Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5006
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#426 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

shalibaba píše: 13 říj 2020 08:46 Přijít na to kam napojit by neměl být problém, spíše nejsem vyučený elektrikář, tak nevím, co všechno by zapojení kromě diody mělo obsahovat.
Mluvím o tom už dlouho. Ale zase byla chvíle času. Takže jsem o kousek dál a malým displejem a BT OBD II zásuvkou. Která bude zobrazovat co jen člověk bude chtít. (A umí to OBD) tedy teplota vody, oleje, množství prachu v DPF či aktivní vypalování.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#427 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od volvoperformance »

python.p píše: 13 říj 2020 08:49
volvoperformance píše: 12 říj 2020 21:46 A na to jsi přišel sám, nebo Ti to nakukal pan Ing. Černý?
20 let praxe... Kolikrát jsi dával nějaký olej na rozbor?

Oproti vysokoškolsky vzdělanému člověku za kterým je hromada práce která jde najít a případně i rozporovat a nebo vyvrátit.

Ale neeee, Kouhout má 20 let praxe, kam se hrabou všichni vzdělání a erudovaní lidé. :crazy:
Olej jsem na rozbor nedával, ale za to jsem mraky motorů opravoval. A zatím co auta jezdící na Mobil 1 měla nazdvihátka ve 300 tis v pořádku, auta jezdící na Castrol měla nazdvihátka v 100 tis na výměnu. Ohledně degradace oleje hraje velkou roli TBN a to má Mobil 1 5w50 11,8 zatím co Castrol okolo 8. Takže he mi úplně jedno, co si kdo o mě myslí a co si lije do auta. Fakta hovoří jasně! Ale rád bych se s panem Ing. Černým potkal a nechal si to objasnit.

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5006
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#428 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Castrol sem nikdo netahá... A bylo to olejem a nebo výměnou po 30k km?

Fakta hovoří jasně! Takže když si budu lit od teď Mobil 1 5W50 a pak se mi na motoru cokoliv posere tak mi to zdarma opraviš? Protože praxe a fakta ?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5006
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#429 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

PS: asi se shodneme na tom, že je potřeba měnit olej často, tedy max po 15k km.

A na tom že Mobil 1 je dobrý olej, ale do motoru s DPF, no nevím.

Mám zase informace ze servisu, že D5 jezdící na 0W30 A5/B5 jsou i v půl milionu v pohodě, ALE! Je nezbytně nutné olej měnit v normálním intervalu a ne po 30k km, tam to nespasí asi ani Mobil 1, což?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#430 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ren »

volvoperformance píše: 13 říj 2020 09:14 Olej jsem na rozbor nedával, ale za to jsem mraky motorů opravoval. A zatím co auta jezdící na Mobil 1 měla nazdvihátka ve 300 tis v pořádku, auta jezdící na Castrol měla nazdvihátka v 100 tis na výměnu. Ohledně degradace oleje hraje velkou roli TBN a to má Mobil 1 5w50 11,8 zatím co Castrol okolo 8. Takže he mi úplně jedno, co si kdo o mě myslí a co si lije do auta. Fakta hovoří jasně! Ale rád bych se s panem Ing. Černým potkal a nechal si to objasnit.
Já bych to jenom rád doplnil, od pana Ing. Černého jsem pouze použil citaci, že
Viskozitní index
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje.
Kdežto práce kterou jsem původně poslal má jiné autory, uvádějí na sebe i maily, takže by asi nebyl problém se s nimi setkat. Při vší úctě, všech praktiků s dlouholetou zkušeností si velmi vážím, kolikrát citem a zkušeností poznají a vyřeší problém dříve (lépe?) než studovaní nepraktici, ale všechno má své ale. Například i navzdory velkému pokroku medicíny se teprve koncem minulého tisíciletí podařilo zjistit, že žaludeční vředy netřeba operovat, ale ve většině případů stačí medikamentózní léčba. U těch olejů bych se asi spoléhal spíš na laboratorní rozbory a pokusil se odstranit důvod jejich degradace, pak by to mělo fungovat (si myslím).

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#431 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od volvoperformance »

Žádný laboratorní test nebude zkoumat vliv oleje na motor během 100,200,300 tis km. Pochopitelně prodloužené výměny jsou nesmysl!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#432 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

no já jsem chlapi opět vyzkoušel na svých D5 další nový olej C3 5W30 s hths 3,58 a dle mých zkušeností D5 chutná "spíše řidší olej s tlustším filmem"
při startu rychle natlakuje - (např. v porovnání s 5W40 kdy natlakování hydra trvá cca 3 sekundy) a zároveň to relativně umaže i při svižný jízdě. pravda ale je že 5W40 C3 s hths 3,8 maže při ostré jízdě znatelně lépe - auto je svižnější a potišeji jede. osobně bych si Mobil1 5W50 do D5 nenalil protože za studena je to už docela med (i když díky hustotě je daleko vyšší mazací tlak a namaže se to do 4 sekund taky) ale myslím že u D5 s DPF jsou už díly motoru udělaný s menšími vůlemi a takhle hustej olej může mít problém "dotéct"- při rychlých změnách otáček jsem pozoroval při ostré jízdě občas zacvakání u hustšího oleje. že by mobil tak dobře čistil si taky už nemyslím, prý po změně receptury taky žádný zázrak. za mě tedy u D5 s DPF max 5W40 a max 3,7 hths. 0W30 tam taky nenaleju z řady důvodů o kterých jsem už psal dřív. faktem je že TBN 8+ je rozumný a výměny do max 15tkm jsou základ...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#433 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od volvoperformance »

To víš že jo, speciálně kvůli Tobě volvo udělalo nový motor s menšíma vůlema.😂

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 42
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#434 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Při startu není motor z cela suchý,kdo rozebírá motory potvrdí,tak 3s nebo 4s je fuk, řidší -hustý, -- ohřejte oleje na teplotu 50C ,tak je nerozeznáte od sebe , v provozní teplotě 80-90 jsou jak voda... podle koncovek vyfuku u mě ,,řidší 0W30 olej ,, tmavé koncovky a zaprasené hadice pod turbem a 5W50 hustý olej naprosto čisté hadice a konce výfuků ... n. patrol 360 000, Mitsubishi 385000 a volvo xc60 zatím 130 000 km .. dpf vypalují po delších intervalech a bez problému--možná nemají co ...pouze z mého pozorování /nic vyčteno,opsáno/ :wink: oleje měním do 15 000 km i dříve.. :pardon: :beer:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#435 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

ivanvanata píše: 13 říj 2020 19:43 no já jsem chlapi opět vyzkoušel na svých D5 další nový olej C3 5W30 s hths 3,58 a dle mých zkušeností D5 chutná "spíše řidší olej s tlustším filmem"
při startu rychle natlakuje - (např. v porovnání s 5W40 kdy natlakování hydra trvá cca 3 sekundy) a zároveň to relativně umaže i při svižný jízdě. pravda ale je že 5W40 C3 s hths 3,8 maže při ostré jízdě znatelně lépe - auto je svižnější a potišeji jede. osobně bych si Mobil1 5W50 do D5 nenalil protože za studena je to už docela med (i když díky hustotě je daleko vyšší mazací tlak a namaže se to do 4 sekund taky) ale myslím že u D5 s DPF jsou už díly motoru udělaný s menšími vůlemi a takhle hustej olej může mít problém "dotéct"- při rychlých změnách otáček jsem pozoroval při ostré jízdě občas zacvakání u hustšího oleje. že by mobil tak dobře čistil si taky už nemyslím, prý po změně receptury taky žádný zázrak. za mě tedy u D5 s DPF max 5W40 a max 3,7 hths. 0W30 tam taky nenaleju z řady důvodů o kterých jsem už psal dřív. faktem je že TBN 8+ je rozumný a výměny do max 15tkm jsou základ...
0w30 C3 tedy s normální hths a se zkráceným intervalem výměny by měl být přece ok a při kratších trasách naopak vhodný pakliže auto nejezdí často dálnice a naplno.
Když jsem měl yacco 5w40 C3 což je kvalitní olej tak motor byl možná tišší, ale při startu je prostě slyšet pomalejší natlakování než z 0w což také není dobře a pak si vyber.
Podle mne by opravdu měla větší efekt kontrolka aktivní regenerace a tím pádem delší životnost olejů ať je to 0 nebo 5w.

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5006
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#436 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Mám D5, bufík, rád svižnou jízdu. Tak leju 5W40 C3 a hotovo.

PS: V kolik jsi startoval? Že poznáš rozdíl 5W a 0W.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#437 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od karelvolvo »

Pamatuji doby kdy byl olej 15W40 luxus dvě z mých aut na tomto oleji začínali dnes jedou 10W40 a na motory jsem nesáhl !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#438 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

python.p píše: 13 říj 2020 21:51 Mám D5, bufík, rád svižnou jízdu. Tak leju 5W40 C3 a hotovo.

PS: V kolik jsi startoval? Že poznáš rozdíl 5W a 0W.
Teď už přesně nevím kolik bylo C , ale bylo to brzy z jara výměna oleje hned po koupi auta a právě proto mne to zarazil že byl rozdíl detekovatelný sluchem. Určitě nemrzlo - tak cca 5 -10C.
Dnes mám tedy bufík tak to je možná už jiná situace.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#439 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Hájčus »

shalibaba píše: 13 říj 2020 08:46 Přijít na to kam napojit by neměl být problém, spíše nejsem vyučený elektrikář, tak nevím, co všechno by zapojení kromě diody mělo obsahovat.
OT
Když koupíš ledku na 12V stačí ti jen dva vodiče, jeden kostra, druhý na nůž pojistky a je to. v podstatě takhle můžeš jít pokus omyl.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#440 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od volvoperformance »

shalibaba píše: 13 říj 2020 08:46 Přijít na to kam napojit by neměl být problém, spíše nejsem vyučený elektrikář, tak nevím, co všechno by zapojení kromě diody mělo obsahovat.
Kam to tedy napojíš?

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#441 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Fíla »

ren píše: 12 říj 2020 16:15 Naprosto nejúžasnější by bylo, kdyby někdo šikovný uměl doprogramovat do SW auta že by se objevila hláška např. probíhá regenerace, do koce zbývá xy minut. Určitě by to šlo, protože ŘJ o tom musí vědět.
Řídící jednotka motoru o tom ví, je to ona, kdo regeneraci spouští.
Btw, v době probíhající regenerace není funkční systém start/stop. Vlezu do infotainmentu auta, po rozbalení menu Drive se objeví záložka Start/Stop, následně hláška "Není k dispozici" doprovázená textem "Systém řízení motoru". Po ukončení regenerace zase start/stop zezelená a objeví se text "K dispozici".
Používám to, když si všimnu, že mám oproti normálu větší okamžitou spotřebu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#442 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

volvoperformance píše: 13 říj 2020 20:12 To víš že jo, speciálně kvůli Tobě volvo udělalo nový motor s menšíma vůlema.😂
no kvůli mně ani ne ale kvůli EU dost možná jo... D5 s DPF a bez DPF se reálně může lišit velikostí výrobních vůlí - to je mimochodem jeden ze základních faktorů toho jak může jít motor do otáček apod...

no já leju C3 5W30 a doufám, že je to OK :)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#443 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

Je nějaký znatelný rozdíl mezi C3 0w30 a 5w30? Proč né 40?

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5006
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#444 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Čím měnší rozdíl tím víc olej vydrží. A ono W30 stačí u nás pokud člověk nejezdí pilu. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#445 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Také bude rozdíl jakým autem ta D5 hýbe. Ve V70 bude mnohem méně namáhaná, než v XC90. Ve V70 s D5 136kW se mi nestalo, že bych měl málo výkonu a že bych jel delší dobu než desítky sekund s plynem na podlaze. Naopak s XC90, když je v létě naložená na dovolenou a potřebuju se v Alpách rozjet na dálnici z benzínky, tak mám plyn na podlaze a motor jde na plný výkon mnohem déle, než by kdy šel ve stejné situaci ve V70 - pokud bych za ní neměl teda karavan.
Podle mě může ve V70 stačit 0W-30, já raději ale liju jak do V70 tak do XC90 s D5 0W-40. Ucho na poznání natlakování hydroštelů ale nemám a po pár desítkách tisíc najetých km na tento olej je dost brzo hodnotit i tu kvalitu oleje.
Teď ale podle posledních příspěvků mám nabouranou dobu, kdy jsem byl rozhodnutý olej měnit. Chtěl jsem olej měnit vždy před zimou, aby byl čistý a nezahuštěný sazemi. No a teď jsem se dočetl, že díky bio srajdě olej degraduje a letní číslo se s nájezdem snižuje a to zase potřebuju v XC držet vyšší právě na letní dovolenkování. To je dilema! Zlatá doba, kdy byl jenom M6AD...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#446 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

Munga píše: 14 říj 2020 21:38 Je nějaký znatelný rozdíl mezi C3 0w30 a 5w30? Proč né 40?
přesně jak píše kolega... čím menší rozdíl res,.p rozestup mezi 0-15w-30-50 tím menší degradace oleje, i když v praxi záleží i na TBN hodně- za jak dlouho se stane s oleje "kyselina" no a pro vlastně ano/né xW-40, no ono totiž na výrobu olejů s letním číslem 40+ se používají lehčí základové oleje a proto mohou mít horší střihovou stabilitu než oleje s 30...i když lépe snášejí tepelné namáhání. třeba mobil 5w50 je nacpanej vším možným takže střihovku má dobrou, ale je to zase med za studena. podle mých zkušeností je střihová stabilita dost důležitej parametr - mohli by o tom povídat majitele TDI PD...tam stačilo nalejt olej bez normy 505.01 a vršky šly brzy cca po 10-15k znatelně do kopru...a to šlo o jednu blbou přísadu.5

jinak když nepočítám studenej start, D5 s 5W40 C3 jede hodně spokojeně...

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 620
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#447 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Pročetl jsem to celé od první strany po poslední... Včetně stran a popisů výrobců.
Chci olej pro B5244T.

Značka asi jediná jasná věc - Ravenol
SAE - kloním se k 5w30
- ale proč ne 0w30 předepsané výrobce
norma - kloním se k C3
- ale proč ne pro jistotu A5B5 předepsanou výrobcem?

A k tomu všemu má Ravenol až moc rozmanitou nabídku jak u jednotlivých SAE tak i norem.
Absolutně netuším co vybrat :)
Chci tichý klidný chod motoru, chci snadný studený start a mazání, chci mu občas stoupnout na krk, chci chránit DPF :)
Všechno slibuji všichni a všechny :))
Jen DPF je zmiňované pouze u C3, což mi pořád nejde do hlavy v rozporu s doporučením výrobce, ale budiž :))

Ulehčí mi někdo dilema? :-D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5006
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#448 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Kdybych chtěl být hnidopich, tak ti řeknu ať si to přečteš ještě jednou a pomalu protože odpověď na tvé otázky už tady jsou, ale ...

5W30 místo 0W30 ? U nás nejsou takové brutální mrazy aby jsi potřeboval 0W a čím menší rozsah tím déle olej vydrží - méně stabilizátorů.
C3 místo A5/B5? C3 nemá snížené HTHS a není ekologický a nesnižuje spotřebu, zato lépe chrání motor.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#449 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od lkopcansky »

Schumi_01 píše: 11 lis 2020 00:22 Chci olej pro B5244T.
Nemáš tam preklep? Téma je o dieseloch...
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 620
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#450 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

To ano, to jsem zjistil a proto se přikláním k výše uvedenému :)

Napsal jsem to špatně... Byla to spíš polemika nad tím, jestli vyplatí podstupovat "riziko" jiného oleje a normy než předepisuje výrobce.
Jinými slovy jak velký je zisk a jak velký risk :)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“