Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#251 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mobil 1 ma novy olej 0w-30 ESP LV, ktery ma krome A5/B5 i C2... tj. asi lepsi nez FE 0w-30...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#252 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Máš 3 možnosti.
1. lejt co je předpsané - tedy 0W30 A5/B5 s nízkým HTHS (tedy ekofašistickej olej) a měnit co 30 000km (ekofašista se raduje podruhé), nedoporučuji.
2. lejt co je jen tročku předpsané - 0W30, nebo klidně 5W40 (či jiné podle chuti a stylu jízdy) C3, tedy olej pro auta s DPF, avšak s normálním HTHS a měnit do 15 000km.
3. lejt co je do vysoce výkoných benzínů - 5W50 A3/B4 Mobil 1 Rally Forumula aka všelék. Tedy olej který je jistě kvalitní, ale nesplňuje specifika pro moderní naftové motory. Zde je to velmi oblíbené... měnit taky co 15 000km max.
Když se nad tím zamyslím, variantu 1 jsem zavrhl hnedka. Sám aplikuji variantu č.2. A když to vemu selským rozumem a budu lejt kvalitní olej a ke všemu mi auto nebude žrát olej, tak mě nemusí zajímat, že ten olej má více síry a fosforu, protože když to olej nežere, tak se to nemá jak dostat do DPF, že?
Proto volím variantu dva, protože olej není tak řídký jak ty ekosajrajty, má vyšší viskozitní třídu a to není na škodu.
1. lejt co je předpsané - tedy 0W30 A5/B5 s nízkým HTHS (tedy ekofašistickej olej) a měnit co 30 000km (ekofašista se raduje podruhé), nedoporučuji.
2. lejt co je jen tročku předpsané - 0W30, nebo klidně 5W40 (či jiné podle chuti a stylu jízdy) C3, tedy olej pro auta s DPF, avšak s normálním HTHS a měnit do 15 000km.
3. lejt co je do vysoce výkoných benzínů - 5W50 A3/B4 Mobil 1 Rally Forumula aka všelék. Tedy olej který je jistě kvalitní, ale nesplňuje specifika pro moderní naftové motory. Zde je to velmi oblíbené... měnit taky co 15 000km max.
Když se nad tím zamyslím, variantu 1 jsem zavrhl hnedka. Sám aplikuji variantu č.2. A když to vemu selským rozumem a budu lejt kvalitní olej a ke všemu mi auto nebude žrát olej, tak mě nemusí zajímat, že ten olej má více síry a fosforu, protože když to olej nežere, tak se to nemá jak dostat do DPF, že?
Proto volím variantu dva, protože olej není tak řídký jak ty ekosajrajty, má vyšší viskozitní třídu a to není na škodu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#253 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
naštěstí při variantě 2 je na výběr i u 0W30 (MOBIL 1 ESP nebo SHELL ECT) - oba C2/C3 - tj. "normální" HTHS
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#254 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Značky jsem naschvál nezmínil. To je na chuti každého, nicméně jsme teď měl Shell Helix HX8 ECT 5W30 a na to, že mám motor po GO, tak bych řekl, že Yacco 5w40 VX1000 FAP byl o dost lepší, ale dost dobře to možná bude tou viskozitou.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#255 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Yacco je velice dobré, ale je 5w a pro naše auta je lepší 0w pro rychlejší promazání hydro. Já mám teď 0w30 C3 ale dát 0w40 takmá člověk klid i v tropech.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#256 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Na tomhle bych zrovna nebazíroval, přeci jenom mrazy pod 30 tady fakt nemáme, teda u nás na jihu Moravy ne.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
#257 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Neviděl někdo nějaký test, jak se mění viskozita s degradací oleje v motoru? Na začátku je třeba 0W-30, ale po 10.000 km, co do sebe olej nasbírá saze a zčerná, evidentně zhoustne, takže se zvýší viskozita. Mně teď při výměně oleje použitý 0W-30 po 20.000 km přišel hustší, než 10W-40, co jsem měl vedle a lil ho do sekačky.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
#258 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Cim je sirsi rozsah viskozity / napr 0w-40 / - tj. olej obsahuje viac modifikatorov viskozity, tym rychlejsie degraduju a viskozitny rozsah sa znizuje.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#259 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak 20 000 km už je docela dost, dále viz berzerker.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
#260 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mne spis slo o to, jestli nekde nebylo mereno, jak se ta viskozita zmeni. Napr. Novy olej 5w-30 diky absorbci sazi zhoustne po15.000 km na viskozitu 15w-50, nebo neco podobneho. Protoze tim jak mi ten vyjety olej prisel hustsi nez novy 10w-40, tak by melo potom rozhodne smysl volit olej s co nejnizsim W cislem, protoze se vlivem absorbce sazi velmi rychle viskozita zvysi.
Nebo taky kecam uplny bludy a po zahrati oleje je vse jak ma byt na tovarnich hodnotach...
Nebo taky kecam uplny bludy a po zahrati oleje je vse jak ma byt na tovarnich hodnotach...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#261 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To je celkem jednoduché tribologická analýza -> https://www.alsglobal.cz/tribologie/nase-laboratore
První odkaz na google, nejedná se o reklamu.
První odkaz na google, nejedná se o reklamu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V60 D4 120kW AT 2011
#262 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Čo hovoríte na nový olej od Mobilu MOBIL 1 ESP LV 0W-30. Spĺňa špecifikácie A5/B5 a aj C2?
https://www.motorove-oleje.sk/mobil-1-esp-lv-0w-30-1l/
Vyskúšal už niekto?
https://www.motorove-oleje.sk/mobil-1-esp-lv-0w-30-1l/
Vyskúšal už niekto?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#263 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Uz jsem tu o nem psal. Jezdim na nej s xc70. Splnuje vsechny specifikace, je to mobil, navic c2 pro delsi zivotnost dpf... nemam duvod menit za jiny.ado75 píše:Čo hovoríte na nový olej od Mobilu MOBIL 1 ESP LV 0W-30. Spĺňa špecifikácie A5/B5 a aj C2?
https://www.motorove-oleje.sk/mobil-1-esp-lv-0w-30-1l/
Vyskúšal už niekto?
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5136
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#264 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Týden zpět jsem nalil při výměně Mobil 5W30 - C2/C3 a po ujetí cca 500km mi přijde, že se motor dost ztišil. A to jak na okreskách, tak hlavně na dálnici kolem 3000ot/min, že jsem ani nepostřehl, že už jí valím 170km/h
Doposud to byl zatím jen Mobil 5W30 A5B5 a každá výměna vyšla něco mezi 11-12tis km. Tak uvidíme.
Doposud to byl zatím jen Mobil 5W30 A5B5 a každá výměna vyšla něco mezi 11-12tis km. Tak uvidíme.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#265 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To by dávalo smysl, protože má vyšší HTHS a není "lehkoběžný" jak ta A5/B5.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#266 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
jj stejný efekt vidím u všech tří D5 doma... když se tam naleje to co tam nemá bejt (B3/C3) jede to potišeji a lépe jde do otáček.
pokud jde o to houstnutí oleje - to není nic divnýho. stabilnější je v tomto ohledu vždy olej s menším rozsahem tzn lepší 5w 30 než 5w 40 (zde je pěkná tabulka: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita )
pokud jde o to houstnutí oleje - to není nic divnýho. stabilnější je v tomto ohledu vždy olej s menším rozsahem tzn lepší 5w 30 než 5w 40 (zde je pěkná tabulka: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita )
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#267 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Zajímavé. Takže 5W30 ideál. To budu muset přehodnotit mojí volbu. Takže příští výměna bude opět za 5W30.ivanvanata píše:jj stejný efekt vidím u všech tří D5 doma... když se tam naleje to co tam nemá bejt (B3/C3) jede to potišeji a lépe jde do otáček.
pokud jde o to houstnutí oleje - to není nic divnýho. stabilnější je v tomto ohledu vždy olej s menším rozsahem tzn lepší 5w 30 než 5w 40 (zde je pěkná tabulka: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita )
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 86
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#268 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Osobně mě sedělo nejvíc 5W40 C3 Yacco, teď je tam asi dám taky. Teda pokud v garáži ještě nemám ten Shell, to bych si to tam nechal.
Stejně měníme oleje max do 15 000km, tak bych to tak tragické neviděl. A spousta lidí dává aditiva, které tohle ještě zlepšují.
Proto tu jsou ty 0W20...
Stejně měníme oleje max do 15 000km, tak bych to tak tragické neviděl. A spousta lidí dává aditiva, které tohle ještě zlepšují.
Proto tu jsou ty 0W20...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 57
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: XC70 D5 MY06 Ocean Race
#269 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
U toho Mobil1 5w30 existují dvě verze. ESP a ESP Formula. Co jsem tak vyčetl, tak obě splňují C2/C3, ale Formula navíc B4/B5. Který teda brát, respektive který používáte?
Naposledy upravil(a) Zikkson dne 19 zář 2019 11:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5136
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#270 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Já bral ESP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#271 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
já už bych B5 nebral určitě tzn. jen ESP...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#272 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
python.p píše:Osobně mě sedělo nejvíc 5W40 C3 Yacco, teď je tam asi dám taky. Teda pokud v garáži ještě nemám ten Shell, to bych si to tam nechal.
Stejně měníme oleje max do 15 000km, tak bych to tak tragické neviděl. A spousta lidí dává aditiva, které tohle ještě zlepšují.
Proto tu jsou ty 0W20...
Ten jsem jezdil léta ve Focusu a ok, také je dobré že nekoupíš panč.
Já ho do XC nedal protože jsem chtěl 0W tak dávám Shel 0W30 C3 - většinou cukám po městě na studeném motoru. Teď mám konečně aktivován bufík dálkáčem a tak se vlastně studený start v zimě konat nebude.
Také zvažuji zda se nevrátit k Yacco 5W40.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#273 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak jestli nemáš DPF je to vlastně skoro jedno.Radick píše:Co Total Quartz 9000 Energy A3/B4 0W-30 do 2005 D5 120kW?
Total jsem se tady nikde nedocetl. Menil bych to co 10 max. 15. Co tam bylo doposud netusim.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#274 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Zkusil jsem Texaco - Havoline Extra S 5W40 a motoru se to vůbec nelíbilo viz: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=71479
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 80
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Námestovo
- Vůz: Volvo XC90 2,4D5 2007
#275 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ozivim tému lebo som ju celú presiel a nie som o nič múdrejší.
Mam Xc90 2,4 136kw rok 2008. Podľa vzhľadu dpf filtra je už vyoperovany.
Motor má 413000km.
Aký olej by bol najvhodnejší?
Mam Xc90 2,4 136kw rok 2008. Podľa vzhľadu dpf filtra je už vyoperovany.
Motor má 413000km.
Aký olej by bol najvhodnejší?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 1 Odpovědi
- 518 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od libor_m
-
- 24 Odpovědi
- 1756 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 1 Odpovědi
- 634 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 3 Odpovědi
- 1771 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fíkkr