Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#376 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tady si nejsem jistý, že by výrobce skutečně doporučil nevhodný olej. To by třeba v takové Americe mohl přijít na buben, protože by ho majitelé aut hromadně zažalovali za úmyslné snížení životnosti motoru. Je nějaký důkaz = ví někdo o konkrétním autě které jezdilo na 0W30 A5/B5 a předčasně kleklo na motor a naopak o stejném typu auta (motoru) které jezdilo na něco jiného a díky tomu najelo výrazně víc?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#377 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Po nějakých 250 tisících Km nikdo nikoho zažalovat nemůže. Tam už se takový auto bere jako odjetina bez záruky-"bazarovka" (skoro do šrotu). Tady je spíš diskuse o tom, že můžeš mít tady třeba lepší motor při vysokých nájezdech(když koupíš auto, co má např. 270 tisíc). Tady v Čechách běžná praxe. A ten horší olej způsobí, že najedeš 300tisíc a motor je pak skoro před smrtí.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#378 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Že ty v tý Americe těch naft jezdí
Nejde o to že by výrobce nevěděl co je pro ten motor nejlepší, ale jde o emise. Prostě tenhle olej ušetří třeba 0.2 litru na 100 km na spotřebě a za to jim to stojí. A dosáhne toho tím že je víc "vodovej". Ne že by to ten motor s tím olejem nedával vůbec ale prostě to maže po zahřátí a hlavně při zátěži trochu hůře než ty "hustčí" oleje ( nejde jen o sae specifikaci pozor) a dochází tak k většímu opotřebení a životnost pak logicky klesá (ale furt to vydrží daleko přes záruku takže je že žalovat nikdo nemůže). U aut z roku cca do 2000 byla tabulka a podle podnebí a možná i nájezdu tam doporučil výrobce každému jiný olej. Teď dají všude ten největší vodu s kterou to přežije do záruky a kousek dál kvůli tabulce se spotřebou. Stejný to je s intervalem na výměnu, píšou 30k km, někdo snad už i 50k. A to jen kvůli tomu aby to vypadalo že jejich auto je dobrý a nemusí do servisu tak často a tím pádem je levnější na údržbu. Ale ten od cca 10k km už pak celkem brutálně ztrácí vlastnosti jaký má mít. A do těch 10k km se chovají všechny dost podobně, takže mnohem důležitější než co tam nalít je včas to měnit.
Já teda nejsem žádný motorář který by to mohl potvrdit z praxe Ale prošel jsem toho dost na fóru oleje.cz, kde neřeší nic jinýho a na tomhle se ti tam všichni shodnout, můžeš si to taky projít a prostudovat do detailu.
Nejde o to že by výrobce nevěděl co je pro ten motor nejlepší, ale jde o emise. Prostě tenhle olej ušetří třeba 0.2 litru na 100 km na spotřebě a za to jim to stojí. A dosáhne toho tím že je víc "vodovej". Ne že by to ten motor s tím olejem nedával vůbec ale prostě to maže po zahřátí a hlavně při zátěži trochu hůře než ty "hustčí" oleje ( nejde jen o sae specifikaci pozor) a dochází tak k většímu opotřebení a životnost pak logicky klesá (ale furt to vydrží daleko přes záruku takže je že žalovat nikdo nemůže). U aut z roku cca do 2000 byla tabulka a podle podnebí a možná i nájezdu tam doporučil výrobce každému jiný olej. Teď dají všude ten největší vodu s kterou to přežije do záruky a kousek dál kvůli tabulce se spotřebou. Stejný to je s intervalem na výměnu, píšou 30k km, někdo snad už i 50k. A to jen kvůli tomu aby to vypadalo že jejich auto je dobrý a nemusí do servisu tak často a tím pádem je levnější na údržbu. Ale ten od cca 10k km už pak celkem brutálně ztrácí vlastnosti jaký má mít. A do těch 10k km se chovají všechny dost podobně, takže mnohem důležitější než co tam nalít je včas to měnit.
Já teda nejsem žádný motorář který by to mohl potvrdit z praxe Ale prošel jsem toho dost na fóru oleje.cz, kde neřeší nic jinýho a na tomhle se ti tam všichni shodnout, můžeš si to taky projít a prostudovat do detailu.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#379 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Taky jsem četl nějaká olejářská fóra, naše i zahraniční. Mimo jiné tam píšou, že na "lehkoběžné oleje" musí být motor konstruovaný, jinak se oleje nedají použít. Chce se mi věřit tomu, že pokud Volvo doporučí "vodičku" a vodička odpovídá Volvo normě, mělo by to být OK. Taky se mi chce věřit tomu, že nové motory mají výrazně menší vůle a když se nebudou mazat vodičkou, může jim to uškodit. Chce se mi věřit, ale zatím o tom nejsem přesvědčený, bylo by fajn si poslechnout zkušeného tribologa a motoráře. V práci mimo jiné dělám přes 20 let i funkci správce vozového parku. Pamatuji, jak u nás začínaly dieselové jedničkové Oktávy, měly předepsaný olej 0W30 LL a interval 30.000 km. Tenhle olej žraly tak neskutečným způsobem, že jsem objednal čas od času karton nejlevnějšího 0W30 a řidiči ho chodili fasovat, protože na pumpách stál obrovskou ránu. Pak najednou Škodovka přešla na 5W30 a zlepšilo se to. Nicméně auta některých obchodních zástupců najela na 0W30 za tři roky 270 - 280 tisíc km a motory OK, žádný problém. Někdo si auto po sobě koupil, pokračoval dál přes 300 tisíc kilometrů a nikdo nepřišel s brekem, že by mu to kleklo na motor.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#380 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
".... mělo být OK"
Tak ok to je, ty motory i na tenhle olej najedou 400k, stačí se podívat do inzerce. Ale tady si 90% lidí stojí za zatím, že vybrat něco jiného než předepisuje Volvo je pro ten motor lepší. Abys to ověřil musel bys mít vzorek třeba 6ti aut se stejným motorem a řidičem a stejným stylem jízdy a na 3 autech dávat to co píše Volvo a měnit 30k km a na druhých něco co nepředepisuje a měnit to po 10k. Najet s každým autem 600k km a pak by se z toho dal vyvozovat nějaký závěr. Tohle nikdo nedělá samozřejmě, to je teoretická situace. Jestli tomu nevěříš a myslíš si, že je to naopak, tak prosím. Každý ať si leje co uváží za to nejvhodnější. V tomhle topicu se řeší těch 90%, pokud chceš lít co doporučuje Volvo tak kup 0w30 a5/b5 a ušetři si čtení.
Tak ok to je, ty motory i na tenhle olej najedou 400k, stačí se podívat do inzerce. Ale tady si 90% lidí stojí za zatím, že vybrat něco jiného než předepisuje Volvo je pro ten motor lepší. Abys to ověřil musel bys mít vzorek třeba 6ti aut se stejným motorem a řidičem a stejným stylem jízdy a na 3 autech dávat to co píše Volvo a měnit 30k km a na druhých něco co nepředepisuje a měnit to po 10k. Najet s každým autem 600k km a pak by se z toho dal vyvozovat nějaký závěr. Tohle nikdo nedělá samozřejmě, to je teoretická situace. Jestli tomu nevěříš a myslíš si, že je to naopak, tak prosím. Každý ať si leje co uváží za to nejvhodnější. V tomhle topicu se řeší těch 90%, pokud chceš lít co doporučuje Volvo tak kup 0w30 a5/b5 a ušetři si čtení.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#381 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
já si dovolím tvrdit že na vzorku 3x D5 jsem viděl jak se to chová. nyní mám na jedné D5 181tkm /kupoval jsem na 120tkm/ a na druhé 248 tkm /kupoval jsem na 140tkm/ obě jezdily na 0W30 než jsem je koupil. třetí D5 která jezdila na 0W30 do svých 245tis km je prodaná - žrala olej, byly hodně slyšet ventily a už netahala jak měla. asi by jela ještě dál ale chod motoru už nebyl pěkný. ve většině servisů včetně některých autorizáků upřímně řeknou že do svých by si 0w30 taky nelili protože z těch motorů škrábou při opravách karbon jak ze škody 120. no a já potřebuju aby mi ty motory jely do 330tkm a druhej do 350tkm (dotace na pořízení)
jelikož nejsem asi typický uživatel D5ky, je pro mě podstatný aby motor v pohodě jel i 2 hod na plnej kotel. zrovna nedávno jsem jel mnichov a dusseldorf a D5ka se čtvrtmílí na hrbu šla skoro celou cestu 180-220km/h, bez pazvuků bez šelestu chybějícího výkonu. až jsem se tomu divil. takhle v klidu mi naposled chodila ještě atmosféra kdysi v bmw 540.
olej a5/b5 jsem kdysi vyhodil z koncernovýho motoru (superb) protože po 30km rychlý jízdy se to chovalo jako kdyby mi někdo přitáhl ruční brzdu - prostě povoloval výkon. navíc to karbonovalo tak, že se mi ucpal nasávací koš oleje a musel jsem ho měnit (na 160tkm. odešlo kvůli tomu i turbo. koš se dal novej olej B3 a byl klid , s autem jsem najel ještě dalších 180tkm než šlo do kytek. zkrátka za mě jsou dnešní motory jiný, maj jiné legování válců menší vůle atd. ale aspoň trochu se mazat musej furt, já po autě chci aby dojelo dál než záruku. kdybych to měnil co 3 roky tak je mi to buřt...
jelikož nejsem asi typický uživatel D5ky, je pro mě podstatný aby motor v pohodě jel i 2 hod na plnej kotel. zrovna nedávno jsem jel mnichov a dusseldorf a D5ka se čtvrtmílí na hrbu šla skoro celou cestu 180-220km/h, bez pazvuků bez šelestu chybějícího výkonu. až jsem se tomu divil. takhle v klidu mi naposled chodila ještě atmosféra kdysi v bmw 540.
olej a5/b5 jsem kdysi vyhodil z koncernovýho motoru (superb) protože po 30km rychlý jízdy se to chovalo jako kdyby mi někdo přitáhl ruční brzdu - prostě povoloval výkon. navíc to karbonovalo tak, že se mi ucpal nasávací koš oleje a musel jsem ho měnit (na 160tkm. odešlo kvůli tomu i turbo. koš se dal novej olej B3 a byl klid , s autem jsem najel ještě dalších 180tkm než šlo do kytek. zkrátka za mě jsou dnešní motory jiný, maj jiné legování válců menší vůle atd. ale aspoň trochu se mazat musej furt, já po autě chci aby dojelo dál než záruku. kdybych to měnil co 3 roky tak je mi to buřt...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#382 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
To bys byl se mnou rychle hotovej a čtení si neušetřím, protože vlákno už jsem přečetl, navíc vlákno se nejmenuje obhajoba jiných olejů než 0W30, ale proč ANO/NE 0W30. Taky jsem si nevšiml, že ve vláknu 90% lidí doporučuje něco jiného. Osobně se domnívám, že průšvih není 0W30 A5/B5, ale dlouhý interval. To už dnes jak výrobci tak olejáři přiznávají s protáhlou hubou, že to není ono. Já tady nechci obhajovat olej doporučený výrobcem, naopak se chci od zkušených lidí na fóru dozvědět co tam mám tedy místo výrobcem doporučeného oleje dát a hlavně proč. Ideálně podepřené důkazem typu měl jsem D5 od nového auta, lil jsem tam xyz a najel jsem 800.000 km s netknutýma vačkama a na původní hydroštely. Kamarád měl od nova D5, lil tam 0W30 A5B5 a ve 150.000 km mu vyběhla ojnice blokem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#383 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Mě Márra tvdil že 0w30 tam má být kůli rychlému natlakování a máznutí hydroštelů/vršku motoru. Je pravda že s 5w40 byl motor tiší, ale při startu lze sluchem zaregistrovat že při 0w bylo natlakování rychlejší. Prý jsou na to 5ti válce choulostivé což jsem při kupování auta poznal - hodně jich cvakalo z levého podběhu takže na tom zřejmě něco bude. Proto dávám ow30 C3 i když jsem měl v autech vždy 5w40-50.
Je tohle tedy pravda a jestli ne tak proč má spousta D5 zvuk šicího stroje?
Je tohle tedy pravda a jestli ne tak proč má spousta D5 zvuk šicího stroje?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dětřichov
- Vůz: V70 D3/D4 120kw
#384 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ahoj všem, přivezla jsem všech 16stranek a vůbec z toho nejsem rozumná. Koupila jsem nyní V70 s motorem D5204T3 nájezd 263 tis. Km. Skloňuje se tu od 0w30 po 10w40. Potřebuji tedy poradit. Jedním pravidelně každý den trasu 35km část obce část dálnice a odpoledne zpět. Žádné velké honění pokud řídím já. Pokud řídí přítel užívá si zvuk a jízdní vlastnosti petivalcem takže to točí vic. Pochopila jsem že na zimu by byla lepší 0w30 a na léto 5w30 ( v létě jezdíme do Polska k moři takže 3h v kuse po dálnici 180) ale zase na zimu dávat 0 a na léto 5 mi přijde zase moc komplikované... Co tedy zvolit jako nejlepší variantu? Nyní tam je 5w30. Děkuji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#385 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
když budu citovat sám sebe
pokud by to stálo venku na mrazu a nemá to bufíka, přes zimu to bude 2x denně studený start jestli to dobře chápu, tak bych šel asi osobně pro klid v duši do 0W40 C3, třeba Mobil 1 ESP X3 0W40, ale měnit fakt max 10k km, tyhle široký rozpětí sae totiž dřív "degradují"
pokud na to fakt bude někdo občas šlapat, točit to, k tomu občas takhle v tempu dálnice, tak bych dal 5w40 C3gigy píše: ↑25 kvě 2020 21:03
Chceš se striktně držet normy co udává Volvo ? Kup 0W30 A5/B5
Chceš co nejlepší olej pro motor i DPF a nejezdíš úplnou pilu/jezdíš spíše kratší trasy ? Kup 0W30 C3 nebo 5W30 C3
Chceš co nejlepší olej pro motor i PDF, jezdíš dlouhý trasy a pilu ? Kupuj 5W40 C3
Věříš na všeholék ? Kupuj Mobil 5W50, který papírově vhodný vůbec není, ale někteří na něj jezdí a snad nikdo si nestěžuje
Všude platí nešlapat na to studený a interval výměny držet ideálně 10k km
Značka je na každém a zase na ní tolik nezáleží, hlavně aby to nebyl panč.
pokud by to stálo venku na mrazu a nemá to bufíka, přes zimu to bude 2x denně studený start jestli to dobře chápu, tak bych šel asi osobně pro klid v duši do 0W40 C3, třeba Mobil 1 ESP X3 0W40, ale měnit fakt max 10k km, tyhle široký rozpětí sae totiž dřív "degradují"
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#386 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
tak to ode mě neuslyšíš, jak jsem psal, jsem jen teoretikren píše: ↑06 zář 2020 17:06To bys byl se mnou rychle hotovej a čtení si neušetřím, protože vlákno už jsem přečetl, navíc vlákno se nejmenuje obhajoba jiných olejů než 0W30, ale proč ANO/NE 0W30. Taky jsem si nevšiml, že ve vláknu 90% lidí doporučuje něco jiného. Osobně se domnívám, že průšvih není 0W30 A5/B5, ale dlouhý interval. To už dnes jak výrobci tak olejáři přiznávají s protáhlou hubou, že to není ono. Já tady nechci obhajovat olej doporučený výrobcem, naopak se chci od zkušených lidí na fóru dozvědět co tam mám tedy místo výrobcem doporučeného oleje dát a hlavně proč. Ideálně podepřené důkazem typu měl jsem D5 od nového auta, lil jsem tam xyz a najel jsem 800.000 km s netknutýma vačkama a na původní hydroštely. Kamarád měl od nova D5, lil tam 0W30 A5B5 a ve 150.000 km mu vyběhla ojnice blokem.
každopádně nebude rozdíl takový (150x800), jak jsem psal, v inzerci vidíš stroje co mají najeto ke 400 a asi to furt nějak jezdí
ale jak naznačil ivanvanata něco na tom prostě je, asi se důležitost použít něco jiného stupňuje s tím jak moc tomu člověk dává čouda
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dětřichov
- Vůz: V70 D3/D4 120kw
#387 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tu 0w40 znám. Byla jako předpis do Insignie s motorem 143kw. Je to teda dost drahý olej.. ale co bychom pro ty vozitka neudělali že?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#388 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Drahý??? Litr za 230 Kč je drahej ? A co jste tam měla v plánu lít, nějakou sračku z kauflandu za 100 kč litr ? Všechny oleje ať je to 0w30 nebo 5w40 budou stát podobně. Dokonce jsou i oleje co stojí 500/ litr.
A i kdyby, kolik by se ušetřilo, 700 kč na výměně ? A co to je v porovnání s kupní cenou, cenou gum, cenou za servis, cenou za phm. Úplný nic.
Neberte si to zle ale člověk co tohle napíše ve mě vyvolává dojem, že absolutně netuší, co si to koupil. Lidi si na netu přečtou jaký jsou Volva "držáci" a "nesmrtelný spolehlivý auta". A tohle v nich vyvolá pocit, že to vlastně bude levný auto na provoz, že nebude nic vyžadovat. A pak se diví. Volvo je možná spolehlivější jak jiná auta ale pouze při správném zacházení a řádném pravidelném servisu, který hold něco stojí.
Tenhle "nešvar", že si lidi myslí, že koupí Volvo a budou jen měnit olej ( samozřejmě co nejlevnější) a jezdit se tu teď rozmohl, proto reaguji trochu podrážděně, pardon.
A i kdyby, kolik by se ušetřilo, 700 kč na výměně ? A co to je v porovnání s kupní cenou, cenou gum, cenou za servis, cenou za phm. Úplný nic.
Neberte si to zle ale člověk co tohle napíše ve mě vyvolává dojem, že absolutně netuší, co si to koupil. Lidi si na netu přečtou jaký jsou Volva "držáci" a "nesmrtelný spolehlivý auta". A tohle v nich vyvolá pocit, že to vlastně bude levný auto na provoz, že nebude nic vyžadovat. A pak se diví. Volvo je možná spolehlivější jak jiná auta ale pouze při správném zacházení a řádném pravidelném servisu, který hold něco stojí.
Tenhle "nešvar", že si lidi myslí, že koupí Volvo a budou jen měnit olej ( samozřejmě co nejlevnější) a jezdit se tu teď rozmohl, proto reaguji trochu podrážděně, pardon.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dětřichov
- Vůz: V70 D3/D4 120kw
#389 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Opravdu olej z Lidlu a pod sem neměla na mysli.. ale kupovala jsem většinou v eshopu redrider 5l kanystr do jiného vozu 5w30 za cca 800-900,- a také to byl mobil 1 popřípadě Shell Helix ultra. Prosím hned se na mě nerozcilujte, opravdu chci pro auto to nejlepší a nejsme v tom tak zběhlá a některé značky které jste tu psali ani neznám tak prosím trochu shovívavosti děkuji.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#390 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
800-900 a tenhle se dá koupit za 1150-1200, i když nevím jestli v jednom konkrétním eshopu zrovna
Každopádně co to jsou 3 stovky rozdíl na provozu takového auta
Každopádně co to jsou 3 stovky rozdíl na provozu takového auta
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dětřichov
- Vůz: V70 D3/D4 120kw
#391 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak já ho naposledy kupovala skoro za 1500,- ( cca půl roku zpět) potřebovala jsem jen 4,5l a tady je potřeba myslím 6l? Tak jsem se jen mírně vyděsila ale opravdu to neberte tak že jsem si koupila Volvo a budu to brát jako že to je spolehlivý vůz a nemusím mu dopřát řádnou péči. Vím že pokud chci aby fungovalo musím se starat. Olej jsme vždy u všech aut měnili při max 15 000km a to už bylo opravdu hraniční...hlídame si 10 000- 12000km.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#392 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mobil 1 ESP X3 0W40
Tak s tímhle nemám žádnou osobní zkušenost a ono v 0W40 toho tolik ani není.
Je C3 a jezdí ho zde někdo?
To by splnovalo cukání po městě i letní chorvatsko.
Tak s tímhle nemám žádnou osobní zkušenost a ono v 0W40 toho tolik ani není.
Je C3 a jezdí ho zde někdo?
To by splnovalo cukání po městě i letní chorvatsko.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dětřichov
- Vůz: V70 D3/D4 120kw
#393 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ano ten od mobilu je C3 (nepamatuji si celý název ale kanystr má zelenou etiketu ) Je to jediný co jsem s C3 kdysi našla kvuli insignii. Tam to byl nejlepší olej. Zde výrobce věděl co dělá, ale tím to asi končilo hrozná kasička auto. Je teda hoooodne řídkém.. Pokud to opravdu mohu nalít i do Volva s tím jak je u nás auto využíváno.. velice rada ho tam dám
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#394 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
U těchto známých značek je jen problém aby tam člověk nenalil panč..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#395 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Proto jsem objednal přímo u oficiálního distributora pro ČR. Tím to snad eliminuju. Akorát je potřeba objednat minimálně pět čtyř litrovek nebo 12 jednolitrů.
Jinak ten 0w40 nevypadá zle, jinak bych ho nedoporučoval
Jinak ten 0w40 nevypadá zle, jinak bych ho nedoporučoval
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#396 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Insignia byla Biturbo, ne? Vždy jsem říkal, že tenhle Opel hezky vypadá, moc dobře se s ním jezdí, dokud vše funguje, oak c origo servisu stojí víc, než Volvo.
Jinak dle zkušenosti mechaniků u novějších motorů s DPF co přešli na 0W30 začly být problémy s hydrostely... U mé P2 se starým motorem bez dpf nebyly, olej 5W40. Jinak jezdily k nám i P3 s 500tis km a vším důležitým původním,turbo,automat vstřiky a čerpadlo. Na oleji 0w30, ale bylo vše najeto normálním stylem po dálnici, žádné drcení. Interval 25-30tis, jenže to jsou takové výjimky jako to, když má D5 prasklé vložky s 80tis km na krku. Není důležité jestliže 0w30 nebo 5w50 atd., ale včasná výměna a rozumné zahřívání i dochlazování.
Jinak dle zkušenosti mechaniků u novějších motorů s DPF co přešli na 0W30 začly být problémy s hydrostely... U mé P2 se starým motorem bez dpf nebyly, olej 5W40. Jinak jezdily k nám i P3 s 500tis km a vším důležitým původním,turbo,automat vstřiky a čerpadlo. Na oleji 0w30, ale bylo vše najeto normálním stylem po dálnici, žádné drcení. Interval 25-30tis, jenže to jsou takové výjimky jako to, když má D5 prasklé vložky s 80tis km na krku. Není důležité jestliže 0w30 nebo 5w50 atd., ale včasná výměna a rozumné zahřívání i dochlazování.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Dětřichov
- Vůz: V70 D3/D4 120kw
#397 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Gigy: Ja objednávám u firmy redrider v Liberci a ty jsou prověření tak snad to bude ok . Ale když to tak vezmu tak i ten větší objem co si musel objednat tak není zas tolik když si vezmu že v mém případě budu měnit olej cca 2x do roka
Sup: Jj měla jsem biturbo. Ale ono to je jedno. Jakákoliv insignie je průšvih. Všem se zadira motor kvůli těsnění u sacího koše v olejové vaně. Ztvrdne a začne to prisavat vzduch a je to konec...
Sup: Jj měla jsem biturbo. Ale ono to je jedno. Jakákoliv insignie je průšvih. Všem se zadira motor kvůli těsnění u sacího koše v olejové vaně. Ztvrdne a začne to prisavat vzduch a je to konec...
Naposledy upravil(a) shtepa dne 08 zář 2020 11:53, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#398 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Nejsou v kartonu jen 4 čtyř litrovky? Myslím, že když jsem naposledy bral FS 0w-40, tak karton byl po čtyřech.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 33
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#399 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Nevím na koho je to mířené. Ale mě přišel karton s dvanácti jednolitrovkama a menší objednat u dovozce pro ČR nešel. Ale možná jiný olej může mít jiné balení.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#400 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ano, některý druh oleje Mobil1 je za stejnou cenu u jednolitrového balení jako čtyř litrového. Např. ESP 0w-30 tam je jich 12 ks v kartonu, a pak jsou 4 litrové, a tam jsou 4.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 518 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1761 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 635 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1773 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr