850 TDI automat nepodrazuje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#1 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Zdravim

Resil jste nekdo zavadu ze automat na 850tce TDI spravne nepodrazoval pri dojizdeni ke krizovatce (brzdeni motorem)?
Dojde k podtaceni motoru/vibracim a nechcipne to asi jen diky tomu ze to diesel.

Pri jizde na okresce to radi nahoru i dolu normalne, sipka se chova asi taky normalne (nesviti/neblika), check engine taky nesviti.

Tipuju TPS nebo nejakej speedsenzor, pripadne PNP switch?

Diky za tipy
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#2 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Mam prevodovku venku/ sundanej kryt valve body a kontroluji solenoidy.
Jsou tam 4 (s1, s2, line pressure solenoid a lock up solenoid)
http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-850-transmission-solenoid-replacement-diy.html

Meril jsem jejich odpor 14, 14, 4 a 30 ohm
Ma byt 12-16, 12-16, 2-6 a 12-16

Lockup solenoid mel spatnej odpor. Odsrouboval jsem ho, zkusil na nej 12v a necvakal. Prostrikal jsem brake cleanerem, zkousel vickrat 12v a cvaknul. Zmeril jsem odpor a uz byl 14ohm jak ma byt.
Ale - mechanicky reaguje na to jak ho naklonim, jako by v nem bylo neco rozbiteho/uvolneneho a podle toho jestli ho naklonim tak cvakne, ale jako by se nevrati, musim s nim hnout aby znova cvaknul.

Musi se lock up solenoid vracet sam (cvakat pokazde kdyz na nej aplikuju 12v) nebo je zavisly na tlaku oleje ktery jde do nej?

Diky
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od tomasss »

V solenoidu bejva pruzina, ktera ho vraci zpet pokud na nej neni privedeny napeti.

http://www.atraonline.com/gears/2003/2003-07/2003_7_42.pdf

Zavada kterou popisujes je typickym projevem vadnyho lock-up solenoidu.

https://www.volvoclub.org.uk/faq/TransmissionAutoAW30.html#AW3040ConverterLocksUpandDoesNotDisengage
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#4 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

tomasss píše:V solenoidu bejva pruzina, ktera ho vraci zpet pokud na nej neni privedeny napeti.

http://www.atraonline.com/gears/2003/2003-07/2003_7_42.pdf

Zavada kterou popisujes je typickym projevem vadnyho lock-up solenoidu.

https://www.volvoclub.org.uk/faq/TransmissionAutoAW30.html#AW3040ConverterLocksUpandDoesNotDisengage
To by odpovidalo, ted jeste kde ho sezenu ted hned? :)
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od tomasss »

Zalezi jak moc "hned" to ma bejt.

http://www.ebay.com/itm/Transmission-Lock-up-Solenoid-AW-50-40LE-50-42LE-Volvo-Saab-Aisin-Warner-99273-/321452749914

David Patocka by treba neco mohl mit skladem...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#6 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Hned znamena do stredy. Z ebaye to nestiham, nechci mit dilnu zabordelenou dalsich 14 dni, sundal jsem napravu s motorem ze ji tam budu druhej den vracet a uz zacina druhej tejden kdy je to rozebrany...
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od tomasss »

Jsi z Prahy, zavolej zitra Davidovi...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#8 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

no z prahy uplne nejsem, ale samozrejme to mam do prahy bliz nez do new yorku :)
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#9 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

tak nema...
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#10 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od tomasss »

Tak pak mne napada jeste Robert Kraus. Dalsi varianta je zafixovat ten solenoid v pozici kdy je zamek menice odemcenej, to by krom lehce zhorseny spotreby nemel bejt problem, dat to dohromady a jezdit dokud ti neprijde ten solenoid novej...
Mimochodem, zkousel jsi vycist pamet zavad prevodovky? Uz jsem tuhle zavadu videl u 960tky a presto ze ridici jednotka ma jeden z chybovejch kodu vyhrazenej pro "3-2-3: Lock-up slips or is not engaged" tak byla diagnostika cista...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#11 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Uz mozna mam sehnanej jinej solenoid, budu vedet zitra nebo ve stredu.
Pamet zavad jsem nezkousel, druhej den pote co jsem to koupil jsem vyndal motor a pretesnuju vsechny uniky kapalin.
Az to dam zpatky do auta tak muzu zkouset chybove kody.

Spis me zarazi ze v tom solenoidu se neco pohybuje volne (rachta), jako kdyby neco prasklo. Asi se do nej podivam.
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#12 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od David Patočka »

Našel jsem celej rozvaděč, takže pokud chce někdo experimentovat, tak bych mohl poskytnout.
Ovšem dle dosavadních zkušeností, by tendence ke chcípání motoru mohl mít také na svědomí vadný hydroměnič.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#13 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Pokud je za odvoz, tak se pro nej vyhledove rad stavim a vyzkousim :)
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

GDPR_user

#14 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od GDPR_user »

hIGGI píše:Pokud je za odvoz, tak se pro nej vyhledove rad stavim a vyzkousim :)
Já myslím,že by Ti měl David minimálně zaplatit za cestu a tvůj čas.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#15 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Pokud ho tom presvedcis tak jsi Chuck Norris :))))
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#16 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

Tak jsem dnes vyndal lockup solenoid z jinyho auta ktery radi normalne a chova se stejne, tak nevim jestli ten muj je vadnej nebo ne....treba to nakonec bude ten hydromenic....
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

GDPR_user

#17 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od GDPR_user »

hIGGI píše:Tak jsem dnes vyndal lockup solenoid z jinyho auta ktery radi normalne a chova se stejne, tak nevim jestli ten muj je vadnej nebo ne....treba to nakonec bude ten hydromenic....
Nemyslím si,že hydroměnič způsobuje,že zůstává viset rychlost.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#18 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

solenoid prohozen, bez zmeny
olej novej, bez zmeny
na diagnostice vse ok, lockup funguje jak ma
ale zrejme je problem nekde uvnitr, bud nizkej tlak nebo neco specenyho a lamely se neuvolnej kdyz maj a pri brzdeni motorem se to chova jako by ten motor tahnul prevodovku za sebou...vibrace atd..

mam tu benzinovou s70 na dily, ta radi krasne. muzu pouzit aw50/42le z benzinu na diesel?
to ze je rozdil v jednotkach je jasne, ale je rozdil i v samotne prevodovce nebo jsou zamenitelne?
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

GDPR_user

#19 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od GDPR_user »

hIGGI píše:solenoid prohozen, bez zmeny
olej novej, bez zmeny
na diagnostice vse ok, lockup funguje jak ma
ale zrejme je problem nekde uvnitr, bud nizkej tlak nebo neco specenyho a lamely se neuvolnej kdyz maj a pri brzdeni motorem se to chova jako by ten motor tahnul prevodovku za sebou...vibrace atd..

mam tu benzinovou s70 na dily, ta radi krasne. muzu pouzit aw50/42le z benzinu na diesel?
to ze je rozdil v jednotkach je jasne, ale je rozdil i v samotne prevodovce nebo jsou zamenitelne?
Mám tady jednu špajzku na vyhození,tak jestli ji chceš na zkoumání,klidně si pro ni někoho pošli.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#20 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

mam tu benzinovou s70 na dily, ta radi krasne. muzu pouzit aw50/42le z benzinu na diesel?
to ze je rozdil v jednotkach je jasne, ale je rozdil i v samotne prevodovce nebo jsou zamenitelne?
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

GDPR_user

#21 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od GDPR_user »

hIGGI píše:mam tu benzinovou s70 na dily, ta radi krasne. muzu pouzit aw50/42le z benzinu na diesel?
to ze je rozdil v jednotkach je jasne, ale je rozdil i v samotne prevodovce nebo jsou zamenitelne?
Koukni na benzínový motor,pak na dieselový motor a musí Ti být jasné,že to tam ani hooodně velkým kladivem nenapasuješ. :lol:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#22 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

martinopel píše:
hIGGI píše:mam tu benzinovou s70 na dily, ta radi krasne. muzu pouzit aw50/42le z benzinu na diesel?
to ze je rozdil v jednotkach je jasne, ale je rozdil i v samotne prevodovce nebo jsou zamenitelne?
Koukni na benzínový motor,pak na dieselový motor a musí Ti být jasné,že to tam ani hooodně velkým kladivem nenapasuješ. :lol:
Hmm, to je ale blbe :(
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 68
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

#23 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od hIGGI »

a uz jen pro poradek, menice jsou zamenitelny nebo ne?
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

GDPR_user

#24 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od GDPR_user »

hIGGI píše:a uz jen pro poradek, menice jsou zamenitelny nebo ne?
Teoreticky jo,ale prakticky budou mít jinou geometrii lopatek,takže přenos síly nemusí být optimální.Nicméně hydroměnič bych vždy dal nový.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#25 850 TDI automat nepodrazuje

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“