Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#351 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

ElBé píše: 29 črc 2020 15:51 Tak mám teď celkem čerstvě Ravenol 5W 30 a musím říct - šepot květin (na dýzla) a velký rozdíl proti předchozímu stavu (Mobil 1 5W 30).
Jasně, po výměně by to mělo být lepší v zásadě vždy, ale tohle jsem opravdu nečekal. Za mě spokojenost veliká!
Ahoj prosimte jak se ti jezdí s tim ravenolem? Budu měnit a chci zkusit něco jiného než mobil 1. Zdá se mi ten motor hlučný s timto olejem.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#352 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

karelvolvo píše: 30 srp 2020 00:26 Tady je to samý olejář !! S olejem se špiním asi 30 let ale kolik má olej hths mně nikdy nezajímalo ! prostě olej co leju do kamionů je olej a to ostatní je mazací voda takže posledních pár roků dávám 10w30 do všech aut a jen jezdím třeba v mé 460-ce jsem měnil olej 54-krát !!! mám ji přes 20 let spolu jsme najeli 560tkm !! a třeba v rodině máme D5 136kw a na tento olej už má přes 200tkm ! jinak položte si otázku proč se píše vmanuálu 0W30 ?? protože je víc ECO možná prvních 20km pak je třeba OLEJ !!
Mohl bys doporučit nějaký konkrétní olej co lijes do d5 136kw?

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#353 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Já bych řekl, že je důležité nemít olej v autě 20 000km...

Měnit po 15k km max to je nejdůležitější, pak už je to jen o vůli každého. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#354 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od karelvolvo »

Sheel Rimula R5 10W30 ale je pro kamiony dávám do všech vozů
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#355 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Našel jsem zajímavé fórum o olejích:

https://oil-club.de/index.php?board/19-0w-40/&s=f935a9ee451cf0f5740dda2f7918b06560917ff5

Oleje Mobil1 jsou zde hodnoceny jako top kvalita, u které nejde šlápnout vedle. Vyšlo mi z toho, že zůstanu u Mobil1 0W-40 ESP. Chválí tam vysoké TBN i složení aditiv. Půjde u mě do XC90, kde motor dostává díky váze větší čoud a vyšší teplotní rezerva se může hodit. Takže až najedu dalších 50.000 km (nyní mám cca 7.000 s tímto olejem), tak dám vědět, co na to motor říkal:-)
Neměřil jste někdo jak se u XC90 D5 hýbe teplotu oleje při cestě na dovolenou v Alpách, když je auto naložené a výkon motoru je plně využíván?
Naposledy upravil(a) Zeb dne 01 zář 2020 21:11, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#356 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

karelvolvo píše: 30 srp 2020 20:06 Sheel Rimula R5 10W30 ale je pro kamiony dávám do všech vozů
A co filtr pevných částic. Nezanasi se? U te d5?

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#357 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Karel má D5 bez DPF
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#358 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od karelvolvo »

Známej má XC 90 136kw a na tento olej nejeto cca 200tkm mění se 15-20 tkm auto má celkově 360tkm za prvé olej je pro kamiony s dpf a za druhé když motor olej nežere co by dělal ve výfuku ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#359 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

Tak třeba moje xc90 nájezd přes 330tkm během intervalu trochu oleje veme..

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1897
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#360 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

karelvolvo píše: 01 zář 2020 09:59 Známej má XC 90 136kw a na tento olej nejeto cca 200tkm mění se 15-20 tkm auto má celkově 360tkm za prvé olej je pro kamiony s dpf a za druhé když motor olej nežere co by dělal ve výfuku ??
Ono u aut s dpf je celkem diskutabilní zda olej žere či ne protože je celkem běžné že to olej žere,ale zase se tam tlačí nafta při častých regeneracích takže hladina je ok a přitom je to nafta s olejem. Leda si občas dělat kapkový test.
Škoda že tam nedali vstřik nafty až za motor jako to má Mondeo, tam je to bezproblémové.
Samozřejmě o to více platí zlaté měnění oleje včas.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 86
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#361 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Teď jsem kapenkovej test pro zichr udělal a je to relativně rychlé a aspoň to člověka nakopne, jestli má hledat někde problém a nebo je to cajk.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 154
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D4 AWD 014, Polestar 158kw

#362 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ElBé »

Honza85 píše: 30 srp 2020 11:51
ElBé píše: 29 črc 2020 15:51 Tak mám teď celkem čerstvě Ravenol 5W 30 a musím říct - šepot květin (na dýzla) a velký rozdíl proti předchozímu stavu (Mobil 1 5W 30).
Jasně, po výměně by to mělo být lepší v zásadě vždy, ale tohle jsem opravdu nečekal. Za mě spokojenost veliká!
Ahoj prosimte jak se ti jezdí s tim ravenolem? Budu měnit a chci zkusit něco jiného než mobil 1. Zdá se mi ten motor hlučný s timto olejem.
Zatím dobrý :) Najel jsem od výměny cca 3.000 km a pořád to platí. Za mě Ravenol dobrá volba.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#363 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zajsoft »

Taky sem ho chtel zkusit, ale pruser je, ze jen tech 5W30/40, maj asi 20 variant, tak sem to pak vzdal :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1313
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#364 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Arkaz »

ja davam ten 5w30 fo sae. normu a5b5 ma to mi staci.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#365 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Zajsoft píše: 04 zář 2020 12:25 Taky sem ho chtel zkusit, ale pruser je, ze jen tech 5W30/40, maj asi 20 variant, tak sem to pak vzdal :D
Taky jsem tomu dal šanci a rychle skončil...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#366 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Na tom olejarskem foru co jsem postoval par prispevku zpet hrozne chvali od Ravenolu 5w-40 NDT - Nord Duty Truck a doporucuji ho tam primo i do D5.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1313
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#367 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Arkaz »

hej len vobec nesplna normu tak nevim ci by som to lial do auta.

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#368 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Jenže kolega v práci, který před tím pracoval pro Exxon mi říkal, že normy pro výrobce jsou nehorázně drahé, takže výrobce si nechá akreditovat třeba jenom jeden olej z nabídky pro konkrétní značku, i když ve skutečnosti by danou specifikaci splnila celá řada v portfoliu. Na tom foru rozebírají oleje na základě laboratorních analýz a jejich složení, ne na základě etiket. Ale taky je zde otázka, kolik z diskutujících jsou tribologové a kdo z nich jenom tlachá od klávesnice se znalostmi z wikipedie...
Já jsem se ptal olejáře u nás ve firmě, jak to s těmi oleji je a jaký je tedy nejlepší olej do mého auta a nedokázal mi odpovědět, poněvadž každé auto je používáno jinak a má motor v jiné kondici. Ale pokud je motor v pořádku, olej nebaští a neředí se palivem, tak olej od renomované firmy používající kvalitní základové oleje (což Ravenol bude) a vyspělá aditiva (tady je prý jedničkou Mobil1). Viskozitu až tak moc neřešit, ale rozhodně k ní přihlížet při používání a zvolit ji podle používání.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#369 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

Arkaz píše: 04 zář 2020 15:08 hej len vobec nesplna normu tak nevim ci by som to lial do auta.
Jakou normu myslíš?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#370 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

zdravím z toho co jsem nastudoval o olejích já (prošel jsem řadu znaleckých posudků a tribologických příruček atd.) olej do kamionů je otázkou, protože obsahuje daleko větší množství aditiv se zpomaleným průběhem účinků (oleje v kamionech se fakt nemění po 10tkm) a zejména dříve byly tyto oleje "filtrovány" na daleko větší částice než do osobáku - tedy laicky řečeno plavaly v nich částice hrubší a větší. u nových kamionů jsou vůle už menší. tyto oleje jsou v zásadě kvalitní ale teoreticky by se mohlo stát že se motor zajede tak že se vytvoří větší vůle a bude takový olej potřeba dávat pořád.

za mě bych rozhodně vyměnil normu A5/B5 za nejlépe B3 nebo bohužel alespoň C3...

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#371 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ren »

Máme doma nedávno koupenou jetou xc60 D5 MY2012, nájezd 96.000, první servisy u Volvo Průhonice, poslední dva u T6R. V Průhonicích lili 0W30 tuším Castrol, v T6R 5W30 nějaký Shell. Napsal jsem do T6R mail, jestli přešli na 5W30 na přání zákazníka anebo na základě vlastní zkušenosti, s odpovědí se neobtěžovali. Další výměny budu dělat sám, přemýšlím o Valvoline SynPower FE 0W-30 A5/B5 protože má certifikaci Volvo.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#372 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

Jestli má nájezd pouhých 96000 tak bych se toho držel. Toho 0w30

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#373 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od gigy »

Ale dej C3 specifikaci
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 60
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: Xc90

#374 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Honza85 »

Jo přesně. C3 . Ne a5b5. To je fakt voda. Lehkobezna..

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 1897
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#375 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

ivanvanata píše: 05 zář 2020 19:41 zdravím z toho co jsem nastudoval o olejích já (prošel jsem řadu znaleckých posudků a tribologických příruček atd.) olej do kamionů je otázkou, protože obsahuje daleko větší množství aditiv se zpomaleným průběhem účinků (oleje v kamionech se fakt nemění po 10tkm) a zejména dříve byly tyto oleje "filtrovány" na daleko větší částice než do osobáku - tedy laicky řečeno plavaly v nich částice hrubší a větší. u nových kamionů jsou vůle už menší. tyto oleje jsou v zásadě kvalitní ale teoreticky by se mohlo stát že se motor zajede tak že se vytvoří větší vůle a bude takový olej potřeba dávat pořád.

za mě bych rozhodně vyměnil normu A5/B5 za nejlépe B3 nebo bohužel alespoň C3...
Přesně tak - obecně oleje do nákladních vozů jsou velmi kvalitní,ale hlavně obsahují částice a aditiva pro velmi dlouhý interval výměny. Mě dělali olej v Ategu po 80ti tis a to jezdím město(auto si olej vyhodnotí ). Tyhle oleje jsou také většinou určeny pro pomaloběžné motory a nebylo mi doporučeno to lít do osobáku i když dnes už se občas najde více univerzální.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“