tak zkracovat tycku nema cenu. Tim z fora t5d5 psal ze je spatne sladeny hardwer se softem. Tak nevim. Ja si ale myslim ze finalni tlak ovladanim wastegatu nenastavis. Ten je danej v jednotce. Spis jen regulujes prubeh jak to plni ....nevim.
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#8 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

S60 GOLD píše:Tim z fora t5d5 psal ze je spatne sladeny hardwer se softem.
No možný to je ,ale já zase s chipem nemám zkušenost a další věc stále nevím jakej je rozdíl když jsem našel v tabulce třeba tohle :
Volvo 850 2.3T 218 hp B5234T2 a mělo by otvírat taky při 4,4 jakej je tam rozdíl ,jednotka ? , něco tam musí bejt proč ,ale nevím .
Možná to bude fakt jednotkou těžko říct.

Edit :ty už máš nějaký čidlo tlaku na sání ?
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#9 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od S60 GOLD »

Jojo,mel bych mit cidlo tlaku.
Porad me ještě zarazi ,ze jsem dal puvodni jednotku( seriovou) a ten tlak me kolisal taky. Nevim mozna to ovladani wastegatu od ARD ma jinou pruzinu a proto me to dělalo bordel a musí to byt jinak nastavene...Kdyby to bylo jednotkou tak me to na stare nedela ne?
Tady je odkaz na to ovladani :
http://www.ardideas.com/ARD-Tuning-Adjustable-Wastegate-actuator-_p_120.html

Tady je odpověď od Tima z t5d5 :
Your hardware isn't suitable for your software. Unless you and your mapper are very skilled and clearly understand each other you won't be able to get a good rounded result. Your boost going up and down is the ECU trying to protect the engine as the engine load is too great for the map, using a weaker actuator or running with the Wastegate open will reduce the surge BUT give poor performance.
In most cases you will have smoother boost control with a new standard TCV than the HD types.
I have an ECU with an ARD Brown Tune that behaves just the same


Jasne auto ted jede ale spis e to porad vrta hlavou co muze byt spatne,jestli je to nekurvi motor a turbo....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#10 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Fíla »

Petr.Chrpa píše:Ano Tomáš má pravdu pokud prodlužuješ dříve otvírá a dříve ztrácíš tlak a pokud je moc otevřenej tak ti pulsuje ,pokud zkracuješ déle otvírá a máš i tlak ve vyšších rychlostech jinak já jsem se na budík vykašlal a nastavil jsem si to podle svého potěšení :D chybí mi jeden závit do úplného zkrácení ,jinak dle budíku 1,8 psi dobrý tak do 180-200km/h potom zklamání takže dle sebe a přes 200 i více spokojenost tlak je :D ,tím nikoho nenavádím vím,že ohnutí ojnic je riziko ,proto kdo nemá ten blbej budík na tlak třeba přídavnej by na to ani šahat neměl (jen kdyby to někoho napadlo )jinak to nastavení je možná podle motoru a ne turba nevím ,pamatuji si ,že jsi dával dotaz a nakonec to skončilo dej tam turbo 20G :D

Edit :ale mám starej aktuator nevim jak by se choval novej


Pojďme si to ujasnit :D ... Pokud tyčku prodlužuju, tak ji POVOLUJU v závitu, pokud ji zašroubovávám, tak ji zkracuju a zvyšuju předpětí pružiny... sorry za původní mystifikaci, mám to u sebe opačně :oops:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#11 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

S60 GOLD píše: Tady je odpověď od Tima z t5d5 :
Your hardware isn't suitable for your software. Unless you and your mapper are very skilled and clearly understand each other you won't be able to get a good rounded result. Your boost going up and down is the ECU trying to protect the engine as the engine load is too great for the map, using a weaker actuator or running with the Wastegate open will reduce the surge BUT give poor performance.
In most cases you will have smoother boost control with a new standard TCV than the HD types.
I have an ECU with an ARD Brown Tune that behaves just the same


Jasne auto ted jede ale spis e to porad vrta hlavou co muze byt spatne,jestli je to nekurvi motor a turbo....
Tzn.ARD nebrat a co zkusit dát origo aktuator co tam byl?Taky mi to vrtalo hlavou ten je hlavní podezřelej :wink:
Fíla píše:
Pojďme si to ujasnit :D ... Pokud tyčku prodlužuju, tak ji POVOLUJU v závitu, pokud ji zašroubovávám, tak ji zkracuju a zvyšuju předpětí pružiny... sorry za původní mystifikaci, mám to u sebe opačně :oops:


Jojo je mi jasný ono taky třeba z jaké strany se to bere a já taky perlim a když to potom čtu tak si řikam sem to ... :green:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#12 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od S60 GOLD »

_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#13 Ovladani wastegatu volvo s 70 t5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jojo dobrý čtení :good:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“