Virive klapky u D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 85
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
Bydliště: Náchod

#1 Virive klapky u D5

Příspěvek od Toirtap »

Čau. Máte prosím někdo zkušenost s vyřazenim viřivích klapek? Údajně je lze demontovat. SW a meze zůstanou za použití úpravy v normalu, jen ty klapky se vyndaji.
Díky za postřehy.
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#2 Virive klapky u D5

Příspěvek od Jean »

A k čemu je to dobré?
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 85
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
Bydliště: Náchod

#3 Virive klapky u D5

Příspěvek od Toirtap »

V okolí táhla děsně sákne olej. Údajně klasická závada s nutností klapku vyměnit. Tedy dobré jen v tom, že neni nutne investovat do nových klapek. Jaký to má nebo bude mít vliv na motor nevím. Ale určitě tady někdo joo.
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#4 Virive klapky u D5

Příspěvek od st_Andy »

bez klapek mozna uplne nestratis pocitove vykon v nizsich a strednich otackach ale DPF-ko bude muset hodne makat, protoze ty saze se nebudou mit kde recyklovat takze o to vic je bude muset filtr vypalovat a pojede to jak do spotreby tak i do pribyvani motorovyho oleje, coz je pri kratkych pojizkach duplem nemile..
Aspon mne to tak bylo vysvetleno kdyz jsem mel teoretickou tendenci zbavit se vsech ekokurvitek.. :oops: :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Virive klapky u D5

Příspěvek od Urvanej »

Já myslel, že tydle klapky dělaji odpor v sání, taková náhrada škrtící klapky, aby bylo při malý zátěži málo vzduchu a líp to přisávalo přes EGR. A filtr to asi nijak neovlivní. Když je hodně vzduchu, je málo sazí, hodně NOx. Ale to je teorie a ještě ke všemu ničim nepodložená a moje. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#6 Virive klapky u D5

Příspěvek od GDPR_user »

Toirtap píše:V okolí táhla děsně sákne olej. Údajně klasická závada s nutností klapku vyměnit. Tedy dobré jen v tom, že neni nutne investovat do nových klapek. Jaký to má nebo bude mít vliv na motor nevím. Ale určitě tady někdo joo.
Když to opravíš a nebudeš jezdit na Castrol,tak tento problém řešit nebudeš.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 85
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
Bydliště: Náchod

#7 Virive klapky u D5

Příspěvek od Toirtap »

Na co jezdilo u Itala nevim, ale ja ho mam 5tis a nam tam Total. Zablity to bude uz par let nazpatek.
Sady na zaslepeni klapek se nabizi na bmw, japonce, ... proc?
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#8 Virive klapky u D5

Příspěvek od erdasv »

Pokud se klapky jiz nedávno dělaly a ted jsem zjistil, že mám upadene táhlo (mohlo to najezdit bez táhla klidně 5tis km) Má smysl jezdit na diagnostiku a nechat to kontrolovat, jestli jsou ok? Nebo prostě stačilo táhlo nasadit nazpět, očistit olejový bordel kolem a jede se dal? Díky.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#9 Virive klapky u D5

Příspěvek od st_Andy »

podle mne bys to nad 3tis. otacek poznal ze to netahne.. pripadne od rychlosti 120km/h a vys by to jelo jako bez turba..

jinak nasel jsem celkem vychytafku, je to opravni sada na upadnute tahlo virivych klapek.. Jelikoz kolega mel nedavno dotaz prave na to tahlo, hodil som to do jeho vlakna, snad se bude hodit vic lidem ;)

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=53486&p=623988#p623988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#10 Virive klapky u D5

Příspěvek od Arkaz »

Takto to vyzera ked dlhsiu dobu nejdu klapky a navyse sa jazdi pomaly a pod otacky. ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#11 Virive klapky u D5

Příspěvek od st_Andy »

olej musel byt ako smola a stavim sa ze nad max ryskou..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#12 Virive klapky u D5

Příspěvek od Arkaz »

Neviem nieje to moje auto no je pravidelne servisovane u dobreho mechanika.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#13 Virive klapky u D5

Příspěvek od erdasv »

to je pěkný humus... Hm, ale cvičně to sundávat a měnit těsnění se mi tedy moc nechce. Poznat to bylo hlavně teď když jsem ji tam vrátil, ale nedalo by se říct, že by to byl nějak extra velký rozdíl, téměř minimální.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 424
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#14 Virive klapky u D5

Příspěvek od Macek2 »

Asi před rokem mi palubák začal hlásit "Systém řízení motoru, servis doporučen". Kouknul jsem na táhlo vířivých klapek a ejhle bylo spadlé (u motorku). Nasadil jsem zpět a za chvíli spadlo znovu. Koupil jsem v autorizáku nové, nasadil a od té doby pokoj. Nic od oleje ale nikde zablito nemám a s klapkami šlo rukou pohybovat zcela volně (přes táhlo). Myslím, že vířivé klapky jsou tam také od toho, aby v případě nutnosti regenerace FAP pomohly zvýšit teplotu spalin a usnadnily jeho vypalování (respektive zažehnutí vypalování). Proto bych je v žádném případě nevykuchával. :(
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#15 Virive klapky u D5

Příspěvek od erdasv »

Mě v servise řekli, že je to potřeba udělat, že jim to hlásí diagnostika. Tzn. nechal jsem je udělat a teď jsem právě řešil to vypadené táhlo. Původní vypadlo po chvíli znova, takže jsem to rovněž vyřešil koupí nového no a zatím to drží. U mě se to obešlo i bez hlášky v palubáku.

Macek2 píše:Asi před rokem mi palubák začal hlásit "Systém řízení motoru, servis doporučen". Kouknul jsem na táhlo vířivých klapek a ejhle bylo spadlé (u motorku). Nasadil jsem zpět a za chvíli spadlo znovu. Koupil jsem v autorizáku nové, nasadil a od té doby pokoj. Nic od oleje ale nikde zablito nemám a s klapkami šlo rukou pohybovat zcela volně (přes táhlo). Myslím, že vířivé klapky jsou tam také od toho, aby v případě nutnosti regenerace FAP pomohly zvýšit teplotu spalin a usnadnily jeho vypalování (respektive zažehnutí vypalování). Proto bych je v žádném případě nevykuchával. :(
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 177
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO
Kontaktovat uživatele:

#16 Virive klapky u D5

Příspěvek od vlado82 »

Mohu se zeptat tyto klapky má i D5 pokud nemám DPF?
/DPF není z výroby/
Já to na motoru nemohu najít.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#17 Virive klapky u D5

Příspěvek od Ekky »

Ja se zeptam ohledně motorku. Ma jit stuha,temer vubec nebo zlehka? Kdyz chci za tahlo zatahnout rucne. Me diag pise ze je to zaseknuty. Nevim jestli klapky nebo motorek.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#18 Virive klapky u D5

Příspěvek od Joemilionare »

Ma ty vyrivy klapky i D5 bez fap???
Pripadne jak to na motoru poznam kde je to tahlo videt
Diky za nejaky foto
_________________
Bylo Volvo S60

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#19 Virive klapky u D5

Příspěvek od st_Andy »

Joemilionare píše:Ma ty vyrivy klapky i D5 bez fap???
Pripadne jak to na motoru poznam kde je to tahlo videt
Diky za nejaky foto
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50855&view=next :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 25
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: VOLVO V60 Cross Country D4 AWD 140kW

#20 Virive klapky u D5

Příspěvek od pa_ko »

Mohli byste mi prosím jako laikovi odpovědět na pár otázek? Vypadlo mi táhlo vířivých klapek, takže jsem ho připevnil zpět a jede to krásně jako dřív, i hlášení palubního PC zmizelo.

1) Je nutné kromě opravy táhla měnit i samotné klapky, nebo nějaký mechanismus těch klapek, například ten protikus toho táhla? Také se něco z toho opotřebovává a je nutné to měnit?

2) Po vypnutí motoru ten servomotorek ovládající klapky ještě malou chvíli bzučí. Je to normální, nebo to není v pořádku?

3) Tohle s tím asi nesouvisí, ale zeptám se taky: po vypnutí motoru, z míst přibližně označených na fotce (jen ilustrační, není to moje), se ozývá slabé pískání a zvuky nějakého elektromotorku, který tam chvíli něco dělá a pak to přestane. Je to normální? Dělá vám to taky?
Přílohy
v705x.jpg
v705x.jpg (49.7 KiB) Zobrazeno 13239 x

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#21 Virive klapky u D5

Příspěvek od Ekky »

Take mi motorek klapky bzuci po vypnuti motoru a to oznacene misto tam je klapka ktera taky vydava nejaky zvuk. Taky i u me piska.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 25
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: VOLVO V60 Cross Country D4 AWD 140kW

#22 Virive klapky u D5

Příspěvek od pa_ko »

Díky za odpověď :) Potvrdí mi ještě někdo, jestli nejsme sami komu to dělá a jestli je to v pořádku? Na to ostatní mi nikdo neodpoví?? Hlavně odpověď na tu první otázku by mě zajímala...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#23 Virive klapky u D5

Příspěvek od erdasv »

Motorek bzučí ;)
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#24 Virive klapky u D5

Příspěvek od LukyKolin »

Urvanej píše:Já myslel, že tydle klapky dělaji odpor v sání, taková náhrada škrtící klapky, aby bylo při malý zátěži málo vzduchu a líp to přisávalo přes EGR. A filtr to asi nijak neovlivní. Když je hodně vzduchu, je málo sazí, hodně NOx. Ale to je teorie a ještě ke všemu ničim nepodložená a moje. :-)

Swirl flaps pomáhají lepšímu promísení paliva se vzduchem právě v nízkých otáčkách, kdy motor nepotřebuje tolik vzduchu. Motor v tomto režimu nasává jen přes jeden sací ventil - druhý je uzavřen právě těmito klapkami. Sací kanály těchto permanentně otevřených kanálů mají trajektorii šroubovice- tobogánu. Tím dojde ve válci k víření a lepšímu promísení směsi. Druhý sací kanál je již na přímo. viz foto pro představu....

Moje zkušenost, sic ne s D5 ( ale taky s CR 2. generace od BOSCHe a s DPF, tedy shodný system s D5) je taková, že vyházením a zaslepením swirl flaps se nic nezmění . Ale je potřeba nechat zapojenej ovládací motorek. Neb ECU jeho polohu monitoruje.

To samé odstavený EGR.... na z výšenou produkci sazí nemá zásadní vliv. Redukuje hlavně NOx. Žádné časté regenerace, zvýšená spotřeba ani přibývající nafta v oleji se nekonají....


Jinak všechy tyhle pumpy na hovna pokud mají DPF mají i škrtící klapku. Tak klapka dělá to pískání/bzučení.
Přílohy
IMG_20160708_213235.jpg
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 596
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#25 Virive klapky u D5

Příspěvek od passport5 »

tak jak je to s klapkama?táhlo nasazené.má s tím jit volně hýbat,nebo to drží elektromotorek,dá se zjistit,jestli jsou funkční...:-)?
david
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“